Avand in vedere necesitatea concentrarii imediate a intregii capacitati de actiune a Directiei Nationale Anticoruptie in realizarea obiectivului pentru care a fost infiintata aceasta structura specializata, astfel incat sa se asigure continuarea progreselor in combaterea marii coruptii,luand in considerare faptul ca din totalul cauzelor de solutionat de catre Directia Nationala Anticoruptie aproximativ 30% reprezinta dosarele care au ca obiect infractiuni de evaziune fiscala, inselaciune si frauda vamala cu un prejudiciu mai mare decat echivalentul in lei a 1 milion euro (spre exemplu, in anul 2012 au fost inregistrate 1.057 de dosare avand ca obiect astfel de infractiuni, respectiv evaziune fiscala - 708, inselaciune - 335 si infractiuni prevazute de Codul vamal - 30, iar in 2011 au fost inregistrate 1.066 de dosare, respectiv evaziune fiscala - 672, inselaciune - 364, infractiuni prevazute de Codul vamal - 14),tinand cont de faptul ca distinctia dintre cauzele de aceeasi natura in functie de cuantumul prejudiciului a determinat, numai la nivelul anului 2012, ca un procent de 39% dintre solutiile pronuntate sa fie reprezentat de declinari catre alte unitati de parchet, prin eliminarea din competenta Directiei Nationale Anticoruptie a infractiunilor de evaziune fiscala, inselaciune si a celor la regimul vamal cu un prejudiciu mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro, aceasta structura specializata se va putea concentra mai bine pe combaterea marii coruptii.Tinand cont de faptul ca analiza solutiilor dispuse in aceste cauze a demonstrat ca nu exista o legatura directa intre fenomenul evaziunii fiscale sau fraudei si cel al marii coruptii, de natura sa justifice competenta Directiei Nationale Anticoruptie pentru investigarea infractiunilor mentionate,luand in considerare faptul ca trecerea competentei de efectuare a urmaririi penale pentru aceste infractiuni la parchetele de pe langa instante va determina reducerea duratei anchetelor, avand in vedere ca dosarele s-ar imparti intre cele 42 de parchete de pe langa tribunale, iar urmarirea penala va fi efectuata de catre organele de cercetare penala, activitatea suplimentara putand fi gestionata cu resursele existente (totodata, cauzele inregistrate la Directia Nationala Anticoruptie anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se solutioneaza in continuare de catre aceasta structura),avand in vedere obiectivele asumate de statul roman in cadrul Mecanismului de cooperare si verificare si recomandarile formulate de expertii Comisiei Europene si pentru a putea asigura functionarea optima a Directiei Nationale Anticoruptie,in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .
Articolul IAlineatul (12 ) al articolului 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Directia Nationala Anticoruptie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 244 din 11 aprilie 2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 503/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins: (12 ) Directia Nationala Anticoruptie este competenta sa efectueze urmarirea penala, daca s-a cauzat o paguba materiala mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro, in cazul infractiunilor prevazute la art. 246, 247, 248 si 2481 din Codul penal.
Articolul IICauzele inregistrate la Directia Nationala Anticoruptie anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se solutioneaza de catre aceasta structura specializata.
Respingerea ca tardiva a cererii de incuviintare a probelor formulata in fata instantei de judecata Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 537 din 25 februarie 2020
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Dovedirea faptei ce reprezinta abatere disciplinara. Sarcina probei Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1343/07.03.2019
Rolul activ al instantei de judecata in litigiile de munca. Constatarea din oficiu a nulitatii deciziei de sanctionare disciplinara pentru lipsa descrierii faptei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 1222/2017 din 13.10.2017
Contravaloarea pagubei recuperate de angajator prin acordul partilor nu poate fi mai mare decat echivalentul a 5 salarii minime brute pe economie Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 45/2019
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020
In lipsa indicarii datei savarsirii faptei instanta este in imposibilitate a verifica respectarea termenului de prescriptie pentru aplicarea sanctinii disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov - Sentinta civila nr. 1043 din data de 05 Aprilie 2019
Nulitatea deciziei de concediere. Neindicarea datei la care a fost savarsita fapta Pronuntaţă de: Sentinta civila nr. 1043/05.04.2019 � Tribunalul Ilfov
Nerespectarea regulilor de procedura interna a angajatorului. Abatere disciplinara Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentita civila nr. 213 din data de 02 Iunie 2020
Obligativitatea executarii clauzelor din contractele colective de munca. Instanta de judecata nu se poate abate de la vointa partilor Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 5551/2019
Logodna. Evolutie. Conditii de valabilitate. Efecte juridice. Exemple practice Sursa: Liliana Gologan
Conditiile dobandirii calitatii de �victima indirecta� in cazul decesului unei persoane in jurisprudenta CEDO Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Despre regimul matrimonial, in general Sursa: avocat STOICA IOANA
Nevoia de schimbare in Politia Romana Sursa: EuroAvocatura.ro
Notar public trimis in judecata pentru abuz in serviciu Sursa: EuroAvocatura.ro
Intelegerea prin care se urmareste eliminarea unui concurent este contrara normelor de concurenta Sursa: EuroAvocatura.ro
Noul Cod Civil: Logodna (Art. 266-270) Sursa: EuroAvocatura.ro