In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 13 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative,Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare .CAPITOLUL I: Organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare FiscalaSECTIUNEA 1: Dispozitii generale si principalele obiectiveArt. 1Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare Agentia, se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Finantelor Publice, finantata din bugetul de stat, conform legii.Art. 2(1)Sediul central al Agentiei este in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.(2)Agentia isi desfasoara activitatea si in alte sedii detinute potrivit legii.(3)Agentia intretine propriul site web prin care asigura prezenta pe internet, la adresa "http://www.anaf.ro/". Pentru domeniul vamal, prezenta pe internet se asigura la adresa "http://www.customs.ro/".Art. 3(1)Agentia are o sigla ale carei caracteristici se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.(2)Directia generala a vamilor si Directia generala antifrauda fiscala utilizeaza sigle specifice ale caror caracteristici se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.Art. 4Agentia asigura administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare date prin lege in competenta sa, aplicarea politicii si reglementarilor in domeniul vamal si exercitarea atributiilor de autoritate vamala, precum si controlul operativ si inopinat privind prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care au ca efect evaziunea fiscala si frauda fiscala si vamala, precum a altor fapte date prin lege in competenta sa.SECTIUNEA 2: Principii, functii si atributiiArt. 5Principiile care stau la baza activitatii Agentiei sunt urmatoarele:a)eficienta activitatii;b)transparenta activitatii, in conditiile legii;c)tratament egal si nediscriminatoriu in aplicarea legislatiei fiscale si a reglementarilor in domeniul vamal;d)respectul fata de contribuabili;e)coerenta, stabilitatea si predictibilitatea.Art. 6Agentia indeplineste urmatoarele functii:a)de strategie si management;b)de gestiune a contribuabililor si a impozitelor, taxelor, contributiilor si a celorlalte venituri bugetare date in competenta sa, conform legii;c)de inspectie fiscala si de verificare fiscala;d)de colectare a veniturilor statului;e)de asigurare de servicii pentru contribuabili;f)de control operativ si inopinat;g)de prevenire si combatere a evaziunii fiscale si a fraudei fiscale si vamale;h)de suport tehnic de specialitate acordat procurorului in efectuarea urmaririi penale;i)de supraveghere vamala si fiscala; />j)de control vamal;k)de coordonare, indrumare si control al aplicarii reglementarilor legale in domeniul de activitate, precum si al functionarii structurilor care isi desfasoara activitatea in subordinea sa;l)de suport, respectiv de management al resurselor umane, financiare si materiale, de sustinere a activitatilor specifice prin intermediul tehnologiei informatiilor si comunicatiilor, de reprezentare juridica, de audit public intern, precum si de comunicare interna si externa;m)de cooperare internationala.Art. 7In realizarea functiilor sale, Agentia are, in principal, urmatoarele atributii:(A)Atributii generale:1.contribuie in domeniul sau de activitate la implementarea programului de guvernare si a altor documente programatice prin elaborarea si aplicarea de strategii de dezvoltare pe termen mediu si lung, generale sau sectoriale; elaboreaza si implementeaza strategia de dezvoltare informatica proprie si a unitatilor sale subordonate, in colaborare cu Ministerul Finantelor Publice;2.urmareste realizarea unui management eficient si coerent al administrarii fiscale;3.organizeaza, indruma, coordoneaza si controleaza activitatea structurilor subordonate;4.asigura managementul riscurilor interne si externe ale organizatiei;5.asigura managementul resurselor umane, la nivelul Agentiei;6.dezvolta si implementeaza strategii unitare de comunicare interna si externa;7.emite puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte ministere si institutii centrale, care cuprind masuri referitoare la domeniul sau de activitate;8.participa la elaborarea modificarilor si completarilor aduse Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a proiectelor de norme metodologice, precum si a altor acte normative, care contin prevederi referitoare la impozite, taxe, contributii si alte venituri date in administrare, potrivit legii;
Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati
Reorganizarea activitatii prin desfiintarea doar a postului de director. Angajatorul nu a reusit sa dovedeasca masura reorganizarii societatii doar prin desfiintarea unui singur post de director Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 53/12.02.2018 a Curtii de Apel Galati
Decaderea din dreptul de a propune, in vederea votarii planului de reorganizare, a categoriei creditorilor indispensabili. Conditii si efecte Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 41/6.02.2020
Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019
Obligarea salariatului la restituirea sumei nedatorate. Concediu de odihna efectuat in natura Pronuntaţă de: Sentinta Civila nr. 251/02.03.2020 � Tribunalul Iasi
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Oportunitatea selectiei salariatilor nu poate face obiectul controlului judecatoresc, unui atare control fiind supusa doar legalitatea masurii de concediere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 197/2016A, in sedinta publica din 16 martie 2017
Reorganizarea activitatii poate privi, in general, orice masuri organizatorice menite sa conduca la imbunatatirea activitatii. Contestatie decizie concediere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 278/2017, in sedinta publica din 19 ianuarie 2017
Relevant pentru determinarea calitatii procesuale pasive este stabilirea �detinatorului legal� al arhivei si al documentelor verificabile de incadrare in grupe superioare de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 248/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017
Decizie de concediere a salariatilor in baza unor criterii de discriminare. Reorganizare fictiva a societatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 100 din 19.01.2016
Lipsa caracterului efectiv al desfiintarii postului ca urmare a infiintarii de catre angajator a altor posturi Sursa: MCP avocati
Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive Sursa: MCP avocati
Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului Sursa: MCP avocati
Dialogurile MCP � Oportunitatea reorganizarii angajatorului vs. Legalitarea concedierii salariatilor Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dialogurile MCP � Digitalizarea raporturilor de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati