din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4098 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF

HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF

  Publicat: 06 Aug 2013       40662 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


HOTARAREA nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Sunt persoanele complet straine de actul juridic, adica persoanele carora actul juridic nu le poate profita in nici un fel ori nu le poate indatora in nici un fel.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

(3)Numarul posturilor pe fiecare structura, numarul posturilor de conducere si numarul posturilor de executie se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei, in conditiile legii.
(4)Prin ordin al presedintelui Agentiei pot fi infiintate grupuri sau colective temporare de lucru ori echipe de proiect pentru realizarea unor activitati sau operatiuni in domeniile de competenta ale Agentiei.
(5)In cadrul aparatului propriu al Agentiei functioneaza Directia generala de administrare a marilor contribuabili, organ fiscal a carui competenta de administrare fiscala se stabileste prin ordin al presedintelui Agentiei, in conditiile legii.
(6)Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei si directiile generale regionale ale finantelor publice este de 27.100, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor.
(7)Repartizarea numarului maxim de posturi pe aparatul propriu si pe directiile generale regionale ale finantelor publice se face prin ordin al presedintelui Agentiei, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat conform alin. (6), in conditiile legii.
(8)Personalul Agentiei este compus din presedinte, vicepresedinti, secretar general - inalt functionar public, functionari publici, cu functii generale, specifice, cu statut special, si personal contractual.
Art. 10
(1)Statul de functii pentru aparatul propriu al Agentiei se aproba de presedintele Agentiei.
(2)Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.
(3)Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Agentiei se stabilesc prin fisa postului, pe baza regulamentului de organizare si functionare prevazut la alin. (2).
(4)Personalul din cadrul aparatului propriu al Agentiei se numeste in functie, in conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei, cu exceptia celor numiti de prim-ministru.
Art. 11
(1)Agentia este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului.
(2)Presedintele Agentiei raspunde in fata ministrului finantelor publice pentru intreaga sa activitate .
(3)In exercitarea atributiilor sale, presedintele Agentiei emite ordine, in conditiile legii.
(4)Presedintele Agentiei are calitatea de ordonator secundar de credite si poate delega aceasta calitate catre secretarul general, vicepresedinti sau functionari publici de conducere, in conditiile legii. Prin actul de delegare se precizeaza limitele si conditiile delegarii.
(5)Raspunderile si atributiile celor 3 vicepresedinti se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei.
(6)Presedintele Agentiei reprezinta Agentia Nationala de Administrare Fiscala in relatia cu tertii.
(7)Prin ordin al presedintelui Agentiei unele atributii pot fi delegate, in conditiile legii. Prin actul de delegare se vor preciza limitele si conditiile delegarii.
(8)Presedintele Agentiei indeplineste si alte atributii specifice, stabilite prin alte acte normative, precum si alte atributii stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.
(9)In cazul in care presedintele Agentiei, din motive intemeiate, nu isi poate exercita atributiile, il deleaga prin ordin pe unul dintre cei 3 vicepresedinti sa exercite aceste atributii, cu informarea ministrului finantelor publice.
(10)In cazul in care unul dintre vicepresedintii Agentiei, din motive intemeiate, nu isi poate exercita atributiile, acestea vor fi delegate catre unul dintre ceilalti 2 vicepresedinti.
Art. 12
(1)Secretarul general al Agentiei este inalt functionar public, numit in conditiile legii, prin decizie a prim-ministrului. Acesta asigura stabilitatea functionarii Agentiei, continuitatea conducerii si realizarea legaturilor functionale intre structurile acesteia.
(2)Secretarul general indeplineste atributiile prevazute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3)Secretarul general al Agentiei poate indeplini si alte atributii prevazute de regulamentul de organizare si functionare al Agentiei ori incredintate de presedinte.
SECTIUNEA 4: Unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
Art. 13
(1)Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, se infiinteaza in subordinea Agentiei directiile generale regionale ale finantelor publice, institutii publice cu personalitate juridica.
(2)Orasele in care au sediul directiile generale regionale ale finantelor publice, aria de competenta a acestora, precum si lista directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti care se reorganizeaza ca directii generale regionale ale finantelor publice sunt cele prevazute in anexa nr. 2.
(3)In cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice functioneaza, ca structuri fara personalitate juridica:
a)directii regionale vamale;
b)administratii judetene ale finantelor publice;
c)servicii fiscale municipale si orasenesti, precum si birouri fiscale comunale;
d)birouri vamale de interior si de frontiera.
(4)Organizarea si functionarea directiilor generale regionale ale finantelor publice, precum si a structurilor prevazute la alin. (3) se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice in cazul structurilor coordonate metodologic de structurile de specialitate din aparatul propriu al ministerului.
(5)Directiile generale regionale ale finantelor publice sunt conduse de un director general, functionar public, numit prin ordin al presedintelui Agentiei, cu avizul consultativ al ministrului finantelor publice.
(6)Directorul general al directiei generale regionale a finantelor publice are calitatea de ordonator tertiar de credite.
(7)Directorul general al directiei generale regionale a finantelor publice este ajutat in activitatea sa de directori executivi numiti in functie prin ordin al presedintelui Agentiei, cu exceptia directorului executiv - trezorerie.
(8)Directiile regionale vamale sunt conduse de un director executiv si se afla in coordonarea Directiei generale a vamilor. In cadrul directiilor regionale vamale functioneaza birouri vamale de interior si de frontiera, fara personalitate juridica, conduse de sefi birou, care sunt ajutati in activitatea lor de sefi birou adjuncti, numiti prin ordin al presedintelui Agentiei.
(9)Administratiile judetene ale finantelor publice sunt conduse de un sef administratie, ajutat in activitatea sa de sefi administratie adjuncti, respectiv de trezorierul-sef, numiti in functie prin ordin al presedintelui Agentiei, cu exceptia sefilor administratie adjuncti - trezorerie din cadrul administratiilor sectoarelor 1-6 ale finantelor publice si al trezorierului sef.
(10)Directorii executivi - trezorerie si trezorierii-sefi din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, trezorierul-sef din cadrul administratiilor judetene ale finantelor publice, precum si sefii de administratie adjuncti - trezorerie din cadrul administratiilor sectoarelor 1-6 ale finantelor publice se numesc in functie, in conditiile legii, prin ordin al ministrului finantelor publice.
(11)In cadrul administratiilor judetene ale finantelor publice, la nivelul municipiilor (altele decat cele resedinta de judet) si oraselor pot functiona, ca structuri subordonate, fara personalitate juridica, servicii fiscale municipale si orasenesti, precum si birouri fiscale comunale la nivelul comunelor, conduse de sefi serviciu, respectiv de sefi birou .
(12)Sefii serviciilor fiscale municipale, orasenesti si sefii birourilor comunale, precum si personalul de executie din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice se numesc in functie prin decizie a directorului general, in conditiile legii.
(13)In cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti functioneaza, ca structuri subordonate, fara personalitate juridica, Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ilfov, precum si administratiile sectoarelor 1-6 ale finantelor publice si Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii.
(14)In cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti functioneaza Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti.
(15)Seful Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii si al Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti se numesc in functie prin ordin al presedintelui Agentiei.
Art. 14
(1)Statele de functii pentru directiile generale regionale ale finantelor publice se aproba de catre presedintele Agentiei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice pentru structurile coordonate metodologic de aparatul propriu al ministerului.
(2)Atributiile si competentele directiilor generale regionale ale finantelor publice se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei, pe baza propunerilor Ministerului Finantelor Publice pentru structurile coordonate metodologic de aparatul propriu al ministerului.




Afişează HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 520/2013    Reorganizare    ANAF

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati

Reorganizarea activitatii prin desfiintarea doar a postului de director. Angajatorul nu a reusit sa dovedeasca masura reorganizarii societatii doar prin desfiintarea unui singur post de director
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 53/12.02.2018 a Curtii de Apel Galati

Decaderea din dreptul de a propune, in vederea votarii planului de reorganizare, a categoriei creditorilor indispensabili. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 41/6.02.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Obligarea salariatului la restituirea sumei nedatorate. Concediu de odihna efectuat in natura
Pronuntaţă de: Sentinta Civila nr. 251/02.03.2020 � Tribunalul Iasi

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Oportunitatea selectiei salariatilor nu poate face obiectul controlului judecatoresc, unui atare control fiind supusa doar legalitatea masurii de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 197/2016A, in sedinta publica din 16 martie 2017

Reorganizarea activitatii poate privi, in general, orice masuri organizatorice menite sa conduca la imbunatatirea activitatii. Contestatie decizie concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 278/2017, in sedinta publica din 19 ianuarie 2017

Relevant pentru determinarea calitatii procesuale pasive este stabilirea �detinatorului legal� al arhivei si al documentelor verificabile de incadrare in grupe superioare de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 248/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017

Decizie de concediere a salariatilor in baza unor criterii de discriminare. Reorganizare fictiva a societatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 100 din 19.01.2016



Articole Juridice

Lipsa caracterului efectiv al desfiintarii postului ca urmare a infiintarii de catre angajator a altor posturi
Sursa: MCP avocati

Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive
Sursa: MCP avocati

Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului
Sursa: MCP avocati

Dialogurile MCP � Oportunitatea reorganizarii angajatorului vs. Legalitarea concedierii salariatilor
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP � Digitalizarea raporturilor de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati