SECTIUNEA 5: Reguli de publicitateSUBSECTIUNEA 1: PARAGRAFUL 1 Publicarea anunturilor Articolul 47 (1)Autoritatea contractanta are obligatia de a asigura transparenta atribuirii contractelor de achizitie publica si a incheierii acordurilor-cadru prin publicarea, in conformitate cu prevederile prezentului capitol, a anunturilor de intentie, anunturilor/invitatiilor de participare si anunturilor de atribuire.(2)In cazul contractelor a caror valoare estimata este egala sau mai mare decat pragurile valorice prevazute la art. 55 alin. (2), autoritatea contractanta are obligatia de a include in anunturile prevazute la alin. (1) cel putin informatiile cuprinse in anexa nr. 3A si, daca este necesar, alte informatii considerate utile de catre autoritatea contractanta, prin utilizarea formularelor standard adoptate de Comisia Europeana .(3)Modalitatile de aplicare a prevederilor alin. (2), precum si continutul anunturilor de participare si de atribuire pentru care, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta, nu este obligatorie transmiterea spre publicare catre Jurnalul Oficial al Uniunii Europene se stabilesc prin hotarare a Guvernului. Articolul 48 (1)Cu exceptia cazului prevazut la art. 299, autoritatea contractanta are obligatia de a transmite spre publicare anunturile prevazute la art. 47 alin. (1) catre operatorul SEAP, utilizand in acest sens numai mijloace electronice.(2)In cazurile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, operatorul SEAP are obligatia de a asigura transmiterea in format electronic a anunturilor spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Articolul 49 (1)Operatorul SEAP are obligatia de a asigura Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice accesul nerestrictionat la anunturile/invitatiile transmise de catre autoritatile contractante, inainte de publicarea acestora.(2)Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice verifica:a)fiecare anunt de intentie/participare transmis de catre autoritatea contractanta pentru publicare in SEAP, in masura in care anuntul respectiv este in legatura cu aplicarea procedurii de atribuire a unui contract cu o valoare estimata egala sau mai mare decat pragurile valorice prevazute la art. 124;b)fiecare invitatie/anunt de participare transmis de catre autoritatea contractanta pentru publicare in SEAP, cu o valoare estimata mai mica decat pragurile valorice prevazute la art. 124.c)erata la anuntul/invitatia de participare ce modifica/completeaza informatiile publicate in anuntul/invitatia de participare.(21)In termen de 3 zile lucratoare de la data primirii anuntului/invitatiei in SEAP, Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice are obligatia:a)fie sa emita catre operatorul SEAP acceptul de publicare pentru anuntul/invitatia respectiv/respectiva, in cazul in care in urma verificarii nu se constata erori/omisiuni de completare;b)fie sa respinga publicarea anuntului/invitatiei, in cazul in care se constata erori/omisiuni de completare, informand totodata autoritatea contractanta asupra acestei decizii, precum si asupra modului in care erorile/omisiunile pot fi remediate.(22)Erorile prevazute la alin. (21) reprezinta acele informatii/cerinte din anuntul/invitatia transmis/transmisa spre publicare care sunt neconforme cu realitatea sau care conduc la incalcari ale legislatiei in domeniul achizitiilor publice si ale principiilor care stau la baza atribuirii contractului de achizitie publica.(23)Nedetectarea erorilor prevazute la alin. (22) in procesul de verificare nu afecteaza dreptul Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice de a sanctiona, pe parcursul activitatii de supraveghere, faptele prevazute la art. 293.(3)In cazul prevazut la alin. (2) lit. a), operatorul SEAP are obligatia:a)de a transmite anuntul spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene in cel mult o zi lucratoare de la primirea acceptului de publicare, in cazul in care, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta, este prevazuta o obligatie in acest sens; operatorul SEAP are obligatia de a asigura inregistrarea in sistemul electronic a datei la care a fost transmis anuntul spre publicare, ca proba privind momentul transmiterii;b)de a publica anuntul in SEAP in cel mult doua zile lucratoare de la primirea acceptului de publicare.(4)Operatorul SEAP nu are dreptul de a publica anuntul transmis de autoritatea contractanta sau de a-l transmite spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, fara obtinerea acceptului de publicare emis de catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.(5)In cazul in care, din motive de natura tehnica, operatorul SEAP nu are posibilitatea transmiterii unui anumit anunt spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, autoritatii contractante ii revine responsabilitatea transmiterii spre publicare a anuntului respectiv prin mijloace proprii. Operatorul SEAP are obligatia de a instiinta autoritatea contractanta cu privire la aparitia unei astfel de situatii, in cel mult o zi lucratoare de la expirarea perioadei prevazute la alin. (3) lit. a).(6)Dupa publicarea anuntului in SEAP, autoritatea contractanta poate opta pentru transmiterea anuntului si catre Regia Autonoma "Monitorul Oficial", spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, Achizitii publice.(7)Regia Autonoma "Monitorul Oficial" publica anunturile transmise spre publicare in cel mult 8 zile de la data inregistrarii acestora. In cazul anuntului de participare prevazut la art. 114, Regia Autonoma "Monitorul Oficial" publica anuntul respectiv in cel mult 3 zile de la data inregistrarii. Articolul 50 (1)In cazul in care prevederile prezentei ordonante de urgenta stabilesc obligatia publicarii anuntului in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, atunci anuntul respectiv nu poate fi publicat la nivel national inainte de data transmiterii acestuia catre Comisia Europeana .
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Expropriere de fapt. Conditii si efecte. �Asteptare legitima� de recuperare a unei investitii, in sensul jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 241/24.06.2020
Prejudiciul cauzat de mai multi salariati angajatorului.Dovedirea masurii in care fiecare salariat a contribuit la cauzarea prejudiciului Pronuntaţă de: Curtea de Apel ALBA IULIA � Decizia nr. 755/30.05.2019
Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020
Contract de achizitie publica. Aprecierea indeplinirii conditiei referitoare la existenta unor �circumstante imprevizibile� Pronuntaţă de: I.C.C.J , Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 468 din 29 ianuarie 2020
Data expirarii contractului individual de munca incheiat pe durata determinata. Determinarea imprejurarii daca s-a implinit ori nu termenul pentru care s-a incheiat contractul Pronuntaţă de: Curtea de Apel ORADEA - DECIZIA CIVILa NR. 453 din 15 iulie 2020
Recurs admis (cu opinie separata). Casare hotarare pronuntata in apel. Rejudecare. Reparare prejudiciu produs UAT Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 760/2020 Sedinta publica din data de 17 martie 2020
ICCJ. Fals in inscrisuri sub semnatura privata. Continutul infractiunilor de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Nu constituie o conduita abuziva a autoritatii contractante solicitarea prezentarii de catre ofertanti a certificatului ISO din partea producatorilor dispozitivelor medicale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019
Decizia nr. 620/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 69 din Legea nr. 101/2016 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
GDPR: Dezvaluirea datelor cu caracter personal ale pacientilor pe un site Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
[Av. muncii] Concediu fara plata pentru rezolvare situatii personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Munca la negru � definitie, forme, avantaje si dezavantaje, sanctiuni Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Procedura privind tragerea la raspundere penala a persoanei juridice. Art. 489 - 503 - NCPP Sursa: EuroAvocatura.ro
Decizia CE ref. existenta unui acord anticoncurential este obligatorie pentru autoritatile publice Sursa: EuroAvocatura.ro
Dreptul Uniunii nu se opune, in principiu, unui contract de achizitii publice de produse ecologice Sursa: EuroAvocatura.ro