din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4314 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Masura modificarii felului si locului muncii salariatului

Masura modificarii felului si locului muncii salariatului

  Publicat: 17 Mar 2017       6606 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Contract incheiat intre un salariat si o unitate economica sau institutie prin care cel dintai se obliga sa presteze in favoarea celui din urma o anumita munca, in schimbul unui salariu.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Pe rol se afla judecarea litigiului de munca privind pe reclamanta C. A., avand CNP xxxxxxxxxxxxx, dom. in S. M.,, in contradictoriu cu paratul S. DE P. S. M., cu sediul in S. M.,, avand ca obiect contestatie decizie modificare unilaterala contract de munca .

Act adoptat de organele de stat,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Contabilul autorizat este persoana care a dobandit aceasta calitate in conditiile legii si are capacitatea de a tine contabilitatea si de a intocmi bilantul contabil.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Drept, competenta sau imputernicire conferita unei unitati, unui organ, unei functii sau persoane determinate,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Drept, competenta sau imputernicire conferita unei unitati, unui organ, unei functii sau persoane determinate,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Contabilul autorizat este persoana care a dobandit aceasta calitate in conditiile legii si are capacitatea de a tine contabilitatea si de a intocmi bilantul contabil.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Contabilul autorizat este persoana care a dobandit aceasta calitate in conditiile legii si are capacitatea de a tine contabilitatea si de a intocmi bilantul contabil.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Sistem de subordonare a elementelor, a gradelor, a functiilor, a autoritatii etc. inferioare fata de cele superioare.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Orice forma de educatie care pregateste calificarea pentru o anumita profesie, sau pentru un anumit loc de munca, competentele necesare exercitarii profesiei respective sau ocuparii unui loc de munca adecvat acesteia.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Examinare, analizare a unei probleme inainte de a se lua o hotarare definitiva.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Contract incheiat intre un salariat si o unitate economica sau institutie prin care cel dintai se obliga sa presteze in favoarea celui din urma o anumita munca, in schimbul unui salariu.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.

Prin cererea inregistrata sub dosar nr. de mai sus, reclamanta C. A. prin avocat, a chemat in judecata S. DE P. S. M., solicitand instantei sa pronunte o hotarare prin care sa dispuna anularea Deciziei nr. 31/18. 02. 2016 emisa de parata, prin care se modifica unilateral contractul individual de munca nr. 100/01.09.2004 al reclamantei si pe cale de consecinta, anularea actului aditional nr. 32/18. 02. 2016 la contractul individual de munca . De asemenea, solicita cu cheltuieli de judecata .


In sustinerea cererii arata ca, reclamanta este angajata paratului conform contractului individual de munca nr. 100 din 01.09.2004, in functia de economist I., indeplinindu-si atributiile conform fisei postului la serviciul financiar contabil . La data de 18. 02. 2016 paratul a emis Decizia nr. 31 mai sus mentionata, prin care s-a dispus mutarea reclamantei de la biroul financiar contabil, la compartimentul achizitii publice - birou aprovizionare din cadrul Spitalului de P. S. M. . D. consecinta s-a intocmit actul aditional la contractul de munca, nr. 32/18. 02. 2016. Reclamanta a refuzat sa semneze acest act aditional nefiind de acord cu aceasta mutare a sa la alt compartiment, apreciind ca prin acest act decizional i s-a modificat unilateral contractul de munca .


Reclamanta apreciaza ca acest act decizional a fost emis cu incalcarea dispozitiilor art. 41 din Codul muncii, deoarece paratul nu i-a cerut acordul pentru aceasta modificare a contractului de munca . Acest acord al reclamantei era necesar deoarece prin mutarea sa la alt compartiment din cadrul spitalului, i s-au modificat elemente esentiale ale contractului de munca, respectiv felul muncii si locul muncii.


Dovada acestor modificari esentiale ale contractului de munca, sunt insasi actele emise de catre parat, respectiv noua fisa a postului de unde reiese fara dubiu ca reclamanta desi are calificare pentru functia de economist in domeniul contabilitate, specializarea contabilitate si informatica de gestiune, conform actelor de studiu, la noul loc de munca din cadrul spitalului, i se dau in sarcina atributii cu totul noi si pentru care reclamanta nu are pregatirea necesara.


Astfel, facand o analiza comparativa a atributiilor de serviciu stabilite prin fisa postului detinut anterior la compartimentul financiar-contabil si cele stabilite prin noua fisa a postului comunicata prin adresa nr. 1164/01.03.2016, se poate observa o modificare esentiala a atributiilor de serviciu, deoarece reclamanta nu mai indeplineste atributii specifice muncii contabile, ci atributii cu totul noi, specifice programului de achizitii. Ori, asa cum a aratat mai sus, aceasta constituie o modificare a felului muncii pentru care are calificare . Pentru a putea sa isi indeplineasca atributiile stabilite de parat in aceasta noua functie in care a fost mutata, reclamanta considera ca paratul trebuia sa ii asigure participarea la un curs de specializare, lucru care nici macar nu a fost pus in discutie.


Impotriva Deciziei nr. 31/18. 02. 2016 reclamanta a formulat contestatie la conducerea Spitalului, la care i s-a raspuns ca masura luata se circumscrie dispozitiilor legale. Motivarea adusa arata faptul ca potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, "Managerul are ca si atributie legala stabilirea si aprobarea numarului de personal, pe categorii si locuri de munca in functie de normativul de personal". De asemenea, se invoca si dispozitiile art. 40 din Codul Muncii, potrivit carora angajatorul stabileste organizarea si functionarea unitatii si stabileste atributiile corespunzatoare fiecarui salariat, in conditiile legii.


Reclamanta raportandu-se la dispozitiile legale invocate de parat in solutionarea contestatiei sale, reiese faptul ca paratul nu a inteles sa ii respecte dreptul prevazut de dispozitiile art. 41 Codul Muncii, stabilit in favoarea sa in calitate de angajat, acela de a-i da sau nu acordul la o modificare esentiala a contractului de munca .


Opinia paratului ca prin aceasta modificare a contractului de munca, concretizata in incheierea unui act aditional la contractul de munca si intocmirea unei alte fise a postului cu atributii noi, nu se incalca dispozitiile Codului Muncii, este gresita si in neconcordanta cu aceste dispozitii legale imperative. Reclamanta sustine ca paratul a incalcat aceste dispozitii legale imperative, deoarece nu sunt intr-o situatie de exceptie in care modificarea unilaterala a contractului de munca este permisa, respectiv nu sunt in cazurile reglementate limitativ de dispozitiile art. 42-48 din Codul Muncii.


Prin decizia atacata, paratul a modificat unilateral elemente esentiale ale contractului de munca al reclamantei, elemente la care se refera dispozitiile art. 41 alin. 3 Codul muncii, respectiv, art. 41 alin. 3 lit. b si c. Sustinerea paratului ca de vreme ce nu s-au modificat celelalte elemente ale contractului de munca, masura este legala, nu poate fi retinuta din motivele mai sus aratate.


In drept, invoca art. 41, art. 268 Codul muncii.


Prin intampinare, paratul S. DE P. S. M. solicita respingerea actiunii. Solicita cheltuieli de judecata .


In motivare arata ca, S. de P. S. M., avand un numar total de 193 de paturi, si-a reactualizat statul de functii avand in vedere angajarile care s-au facut, schimbarile de functii si majorarile de salarii care au avut loc in anul 2015, cu respectarea art. l, art. 6, art. 8 si Anexei nr. 9 din Ordinul Ministrului Sanatatii nr. 1224 privind aprobarea normativelor de personal pentru asistenta medicala spitaliceasca, precum si pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 1. 778/2006 privind aprobarea normativelor de personal, publicat in M. Of. nr. 658 din 23 septembrie 2010.


Decizia Managerului nr. 31/18. 02. 2016 a fost emisa cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare. In conformitate cu Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, managerul are ca si atributie legala stabilirea si aprobarea numarului de personal, pe categorii si locuri de munca in functie de normativul de personal, atributii stabilite prin dispozitiile art. 180 alin. 1 lit. a).


Conform Regulamentului de organizare si functionare al Spitalului de Fneumoftiziologie S. M., art. 122 pct. 4 paragraful al treilea "In domeniul managementului resurselor umane - Managerul "stabileste si aproba numarul de personal pe categorii si locuri de munca, pe baza propunerilor sefilor de sectii si servicii, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare", regulament disponibil pe site-ul unitatii (http://www. spitalpnfsm. ro/).


De asemenea, Comitetul director al Spitalului de P. S. M., din care face parte Managerul, d-nul dr. I. S. D., Directorul Financiar Contabil, d-nul ec. A. G. D. si Directorul Medical, d-na dr. V. B. S. M., in conformitate cu prevederile Ordinul Ministrului Sanatatii nr. xxxxxxxx pentru stabilirea atributiilor comitetului director din cadrul spitalului public, are ca si atributii: sa propuna numarul de personal, pe categorii si locuri de munca, in functie de reglementarile in vigoare; sa faca propuneri privind structura organizatorica si reorganizarea spitalului (art. l pct. 3 si pct. 7).


Pe langa aspectele mai sus mentionate, S. de P. S. M. si-a schimbat programul informatic la nivelul Biroului Financiar Contabil incepand cu anul 2016, astfel activitatea din cadrul biroului a fost reorganizata, sarcinile fiind reimpartite pentru fiecare persoana angajata.


Prin urmare, s-au solicitat tuturor compartimentelor functionale (T. E. S. A. ) din spital propuneri privind reorganizarea si incadrarea in normativele de personal. La aceasta solicitare, d-nul ec. A. G. D., in calitate de Director Financiar Contabil si d-na ec. M. M., in calitate de Sef Birou Financiar Contabil, au propus-o pentru mutare pe reclamanta, doamna C. A. .


Criteriul care a stat la baza propunerii mutarii reclamantei, a doamnei C. A., din Biroul Financiar Contabil in C. achizitii - Birou Aprovizionare a fost criteriul "evaluarii performantelor profesionale individuale pentru personalul cu functii de executie``. Pe baza notelor finale obtinute la evaluarile anuale a performantelor pe ultimii trei ani (2010, 2011, 2012) perioada in care reclamanta a fost in activitate, a rezultat o medie de 4,38, aceasta fiind mai mica decat a celorlalte angajate din cadrul Biroului financiar contabil .


In urma propunerilor facute, Comitetul director al Spitalului de P. S. M. a hotarat in sedinta din 16. 02. 2016 revizuirea statului de functii conform normativului prevazut pentru "Unitati intre 100 si 300 de paturi" Anexa nr. 9 din O. M. S. nr. 1224/2010 si mutarea postului de economist I al reclamantei, a doamnei C. A., la C. de achizitii publice-Birou de Aprovizionare.


Decizia Managerului nr. 31/18. 02. 2016, ca urmare a hotararii Comitetului Director, a fost emisa cu respectarea prevederilor art. 17 si art. 40 alin. 1 lit. a), lit. b) si lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii si nu se refera la o decizie unilaterala a angajatorului in sensul art. 41 si art. 42, asa cum s-a invocat in cererea de chemare in judecata .


In ceea ce priveste modificarea "locului muncii" ca element esential al contractului individual de munca, paratul invedereaza acesta se refera la locul unde salariatul isi presteaza munca sa in favoarea angajatorului, respectiv, localitatea si unitatea unde salariatul lucreaza. Nu poate fi acceptata ideea ca reprezinta o schimbare a locului de munca, mutarea salariatului de la un compartiment la altul, mai ales ca, in cauza de fata, reclamanta si-a pastrat locul de munca, in sensul incadrarii la S. de P. S. M., locatia S. M., in cadrul aparatului functional T. E. S. A. (Tehnic, Economic si Socio-Administrativ). Faptul ca partile, respectiv spitalul si angajata-reclamanta, au prevazut cat mai exact, la momentul incheierii contractului, locul unde urma ca salariata sa lucreze, nu inseamna ca face ca intreg locul prevazut in contractul individual de munca sa se incadreze la art. 41 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.


In practica judiciara a altor instante exista in acest sens decizii cu acelasi obiect ca si prezentul dosar. Paratul face trimitere la Decizia civila nr. 330/12. 02. 2013 a Curtii de Apel G., care a stabilit ca nu reprezinta o schimbare a locului de munca, mutarea salariatului de la o sectie la alta, pentru ca ar insemna ca angajatorul sa nu-si poata gestiona si administra angajatii. Curtea de Apel G. considera ca prin prevederea legala potrivit careia locul muncii unui salariat poate fi modificat numai cu acordul acestuia, legiuitorul a avut in vedere sa protejeze salariatii de modificari unilaterale esentiale si nu sa impiedice pe angajatori sa-si administreze unitatea prin mutarea salariatilor de la o sectie la alta, situatie care se aplica si in cazul mutarii postului de economist I al reclamantei dintr-un birou in altul in cadrul aceleasi unitati, respectiv a Spitalului de P. S. M., in speta de fata.


In caz contrar, ar insemna ca angajatorul sa nu-si poata gestiona si administra angajatii, asa cum prevede art. 180 din Legea nr. 95/2006 si art. 40 alin. l lit. a) si lit. b) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.


In ceea ce priveste modificarea "felului muncii`` ca element esential al contractului individual de munca, paratul invedereaza ca incadrarea reclamantei ca si functie a ramas aceeasi de Economist I, conform contractului individual de munca nr. 100/01.09.2004, nefiind modificate nici unul din elementele contractului: a)durata contractului; b) locul muncii; c) felul muncii; d) conditiile de munca; e) salariul; f) timpul de munca si timpul de odihna, asa cum prevede art. 41 alin. 3 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii. In practica judiciara s-a stabilit ca, daca functia ramane neschimbata, trecerea dintr-un post in altul nu echivaleaza cu trecerea in alta munca, chiar daca ar fi compartimente/ sectii separate. Cu alte cuvinte, schimbarea locului de munca fara schimbarea functiei nu echivaleaza cu o trecere in alta munca .


In ceea ce priveste calificarea persoanei care urma sa indeplineasca sarcinile de serviciu in cadrul Compartimentului achizitii - Birou Aprovizionare, aceasta se circumscrie cerintelor prevazute de Clasificarea Ocupatiilor din Romania (COD C. O. R. - xxxxxx) pentru ca o persoana sa fie expert achizitii publice este nevoie de studii superioare economice, juridice sau tehnice, reclamanta indeplinind aceasta cerinta, avand studii superioare economice.


In ceea ce priveste sustinerea reclamantei ca paratul trebuia sa-i asigure participarea la un curs de specializare, acest aspect nu subzista deoarece acest fapt a fost prevazut in Planul anual de formare profesionala a personalului din cadrul Biroului Aprovizionare-achizitii pentru anul 2016 depus la Serviciul R. U. NO. S. (Resurse umane, normare si salarizare) din cadrul spitalului cu numarul de inregistrare 748/05. 02. 2016. In concluzie, specializarea in domeniul achizitiei publice a angajatului de pe C. de achizitii - Birou Aprovizionare urmeaza sa se realizeze prin trimiterea la un curs de specializare "expert achizitii publice" in decursul anului 2016.


In ceea ce priveste sustinerea reclamantei privind mentinerea numarului de posturi in cadrul Biroului financiar-contabil ca urmare a mutarii sale la alt compartiment, paratul depune la dosar extrasul din statul de functii si organigrama valabile incepand cu 01.11.2014 si noul stat de functii, stat de personal si noua organigrama valabile incepand cu 01.03.2016. Din documentele depuse se poate observa ca in Biroul financiar contabil erau inainte de revizuirea statului de functii 6 (sase) posturi. Dupa revizuirea statului de functii si a organigramei conform art. 1, art. 6, art. 8 si Anexei nr. 9 din Ordinul Ministrului Sanatatii nr. 1224 privind aprobarea normativelor de personal pentru asistenta medicala spitaliceasca, precum si pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 1. 778/2006 privind aprobarea normativelor de personal, posturile ramase in cadrul Biroului financiar contabil sunt 5 (cinci) cu mentinerea tuturor drepturilor salariale si a celorlalte elemente esentiale ale contractului individual de munca pentru toti angajatii. Impartirea posturilor este un atribut exclusiv al angajatorului, de a-si organiza activitatea si resursele umane cum doreste si cum considera ca e mai just pentru interesul sau. Legiuitorul a avut in vedere ca sa protejeze salariatii de modificari unilaterale esentiale si nu sa impiedice pe angajatori sa-si administreze unitatea prin mutarea salariatilor de la un compartiment la altul in cadrul aparatului functional T. E. S. A.


Pentru toate argumentele de fapt si de drept mai sus mentionate, paratul solicita respingerea actiunii reclamantei ca fiind neintemeiata si nefondata.


In drept, invoca dispozitiile art. 180 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii; art. 1 pct. 3 si pct. 17 din O. M. S. nr. 921/2006 pentru stabilirea atributiilor comitetului director din cadrul spitalului public; art. 1, art. 6, art. 8 si Anexei nr. 9 din O. M. S. nr. 1224 privind aprobarea normativelor de personal pentru asistenta medicala spitaliceasca, precum si pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii publice nr. 1. 778/2006 privind aprobarea normativelor de personal; art. 17 si art. 40 alin. l lit. a), lit. b) si lit. c), art. 41 din Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii; art. 205 C. procedura civ.


Examinand cererea reclamantei din perspectiva motivelor invocate, a probelor administrate si a dispozitiilor legale aplicabile, instanta retine urmatoarele:


Potrivit contractului individual de munca nr. 100/01.09.2004, incepand cu aceasta data reclamanta este angajata paratului, in functia de economist gradul I. Pana la data de 01.03.2016 si-a desfasurat activitatea la Serviciul financiar contabil . Prin Decizia nr. 31/18. 02. 2016 emisa de managerul paratului, postul de economist gradul I ocupat de catre reclamanta a fost mutat de la Serviciul financiar contabil la C. achizitii publice - Birou aprovizionare, urmand ca si reclamanta sa-si desfasoare activitatea, in continuare, pe acelasi post, dar in cadrul noului compartiment, cu mentinerea tuturor drepturilor salariale.


Reclamanta contesta aceasta masura, apreciind ca prin mutarea postului la un alt compartiment i s-a schimbat atat locul de munca cat si felul muncii, fara acordul sau, fiind astfel incalcate dispozitiile art. 41 din Codul muncii.


Potrivit dispozitiilor art. 41 din Codul muncii, contractul individual de munca poate fi modificat numai prin acordul partilor, modificarea referindu-se, printre altele, la locul muncii si felul muncii.


In ceea ce priveste locul muncii, in doctrina si jurisprudenta se apreciaza ca acesta este determinat de angajatorul si localitatea in care se presteaza munca, fiind vorba deci, de modificari esentiale. Nu se considera schimbare a locului de munca mutarea salariatului de la o sectie la alta, deoarece ar insemna ca angajatorul sa nu isi poata gestiona si administra angajatii. Raportat la aceste criterii, in ceea ce o priveste pe reclamanta, nu poate fi vorba de schimbarea locului muncii intrucat, in continuare, isi desfasoara activitatea la acelasi angajator si in aceiasi localitate, mai mult, in aceiasi cladire.


Felul muncii reprezinta profesia, meseria sau functia ce este exercitata de salariat in temeiul contractului individual de munca . Profesia este calificarea obtinuta de o persoana prin studii iar functia este activitatea desfasurata de o persoana intr-o ierarhie functionala de executie sau de conducere . Potrivit diplomei de licenta, reclamanta a obtinut titlul de economist la absolvirea studiilor superioare. Din fisele postului ocupat atat la Serviciul financiar contabil cat si ca urmare a mutarii acestuia la Biroul de achizitii publice, rezulta ca functia ocupata de aceasta a fost si este, in continuare, cea de economist gradul I. Este adevarat ca, potrivit fisei postului, reclamanta desfasoara alte activitati decat cele specifice compartimentului de contabilitate dar, potrivit Clasificarii Ocupatiilor din Romania, COD - C. O. R. - xxxxxx, pentru ca o persoana sa desfasoare activitati de achizitii publice, este necesar sa fie absolvent de studii superioare economice, juridice sau tehnice, reclamanta avand studii superioare economice. De altfel, in jurisprudenta s-a decis constant ca, in situatia in care functia ramane neschimbata, trecerea dintr-un post in altul, chiar si in compartimente ori sectii diferite, aceasta nu echivaleaza cu trecerea intr-o alta munca .


Desi reclamanta afirma ca situatia posturilor de economist a ramas neschimbata la Serviciul financiar contabil, aceasta afirmatie este contrazisa de organigrama si statul de functii si personal depus de parat (atat cel anterior deciziei contestate cat si cel ulterior).


Instanta va inlatura si apararea reclamantei potrivit careia paratul trebuia sa ii asigure participarea la cursuri de specializare in domeniul achizitiilor publice deoarece, din Planul anual de formare profesionala a personalului din cadrul Biroului de aprovizionare si achizitii pe anul 2016, inregistrat sub nr. 748/05. 02. 2016, o astfel de specializare a fost cuprinsa.


In consecinta, nefiind incalcate dispozitiile art. 41 din Codul muncii, cererea reclamantei va fi respinsa.


Desi au fost solicitate cheltuieli de judecata de catre parat, acestea nu au fost probate sub aspectul cuantumului si al achitarii lor.


Asistentii judiciari, participand la deliberare cu vot consultativ, au exprimat aceeasi opinie profesionala in cauza.


PENTRU ACESTE MOTIVE,


IN NUMELE LEGII


HOTARASTE:


Respinge contestatia formulata de contestatoarea C. A., CNP xxxxxxxxxxxxx, domiciliata in S. M.,, judetul S. M., in contradictoriu cu paratul S. DE P. S. M., cod fiscal xxxxxxx, cu sediul in S. M.,, judetul S. M., avand ca obiect contestatie decizie modificare unilaterala contract de munca .


Fara cheltuieli de judecata .


Cu apel in 10 zile de la comunicare . Apelul se depune la Tribunalul S. M. .


Pronuntata in conditiile art. 396 alin. 2 NCPC la 06. 06. 2016




Pronuntata de: Tribunalul Satu Mare, Sectia I Civila, Sentinta nr. 334/LMA din 06.06.2016


Citeşte mai multe despre:    anulare act    modificare unilaterala a contractului de munca    fisa postului    felul muncii    locul muncii    mutarea salariatului pe un alt post
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Anulare act administrativ. Calitate procesuala pasiva. Introducerea in cauza a altor subiecte de drept
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia contencios administrativ si fiscal, Sentinta nr. 19/14.04.2020

Suspendarea raportului de serviciu al functionarului public. Conditii
Pronuntaţă de: Tribunalul ARGES - Sentinta civila nr. 292/17.07.2020

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Publicarea numelui reclamantului in cuprinsul listei debitorilor, ulterior stingerii obligatiei de plata si anularii titlurilor de creanta. Nerespectarea dispozitiilor legale privind protectia datelor cu caracter personal
Pronuntaţă de: Judecatoria Iasi - Sentinta civila nr. 13391 din data de 27 Noiembrie 2019

Dispozitia contestata priveste modificarea contractului de munca sub aspectul salarizarii ceea ce caracterizeaza litigiul ca fiind un conflict de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 6 din data de 22 Ianuarie 2019

Conflictul de munca are ca obiect exercitarea unor drepturi sau indeplinirea unor obligatii care decurg din contractele individuale si colective de munca ori din acordurile colective de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 500 din data de 24 septembrie 2019

Proportionalitatea sanctiunii disciplinare. Reindividualizarea sanctiunii de instanta de judecata.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr. 1323 din data de 12.12.2019

Contestare proces-verbal de control emis de ITM. Masura emisa cu nerespectarea dispozitiilor contractului colectiv de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Constanta - Sentinta civila nr. 920 din data de 10 Iunie 2019