In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.3 din Legea nr. 127/2012 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta .Capitolul I - Reglementari ale unor operatiuni financiareSectiunea 1 - Reglementari privind repartizarea profitului Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A.Art. 1Profitul aferent anului 2011 al Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., repartizat in conditiile art. 1 alin. (1) lit. g) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2001 privind repartizarea profitului Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., aprobata prin Legea nr. 195/2002, cu modificarile ulterioare, la alte rezerve, ca sursa proprie de finantare, si neutilizat la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, se redistribuie ca dividend.Art. 2Prin derogare de la prevederile art. 1. alin. (1) lit. g) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2001, aprobata prin Legea nr. 195/2002, cu modificarile ulterioare, profitul aferent anului 2012, nerepartizat pe destinatiile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a)-f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2001, aprobata prin Legea nr. 195/2002, cu modificarile ulterioare, se repartizeaza in proportie de 85% sub forma de dividende si 15% la alte rezerve, constituind sursa proprie de finantare .Art. 3La data de 31 decembrie 2013 se abroga:a) art. 23 din Legea nr. 186/2003 privind sustinerea si promovarea culturii scrise, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 929 din 16 noiembrie 2006;b) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2001 privind repartizarea profitului Companiei Nationale :Loteria Romana" - S.A., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 849 din 29 septembrie 2001, aprobata prin Legea nr. 195/2002, cu modificarile ulterioare.Art. 4La data de 1 ianuarie 2013 se abroga art. 21 alin. (1) lit. s) din Ordonanta Guvernului nr. 51/1998 privind imbunatatirea sistemului de finantare a programelor, proiectelor si actiunilor culturale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 296 din 13 august 1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 245/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.Sectiunea 2 - Reglementari privind contributia trimestriala prevazuta de Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Ordonanta de urgena a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatiiArt. 5(1) Persoanele care, pentru perioada cuprinsa intre trimestrul IV al anului 2009 si trimestrul III al anului 2011, datoreaza contributia instituita prin art. 363^1 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, benenficiaza de facilitatile prevazute de prezenta ordonanta daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:a) declara si achita intergral contributia in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante;b) achita in termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dobanzile datorate pentru obligatiile principale prevazute la lit. a) si stabilite prin decizii emise de organul fiscal. In acest caz, deciziile prin care se stabileste dobanda se emit, daca este cazul, in termen de cel mult 15 zile de la data achitarii obligatiei principale.(2) In cazul indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (1), se anuleaza penalitatile de intarziere aferente creantelor fiscale principale, indiferent daca impotriva actelor administrative fiscale sau titlurilor executorii prin care s-au stabilit acestea s-au exercitat ori nu caile de atac prevazute de lege.(3) Prevederile alin. (1) si (2) se aplica in mod corescpunzator si pentru o cota de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate a acestora, aferente obligatiilor principale prevazute la alin. (1) lit. a).(4) Contributia prevazuta la alin. (1) se plateste la organul fiscal competent in contul de venituri al bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.(5) Formularele si intructiunile necesare aplicarii prezentei ordonante se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice in termen de maximum 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.Art. 6Pentru perioada cuprinsa intre trimestrul IV al anului 2009 si trimestrul III al anului 2011, plata contributiei instituite prin art. 363^1 din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se poate efectua si de catre detinatorii autorizatiilor de punere pe piata a medicamentelor care intrau sub incidenta dispozitiilor art. 363^1 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, dispozitiile art. 5 aplicandu-se in mod corespunzator.Art. 7Incepand cu trimestrul IV 2012, calculul contributiei trimestriale se realizeaza potrivit formulei prevazute la art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, cu completarile ulterioare, unde CTt si BAt nu includ taxa pe valoarea adaugata, iar Bat este de 1.515 milioane lei.Art. 8Dupa alineatul (2) al articolului 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unei contributii pentru finantarea unor cheltuieli in domeniul sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 680 din 26 septembrie 2011, cu completarile ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:"(2^1) Persoanele juridice mentionate la alin. (1) si (2) au obligatia sa depuna la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate lista actualizata a medicamentelor pentru care se datoreaza contributia trimestriala, pana la data de 15 inclusiv a lunii urmatoare incheierii trimestrului pentru care se datoreaza contributia."Sectiunea 3 - Reglementari privind statutul absolventilor promotiilor 2012 ale institutiilor de formare profesionala initiala din sistemul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala
Dispunerea pe cale de ordonanta presedintiala, inapoierea minorului Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Decizie nr. 2905 din data 12.12.2011
Jocuri de noroc. Stabilirea bazei de impozitare a incasarilor din activitatea de cazinou Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 3716 din 31 octombrie 2006
Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Legislatia maghiara care interzice exploatarea jocurilor de tip slot machine in afara cazinourilor poate fi contrara principiului liberei prestari a serviciilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Publicitatea pentru cazinouri din strainatate poate fi interzisa in anumite conditii Sursa: EuroAvocatura.ro
Cine este obligat sa utilizeze casa de marcat fiscala? Sursa: EuroAvocatura.ro
Dreptul Uniunii se opune unei reglementari nationale privind jocurile de noroc prin care se impune obligatia respectarii unei distante minime intre punctele de comercializare Sursa: EuroAvocatura.ro
Un monopol al pariurilor hipice in afara hipodromului poate fi justificat daca urmareste in mod coerent si sistematic obiectivul privind lupta impotriva pericolelor legate de jocurile de noroc Sursa: EuroAvocatura.ro
Ipoteca mobiliara. Dispozitii generale (Art. 2.387 - Art. 2.397 - Noul Cod Civil) Sursa: EuroAvocatura.ro