EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3831
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Codurile Esentiale
» Codul Insolventei - OUG 91/2013
Codul Insolventei - OUG 91/2013
Publicat: 05 Oct 2013
52915 citiri
Secţiunea:
Codurile Esentiale
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG nr. 91/2013, privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa
PUBLICATA IN
MONITORUL OFICIAL
NR. 620 din 04 octombrie 2013
Procedura de insolventa concursuala colectiva si egalitara care se aplica debitorului in vederea
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Reprezinta procedura prevazuta de prezenta lege, prin care debitorul care indeplineste conditiile prevazute la art. 1 alin. (2)
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Sunt persoanele complet straine de actul juridic, adica persoanele carora actul juridic nu le poate profita in nici un fel ori nu le poate indatora in nici un fel.
Persoana fizica sau juridica care a primit o suma de bani sau alte valori de la creditor,
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Printre altele este vorba despre: � tortura si pedepsele sau tratamentele inumane sau degradante, � detentia arbitrara si ilegala, � discriminarea in ceea ce priveste exercitarea drepturilor si libertatilor recunoscute de Conventie,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
(Lien) Dreptul legal al unui creditor de a vinde activele ipotecate atunci cand debitorul nu poate sau nu vrea sa-si indeplineasca obligatiile prevazute in contractul de imprumut.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Perioada electorala - intervalul de timp cuprins intre ziua aducerii la cunostinta publica a datei la care vor avea loc alegerile si data in care rezultatele finale
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
(in prima instanta). Reglementat in cap. II, t. II, C. proc. pen., partea speciala, s elimiteaza la fapta si persoana (persoanele) aratata in actul de sesizare a instantei, chiar si in cazul de extindere a procesului penal.
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Eveniment sau fapta voluntara care determina nasterea, modificarea sau stingerea unor raporturi juridice, respectiv a drepturilor si obligatiilor din continutul acestora.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Persoana care, in cadrul unui raport juridic de obligatie este indreptatita sa pretinda unei alte persoane, denumita debitor, executarea unei prestatii determinate; de a da, de a face ori de a nu face ceva.
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Arhaism utilizat pentru a desemna pe oricare din partile unui contract in raport cu cealalta parte contractanta.
Persoana fizica sau juridica care garanteaza cu veniturile sau cu bunurile sale o obligatie a unui debitor fata de creditorul sau.
Structura juridica plurivalenta, subsumand o pluralitate de contracte distincte reciproc interconditionate, care alcatuiesc impreuna un ansamblu contractual inchegat si coerent.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Drept, competenta sau imputernicire conferita unei unitati, unui organ, unei functii sau persoane determinate,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
Persoana care, in cadrul unui raport juridic de obligatie este indreptatita sa pretinda unei alte persoane, denumita debitor, executarea unei prestatii determinate; de a da, de a face ori de a nu face ceva.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Reglemetate in sectiunea II, cap. II, t. IV, C. proc. pen., partea generala, masuri procesuale care se pot lua numai in cursul procesului penal
A fost promulgat la 11.09.1865
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Articolul 80
(1) Nicio dobanda, majorare sau penalitate de orice fel ori cheltuiala, numita generic accesorii, nu va putea fi adaugata creantelor nascute anterior datei deschiderii procedurii, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 103.
(2) In cazul in care se confirma un plan de reorganizare, dobanzile, majorarile ori penalitatile de orice fel sau cheltuielile accesorii la obligatiile nascute ulterior datei deschiderii procedurii generale se achita in conformitate cu actele din care rezulta si cu prevederile programului de plati. In cazul in care planul esueaza, acestea se datoreaza pana la data deschiderii procedurii falimentului.
Articolul 81
(1) Ca urmare a deschiderii procedurii si pana la data confirmarii planului de reorganizare, actiunile societatilor emitente, in sensul Legii nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda de la tranzactionare cu incepere de la data primirii comunicarii de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara.
(2) La data primirii de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara a comunicarii privind intrarea in
procedura falimentului
intervine retragerea valorilor mobiliare de pe piata reglementata pe care acestea se tranzactioneaza.
(3) In cazul in care activitatea debitorului se afla sub incidenta prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a deschiderii procedurii si pana la data confirmarii planului de reorganizare se suspenda
licenta
audiovizionala, in sensul Legii nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu incepere de la data primirii comunicarii de catre Consiliul National al Audiovizualului. In planul de reorganizare vor fi prevazute conditiile de exercitare a dreptului de a difuza, intr-o zona determinata, un anume serviciu de programe, conditii ce vor fi suspuse aprobarii prealabile a Consiliului National al Audiovizualului. Articolul 82
(1) Debitorul are
obligatia
de a pune la dispozitia administratorului judiciar/lichidatorului judiciar toate informatiile si documentele apreciate ca necesare cu privire la activitatea si averea sa, precum si lista cuprinzand platile efectuate in ultimele 120 de zile anterioare deschiderii procedurii si transferurile patrimoniale facute in cei 2 ani anteriori deschiderii procedurii, sub sanctiunea ridicarii dreptului de administrare.
(2) Pentru nepunerea la dispozitia administratorului judiciar/lichidatorului judiciar a informatiilor si documentelor de catre persoanele responsabile, judecatorul-sindic va face aplicarea amenzilor prevazute la art. 60 alin. (2) si (4), in mod corespunzator.
Articolul 83
(1) Dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii, toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea ``in insolventa``, ``in insolvency``, ``en procedure collective``.
(2) Dupa intrarea in reorganizare judiciara sau faliment, actele si corespondenta vor purta, in conditiile prevazute la alin. (1), mentiunea ``in reorganizare judiciara``, ``in judicial reorganisation``, ``en redressement`` sau, dupa caz, ``in faliment``, ``in bankruptcy``, ``en faillite``. Dupa intrarea in
procedura simplificata
se va face, de asemenea, mentiunea ``in faliment``, ``in bankruptcy``, ``en faillite``.
(3) Daca debitorul detine sau administreaza una sau mai multe pagini de internet, organele de conducere ale acestuia sunt obligate sa publice pe paginile de
internet
proprii, in
termen
de 24 de ore de la data comunicarii hotararii de deschidere a procedurii, informatiile referitoare la starea societatii, precum si numarul, data si
instanta
care a pronuntat
hotararea
.
(4) Prejudiciile suferite de
tertii
de buna-credinta, ca urmare a nerespectarii obligatiilor prevazute la alin. (1)-(3), vor fi reparate in mod exclusiv de persoanele care au incheiat actele ca reprezentanti legali ai debitorului, fara a fi atinsa averea debitorului.
Articolul 84
(1) In afara de cazurile prevazute la art. 87, de cele autorizate de judecatorul-sindic sau avizate de catre administratorul judiciar, toate actele, operatiunile si platile efectuate de
debitor
ulterior deschiderii procedurii sunt nule de
drept
.
(2) Debitorul si/sau, dupa caz, administratorul judiciar sunt/este obligati/obligat sa intocmeasca si sa pastreze o
lista
cuprinzand toate incasarile, platile si compensarile efectuate dupa deschiderea procedurii, cu precizarea naturii si valorii acestora si a datelor de identificare a cocontractantilor.
Articolul 85
(1) Deschiderea procedurii ridica debitorului dreptul de administrare - constand in dreptul de a-si conduce activitatea, de a-si administra bunurile din avere si de a dispune de acestea daca acesta nu si-a declarat intentia de reorganizare, in conditiile art. 67 alin. (1) lit. g). Ridicarea dreptului de administrare se dispune si in cazul in care debitorul nu si-a declarat intentia de reorganizare in termenul prevazut la art. 74.
(2) Cu exceptia cazurilor prevazute expres de lege, prevederile alin. (1) sunt aplicabile si in legatura cu bunurile pe care debitorul le-ar dobandi ulterior deschiderii procedurii.
(3) Judecatorul-sindic va putea ordona ridicarea, in tot sau in parte, a dreptului de administrare al debitorului odata cu desemnarea unui
administrator
judiciar, indicand totodata si conditiile de exercitare a conducerii activitatii debitorului.
(4) Dreptul de administrare al debitorului inceteaza de
drept
la data la care se dispune deschiderea falimentului.
(5) Creditorii, comitetul creditorilor ori administratorul judiciar pot oricand
adresa
judecatorului-sindic o
cerere
de a se ridica debitorului dreptul de administrare, avand ca justificare pierderile continue din averea debitorului sau lipsa probabilitatii de realizare a unui plan rational de
activitate
.
(6) Judecatorul-sindic va examina, in
termen
de 15 zile, cererea prevazuta la alin. (5), intr-o sedinta la care vor fi citati administratorul judiciar, comitetul creditorilor si administratorul special.
(7) De la data intrarii in faliment, debitorul va putea desfasura doar activitatile ce sunt necesare derularii operatiunilor lichidarii.
Articolul 86
(1) Prin
sentinta
sau, dupa caz, incheierea avand
drept
efect
ridicarea dreptului de administrare, judecatorul-sindic va da dispozitii tuturor bancilor la care debitorul are sume in conturi sa nu dispuna de acestea fara un ordin al administratorului judiciar/lichidatorului judiciar. Administratorul judiciar/Lichidatorul judiciar va comunica de urgenta bancilor instituirea acestei
interdictii
.
(2) Incalcarea interdictiei comunicate de administratorul judiciar/lichidatorul judiciar atrage raspunderea bancilor pentru prejudiciul creat, precum si o
amenda
judiciara de la 4.000 lei la 10.000 lei.
Articolul 87
(1) In perioada de observatie, debitorul va putea sa continue desfasurarea activitatilor curente si poate efectua plati catre creditorii cunoscuti, care se incadreaza in conditiile obisnuite de exercitare a activitatii curente, dupa cum urmeaza:a) sub supravegherea administratorului judiciar, daca debitorul a facut o
cerere
de reorganizare, in sensul art. 67, alin. (1) lit. g), si nu i-a fost ridicat
dreptul de administrare;
/>b) sub conducerea administratorului judiciar, daca debitorului i s-a ridicat dreptul de administrare.
(2) Actele, operatiunile si platile care depasesc conditiile prevazute la alin. (1) vor putea fi autorizate in exercitarea atributiilor de supraveghere de administratorul judiciar; acesta va convoca o sedinta a comitetului creditorilor in vederea supunerii spre aprobare a cererii administratorului special, in
termen
de maximum 5 zile de la
data
primirii acesteia. In cazul in care o anumita operatiune care excede activitatea curenta este recomandata de catre administratorul judiciar, iar propunerea este aprobata de catre comitetul creditorilor, aceasta va fi indeplinita obligatoriu de administratorul special. In cazul in care activitatea este condusa de catre administratorul judiciar, operatiunea va fi efectuata de catre acesta cu aprobarea comitetului creditorilor, fara a fi necesara cererea administratorului special.
(3) In
cazul
propunerilor de instrainare a bunurilor din averea debitorului grevate de cauze de preferinta, creditorul
titular
are urmatoarele drepturi:a) dreptul de a beneficia de o protectie corespunzatoare a creantei sale, potrivit prevederilor art. 78;
b) dreptul de a beneficia de distribuiri de sume in conditiile art. 159 alin. (1) pct. 3 si art. 161 pct. 1, in conditiile in care nu poate beneficia de o protectie corespunzatoare a creantei, beneficiind de o
cauza
de preferinta, in conditiile art. 78.
(4) Finantarile acordate debitorului in
perioada
de observatie in vederea desfasurarii activitatilor curente, cu acordul comitetului creditorilor, exprimat potrivit prevederilor alin. (2), beneficiaza de prioritate la restituire, potrivit prevederilor art. 159 alin. (1) pct. 2. Aceste finantari se vor garanta, in principal, prin afectarea unor
bunuri
sau drepturi care nu formeaza obiectul unor cauze de preferinta, iar in subsidiar, daca nu exista astfel de
bunuri
sau drepturi disponibile, cu acordul creditorilor beneficiari ai respectivelor cauze de preferinta. In
ipoteza
in care acordul acestor creditori nu va fi obtinut, prioritatea la restituire instituita de acest alineat va diminua regimul de indestulare al creditorilor beneficiari ai cauzelor de preferinta, proportional, prin raportare la intreaga valoare a bunurilor sau drepturilor care formeaza
obiectul
acestor cauze de preferinta.
Articolul 88
Daca la
data
deschiderii procedurii un drept, act sau
fapt juridic
nu devenise opozabil tertilor, inscrierile, transcrierile, intabularile si orice alte formalitati specifice necesare acestui scop, inclusiv cele dispuse in cursul unui proces penal in vederea confiscarii speciale si/sau extinse, efectuate dupa data deschiderii procedurii, sunt fara
efect
fata de creditori, cu exceptia cazului in care cererea sau sesizarea, legal formulata, a fost primita de instanta, autoritatea ori institutia competenta cel mai tarziu in ziua premergatoare hotararii de deschidere a procedurii sau se dovedeste ca respectivul
creditor
le-a cunoscut pe alta
cale
. Inscrierile efectuate cu incalcarea acestui articol se radiaza de
drept
.
Articolul 89
(1) Orice transfer, indeplinire a unei obligatii, exercitare a unui drept, act sau
fapt
realizat in temeiul unor contracte financiare calificate, precum si orice
acord
de
compensare
bilaterala sunt valabile, pot fi executate si/sau opuse unui
cocontractant
insolvent ori unui
garant
insolvent al unui cocontractant, conform conditiilor rezultand din intelegerea partilor, fiind recunoscute ca baza de inscriere a creantei in procedurile prevazute de prezentul capitol.
(2) Singura obligatie, daca exista in cuprinsul contractului, ca urmare a realizarii unei compensari bilaterale - netting - in conditiile prevazute de un
contract
financiar calificat, a unei parti la contract, va fi aceea de a presta
obligatia
(suma de plata sau obligatie de a face) neta rezultata in urma nettingului catre cocontractantul sau.
(3) Singurul drept, daca exista in cuprinsul contractului, ca urmare a realizarii unui netting in conditiile prevazute de un
contract
financiar calificat, a unei parti la contract, va fi acela de a primi (echivalentul) dreptul (suma de plata sau obligatie de a face) net care rezulta in urma nettingului de la cocontractantul sau.
(4) Nicio
atributie
conferita prin prezenta
ordonanta
de urgenta unui organ care aplica procedura insolventei nu va impiedica incetarea contractului financiar calificat si/sau accelerarea indeplinirii obligatiilor de plata ori indeplinirii obligatiilor de a face sau a realizarii unui
drept
in baza unuia ori a mai multor contracte financiare calificate, avand ca temei un
acord
de netting, aceste puteri fiind limitate la suma neta rezultata in urma aplicarii acordului de netting.
(5) Cu exceptia dovedirii intentiei frauduloase a debitorului in sensul art. 117 alin. (2) lit. g), administratorul judiciar/lichidatorul judiciar sau, dupa caz,
instanta
judecatoreasca nu poate impiedica, cere
anularea
ori decide desfacerea unor operatiuni cu instrumente financiare derivate, inclusiv ducerea la indeplinire a unui
acord
de netting, realizate in baza unui
contract
financiar calificat.
Articolul 90
Deschiderea procedurii de
insolventa
nu afecteaza dreptul unui
creditor
de a invoca compensarea creantei sale cu cea a debitorului asupra sa, atunci cand conditiile prevazute de
lege
in materie de
compensare
legala sunt indeplinite la data deschiderii procedurii. Compensarea poate fi constatata si de administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar.
Articolul 91
(1) Bunurile instrainate de administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar, in exercitiul atributiilor sale prevazute de prezenta
ordonanta
de urgenta, sunt dobandite libere de orice sarcini, precum privilegii, ipoteci, gajuri sau drepturi de retentie, sechestre, de orice fel. Fac exceptie de la acest regim
masurile asiguratorii
dispuse in procesul in vederea confiscarii speciale si/sau confiscarii extinse.
(2) Prin exceptie de la dispozitiile art. 885 alin.(2) din
Codul
civil, radierea din cartea funciara a oricaror sarcini si interdictii prevazute la alin. (1) se face in temeiul actului de instrainare semnat de administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar.
Articolul 92
(1) Administratorul judiciar va intocmi si va supune judecatorului-sindic, in termenul stabilit de acesta, care nu va putea depasi 20 de zile de la desemnarea sa, un raport prin care sa propuna fie intrarea in
procedura
simplificata, fie continuarea perioadei de observatie din
procedura
generala.
Inapoi
1
2
...
11
12
13
14
15
16
17
...
38
39
Inainte
Afişează
Codul Insolventei - OUG 91/2013
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Codul Insolventei
Codul insolventei 2013
Noul cod al insolventei
Noua lege a insolventei
OUG 91/2013
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964