din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4311 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » OUG 49/2014, privind modificarea Legii educatiei

OUG 49/2014, privind modificarea Legii educatiei

  Publicat: 03 Jul 2014       26081 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 49/2014 privind instituirea unor masuri in domeniul educatiei, cercetarii stiintifice si pentru modificarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial din 30 iunie 2014

Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)


56. La articolul 236 alineatul (1), literele b) si c) semodifica si vor avea urmatorul cuprins: ``b) finalizarea masterului didactic cu durata de 2 ani sau pregatirea in cadrul programelor de formare psihopedagogica de nivel I si II realizata prin departamentele de specialitate din cadrul institutiilor de invatamant superior;

c) stagiul practic cu durata de un an scolar, realizat intr-o unitate de invatamant, de regula sub coordonarea unui profesor mentor.``

57. La articolul 236, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: ``(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), formarea personalului din educatia anteprescolara pentru functia de educator-puericultor, a celui din invatamantul prescolar si primar pentru functiile de educatoare/educator si invatatoare/invatator se realizeaza prin liceele pedagogice, iar a maistrilor-instructori si a antrenorilor prin unitati de invatamant tertiar nonuniversitar.``

58. La articolul 238, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: ``(1) Studentii si absolventii de invatamant superior care opteaza pentru profesiunea didactica au obligatia sa absolve cursurile unui master didactic cu durata de 2 ani ori programele de formare psihopedagogica de nivel I, respectiv II, acreditate conform legii.``

59. La articolul 238, dupa alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (11), (12) si (13), cu urmatorul cuprins: ``(11) Programele de formare psihopedagogica de nivel I si II pot fi urmate pe parcursul studiilor universitare de licenta, respectiv master sau in regim postuniversitar. (12) Programele de formare psihopedagogica pentru functiile didactice de educator-puericultor, educatoare, invatator, antrenor si maistru-instructor se aproba de Ministerul Educatiei Nationale si se desfasoara in liceele cu profil pedagogic. Pentru absolventii liceelor pedagogice si colegiilor universitare de institutori se considera indeplinita conditia de formare psihopedagogica de nivel I. (13) Absolventilor care au finalizat cu diploma de licenta/absolvire studii universitare de lunga sau scurta durata pana in anul 2005 li se considera indeplinita conditia de formare psihopedagogica de nivel I si II, daca prin foaia matricola fac dovada parcurgerii disciplinelor: psihologie scolara, pedagogie, metodica predarii specialitatii si practica pedagogica la specialitatea inscrisa pe diploma de licenta/absolvire.``

60. La articolul 238, alineatele (6) si (7) se modifica si voravea urmatorul cuprins: ``(6) Pregatirea psihopedagogica se finalizeaza prin obtinerea diplomei de master didactic ori a certificatului de absolvire a programelor de formare psihopedagogica

(7) Planurile de invatamant ale studiilor universitare de licenta in specialitatea pedagogia invatamantului primar si prescolar sunt elaborate pe baza standardelor profesionale stabilite de Ministerul Educatiei Nationale. Pentru absolventii studiilor universitare de licenta in specialitatea pedagogia invatamantului primar si prescolar se considera indeplinita conditia de formare psihopedagogica de nivel I.``

61. La articolul 239, alineatele (1), (2) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: ``(1) Efectuarea stagiului practic prevazut la art. 236 alin. (1) lit. c) este conditionata de obtinerea diplomei de licenta si a diplomei de master didactic sau a certificatului de absolvire a programului de formare psihopedagogica de nivel I ori II

(2) Pregatirea practica din cadrul masterului didactic sau al programelor de formare psihopedagogica se realizeaza in baza unor acorduri-cadru incheiate intre unitatile/institutiile de invatamant care asigura formarea initiala si inspectoratele scolare..............................................................................................

(5) Pregatirea practica din cadrul masterului didactic sau al programelor de formare psihopedagogica se poate derula sub forma unei perioade de stagiu in strainatate in cadrul unui program al Uniunii Europene - componenta dedicata formarii initiale a profesorilor - perioada certificata prin documentul Europass Mobilitate.``

62. La articolul 240, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: ``(1) Ocuparea unei functii didactice pentru perioada stagiului practic cu durata de un an scolar se realizeaza prin concurs pe posturi/catedre vacante/rezervate.``

63. La articolul 247, literele b), c), d), f) si k) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: ``b) in invatamantul prescolar: educator/educatoare, institutor/institutoare, profesor pentru invatamant prescolar - se normeaza cate un post pentru fiecare grupa de copii; in institutiile cu program prelungit sau saptamanal, personalul didactic se normeaza pe ture;

c) in invatamantul primar: invatator/invatatoare, institutor/institutoare, profesor pentru invatamant primar - se normeaza cate un post pentru fiecare clasa de elevi;

d) in invatamantul gimnazial, profesional, liceal si tertiar nonuniversitar: profesor, profesor de instruire practica, maistru-instructor;..............................................................................................

f) in invatamantul special si in comisiile de expertiza complexa: educatoare/educator, educatoare/educator de sprijin, invatator-educator, invatator itinerant si de sprijin, invatator, maistru-instructor, institutor, profesor itinerant si de sprijin, profesor educator, profesor-psihopedagog, profesor-psiholog scolar, profesor-logoped, psiholog, psihopedagog, logoped, profesor de psihodiagnoza si kinetoterapeut - se normeaza cate un post la fiecare grupa/clasa; profesor, profesor de educatie speciala si profesor preparator nevazator;..............................................................................................

k) pentru realizarea de activitati extrascolare: invatator/invatatoare, institutor/institutoare, profesor pentru invatamant primar, profesor, maistru-instructor, antrenor, profesor-antrenor;``.

64. La articolul 247, literele b1) si c1) se abroga.

65. La articolul 248, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: ``(1) Pentru ocuparea functiilor didactice prevazute la art. 247 este necesara efectuarea unui stagiu practic cu durata de un an scolar, realizat intr-o unitate de invatamant, in functia didactica corespunzatoare studiilor, de regula sub indrumarea unui profesor mentor, si trebuie indeplinite urmatoarele conditii minime de studii:

a) pentru ocuparea functiilor didactice de educator-puericultor, educator/educatoare, invatator/invatatoare - absolvirea cu diploma a liceului pedagogic sau a unei scoli echivalente, cu specializarea corespunzatoare fiecarei functii didactice;

b) pentru ocuparea functiei didactice de maistru-instructor - absolvirea cu examen de diploma a unei scoli postliceale/unui colegiu din invatamantul tertiar nonuniversitar/unei scoli de maistri in domeniu si absolvirea cu certificat a programului de formare psihopedagogica de nivel I sau indeplinirea conditiei prevazute la art. 238 alin. (12);

c) pentru ocuparea functiei de institutor/institutoare - absolvirea cu examen de diploma a colegiului universitar pedagogic, a liceului pedagogic sau a unei scoli echivalente, urmata de absolvirea cu diploma a unei institutii de invatamant superior de scurta durata ori absolvirea cu diploma de licenta sau de absolvire, urmata de un curs in domeniul psihopedagogic si metodic specific;

d) pentru ocuparea functiei de profesor pentru invatamant prescolar - absolvirea cu diploma de licenta a specializarii A�Pedagogia invatamantului primar si prescolarA� sau absolvirea cu diploma a liceului pedagogic cu specializarile A�educatoareA� si A�educatoare/invatatorA� ori a colegiului universitar de institutori sau a altor scoli echivalente si absolvirea unei institutii de invatamant superior cu diploma de licenta;

e) pentru ocuparea functiei de profesor pentru invatamant primar - absolvirea cu diploma de licenta a specializarii A�Pedagogia invatamantului primar si prescolarA� sau absolvirea cu diploma a liceului pedagogic cu specializarile A�invatatorA� si A�educatoare/invatatorA� ori a colegiului universitar de institutori sau a altor scoli echivalente si absolvirea unei institutii de invatamant superior cu diploma de licenta;

f) pentru ocuparea functiilor de profesor in invatamantul gimnazial sau profesional, profesor de instruire practica, profesor in palatele si cluburile elevilor, profesor-antrenor in cluburile sportive scolare, profesor documentarist - absolvirea cu examen de licenta ori examen de absolvire a unei institutii de invatamant superior sau a unui colegiu pedagogic in profilul postului sau absolvirea cu diploma a ciclului I de studii universitare de licenta sau a ciclului II de studii universitare de masterat in profilul postului, cu conditia finalizarii cu certificat a programului de formare psihopedagogica de nivel I ori a indeplinirii conditiei prevazute la art. 238 alin. (12) sau alin. (7);

g) pentru ocuparea functiilor de profesor in invatamantul liceal si tertiar nonuniversitar - absolvirea cu examen de licenta a unei institutii de invatamant superior de lunga durata sau echivalenta acesteia in profilul postului ori absolvirea cu diploma a ciclului II de studii universitare de masterat in profilul postului, cu conditia finalizarii cu certificat a programului de formare psihopedagogica de nivel I si de nivel II sau indeplinirea conditiei prevazute la art. 238 alin. (12) sau alin. (7) si finalizarea cu certificat a programului de formare psihopedagogica de nivel II.``




Afişează OUG 49/2014, privind modificarea Legii educatiei pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea educatiei nationale    OUG 49/2014    Legea 1/2011

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Hotararea CEDO din 3 martie 2020 in Cauza Convertito si altii impotriva Romaniei. Cererea priveste anularea diplomelor de licenta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

ICCJ: Persoana aflata in continuarea studiilor. Protectia si promovarea drepturilor copilului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Decizia ICCJ 41/2019: In calculul drepturilor salariale pentru plata cu ora nu se include si gradatia de merit
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 418/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul educatiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Concedierea cadrului didactic pentru incalcarea indatoririlor de supraveghere in timpul desfasurarii examenelor nationale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara Sectia L.M.A.S., Decizia civila nr. 113/2017, in sedinta din 14 februarie 2017

Principiul repararii integrale a prejudiciului suferit ca efect al esalonarii titlurilor executorii impune si acordarea daunelor-interese moratorii sub forma dobanzii legale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia I Civila, Decizia civila nr. 132/A/2017, in sedinta publica din 31 ianuarie 2017

Decontarea transportului cadrelor didactice navetiste in functie de distanta parcursa reprezinta o obligatie a primariei si a consiliului local ce nu poate fi conditionata
Pronuntaţă de: Tribunalul Teleorman Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 54/2016, in sedinta publica din 17 noiembrie 2016

Calitatea procesuala pasiva in litigiile cadrelor didactice avand ca obiect plata salariilor si a dobanzilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Sectia I civila, Decizia civila nr. 93/A/2017, in sedinta publica din 25.01.2017



Articole Juridice

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu