din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2919 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF

HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF

  Publicat: 06 Aug 2013       40717 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


HOTARAREA nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Act normativ care cuprinde principii si reglementari de baza ale regimului vamal.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Calificativ care exprima neconcordanta unui fapt sau act, a unei conduite, cu prevederile legii si cu celelalte norme de convietuire sociala.
Substante rezultate �n urma unor procese biologice sau tehnologice care nu mai pot fi folosite ca atare, dintre care unele sunt refolosibile.
Calificativ care exprima neconcordanta unui fapt sau act, a unei conduite, cu prevederile legii si cu celelalte norme de convietuire sociala.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.

10.acorda, la cererea temeinic justificata a contribuabililor, inlesniri la plata obligatiilor fiscale restante, in conditiile legii;
11.organizeaza activitatea de inscriere in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare a creantelor fiscale ale contribuabililor pentru care s-au emis titluri executorii;
12.urmareste incurajarea conformarii voluntare a contribuabililor prin modernizarea si furnizarea de servicii menite sa le faciliteze indeplinirea obligatiilor fiscale;
13.aplica masurile prevazute de lege in cazul neconformarii contribuabililor in indeplinirea obligatiilor de inregistrare fiscala, declarative si de plata;
14.constata si sanctioneaza faptele care constituie contraventii potrivit reglementarilor in vigoare si retine, in vederea confiscarii, marfurile care fac obiectul contraventiei, pentru care legea prevede o astfel de sanctiune;
15.detine, administreaza, analizeaza si evalueaza informatiile fiscale si vamale si actioneaza, in conditiile legii, pentru obtinerea de informatii relevante pentru Agentie, din diverse surse, in vederea identificarii atat a unor potentiale riscuri, cat si a contribuabililor care prezinta risc ridicat din punctul de vedere al administrarii fiscale si vamale;
16.stabileste categoriile de impozite, taxe, contributii si alte venituri date in administrarea sa, care se platesc in contul unic, precum si metodologia de distribuire si stingere a acestora;
17.organizeaza activitatea de monitorizare a colectarii creantelor bugetare prin aplicarea masurilor prevazute de legislatia fiscala in vigoare, precum si a proceselor derulate, potrivit procedurilor aprobate, de catre structurile subordonate;
18.elaboreaza si aplica metodologii de gestiune a arieratelor bugetare si monitorizeaza recuperarea acestora;
19.elaboreaza si aplica procedurile de impunere pentru persoanele juridice si persoanele fizice, conform dispozitiilor legale;
20.elaboreaza si aplica procedurile privind plata voluntara si stabilirea mijloacelor de plata, impreuna cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice;
21.elaboreaza si aplica, prin organele abilitate, proceduri privind alte modalitati de stingere a obligatiilor bugetare pentru care este competenta;
22.participa la estimarea veniturilor bugetare pe care le administreaza si face propuneri privind nivelul veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili, pe baza datelor proprii, a indicatorilor macroeconomici, a politicii fiscale si a legislatiei in vigoare privind impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare;
23.repartizeaza la nivel teritorial programul de incasari si analizeaza permanent modul de realizare a veniturilor bugetare pentru care are competente legale de administrare;
24.elaboreaza modelul si continutul formularelor utilizate pentru administrarea fiscala, precum si instructiunile de completare a acestora;
25.asigura, potrivit legii, tiparirea formularelor care sunt utilizate in domeniul sau de activitate;
26.elaboreaza procedura pentru preturile de transfer, in cazul tranzactiilor efectuate intre persoane afiliate, si emite actele administrative referitoare la solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans;
27.indruma contribuabilii in aplicarea legislatiei fiscale si procedural-fiscale, precum si a prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, pe baza coordonarii metodologice a Ministerul Finantelor Publice;
28.asigura indrumarea organelor fiscale teritoriale pentru aplicarea unitara, corecta si nediscriminatorie a prevederilor legislatiei fiscale privind impozitele, taxele, contributiile sociale si celelalte venituri bugetare in vederea aplicarii unui tratament echitabil tuturor contribuabililor;
29.elaboreaza norme metodologice si proceduri privind competentele de exercitare, conditiile si modalitatile de efectuare si suspendare a inspectiei fiscale si a verificarilor fiscale la persoane fizice;
30.asigura aplicarea politicii fiscale in domeniul impozitelor, taxelor si contributiilor sociale;
31.organizeaza activitatea privind publicarea pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conditiile legii, a contribuabililor care inregistreaza obligatii bugetare restante, precum si a altor registre publice prevazute de lege;
32.furnizeaza structurilor specializate ale Ministerului Finantelor Publice informatiile necesare fundamentarii calculului contributiei Romaniei la bugetul Uniunii Europene;
33.desemneaza, in conditiile legii, administratorul judiciar/lichidatorul si verifica activitatea acestuia, in situatia in care Agentia sau unitatile sale subordonate detin cel putin 50% din valoarea totala a creantelor debitorilor impotriva carora s-a deschis procedura insolventei;
34.inscrie, prin directiile de specialitate din aparatul propriu si prin structurile din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, cu atributii de administrare a veniturilor bugetare, creantele bugetare administrate de aceasta, la registrele de publicitate mobiliara si imobiliara, in conditiile legii;
35.organizeaza activitatea de recuperare a creantelor restante provenite din colaborare interstatala si de asistenta pentru recuperarea in Romania a creantelor stabilite intr-un alt stat, precum si pentru recuperarea intr-un alt stat a creantelor stabilite in Romania.
(C)Atributii in domeniul vamal:
1.aplica reglementarile vamale, precum si alte dispozitii referitoare la marfurile aflate sub supraveghere vamala sau supuse controlului vamal;
2.aplica, in domeniul sau de competenta, prevederile Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale altor acte normative de aplicare a acesteia;
3.urmareste si supravegheaza, potrivit legii, respectarea reglementarilor vamale pe intregul teritoriu al tarii si exercita controlul specific;
4.aplica prevederile Tarifului vamal si ale altor acte normative referitoare la acesta;
5.urmareste aplicarea corecta a regulilor generale de interpretare a nomenclaturii Sistemului armonizat si de evaluare in vama a marfurilor, precum si a prevederilor actelor normative referitoare la drepturile vamale si taxele cu efect echivalent prevazute la importul de marfuri;
6.aplica prevederile legale privind originea preferentiala si nepreferentiala a marfurilor si elaboreaza metodologii pentru aplicarea regulilor de origine preferentiala cuprinse in protocoalele de reguli de origine la acordurile incheiate de Uniunea Europeana;
7.aplica dispozitiile privind gestionarea contingentelor tarifare stabilite de Comisia Europeana pe teritoriul national; aplica si gestioneaza in mod integrat masurile netarifare stabilite la nivel comunitar, precum si cele cu caracter national stabilite de alte institutii potrivit competentelor legale; asigura aplicarea masurilor ce revin pe plan national in exercitarea politicii agricole comune, in domeniul sau de competenta;
8.administreaza si gestioneaza, in cooperare cu autoritatile vamale ale statelor membre ale Uniunii Europene, aranjamentele administrative privind sistemul contingentelor tarifare comunitare;
9.indeplineste atributiile legate de realizarea controalelor Fondului European de Garantare Agricola, delegate de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, in calitate de organism responsabil in plan national de derularea si gestionarea fondurilor europene pentru agricultura;
10.raporteaza Comisiei Europene cazurile de frauda si iregularitati privind drepturile vamale mai mari de 10.000 euro;
11.incaseaza si contabilizeaza resursele proprii traditionale, respectiv taxe vamale, contributii agricole, taxe antidumping, ale bugetului comunitar;
12.asigura aplicarea prevederilor cu caracter vamal din acordurile, conventiile si tratatele internationale la care Romania este parte;
13.asigura aplicarea in domeniul vamal a legislatiei nationale si comunitare;
14.elaboreaza si adopta norme tehnice de aplicare a prevederilor Regulamentului vamal;
15.participa impreuna cu alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale la elaborarea proiectelor de acte normative in domeniul vamal;
16.elaboreaza propuneri privind sistematizarea legislatiei vamale;
17.exercita activitatea de control ulterior si orice alta forma de control specific in legatura cu aplicarea si respectarea reglementarilor in vigoare in domeniul vamal;
18.urmareste respectarea de catre persoanele fizice si juridice a reglementarilor vamale in domeniul protejarii drepturilor de proprietate intelectuala;
19.exercita supravegherea si controlul vamal in domeniul traficului ilicit de droguri, precursori, plante, substante si preparate stupefiante si psihotrope, produse cu regim special, respectiv produse strategice, cu dubla utilizare, arme, munitii, substante chimice periculoase, produse care afecteaza stratul de ozon, produse radioactive, biologice, nucleare, organisme modificate genetic, deseuri etc., al traficului ilicit cu bunuri culturale mobile, cu specii salbatice de flora si fauna, cu metale pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase, al traficului de marfuri cu risc pentru sanatatea si siguranta consumatorului, respectiv in domeniul bunurilor prohibite si restrictionate de reglementarile vamale;
20.asigura aplicarea prevederilor comunitare in domeniul controlului miscarii de numerar la frontiera comunitara a Romaniei;
21.verifica modul de declarare de catre titularul operatiunii vamale sau de catre reprezentantul sau a drepturilor de import si a altor drepturi legal datorate reprezentand impozite si taxe care, potrivit legii, sunt in atributia autoritatii vamale; incaseaza si vireaza aceste drepturi; stabileste, prin controlul ulterior al declaratiilor, diferentele si asigura incasarea sau, dupa caz, rambursarea ori remiterea acestora; aplica formele si instrumentele de plata si de garantare a drepturilor de import si a altor impozite si taxe aflate in competenta sa;
22.opreste si controleaza mijloacele de transport incarcate cu marfuri de import, export, aflate sub supraveghere vamala sau fiscala, precum si bagajele insotite ori neinsotite ale calatorilor care trec frontiera de stat a Romaniei si verifica legalitatea si regimul vamal sau fiscal al acestora, potrivit reglementarilor vamale sau fiscale in vigoare;
23.verifica, potrivit reglementarilor vamale in vigoare, pe timp de zi si de noapte, cladiri, depozite, terenuri si alte obiective si poate preleva, in conditiile legii, probe pe care le analizeaza in laboratoarele proprii sau agreate in vederea identificarii si expertizarii marfurilor supuse vamuirii;




Afişează HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 520/2013    Reorganizare    ANAF

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati

Reorganizarea activitatii prin desfiintarea doar a postului de director. Angajatorul nu a reusit sa dovedeasca masura reorganizarii societatii doar prin desfiintarea unui singur post de director
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 53/12.02.2018 a Curtii de Apel Galati

Decaderea din dreptul de a propune, in vederea votarii planului de reorganizare, a categoriei creditorilor indispensabili. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 41/6.02.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Obligarea salariatului la restituirea sumei nedatorate. Concediu de odihna efectuat in natura
Pronuntaţă de: Sentinta Civila nr. 251/02.03.2020 � Tribunalul Iasi

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Oportunitatea selectiei salariatilor nu poate face obiectul controlului judecatoresc, unui atare control fiind supusa doar legalitatea masurii de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 197/2016A, in sedinta publica din 16 martie 2017

Reorganizarea activitatii poate privi, in general, orice masuri organizatorice menite sa conduca la imbunatatirea activitatii. Contestatie decizie concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 278/2017, in sedinta publica din 19 ianuarie 2017

Relevant pentru determinarea calitatii procesuale pasive este stabilirea �detinatorului legal� al arhivei si al documentelor verificabile de incadrare in grupe superioare de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 248/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017

Decizie de concediere a salariatilor in baza unor criterii de discriminare. Reorganizare fictiva a societatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 100 din 19.01.2016



Articole Juridice

Lipsa caracterului efectiv al desfiintarii postului ca urmare a infiintarii de catre angajator a altor posturi
Sursa: MCP avocati

Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive
Sursa: MCP avocati

Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului
Sursa: MCP avocati

Dialogurile MCP � Oportunitatea reorganizarii angajatorului vs. Legalitarea concedierii salariatilor
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP � Digitalizarea raporturilor de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati