din anul 2007, atuul tau de DREPT!
5679 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » OUG 13/2013, privind serviciile postale

OUG 13/2013, privind serviciile postale

  Publicat: 15 Mar 2013       27185 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG Nr.13/2013, privind serviciile postale

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 139 din 15 martie 2013

Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act adoptat de organele de stat,
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Expert contabil independent care intocmeste rapoarte anuale in folosul actionarilor, continand
(Legea 10 din 2001) 1. cu bunuri sau servicii - masura reparatorie alternativa const�nd in acordarea de bunuri si servicii, cu acceptul persoanei indreptatite, p�na la concurenta valorii imobilului preluat in mod abuziv.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Taxe duble sau multiple prelevate de mai multe autoritati fiscale sau rezultate dintr-o acumulare de impozite sau taxe (spre exemplu, impozitul pe masini si taxa auto).
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,

(5) In cazul in care nu se ajunge la un acord privind conditiile de acces prevazute la alin. (4), in termen de 45 de zile de la data primirii solicitarii de acces, oricare dintre parti poate notifica autoritatea de reglementare, in vederea stabilirii conditiilor prevazute la alin. (4). Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii, denumita in continuare ANCOM, stabileste, cu respectarea principiilor transparentei, obiectivitatii si nediscriminarii, conditiile in care furnizorul de serviciu universal asigura accesul potrivit alin. (1).
(6) Autoritatea de reglementare poate stabili, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, conditiile minime care trebuie respectate la incheierea oricarui contract privind accesul la serviciile postale care intra in sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze sau la elementele de infrastructura a retelei postale publice.
(7) Dispozitiile prezentului articol nu conditioneaza dreptul niciuneia dintre parti de a se adresa instantelor judecatoresti competente, in conditiile legii.
Articolul 14
In vederea asigurarii serviciului universal, furnizorul de serviciu universal beneficiaza de urmatoarele drepturi:
a)dreptul de a actiona in relatiile internationale in calitate de furnizor de serviciu universal si de a incheia acorduri operationale in aceasta calitate;
b)dreptul de a utiliza formularele internationale specifice, prevazute in acordurile internationale la care Romania este parte.


Capitolul IV
Tarifare si contabilitate
Articolul 15

Tarifele percepute pentru prestarea serviciilor postale din sfera serviciului universal pe care furnizorul de serviciu universal are obligatia sa le presteze se stabilesc avandu-se in vedere eficienta economica, asigurarea dreptului de acces la serviciul universal si dezvoltarea retelei postale publice.
Articolul 16
(1) Tarifele practicate de furnizorul de serviciu universal pentru fiecare dintre serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze trebuie sa fie accesibile, indiferent de localizarea geografica, transparente, nediscriminatorii si fundamentate in functie de costuri si sa stimuleze furnizarea unui serviciu universal eficient.
(2) Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a supune spre aprobare autoritatii de reglementare tarifele percepute pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care are obligatia sa le presteze si de a le aduce la cunostinta publicului cu cel putin 30 de zile inainte de data la care acestea intra in vigoare, in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare.
(3) Modificarea tarifelor prevazute la alin. (2) este supusa aprobarii autoritatii de reglementare, in conditiile stabilite de aceasta.
(4) In vederea asigurarii respectarii principiilor prevazute la alin. (1), autoritatea de reglementare poate impune modalitatile de stabilire sau de modificare a unor tarife pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care furnizorul de serviciu universal are obligatia sa le presteze, tinand seama si de caracteristicile specifice ale acestor servicii .
Articolul 17
(1) Furnizorul de serviciu universal poate aplica tarife speciale pentru toti utilizatorii si integratorii, respectand principiile transparentei si nediscriminarii atat cu privire la tarifele propriu-zise, cat si cu privire la conditiile asociate acestora.
(2) Stabilirea si practicarea tarifelor speciale prevazute la alin. (1) trebuie sa respecte urmatoarele conditii cumulative:a)tarifele speciale si conditiile asociate acestora sunt practicate in mod nediscriminatoriu atat intre toti utilizatorii si integratorii care folosesc servicii postale in conditii similare, cat si intre aceste terte parti si propriile servicii oferite de furnizorii de serviciu universal;
b)tarifele speciale sunt disponibile atat utilizatorilor - persoane fizice, cat si utilizatorilor - persoane juridice, care introduc trimiteri in reteaua postala publica in conditii similare;
c)tarifele speciale sunt facute publice in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare si pe cheltuiala furnizorului de serviciu universal.
(3) In vederea asigurarii respectarii dispozitiilor alin. (2), furnizorul de serviciu universal supune aprobarii autoritatii de reglementare criteriile si conditiile pe baza carora acorda tarife speciale, precum si orice modificari sau completari aduse acestora.
Articolul 18
Autoritatea de reglementare poate stabili in sarcina furnizorului de serviciu universal obligatia practicarii, pe intregul teritoriu national, a unui nivel uniform al tarifelor percepute pentru serviciile din sfera serviciului universal pe care este obligat sa le presteze, fara a aduce atingere posibilitatii furnizorului de serviciu universal de a incheia acorduri tarifare individuale cu utilizatorii si integratorii, cu respectarea art. 17.
Articolul 19
(1) La incheierea acordurilor privind tarifele terminale pentru trimiterile postale intracomunitare expediate de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene catre o adresa aflata pe teritoriul Romaniei, furnizorul de serviciu universal trebuie sa respecte urmatoarele principii:a)tarifele terminale sa fie stabilite in functie de costurile prelucrarii si livrarii trimiterilor postale internationale;
b)nivelul tarifelor terminale sa fie corespunzator calitatii serviciului;
c)tarifele terminale sa fie transparente si nediscriminatorii.
(2) In cazul in care nu exista asemenea acorduri, furnizorul de serviciu universal aplica prevederile acordurilor internationale in domeniu la care Romania este parte.
Articolul 20
(1) Nu sunt supuse tarifarii de catre furnizorul de serviciu universal cecogramele si alte categorii de trimiteri postale a caror gratuitate este prevazuta in acordurile internationale la care Romania este parte.
(2) Prin hotarare a Guvernului se pot stabili si alte gratuitati, precum si modalitatile de compensare financiara a furnizorului de serviciu universal pentru asigurarea furnizarii acestor servicii .


Capitolul V
Finantarea serviciului universal
Articolul 21

De la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta nu mai pot fi stabilite alte drepturi speciale sau exclusive privind furnizarea de servicii postale.
Articolul 22
(1) In cazul in care estimeaza ca din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal, in conditiile art. 8-12, rezulta un cost net care constituie o sarcina injusta pentru furnizorii de serviciu universal, autoritatea de reglementare va decide sa compenseze costul net prin intermediul unui mecanism de partajare a acestui cost intre furnizorii de servicii postale si/sau utilizatori.
(2) Costul net al obligatiilor de serviciu universal se calculeaza ca diferenta intre costul net suportat de un furnizor de serviciu universal ca urmare a indeplinirii obligatiilor de serviciu universal si costul net al aceluiasi furnizor de servicii postale, in cazul in care si-ar desfasura activitatea fara a avea obligatiile de serviciu universal.
(3) Calculul costului net va lua in considerare toti factorii relevanti, inclusiv beneficiile intangibile si avantajele comerciale de care furnizorul de servicii postale se bucura ca urmare a desemnarii ca furnizor de serviciu universal, existenta unei marje rezonabile de profit si stimularea eficientei costurilor.
(4) Determinarea costului net se bazeaza pe urmatoarele:a)elemente ale serviciilor din sfera serviciului universal care pot fi furnizate doar in pierdere sau in afara conditiilor comerciale normale;
b)costuri determinate de anumiti utilizatori sau grupuri de utilizatori carora, avand in vedere costurile de furnizare a unui anumit serviciu, veniturile generate si tarifele practicate de furnizorul de serviciu universal, nu le poate fi asigurat accesul la serviciile din sfera serviciului universal decat in pierdere sau in alte conditii decat practicile comerciale normale.
(5) Autoritatea de reglementare stabileste prin decizia de desemnare a furnizorului de serviciu universal modalitatea de calcul al costului net generat de indeplinirea obligatiilor de furnizare a serviciilor din sfera serviciului universal, cu respectarea principiilor prevazute la alin. (2)-(4).
(6) Informatiile contabile si orice alte informatii utilizate pentru calcularea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal se verifica de un auditor independent, in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare. Rezultatele verificarii vor fi puse la dispozitia publicului de catre autoritatea de reglementare.
Articolul 23
(1) In vederea aplicarii prevederilor art. 22 alin. (1), autoritatea de reglementare determina, cu respectarea principiilor transparentei, al minimei atingeri aduse concurentei, al nediscriminarii si al proportionalitatii, un mecanism de compensare care va fi bazat pe contributii ale furnizorilor de servicii postale si/sau ale utilizatorilor si care va fi administrat de autoritatea de reglementare, in conditiile stabilite de aceasta. In acest scop, autoritatea de reglementare stabileste prin decizie cu caracter normativ:a)criteriile de determinare a furnizorilor de servicii postale si/sau a utilizatorilor care au obligatia sa contribuie la fondul de compensare;
b)modalitatea de stabilire a cuantumului contributiilor datorate;
c)baza de calcul al contributiilor datorate de furnizorii de servicii postale astfel incat sa se evite dubla impunere a anumitor categorii de venituri;





Afişează OUG 13/2013, privind serviciile postale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 13/2013    Servicii postale    OUG 31/2002    Legea 642/2002    ANCOM    Posta Romana    Legea 180/2002

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati