din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1868 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF

HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF

  Publicat: 06 Aug 2013       40623 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


HOTARAREA nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Reglementeaza in cap. I, t. I, C. proc. pen., partea speciala; sunt procurorul si organele de cercetare penala.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.

9.elaboreaza proiecte de acte administrative cu caracter normativ care contin prevederi referitoare la administrarea veniturilor bugetare, proceduri de administrare a impozitelor, taxelor, contributiilor sociale si a celorlalte venituri bugetare pentru care este competenta, in conditiile legii;
10.participa, impreuna cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, la elaborarea proiectelor de acte normative privind stabilirea veniturilor bugetare;
11.initiaza masuri pentru dezvoltarea si desfasurarea in bune conditii a relatiilor internationale in domeniul sau de activitate;
12.asigura aplicarea unitara, corecta si nediscriminatorie a reglementarilor in domeniul vamal si a prevederilor legislatiei privind impozitele, taxele, contributiile sociale si celelalte venituri bugetare, date prin lege in competenta sa, impreuna cu Ministerul Finantelor Publice;
13.aplica, prin organele abilitate, modalitatile de executare silita si masurile asiguratorii, pentru a caror realizare este competenta potrivit legii; realizeaza, prin intermediul directiilor generale regionale ale finantelor publice, executarea silita a drepturilor de import sau de export, a altor taxe si impozite datorate statului, potrivit legii, in cadrul operatiunilor vamale, a accesoriilor aferente acestora, a amenzilor si a oricaror altor sume datorate bugetului general consolidat in temeiul unor titluri executorii, precum si, in cazurile prevazute de lege, a creantelor stabilite intr-un alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit competentelor legale;
14.defineste, dezvolta, implementeaza, furnizeaza si opereaza servicii specifice pentru contribuabili;
15.asigura punerea in aplicare a sanctiunilor internationale in domeniul de competenta al Ministerului Finantelor Publice conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
16.efectueaza controlul privind respectarea legalitatii, atat la nivelul aparatului propriu, cat si la nivelul structurilor subordonate, in scopul constatarii unor eventuale abateri de la legalitate si al luarii de masuri pentru repararea prejudiciului produs, dupa caz;
17.asigura asistenta pentru recuperarea in Romania de la persoane fizice si persoane juridice a creantelor bugetare stabilite prin titluri de creanta intr-un alt stat, precum si recuperarea de catre alt stat de la persoane fizice si persoane juridice a creantelor bugetare stabilite in Romania, potrivit atributiilor stabilite prin lege si tratatelor la care Romania este parte;
18.ia masuri, potrivit atributiilor stabilite de lege, pentru prevenirea, constatarea si sanctionarea faptelor ce constituie contraventii; sesizeaza organele de urmarire penala in cazul faptelor constatate prin personalul propriu ce ar putea intruni elementele constitutive ale unei infractiuni, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
19.promoveaza integritatea in exercitarea demnitatilor si functiilor publice la nivelul Agentiei si intreprinde masurile de prevenire si combatere a coruptiei;
20.exercita controlul financiar de gestiune si controlul financiar preventiv propriu privind constituirea si utilizarea legala si eficienta a fondurilor publice;
21.propune solutii de reforma in domeniul administrarii fiscale si vamale si implementeaza proiecte cu finantare interna si/sau externa pentru domeniul sau de activitate;
22.monitorizeaza acquis-ul comunitar si bunele practici in domeniul administrarii fiscale si vamale si formuleaza propuneri sau, dupa caz, implementeaza masuri administrative care decurg din acestea;
23.colaboreaza, pe baza de protocol, cu autoritatile si institutiile publice sau orice alte entitati cu atributii in aplicarea legii ori interesate de realizarea politicii de administrare fiscala si vamala;
24.gestioneaza informatiile cu privire la colectarea datoriei vamale; asigura datele si prelucrarile acestora pentru raportari statistice, inclusiv pentru statistica vamala si statistica publica comert exterior EXTRASTAT;
25.solutioneaza contestatiile si plangerile prealabile formulate impotriva actelor emise in exercitarea atributiilor;
26.elaboreaza politici, proceduri si norme metodologice in domeniul sau de activitate, pentru structurile proprii, precum si pentru cele subordonate;
27.elaboreaza studii, analize si proiecte de acte normative privind organizarea activitatii proprii;
28.culege, verifica, prelucreaza si arhiveaza date si informatii fiscale necesare desfasurarii activitatii sale; constituie baze proprii de date relevante si gestioneaza colaborarea cu autoritatile nationale competente privind informatiile detinute, in conditiile legii;
29.defineste nivelul de securitate al informatiilor proprii;
30.aplica impreuna cu structurile subordonate, conform competentelor stabilite de lege, legislatia in domeniul: trezorerie si contabilitate publica, ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate, verificare a achizitiilor publice, inspectie economico-financiara;
31.elaboreaza, implementeaza, mentine si dezvolta sistemul informatic in domeniile sale de activitate; asigura functionarea sistemului informatic integrat vamal, cu respectarea obligatiilor referitoare la dezvoltarea si implementarea sistemelor IT care au ca baza legala Decizia vama-electronica (CE) nr. 70/2008 si alte reglementari comunitare si nationale, precum si a termenelor prevazute in Planul strategic multianual (MASP) al DGTAXUD;
32.reprezinta statul in fata instantelor si a organelor de urmarire penala, ca subiect de drepturi si obligatii privind raporturile juridice fiscale si vamale, precum si orice alte raporturi juridice rezultate din activitatea Agentiei, direct sau prin directiile generale regionale ale finantelor publice, in baza mandatelor transmise; renuntarea la calea de atac, in litigiile care au legatura cu raporturile juridice fiscale si vamale, precum si cu orice alte raporturi juridice rezultate din activitatea Agentiei, se va face conform procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei;
33.reprezinta Ministerul Finantelor Publice ca subiect de drepturi si obligatii in raporturile juridice litigioase sau in legatura cu acestea, in care Ministerul Finantelor Publice participa nemijlocit in nume propriu, sau ca reprezentant al statului, in baza mandatului acordat;
34.organizeaza programe de perfectionare profesionala a personalului din cadrul Agentiei la nivel central si la nivelul structurilor subordonate, inclusiv cu sprijinul Scolii de Finante Publice si Vama si al altor organisme specializate in acest domeniu;
35.organizeaza si asigura gestionarea patrimoniului, inclusiv alocarea, miscarea, evidenta si controlul echipamentelor din dotare;
36.elaboreaza, fundamenteaza si avizeaza, dupa caz, proiectul bugetului de cheltuieli al Agentiei, pentru aparatul propriu, structurile subordonate, precum si programul de investitii, pe care le transmite Ministerului Finantelor Publice in vederea cuprinderii in bugetul centralizat al acestuia; elaboreaza si fundamenteaza temeinic proiectul programului de achizitii, bunuri si servicii pentru asigurarea sustenabilitatii componentei tehnice a Sistemului integrat de securitate a frontierei de stat, precum si proiectul de program de investitii aferent acestuia;
37.aproba bugetul de cheltuieli pentru aparatul propriu si structurile subordonate conform bugetului de cheltuieli aprobat de ordonatorul principal de credite in cadrul fiecarui exercitiu bugetar si repartizeaza creditele bugetare deschise de Ministerul Finantelor Publice fiecarui ordonator tertiar de credite;
38.initiaza si deruleaza, in conditiile legii, achizitiile publice pentru bunuri, servicii si lucrari aferente activitatilor proprii; poate derula proceduri de achizitie publica prin participarea la o asociere de autoritati contractante;
39.deschide creditele necesare pentru cheltuielile fiecarui ordonator tertiar de credite in cadrul fiecarui exercitiu bugetar si aproba bugetul;
40.poate participa cu specialisti proprii in programe nationale si internationale de cercetare si dezvoltare de tehnologii inovatoare in domeniile sale de activitate;
41.asigura cooperarea administrativa, inclusiv schimbul de informatii, cu alte institutii din tara si cu administratiile fiscale si vamale ale altor state, cu privire la obiectul sau de activitate, in colaborare cu Ministerul Finantelor Publice, dupa caz;
42.asigura aplicarea prevederilor cu caracter fiscal si vamal din tratatele internationale la care Romania este parte;
43.incheie tratate la nivel departamental si conventii cu administratii fiscale si vamale din alte state, cu organizatii internationale sau cu alte entitati, in domeniul sau de activitate;
44.acorda sau primeste asistenta tehnica in domeniul sau de activitate si deruleaza proiecte si activitati de cooperare cu administratii fiscale si vamale din alte state sau cu organizatii internationale sau alte entitati;
45.participa, prin reprezentanti, la evenimente organizate de catre alte administratii fiscale si vamale, organizatii internationale sau alte entitati ori in colaborare cu acestea, in domeniul sau de activitate;
46.participa in numele Ministerul Finantelor Publice la activitatile Organizatiei Intraeuropene a Administratiilor Fiscale;
47.reprezinta Romania in cadrul Organizatiei Mondiale a Vamilor prin intermediul Directiei generale a vamilor;
48.asigura legatura operativa pe probleme fiscale sau vamale prin reprezentanti permanenti la Reprezentanta Permanenta a Romaniei pe langa Uniunea Europeana sau in cadrul altor organizatii internationale, potrivit competentelor Agentiei.
(B)Atributii in domeniul fiscal:
1.stabileste prin ordin al presedintelui competenta teritoriala, alta decat cea reglementata prin alte acte normative, pentru administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si altor venituri administrate potrivit legii;
2.stabileste si aplica procedura de administrare a timbrului de mediu datorat de contribuabili potrivit legii, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule;
3.asigura inregistrarea contribuabililor, gestionarea registrului contribuabililor, a dosarului fiscal al contribuabililor si a cazierului fiscal, precum si a altor evidente, prin structuri proprii si subordonate;
4.organizeaza si administreaza evidenta impozitelor, taxelor, contributiilor sociale si a altor venituri bugetare, potrivit legii, declarate si platite de catre contribuabili;
5.elaboreaza si aplica procedurile privind evidenta analitica pe platitori si stingere a creantelor prin plata voluntara;
6.organizeaza activitatea de recuperare a creantelor fiscale restante prin aplicarea masurilor de executare silita;
7.efectueaza inspectia fiscala si verificarea fiscala si emite acte administrative fiscale, in conditiile Codului de procedura fiscala;
8.organizeaza activitatea de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, precum si a bunurilor sechestrate in cadrul procedurii de executare silita, potrivit legii;
9.introduce si promoveaza metode de inregistrare fiscala, declarare si plata a impozitelor, taxelor si contributiilor, bazate pe utilizarea tehnologiei informatiei si in sustinerea cerintelor contribuabililor;




Afişează HOTARAREA 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    HG 520/2013    Reorganizare    ANAF

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati

Reorganizarea activitatii prin desfiintarea doar a postului de director. Angajatorul nu a reusit sa dovedeasca masura reorganizarii societatii doar prin desfiintarea unui singur post de director
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 53/12.02.2018 a Curtii de Apel Galati

Decaderea din dreptul de a propune, in vederea votarii planului de reorganizare, a categoriei creditorilor indispensabili. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 41/6.02.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019

Obligarea salariatului la restituirea sumei nedatorate. Concediu de odihna efectuat in natura
Pronuntaţă de: Sentinta Civila nr. 251/02.03.2020 � Tribunalul Iasi

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Oportunitatea selectiei salariatilor nu poate face obiectul controlului judecatoresc, unui atare control fiind supusa doar legalitatea masurii de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 197/2016A, in sedinta publica din 16 martie 2017

Reorganizarea activitatii poate privi, in general, orice masuri organizatorice menite sa conduca la imbunatatirea activitatii. Contestatie decizie concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 278/2017, in sedinta publica din 19 ianuarie 2017

Relevant pentru determinarea calitatii procesuale pasive este stabilirea �detinatorului legal� al arhivei si al documentelor verificabile de incadrare in grupe superioare de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 248/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017

Decizie de concediere a salariatilor in baza unor criterii de discriminare. Reorganizare fictiva a societatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 100 din 19.01.2016



Articole Juridice

Lipsa caracterului efectiv al desfiintarii postului ca urmare a infiintarii de catre angajator a altor posturi
Sursa: MCP avocati

Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive
Sursa: MCP avocati

Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului
Sursa: MCP avocati

Dialogurile MCP � Oportunitatea reorganizarii angajatorului vs. Legalitarea concedierii salariatilor
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP � Digitalizarea raporturilor de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati