din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1745 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF

HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF

  Publicat: 06 Aug 2013       40622 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


HOTARAREA nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Sustragerea de la plata impozitelor si taxelor din partea unor agenti economici, inclusiv a celor care actioneaza in economia subterana. Are loc prin nedeclararea sau falsa declarare a veniturilor impozabile.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Sustragerea de la plata impozitelor si taxelor din partea unor agenti economici, inclusiv a celor care actioneaza in economia subterana. Are loc prin nedeclararea sau falsa declarare a veniturilor impozabile.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

24.efectueaza investigatii, supravegheri si verificari, potrivit reglementarilor legale in vigoare, in cazurile in care sunt semnalate situatii de incalcare a legislatiei vamale de catre persoane fizice si juridice; verifica registre si alte forme de evidenta si are dreptul de a cere oricarei persoane fizice sau juridice sa prezinte, fara plata, documentatia si informatiile privind operatiunile vamale;
25.utilizeaza sistemul informatic integrat vamal in exercitarea atributiilor in domeniul vamal;
26.asigura organizarea si functionarea unitatii nucleare, formata din totalitatea aparatelor, instalatiilor, sistemelor si echipamentelor emitatoare de radiatii ionizante si a personalului specializat si autorizat sa opereze echipamentele unitatii nucleare si intocmeste documentatiile de obtinere si modificare a autorizatiilor de utilizare, detinere, transfer, dezafectare, import pentru dotarea existenta si cea ulterioara, emite instructiuni specifice de utilizare a aparatelor, echipamentelor si instalatiilor radiologice, intocmeste rapoarte periodice privind utilizarea aparaturii din dotare, pregatirea personalului, asigurarea subunitatilor cu personal operator, metode de contrabanda si propuneri de contracarare a fenomenului infractional transfrontalier si de optimizare a activitatii;
27.asigura, in conditiile legii, operarea in domeniul specific de activitate si sustenabilitatea componentei tehnice a Sistemului integrat pentru securitatea frontierei de stat, parte a subsistemelor-suport de control, informatic si logistic - Filtrul III, formata din totalitatea aparatelor, echipamentelor, instalatiilor de control emitatoare de radiatii ionizante si sisteme complementare de control din dotare integrate, prin aplicatii software dedicate, pentru realizarea bazelor de date relevante; verifica, prelucreaza, arhiveaza informatiile culese din bazele proprii de date relevante si gestioneaza colaborarea, in acest segment de activitate, cu autoritatile nationale competente in conditiile legii;
28.asigura, conform competentelor prevazute de acte normative comunitare si nationale, implementarea Strategiei nationale de aderare la spatiul Schengen si a masurilor ce ii revin din Planul de actiune Schengen, precum si implementarea Strategiei nationale de management integrat al frontierei de stat a Romaniei si a masurilor ce ii revin atat din Planul de actiune Schengen, cat si din Planul multianual de investitii;
29.adopta masurile necesare pentru asigurarea aplicarii prevederilor Conventiei privind utilizarea tehnologiei informatiilor de catre serviciile vamale, incheiata la 26 iulie 1995, in temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeana (JO C 316 din 27 noiembrie 1995, p. 34), ale Conventiei cu privire la asistenta reciproca si cooperarea intre administratiile vamale, incheiata la 18 decembrie 1997, in temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeana (JO C 24 din 23 ianuarie 1998, p. 2) si ale Deciziei vama-electronica (CE) nr. 70/2008;
30.actioneaza pentru indeplinirea programelor privind integrarea vamala europeana;
31.coopereaza cu autoritatile vamale ale altor state, precum si cu organismele internationale de specialitate, in vederea prevenirii, cercetarii si combaterii fraudelor vamale;
32.asigura reprezentarea Romaniei la reuniunile interne si internationale in domeniul vamal sau al produselor accizabile, conform competentelor;
33.intreprinde masurile legale privind verificarea, autorizarea si supravegherea productiei, detinerii, importului si circulatiei produselor accizabile, conform legislatiei in vigoare;
34.elaboreaza procedurile referitoare la productia si circulatia produselor accizabile in regim suspensiv;
35.organizeaza si efectueaza controlul respectarii prevederilor legale privind supravegherea miscarii produselor accizabile pe teritoriul national;
36.indeplineste atributiile prevazute de reglementarile fiscale privind urmarirea documentelor administrative electronice, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv;
37.asigura cooperarea administrativa in domeniul accizelor, in conformitate cu dispozitiile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 389/2012 privind cooperarea administrativa in domeniul accizelor;
38.indeplineste atributiile si sarcinile prevazute de lege in domeniul autorizarii, atestarii, avizarii persoanelor juridice si fizice care desfasoara activitati de productie, imbuteliere, ambalare, primire, detinere, depozitare si/sau expediere, comercializare, utilizare finala a produselor accizabile.
(D)Atributii in domeniul prevenirii, descoperirii si combaterii evaziunii fiscale si a fraudei fiscale si vamale:
a)atributii in domeniul prevenirii si descoperirii evaziunii fiscale si a fraudei fiscale si fraudei vamale:
1.actioneaza atat in vederea prevenirii sustragerii de la plata a sumelor datorate bugetelor administrate de Agentie, cat si pentru prevenirea si descoperirea evaziunii fiscale si a fraudelor fiscale si vamale;
2.coopereaza cu institutiile cu atributii similare din alte state, pe baza tratatelor internationale la care Romania este parte sau pe baza de reciprocitate, precum si cu organismele de lupta impotriva fraudelor din cadrul Uniunii Europene, in cauzele de interes comun;
3.verifica respectarea reglementarilor legale privind circulatia marfurilor pe drumurile publice, in porturi, cai ferate si fluviale, aeroporturi, in vecinatatea punctelor vamale, antrepozite, zone libere, precum si in alte locuri in care se desfasoara o asemenea activitate;
4.verifica legalitatea activitatilor desfasurate, existenta si autenticitatea documentelor justificative in activitatile de productie si prestari de servicii ori pe timpul transportului, depozitarii si comercializarii bunurilor si aplica sigilii pentru asigurarea integritatii bunurilor;
5.constituie si utilizeaza baze de date necesare pentru prevenirea si descoperirea infractiunilor economico-financiare si a altor fapte ilicite in domeniul fiscal si vamal;
6.efectueaza investigatii, supravegheri si verificari fiscale si vamale necesare prevenirii si descoperirii faptelor de evaziune fiscala si frauda fiscala si vamala, inclusiv in cazurile in care sunt semnalate situatii de incalcare a legislatiei specifice;
7.solicita, in conditiile legii, date sau, dupa caz, documente, de la orice entitate privata si/sau publica, in scopul instrumentarii si fundamentarii constatarilor cu privire la savarsirea unor fapte care contravin legislatiei in vigoare in domeniul financiar fiscal si vamal;
8.constata imprejurari privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala in domeniul evaziunii fiscale, stabileste implicatiile fiscale ale acestora si dispune, in conditiile Codului de procedura fiscala, luarea masurilor asiguratorii ori de cate ori exista pericolul ca debitorul sa se sustraga de la urmarire sau sa isi ascunda, sa isi instraineze ori sa isi risipeasca patrimoniul;
9.legitimeaza si stabileste identitatea administratorilor unitatilor controlate, precum si a oricaror persoane implicate in savarsirea faptelor de evaziune si frauda fiscala si vamala constatate si solicita acestora explicatii scrise, dupa caz;
10.retine documente, in conditiile Codului de procedura fiscala, solicita copii certificate de pe documentele originale, preleveaza probe, esantioane, mostre si alte asemenea specimene, solicita efectuarea expertizelor tehnice necesare finalizarii actului de control;
11.exercita controlul operativ si inopinat privind prevenirea si descoperirea oricaror acte si fapte din domeniul economico-financiar, fiscal si vamal, care au ca efect evaziunea si frauda fiscala si vamala;
12.efectueaza, in conditiile legii, controale in vederea identificarii evaziunii si fraudei fiscale si vamale la toate categoriile de contribuabili, indiferent de domiciliul fiscal, marimea si forma de organizare, precum si in orice loc, indiferent de forma sub care se desfasoara activitati economice, generatoare de venituri;
13.participa, cu personal propriu sau in colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere si institutii specializate, la actiuni de depistare si sanctionare a activitatilor ilicite care genereaza fenomene de evaziune si frauda fiscala si vamala;
14.incheie, ca urmare a controalelor efectuate, acte de control pentru stabilirea starii de fapt fiscale, pentru constatarea si sanctionarea contraventiilor, precum si pentru constatarea imprejurarilor privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala sesizand, dupa caz, organele de urmarire penala;
15.opreste si controleaza, in conditiile legii, mijloacele de transport incarcate sau susceptibile a fi incarcate cu produse accizabile aflate in miscare nationala, intracomunitara si internationala, verifica indeplinirea conditiilor legale cu privire la circulatia produselor accizabile, verifica, in conditiile legii, pe timp de zi si de noapte, cladiri, depozite, terenuri, sedii si alte obiective si poate preleva, in conditiile legii, probe pe care le analizeaza in laboratoarele proprii sau agreate, in vederea identificarii si expertizarii produselor accizabile;
16.constata si sanctioneaza faptele care constituie contraventii potrivit reglementarilor in vigoare referitoare la regimul produselor accizabile si retine, in vederea confiscarii, marfurile care fac obiectul contraventiei, pentru care legea prevede o astfel de sanctiune;
17.efectueaza, in conditiile Codului de procedura fiscala, controale in toate spatiile in care se produc, se depoziteaza sau se comercializeaza bunuri si servicii in vederea prevenirii, descoperirii si combaterii oricaror acte si fapte care sunt interzise de actele normative in vigoare;
18.constata contraventiile si aplica sanctiunile corespunzatoare, potrivit competentelor prevazute de lege;
19.dispune masuri, in conditiile legislatiei fiscale, cu privire la confiscarea, in conditiile legii, a bunurilor a caror fabricatie, depozitare, transport sau desfacere este ilicita, precum si a veniturilor realizate din activitati comerciale sau prestari de servicii nelegale si ridica documentele financiar-contabile si de alta natura care pot servi la dovedirea contraventiilor sau, dupa caz, a infractiunilor;
b)atributii in domeniul combaterii actelor si faptelor de evaziune fiscala si frauda fiscala si frauda vamala:
1.acorda, prin intermediul Directiei de combatere a fraudelor, suport tehnic de specialitate procurorului in efectuarea urmaririi penale in cauzele avand ca obiect infractiuni economico-financiare;
2.efectueaza, prin intermediul Directiei de combatere a fraudelor, din dispozitia procurorului:
(i)constatari tehnico-stiintifice care constituie mijloace de proba, in conditiile legii;
(ii)investigatii financiare in vederea indisponibilizarii de bunuri;
(iii)orice alte verificari in materie fiscala dispuse de procuror.
Art. 8
(1)Agentia indeplineste orice alte atributii si are toate competentele conferite de lege. Agentia duce la indeplinire sarcinile si dispozitiile stabilite de ministrul finantelor publice, in conditiile legii.
(2)In exercitarea atributiilor sale, Agentia colaboreaza cu organele de specialitate ale altor ministere si institutii specializate, precum si cu persoane juridice si fizice si cu alte entitati.
(3)Agentia are dreptul sa solicite de la celelalte autoritati ale administratiei publice, institutii publice si operatori economici, de la institutii de credit si de la alte persoane, in conditiile legii, datele si informatiile necesare in vederea realizarii atributiilor.
SECTIUNEA 3: Structura organizatorica, personalul si conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
Art. 9
(1)Agentia este formata din aparat propriu si structuri subordonate. Structura organizatorica a aparatului propriu este prevazuta in anexa nr. 1.
(2)In cadrul structurii organizatorice pot fi infiintate, prin ordin al presedintelui Agentiei, directii, servicii, birouri sau compartimente, fara a fi modificata anexa nr. 1.




Afişează HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 520/2013    Reorganizare    ANAF

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati

Reorganizarea activitatii prin desfiintarea doar a postului de director. Angajatorul nu a reusit sa dovedeasca masura reorganizarii societatii doar prin desfiintarea unui singur post de director
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 53/12.02.2018 a Curtii de Apel Galati

Decaderea din dreptul de a propune, in vederea votarii planului de reorganizare, a categoriei creditorilor indispensabili. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 41/6.02.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Obligarea salariatului la restituirea sumei nedatorate. Concediu de odihna efectuat in natura
Pronuntaţă de: Sentinta Civila nr. 251/02.03.2020 � Tribunalul Iasi

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Oportunitatea selectiei salariatilor nu poate face obiectul controlului judecatoresc, unui atare control fiind supusa doar legalitatea masurii de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 197/2016A, in sedinta publica din 16 martie 2017

Reorganizarea activitatii poate privi, in general, orice masuri organizatorice menite sa conduca la imbunatatirea activitatii. Contestatie decizie concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 278/2017, in sedinta publica din 19 ianuarie 2017

Relevant pentru determinarea calitatii procesuale pasive este stabilirea �detinatorului legal� al arhivei si al documentelor verificabile de incadrare in grupe superioare de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 248/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017

Decizie de concediere a salariatilor in baza unor criterii de discriminare. Reorganizare fictiva a societatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 100 din 19.01.2016



Articole Juridice

Lipsa caracterului efectiv al desfiintarii postului ca urmare a infiintarii de catre angajator a altor posturi
Sursa: MCP avocati

Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive
Sursa: MCP avocati

Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului
Sursa: MCP avocati

Dialogurile MCP � Oportunitatea reorganizarii angajatorului vs. Legalitarea concedierii salariatilor
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP � Digitalizarea raporturilor de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati