Capitolul VIProtectia utilizatorilorArticolul 29(1) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a respecta, in relatiile cu utilizatorii, regulile stabilite potrivit prezentului articol .(2) Furnizorul de serviciu universal stabileste si supune spre aprobare autoritatii de reglementare, intr-un termen stabilit de aceasta, regulile aplicabile serviciilor postale din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze.(3) Autoritatea de reglementare analizeaza regulile aplicabile serviciilor postale din sfera serviciului universal transmise de furnizorul de serviciu universal, in termen de 60 de zile de la data transmiterii acestora.(4) In cazul in care apreciaza ca regulile propuse sunt nesatisfacatoare din punct de vedere tehnic sau al protectiei utilizatorilor ori contravin prevederilor legale, acordurilor internationale la care Romania este parte sau regulilor minime obligatorii stabilite potrivit alin. (5), autoritatea de reglementare poate solicita modificarea corespunzatoare a acestor reguli, iar furnizorul de serviciu universal este obligat sa opereze modificarile cerute.(5) Autoritatea de reglementare poate stabili reguli minime obligatorii aplicabile serviciilor postale din sfera serviciului universal, cu respectarea prevederilor cuprinse in prezenta ordonanta de urgenta, in celelalte acte normative si in acordurile internationale la care Romania este parte. Articolul 30(1) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a respecta cerintele minime de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze.(2) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a respecta cumulativ urmatoarele conditii:a)de a asigura livrarea la destinatari, in 3 zile lucratoare de la data depunerii trimiterilor postale intracomunitare din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard la punctele de acces, a 85% din aceste trimiteri postale;b)de a asigura livrarea la destinatari, in 5 zile lucratoare de la data depunerii trimiterilor postale intracomunitare din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard la punctele de acces, a 97% din aceste trimiteri postale. (3) Cerintele minime de calitate privind normele de distribuire pentru trimiterile postale interne din sfera serviciului universal, precum si alte cerinte de calitate pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care furnizorul de serviciu universal are obligatia sa le presteze se stabilesc de autoritatea de reglementare.(4) Cerintele minime de calitate privind normele de distribuire a trimiterilor postale interne din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard se stabilesc astfel incat sa se asigure respectarea cerintelor de calitate privind normele de distribuire pentru serviciile postale ce au ca obiect trimiteri postale intracomunitare, prevazute la alin. (2), si se comunica de catre autoritatea de reglementare Comisiei Europene.(5) In cazuri exceptionale, determinate de infrastructura retelei postale publice sau de situatii geografice speciale, autoritatea de reglementare poate stabili derogari de la cerintele minime de calitate prevazute la alin. (2), informand in acest sens, de indata, Comisia Europeana .(6) In sensul prezentului articol, data depunerii este data la care trimiterea postala a fost colectata prin intermediul punctelor de acces, daca aceasta a fost colectata inainte de ultima operatiune de ridicare a trimiterilor postale stabilita pentru respectivul punct de acces. In cazul in care colectarea are loc dupa acest moment-limita, se considera ca data depunerii trimiterii este data urmatoarei zile lucratoare celei la care trimiterea postala este colectata prin intermediul punctelor de acces. Articolul 31(1) Respectarea cerintelor minime de calitate privind normele de distribuire pentru trimiterile postale interne din sfera serviciului universal face anual obiectul evaluarii de catre un organism independent, in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare. Raportul de evaluare intocmit se publica anual pe cheltuiala furnizorului de serviciu universal.(2) Furnizorul de serviciu universal realizeaza un raport anual cu privire la respectarea altor cerinte minime de calitate, stabilite potrivit art. 30 alin. (3), care se transmite autoritatii de reglementare. (3) Autoritatea de reglementare ia toate masurile necesare pentru asigurarea realizarii evaluarii privind respectarea cerintelor minime de calitate stabilite potrivit art. 30, verificarea acestora si publicarea rapoartelor prevazute la alin. (1) si (2).(4) Evaluarea respectarii cerintelor minime de calitate privind normele de distribuire pentru trimiterile postale intracomunitare din sfera serviciului universal din cea mai rapida categorie standard si publicarea raportului de evaluare se realizeaza in conditiile stabilite de Comisia Europeana .(5) Autoritatea de reglementare poate dispune, din oficiu ori la primirea unei plangeri sau sesizari, obligarea furnizorului de serviciu universal de a lua masurile necesare in vederea asigurarii respectarii cerintelor minime de calitate .(6) Cerintele minime de calitate prevazute la art. 30 alin. (1) se publica pe paginile de internet ale furnizorului de serviciu universal si autoritatii de reglementare. Articolul 32
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati