din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2682 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF

HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF

  Publicat: 06 Aug 2013       40716 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


HOTARAREA nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Sustragerea de la plata impozitelor si taxelor din partea unor agenti economici, inclusiv a celor care actioneaza in economia subterana. Are loc prin nedeclararea sau falsa declarare a veniturilor impozabile.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Act adoptat de organele de stat,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Proprietatea unui sistem de echipamente sau programe de a functiona cat mai corect un timp cat mai indelungat.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
(Assimilation) Absorbtia unei emisiuni noi de actiuni de catre publicul investitor dupa ce toate actiunile au fost vandute de catre distribuitorii emisiunii,
Problema statutului juridic al Uniunii a aparut in primul rand in legatura cu capacitatea sa de a incheia tratate si de a participa la acorduri si conventii, intrucat Uniunea, care cuprinde trei Comunitati distincte, fiecare avand propria personalitate juridica (Comunitatea Europeana, CECO si Euratom) si doua domenii de cooperare interguvernamentala, nu are ceea ce in dreptul international se numeste "treaty-making power", adica dreptul international de a incheia acorduri cu tari terte.
Forma de fuziune a persoanelor juridice constand in incorporarea patrimoniului unui subiect colectiv de drept, avand forta economica mai mica, in patrimoniul unui alt subiect colectiv de drept, avand forta economica mai mare.
(Assimilation) Absorbtia unei emisiuni noi de actiuni de catre publicul investitor dupa ce toate actiunile au fost vandute de catre distribuitorii emisiunii,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.

(3)Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice se stabilesc prin fisa postului, pe baza regulamentului de organizare si functionare prevazut la alin. (2).
SECTIUNEA 5: Reglementari specifice unor domenii de activitate
SUBSECTIUNEA 1: Directia generala antifrauda fiscala
Art. 15
(1)In cadrul Agentiei se organizeaza si functioneaza Directia generala antifrauda fiscala, structura fara personalitate juridica, cu atributii de prevenire, descoperire si combatere a actelor si faptelor de evaziune fiscala si frauda fiscala si vamala.
(2)In cadrul Directiei generale antifrauda fiscala functioneaza directii regionale antifrauda fiscala, conduse de inspectori generali adjuncti antifrauda. Sediul principal al directiilor regionale antifrauda fiscala se stabileste in municipiile prevazute in anexa nr. 2.
Art. 16
(1)Directia generala antifrauda fiscala este coordonata de un vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, si condusa de un inspector general antifrauda, numiti prin decizie a prim-ministrului.
(2)Inspectorul general antifrauda este sprijinit in activitatea de conducere a Directiei generale antifrauda fiscala de inspectori generali adjuncti antifrauda, numiti in functie prin decizie a prim-ministrului.
Art. 17
(1)Personalul Directiei generale antifrauda fiscala este compus din functionari publici care ocupa functii publice specifice si functii publice generale.
(2)Personalul Directiei generale antifrauda fiscala, cu exceptia celui numit prin decizie a prim-ministrului si a celui din cadrul Directiei de combatere a fraudelor, este numit in functie prin ordin al presedintelui Agentiei, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 18
(1)Inspectorii antifrauda, cu exceptia celor din cadrul Directiei de combatere a fraudelor, executa:
a)operatiuni de control curent;
b)operatiuni de control tematic.
(2)Controlul curent se executa operativ si inopinat, pe baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de serviciu permanent.
(3)Controlul tematic se executa de catre inspectorii antifrauda in baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de control tematic prin care se stabilesc obiectivele de verificat, entitatile supuse controlului, perioada asupra careia se efectueaza verificarea, durata si momentul declansarii controlului.
(4)La orice actiune participa minimum 2 inspectori antifrauda.
Art. 19
(1)Personalul Agentiei care ocupa functii publice de inspector antifrauda poarta in timpul serviciului, uniforma, insemne distinctive, ecusoane si, dupa caz, armament si alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de aparare, protectie si comunicare, care se atribuie gratuit. Armamentul, uniforma si celelalte dotari prevazute de prezenta hotarare pot fi utilizate numai in timpul exercitarii atributiilor de serviciu, in conditiile prevazute in regulamentul de organizare si functionare. In anumite situatii, in realizarea atributiilor de serviciu, inspectorii antifrauda pot imbraca tinuta civila.
(2)Personalul prevazut la alin. (1) este in permanenta la dispozitia serviciului.
(3)Dotarea cu armament se face in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor si al munitiilor, republicata, cu modificarile ulterioare.
(4)Regulamentul privind normele generale si speciale de dotare ale personalului Directiei generale antifrauda fiscala care indeplineste functia publica specifica de inspector antifrauda, modelul uniformei de serviciu, al insemnelor distinctive, accesoriile care insotesc portul acesteia, durata normala de utilizare, conditiile de acordare si personalul care beneficiaza de uniforma se regasesc in anexele nr. 3 si 4.
(5)Modelul legitimatiei de control/serviciu si al ordinului de serviciu permanent se regasesc in anexa nr. 3.
(6)Mijloacele tehnice, echipamentele de autoaparare, de protectie si de comunicare si alte mijloace speciale de dotare sunt prevazute in anexa nr. 5, iar achizitionarea acestora se face in conditiile legii.
(7)Armamentul se poate asigura atat prin achizitii publice, cat si prin redistribuire, cu titlu gratuit, de la alte institutii autorizate, pe baza protocoalelor incheiate in conditiile legii, in masura disponibilitatilor, cu conditia predarii acestuia in perfecta stare fizica si de functionare tehnica si fiabilitate.
(8)Pana la asigurarea conditiilor materiale si financiare pentru dotarile prevazute la alin. (1)-(7), precum si pana la expirarea duratei de serviciu a echipamentului, personalul Directiei generale antifrauda fiscala utilizeaza dotarile existente sau alte echipamente puse la dispozitie pe baza de redistribuire.
Art. 20
Insemnele distinctive si modul de echipare ale autovehiculelor Directiei generale antifrauda fiscala cu mijloace de semnalizare luminoasa si sonora sunt prevazute in anexa nr. 6.
SUBSECTIUNEA 2: Directia generala a vamilor
Art. 21
(1)Directia generala a vamilor este condusa de un director general, aflat in subordinea vicepresedintelui Agentiei care coordoneaza Directia generala antifrauda fiscala.
(2)Directia generala a vamilor coordoneaza direct din punct de vedere metodologic si indruma activitatea birourilor vamale de frontiera si primeste nemijlocit toate raportarile din partea acestora.
(3)Directiile regionale vamale coordoneaza si indruma birourile vamale de interior.
Art. 22
Modelul legitimatiei de control/serviciu pentru personalul vamal este cel prevazut in anexa nr. 7.
CAPITOLUL II: Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 23
(1)Directiile generale regionale ale finantelor publice se infiinteaza prin transformarea directiei generale a finantelor publice a judetului, respectiv a municipiului Bucuresti in care este stabilit sediul directiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbtie a celorlalte directii generale ale finantelor publice judetene din aria de competenta stabilita potrivit anexei nr. 2, care isi pierd personalitatea juridica .
(2)Directiile generale regionale ale finantelor publice preiau prin fuziune prin absorbtie directiile regionale pentru accize si operatiuni vamale, directiile judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale, precum si birourile vamale de interior si de frontiera din aria de competenta stabilita conform anexei nr. 2.
(3)Directiile judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale se reorganizeaza in birouri vamale de interior si de frontiera.
(4)Activitatea si competentele tuturor directiilor generale ale finantelor publice absorbite din aria de competenta, precum si a tuturor structurilor teritoriale subordonate acestora sunt preluate de catre directiile generale regionale ale finantelor publice, infiintate potrivit prevederilor prezentei hotarari.
(5)Administratiile finantelor publice municipale constituite la nivelul municipiilor resedinta de judet din subordinea directiilor generale ale finantelor publice judetene se reorganizeaza in administratii judetene ale finantelor publice.
(6)Administratiile finantelor publice municipale (altele decat cele resedinta de judet) si administratiile finantelor publice orasenesti din subordinea directiilor generale ale finantelor publice judetene se reorganizeaza in servicii fiscale municipale, respectiv servicii fiscale orasenesti.
(7)Administratiile finantelor publice comunale din subordinea directiilor generale ale finantelor publice judetene se reorganizeaza in birouri fiscale comunale.
(8)Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Ilfov se reorganizeaza in Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ilfov, ca structura subordonata in cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti.
(9)Administratiile finantelor publice ale sectoarelor 1-6 din subordinea Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti se reorganizeaza in Administratii ale sectoarelor 1-6 ale finantelor publice.
(10)Administratia finantelor publice pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti se reorganizeaza ca Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii, structura subordonata din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti.
Art. 24




Afişează HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 520/2013    Reorganizare    ANAF

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati

Reorganizarea activitatii prin desfiintarea doar a postului de director. Angajatorul nu a reusit sa dovedeasca masura reorganizarii societatii doar prin desfiintarea unui singur post de director
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 53/12.02.2018 a Curtii de Apel Galati

Decaderea din dreptul de a propune, in vederea votarii planului de reorganizare, a categoriei creditorilor indispensabili. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 41/6.02.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Obligarea salariatului la restituirea sumei nedatorate. Concediu de odihna efectuat in natura
Pronuntaţă de: Sentinta Civila nr. 251/02.03.2020 � Tribunalul Iasi

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Oportunitatea selectiei salariatilor nu poate face obiectul controlului judecatoresc, unui atare control fiind supusa doar legalitatea masurii de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 197/2016A, in sedinta publica din 16 martie 2017

Reorganizarea activitatii poate privi, in general, orice masuri organizatorice menite sa conduca la imbunatatirea activitatii. Contestatie decizie concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 278/2017, in sedinta publica din 19 ianuarie 2017

Relevant pentru determinarea calitatii procesuale pasive este stabilirea �detinatorului legal� al arhivei si al documentelor verificabile de incadrare in grupe superioare de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 248/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017

Decizie de concediere a salariatilor in baza unor criterii de discriminare. Reorganizare fictiva a societatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 100 din 19.01.2016



Articole Juridice

Lipsa caracterului efectiv al desfiintarii postului ca urmare a infiintarii de catre angajator a altor posturi
Sursa: MCP avocati

Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive
Sursa: MCP avocati

Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului
Sursa: MCP avocati

Dialogurile MCP � Oportunitatea reorganizarii angajatorului vs. Legalitarea concedierii salariatilor
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP � Digitalizarea raporturilor de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati