l) numele persoanelor carora debitorul le presteaza intretinere in mod curent si titlul cu care aceasta este prestata si, daca este cazul, numele persoanelor care contribuie, impreuna cu debitorul, la prestarea acestei intretineri; m) litigiile in curs sau finalizate in care debitorul este sau a fost parte, care ar putea sa afecteze in orice fel patrimoniul acestuia;
n) mentiunea ca nu a fost condamnat pentru savarsirea infractiunii prevazute la art.88, a infractiunii de evaziune fiscala, a infractiunilor de fals sau a unei infractiuni intentionate contra patrimoniului prin nesocotirea increderii ori ca a intervenit reabilitarea pentru astfel de condamnari, impreuna cu inscrisurile doveditoare;
o) mentiunea ca nu a beneficiat de o eliberare de datorii reziduale, potrivit prezentei legi, in ultimii 5 ani anterior depunerii cererii, respectiv ca nu a facut obiectul unei proceduri de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor ori de lichidare de active, care a fost inchisa din motive imputabile acestuia, in ultimii 5 ani anterior depunerii cererii;
p) daca este cazul, denumirea societatilor la care debitorul a avut calitatea de asociat unic, administrator sau asociat/actionar in ultimii 2 ani anterior introducerii cererii, numarul sau procentul actiunilor/partilor sociale/partilor de interes detinute;
q) daca este cazul, calitatea de persoana fizica autorizata, titular al unei intreprinderi individuale sau membru al unei intreprinderi familiale detinuta in ultimii 2 ani anterior introducerii cererii; (6) La cererea prevazuta la alin. (5), debitorul anexeaza urmatoarele inscrisuri: a) dovada faptului ca este angajat sau ca desfasoara o activitate producatoare de venituri sau dupa caz, documente care sa ateste lipsa/reducerea capacitatii sale de munca, iar daca este somer, dovada faptului ca nu a fost concediat din motive imputabile si ca a facut toate demersurile specifice unei persoane diligente pentru obtinerea unui loc de munca; b) documente care sa ateste veniturile din munca si cele asimilate acestora, sumele de bani cuvenite cu titlu de pensie in cadrul asigurarilor sociale ori reprezentand o alta categorie de prestatii sociale, precum si orice alte venituri, inclusiv venituri cuvenite in temeiul unui drept de proprietate intelectuala si dividende incasate intr-o perioada de 3 ani anterior depunerii cererii, precum si o mentiune privind schimbarile previzionate ale veniturilor in urmatorii 3 ani; c) copii ale declaratiilor fiscale pentru ultimii 3 ani anterior formularii cererii; d) un extras de cazier judiciar si cazier fiscal la zi; e) un raport complet de la Biroul de Credit, emis cu maximum 30 de zile inainte de data depunerii cererii; f) o propunere de plan de rambursare a datoriilor, care contine cel putin sumele pe care debitorul considera ca le va putea plati periodic creditorilor sai. (7) Formularul tipizat de cerere se aproba prin decizie a presedintelui Comisiei de insolventa la nivel central, comisia analizand, anual, si necesitatea revizuirii acestuia. Formularul se pune la dispozitia publicului, cu titlu gratuit, la sediile comisiilor de insolventa, precum si on-line, pe pagina de internet a Comisiei de insolventa la nivel central.
Art. 14 - Examinarea cererii (1) In termen de 30 de zile de la primirea cererii, comisia de insolventa isi verifica, din oficiu, competenta teritoriala, analizeaza cererea si actele depuse in sustinerea acesteia si, dupa ascultarea debitorului si informarea acestuia cu privire la efectele procedurii, emite, daca sunt intrunite conditiile prevazute la art.4 alin. (1) si art.3 pct.12, iar debitorul nu se afla intr-una dintre situatiile prevazute la art. 4 alin. (3) si (4): a) o decizie de admitere in principiu a cererii de deschidere a procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor, prin care desemneaza si un administrator al procedurii si in care indica si daca sunt necesare masuri provizorii; sau b) o decizie prin care constata ca situatia financiara a debitorului este iremediabil compromisa si prin care, numai dupa obtinerea acordului debitorului, sesizeaza instanta pentru deschiderea procedurii judiciare de insolventa prin lichidare de active, in cazul in care debitorul are bunuri si/sau venituri urmaribile. (2) In cazul in care se constata ca debitorul indeplineste conditiile pentru aplicarea procedurii simplificate de insolventa, comisia de insolventa, cu acordul debitorului, va proceda potrivit dispozitiilor art. 65. (3) Pentru analizarea cererii, comisia de insolventa poate solicita debitorului sa-si completeze cererea si sau/actele si informatiile depuse in sustinerea acesteia. De asemenea, comisia de insolventa solicita informatii relevante despre patrimoniul debitorului oricarei institutii publice sau autoritati publice competente, precum si oricarei persoane fizice sau juridice cu care debitorul a declarat ca este sau ca s-a aflat in raporturi de munca in ultimii 2 ani sau in raporturi care ar putea sa afecteze in orice fel patrimoniul debitorului. (4) Informatiile solicitate de comisie in temeiul alin. (3) sunt furnizate de indata, cu titlu gratuit si cu respectarea prevederilor legale pentru protectia datelor cu caracter personal. (5) In scopul efectuarii verificarii prevazute la alin. (1), comisia poate solicita debitorului informatii suplimentare si sa actualizeze, daca este cazul, formularul de cerere prevazut la art. 13 alin. (5). (6) Daca, din analiza efectuata in termenul prevazut la alin. (1), rezulta ca nu sunt intrunite conditiile art. 4 alin. (1) si art. 3 pct. 12 sau ca debitorul se afla intr-una dintre situatiile prevazute la art. 4 alin. (3) ori (4), comisia de insolventa emite o decizie de respingere a cererii de deschidere a procedurii pe baza de plan de rambursare. Comisia de insolventa respinge cererea si in cazul in care debitorul are bunuri valorificabile, din al caror pret se poate acoperi totalitatea creantelor sau cuantumul datoriilor ce ar ramane neplatite este mai mic decat valoarea-prag.
Art. 15 - Desemnarea administratorului procedurii (1) Administratorul procedurii este desemnat aleatoriu de comisia de insolventa, prin decizia de admitere in principiu a cererii de deschidere a procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare a datoriilor, dintre practicienii in insolventa, executorii judecatoresti, avocatii si notarii publici inscrisi in Lista administratorilor procedurii si lichidatorilor pentru procedura insolventei persoanelor fizice, care isi au sediul profesional in judetul in care isi are domiciliul, resedinta principala sau resedinta obisnuita debitorul. Prin aceeasi decizie, se stabileste si onorariul administratorului procedurii. (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in cazul in care se afla in curs o executare silita privitor la unul sau mai multe bunuri ale debitorului sau cu privire la veniturile acestuia, comisia de insolventa desemneaza ca administrator al procedurii pe executorul judecatoresc care efectueaza executarea silita in curs, daca acesta este inscris si pe Lista administratorilor procedurii si lichidatorilor pentru procedura insolventei persoanelor fizice. (3) In situatia unui concurs de executari, va fi desemnat executorul judecatoresc care a inceput cel dintai executarea . (4) In cazul in care administratorul procedurii desemnat refuza, din motive temeinice, numirea, acesta are obligatia de a notifica refuzul sau comisiei, in termen de 3 zile de la comunicarea numirii. Comisia va desemna un alt administrator al procedurii, potrivit alin. (1). (5) Necomunicarea in termenul prevazut de alin. (4) a refuzului de numire a sa ca administrator al procedurii se sanctioneaza cu amenda de 200 lei, care se face venit la bugetul de stat . Sanctiunea se aplica de catre comisia de insolventa, cu posibilitatea reexaminarii, de catre aceasta, in termen de 48 de ore de la comunicare . Decizia pronuntata in reexaminare se contesta la instanta competenta potrivit prezentei legi, in termen de 7 zile de la comunicare .
Art. 16 - Comunicarea deciziei (1) In cazul admiterii in principiu a cererii, decizia se comunica debitorului, creditorilor cunoscuti, carora li se anexeaza si formularul de cerere prevazut la art. 13 alin. (5), actualizat de debitor, daca este cazul, ca urmare a verificarii comisiei de insolventa, precum si administratorului procedurii desemnat, caruia i se pune in vedere sa se prezinte la comisie in termen de 3 zile de la comunicare, pentru preluarea dosarului. (2) De asemenea, decizia prevazuta la alin. (1) se publica, de indata, in Buletinul procedurilor de insolventa - Sectiunea "Debitori - persoane fizice cu obligatii ce nu decurg din exploatarea unei intreprinderi``. (3) In cazul respingerii cererii, decizia se comunica debitorului.
Art. 17 - Contestarea deciziei comisiei (1) In termen de 7 zile de la data comunicarii deciziei de admitere in principiu sau, dupa caz, de respingere, creditorii ori, dupa caz, debitorul o pot/poate ataca, cu contestatie, la instanta competenta, potrivit art. 10 alin. (1), inclusiv pe motive de nerespectare a competentei teritoriale. (2) Contestatia suspenda executarea deciziei comisiei de insolventa. (3) Sentinta nu este executorie si poate fi atacata cu apel, in termen de 7 zile de la comunicare . (4) Apelul se judeca de tribunal, de urgenta si cu precadere.
Art. 18 -Efectele respingerii cererii de deschidere a procedurii de insolventa (1) In cazul in care cererea este respinsa pe motivul neintrunirii cerintei prevazute de art. 4 alin. (1) lit. b), iar decizia a ramas definitiva, debitorul nu mai poate cere instantei deschiderea procedurii judiciare de insolventa prin lichidare de active . (2) O noua cerere de deschidere a procedurii de insolventa pe baza de plan de rambursare sau a procedurii de insolventa judiciara prin lichidare de active poate fi formulata de catre debitor, daca exista o modificare a starii de fapt, numai dupa trecerea unei perioade de minimum 6 luni de la data ramanerii definitive a deciziei de respingere a cererii potrivit alin. (1).
Art. 19 - Admiterea contestatiei (1) Prin sentinta de admitere a contestatiei impotriva deciziei de respingere a cererii de deschidere a procedurii de insolventa, instanta pronunta si admiterea in principiu a acestei cereri a debitorului si transmite dosarul comisiei de insolventa. (2) Comisia, primind dosarul numeste, de indata, prin decizie, un administrator al procedurii, potrivit prevederilor art. 15, si efectueaza comunicarea si publicarea hotararii de admitere in principiu a cererii debitorului si a deciziei de numire a administratorului procedurii, potrivit prevederilor art. 16.
Art. 20 - Masuri provizorii (1) La data emiterii deciziei de admitere in principiu a cererii de deschidere a procedurii insolventei, potrivit art. 14 alin. (1) lit. a) sau art. 19, se suspenda provizoriu, de drept, executarile silite incepute potrivit averii debitoriului. Decizia se comunica de indata executorului judecatoresc.
Dispozitiile art. 34 se aplica in mod corespunzator. (2) Suspendarea executarii silite, ca masura provizorie, prevazuta la alin. (1), dureaza pana cel mai tarziu la data aprobarii planului sau, dupa caz, pana la ramanerea definitiva a sentintei prin care se solutioneaza cererea de confirmare a planului sau pana la expirarea termenului de formulare a cererii de confirmare a planului. Perioada suspendarii nu poate depasi 3 luni, cu exceptia situatiei in care instanta a incuviintat prelungirea suspendarii provizorii, pentru durate de pana la 3 luni, daca in lipsa acestei masuri situatia financiara a debitorului ar deveni iremediabil compromisa, existand un risc cert ca planul de rambursare a datoriilor sa nu se poata realiza.