din anul 2007, atuul tau de DREPT!
5752 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Anularea unor hotarari ale consiliului local

Anularea unor hotarari ale consiliului local

  Publicat: 11 Feb 2013       8564 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Prin cererea inregistrata la Tribunalul Olt , reclamantii BM, BSA si SI au solicitat anularea hotararilor Consiliului Local B adoptate in sedinta din 19.06.2012, precizand la termenul din 29 august 2012 ca sunt vizate:
- Hotararea Consiliului Local nr.1/19.06.2012 � constituire comisie de validare a mandatelor de consilieri locali alesi la alegerile locale din 10 iunie 2012;
- Hotararea Consiliului Local nr.2/19.06.2012 � validarea mandatelor consilierilor locali alesi in Consiliul local al comunei B la alegerile locale din 10 iunie 2012;
- Hotararea Consiliului local nr.3/19.06.2012 � constituirea Consiliului Local B judetul Olt;
- Hotararea Consiliului Local nr.4/19.06.2012 � alegerea presedintelui de sedinta;
- Hotararea Consiliului local nr.5 din 19.06.2012 � alegerea viceprimarului comunei B.

Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Unirea a doua sau mai multe cauze aflate in curs de cercetare si urmarire penala,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Constatare si declarare ca nevalabile a anumitor acte procedurale (ex. poprirea) sau a unor alegeri de membri in organele reprezentative ale statului sau ale agentilor economico-sociali (societati comerciale, asociatii etc.).
Este parte in cadrul unui proces care se afla in situatia unui parat in caz de recurs sau in alta cale de atac, respectiv persoana impotriva careia se declara recursul.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Legea administraţiei publice locale
Reprezinta un mijloc de proba scris ce trebuie sa cuprinda mentiunile necesare si sa aiba forma ceruta de lege.
Primarul, viceprimarul, consilierii locali, presedintele consiliului judetean, vicepresedintii consiliului judetean si consilierii judeteni;
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Prevazute in sectiunea I, cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala.
Operatiune asiguratoare prin care o persoana fizica sau juridica dispune pastrarea unei sume de bani in contul altei persoane, care renunta sa o primeasca.
Operatiune asiguratoare prin care o persoana fizica sau juridica dispune pastrarea unei sume de bani in contul altei persoane, care renunta sa o primeasca.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Legea administraţiei publice locale
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Constatare si declarare ca nevalabile a anumitor acte procedurale (ex. poprirea) sau a unor alegeri de membri in organele reprezentative ale statului sau ale agentilor economico-sociali (societati comerciale, asociatii etc.).
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Posibilitatea de a pretinde o anumita conduita, in considerarea realizarii unui drept subiectiv viitor si previzibil, prefigurat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Dovada scrisa prin care
Dovada scrisa prin care
Constatare si declarare ca nevalabile a anumitor acte procedurale (ex. poprirea) sau a unor alegeri de membri in organele reprezentative ale statului sau ale agentilor economico-sociali (societati comerciale, asociatii etc.).
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Legea administraţiei publice locale
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Constatare si declarare ca nevalabile a anumitor acte procedurale (ex. poprirea) sau a unor alegeri de membri in organele reprezentative ale statului sau ale agentilor economico-sociali (societati comerciale, asociatii etc.).
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.

In motivarea cererii, s-a aratat ca in sedinta din 19.06.2012 a fost constituit Consiliul Local B rezultat in urma alegerilor locale din 10 iunie 2012, pentru care trebuiau convocati si validati urmatorii consilieri locali, carora le-a fost eliberat certificat constatator al alegerii: IC, IM, NA, TD si VM din cadrul PSD, LM din cadrul PP-DD, BM din cadrul PDL, BA din cadrul PNL, SI, PF si DI din cadrul UNPR.
In aceasta sedinta au participat si au fost validate mandatele persoanelor mentionate in HCL nr.2/19.06.2012, nefiind convocati reclamantii BM, BA si SI, care au lipsit de la sedinta la fel ca si PF si DI.
Mai mult decat atat, in mod nelegal, la sedinta a participat MFV, consilier din partea PDL in locul lui BM, desi acesta din urma detinea certificat constatator al alegerii.
Au precizat reclamantii ca hotararile adoptate din 19.06.2012 sunt nelegale, deoarece convocarea consilierilor locali in vederea constituirii Consiliului local al comunei B nu s-a facut conform prevederilor legale, respectiv in scris, cu confirmare de primire pentru fiecare consilier in parte, fiind anuntati verbal si in mod selectiv doar consilierii agreati de primar; sedinta nu a beneficiat de cvorum-ul prevazut de lege, fiind prezenti un numar de 6 consilieri, in loc de 8 cat prevedea legea, numarul de 7 fiind suficient si, mai mult decat atat fiind asigurat de prezenta domnului MFV, validat in mod nelegal drept consilier in locul lui BM.
Reclamantii au aratat ca MFV nu detinea certificat constatator al alegerii sale in calitatea de consilier si nu putea fi validat mandatul acestuia, deoarece nu putea avea loc invalidarea mandatului lui BM, decat daca alegerea acestuia s-ar fi facut cu incalcarea conditiilor de eligibilitate sau frauda, constatate ca atare de organele competente.
Mandatul si calitatea de consilier local al partidului pe listele caruia a candidat reclamantul BM puteau fi retrase, anterior validarii acestuia, doar in situatia in care acesta renunta la mandat sau refuza depunerea juramantului.
Intimatul Consiliul Local B a depus la dosar intampinare, solicitand respingerea actiunii ca neintemeiata, deoarece convocarea consilierilor s-a efectuat in mod legal de catre Prefectul Judetului Olt prin Ordinul 183/15.06.2012 in baza caruia s-a intocmit convocatorul pentru cei 11 consilieri carora le-a fost eliberat certificat constatator al alegerilor din data de 10 iunie 2012 de catre Biroul electoral de circumscriptie comunala B, iar anuntarea consilierilor s-a facut prin luare de semnatura, prin anunt telefonic sau anuntarea membrilor familiei .
Desi cei trei reclamanti au fost prezenti la sediul primariei cu 15-20 minute inainte de inceperea lucrarilor, acestia au refuzat sa participe la sedinta de constituire a consiliului local.
S-a precizat in intampinare ca la sedinta au fost prezenti 7 consilieri din totalul de 11 stabilit prin Ordinul Prefectului Judetului Olt nr.92 din 23.03.2012, ceea ce reprezinta un procent de 2/3, prin rotunjire, fiind indeplinit cvorum-ul cerut de lege.
Referitor la mandatul reclamantului BM, acesta nu a fost validat deoarece in sedinta de constituire a Consiliului Local s-a luat act de decizia nr.60 din 19.06.2012 a PDL- Organizatia Judeteana Olt prin care s-a hotarat validarea in functia de consilier a domnului MFV aflat pe pozitia nr.2 in lista de candidati pentru Consiliul Local B la alegerile locale din data de 10 iunie 2012, punandu-se astfel in aplicare prevederile art.6 al.5 din OG 35/2002 pentru aprobarea Regulamentului - cadru de organizare si functionare a consiliilor locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
In ceea ce priveste pe reclamantul BSA, mandatul de consilier al acestuia a fost validat prin HCL B nr.26 din 12 septembrie 2012.
La termenul din 19 septembrie 2012, instanta a pus in discutie la solicitarea reclamantilor, cererea de conexare a dosarului nr.4a��/104/2012 la dosarul nr.3a��./104/2012, cerere care a fost admisa in temeiul art. 164 cod procedura civila, avand in vedere ca intre cele doua litigii exista o stransa legatura de obiect si cauza.
Prin cererea inregistrata la nr.4a��/104/2012, reclamantii BSA, SI si NIN, au solicitat anularea urmatoarelor hotarari ale Consiliului Local B, respectiv:
- Hotararea Consiliului Local nr.5/2.07.2012 vizand invalidarea mandatului de consilier al domnului BSA;
- Hotararea Consiliului Local nr.6/2.07.2012 vizand invalidarea mandatului de consilier al domnului SI;
- Hotararea Consiliului Local nr.7/2.07.2012 vizand invalidarea mandatului de consilier al domnului NIN;
- Hotararea Consiliului Local nr.8/2.07.2012 prin care s-a validat in functia de consilier local domnul R R.
In motivarea acestei cereri, reclamantii au aratat ca hotararile mentionate au fost adoptate in mod nelegal in cea de a doua sedinta a Consiliului Local din 2.07.2012, prima avand loc in data de 19.06.2012, nefiind indeplinite conditiile legale pentru adoptarea unor astfel de hotarari, deoarece invalidarea se putea produce doar in situatia in care reclamantii nu indeplineau conditiile de eligibilitate sau alegerea acestora s-ar fi facut prin frauda electorala constatate ca atare de organele abilitate ori, temeiurile legale retinute in preambulul acestor hotarari nu au nicio legatura cu situatia de fapt, invalidarea fiind o masura abuziva si discretionara cu atat mai mult cu cat reclamantii sunt in continuare membrii ai partidelor pe lista carora au candidat si au fost alesi la alegerile locale.
Nu poate fi retinuta lipsa nejustificata de la sedinta de constituire a Consiliului local, intrucat convocarea acestora pentru sedinta de constituire nu s-a facut conform prevederilor legale si, de asemenea, nu este indeplinita cerinta legala privind lipsa nejustificata de trei ori consecutiv de la sedinta de constituire.
Intimatul Consiliul Local B a depus la dosar intampinare, solicitand respingerea cererii ca neintemeiata.
Referitor la hotararile de invalidare a mandatului de consilier nr.5,6,7 din 2.07.2012 vizand pe reclamantii BSA, SI si NIN, intimatul arata ca invalidarea a avut la baza refuzul acestor persoane de a participa la sedinta de constituire a Consiliului Local, desi au fost prezenti la ora fixata, astfel incat comisia de validare a considerat ca acestia renunta la mandatul de consilier.
Avand in vedere adresa PNL -Organizatia judeteana Olt nr.990 din 6.08.2012 prin care s-a reconfirmat ca reclamantul BSA este singurul consilier local de pe lista PNL, in sedinta din 12 septembrie 2012 Consiliul local B a adoptat HCL nr. 24,25 si 26 prin care au fost revocate HCL nr.5 si 8 din 2.07.2012 si s-a validat mandatul de consilier local al reclamantului BSA de pe lista PNL -Organizatia comunala B.
Referitor la reclamantii SI si NIN, Organizatia Judeteana Olt a UNPR ai carui membri sunt, nu i-a reconfirmat pentru a se proceda la revocarea Hotararilor nr.6 si 7 din 2.07.2012 si la validarea mandatelor de consilieri ale acestora.
La dosar au fost depuse actele care au stat la baza adoptarii hotararilor Consiliului local Barasti contestate in cauza de fata.
Din actele si lucrarile dosarului, instanta a retinut ca in sedinta din 19.06.2012 a avut loc constituirea Consiliului Local B judetul Olt, adoptandu-se Hotararile nr.1,2,3,4, 5 privind constituire comisie de validare a mandatelor de consilieri locali alesi la alegerile locale din 10 iunie 2012, validarea mandatelor consilierilor locali alesi, constituirea Consiliului Local B, alegerea presedintelui de sedinta si alegerea viceprimarului comunei B.
In ceea ce priveste constituirea consiliilor locale, legiuitorul roman a inteles sa editeze o serie de norme care sa disciplineze acest proces, reglementand etapele ce trebuie parcurse si operatiunile ce trebuie indeplinite. In acest scop, a stabilit ordinea logica si cronologica in care acestea sa se desfasoare, astfel incat constituirea consiliului local sa aiba loc cu celeritate.
Aceste norme sunt prevazute la art. 30-35 din Legea 215/2001 a administratiei publice locale, republicata, OG 35/2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a consiliilor locale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Totodata, aceste reguli sunt menite sa eficientizeze procesul verbal de constituire a consiliului local, pentru ca alesii locali sa aiba indrituirea de a se ocupa de treburile publice, in asa fel incat interesele comunitatii locale sa nu aiba de suferit.
Potrivit art. 9 alin.4 din OG 35/2002 pentru aprobarea Regulamentului - cadru de organizarea si functionarea consiliilor locale, hotararile nr.1-4 se semneaza de presedintele de varsta si de cei 2 asistenti ai acestuia si se contrasemneaza de secretar. Aceste hotarari au caracter constatator. Ele nu produc efecte juridice, neputand forma obiectul unor actiuni in justitie.
Examinand exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 al.4 din OG 35/2002, Curtea Constitutionala a respins exceptia, retinand prin Decizia 190/2009 ca anumite acte premergatoare constituirii consiliului local, si anume hotararea nr.1- pentru alegerea membrilor comisiei de validare a alegerilor consilierilor locali, hotararea nr.2 - de consemnare a rezultatului validarii mandatelor de consilieri locali, hotararea nr.3 - de declarare a consiliului local ca legal constituit si hotararea nr.4 - de consemnare a rezultatului alegerii presedintelui de sedinta a consiliului local, sunt hotarari care nu intrunesc conditiile pentru declansarea unei actiuni in contencios administrativ, deoarece nu produc efecte juridice, ele avand doar rolul de a constata parcurgerea unor proceduri prevazute de lege.
Dintre hotararile care se adopta in procesul de constituire a consiliului local, art. 311 din Legea 215/2001 a administratiei publice locale, republicata, prevede ca poate fi atacata de cei interesati la instanta de contencios administrativ, hotararea de validare sau invalidare a mandatelor .
Numai in acest caz, se poate pune problema incalcarii unui drept electoral sau a unui interes legitim .
In ceea ce priveste contestatia formulata de reclamantii BM, BSA si SI impotriva HCL nr.1-5 din 19.06.2012, instanta constata ca, potrivit art. 9 alin.4. din OG 35/002, hotararile adoptate in sedinta de constituire a Consiliului Local B reprezinta hotarari cu caracter constatator care nu produc efecte juridice si nu pot forma obiectul unor actiuni in justitie, retinandu-se totodata ca mandatul de consilier privind pe reclamantul BSA a fost validat prin HCL nr.26 din 12 septembrie 2012.
Reclamantul BM justifica interesul promovarii acestei actiuni intrucat mandatul sau nu a fost validat, fiind validat mandatul supleantului MFV din partea PDL.
Avand in vedere decizia nr.60 din 19.06.2012 a PDL - Organizatia judeteana Olt inregistrata sub nr.1664 din 19.06.2012 prin care s-a hotarat validarea urmatorului consilier, aflat pe pozitia nr.2, respectiv MFV in locul lui BM, instanta apreciaza ca hotararea de validare a mandatului consilierului MFV este legala, in conformitate cu prevederile art.6(5) din OG 35/2002 care stipuleaza ca in cazul in care, pana la data validarii, un candidat declarat ales nu mai face parte din partidul pe a carui lista a fost ales, la cererea scrisa a partidului respectiv, mandatul acestuia nu va fi validat, urmand a fi validat primul supleant pe lista .
In acest sens, se retine ca este sarcina partidelor politice ca, in considerarea rolului conferit de art. 8 al.2 din Legea fundamentala, sa selecteze, sa pregateasca si sa sprijine anumiti membrii in calitate de candidati inscrisi pe aceste liste. In atare conditii, este evident ca votul cetatenilor vizeaza un anumit partid politic, care se individualizeaza printr-un program politic propriu, si nu candidatii inscrisi pe lista acelui partid. Optiunea politica exprimata de alegator in cazul scrutinului pe lista nu vizeaza candidatul, ci partidul politic, astfel ca inlocuirea mandatului unui consilier local declarat ales, cu mandatul primului supleant inscris pe lista aceluiasi partid politic nu este de natura sa denatureze vointa electoratului.
Nu pot fi retinute nici argumentele reclamantului BM intemeiate pe existenta unei discriminari, deoarece invalidarea mandatului de consilier local al acestuia nu este consecinta unei actiuni discriminatorii a autoritatilor publice ci este consecinta directa a faptului ca partidul pe lista caruia a candidat acesta, a hotarat validarea urmatorului consilier, ca urmare a rezultatului obtinut la alegerile locale din 10.06.2012, nemaiavand relevanta adeverinta eliberata de PDL - Organizatia Judeteana Olt la data de 12.09.2012 prin care confirma faptul ca B M este membru al PDL -Organizatia Locala B din mai 2012, aceasta adeverinta fiind contradictorie celor stabilite prin decizia nr.60 din 19.06.2012, contestatia acestuia fiind neintemeiata.
Referitor la hotararile de invalidare a mandatelor reclamantilor SI si NIN nr.6 si 7 din 2.07.2012, instanta apreciaza ca aceasta contestatie este intemeiata pentru urmatoarele considerente:
In preambulul hotararilor mentionate au fost retinute ca temei legal prevederile art.33 din Legea 215/2001 R si art.6 al.3 si 5 din OG 35/2002 modificata si completata prin Legea 673/2002, Consiliul local precizand in intampinarea depusa la dosar ca invalidarea a avut la baza refuzul acestora de a participa la sedinta de constituire a Consiliului local, desi s-au prezentat inainte de inceperea sedintei, comisia de validare considerand ca acestia renunta la mandat conform art.33 din Legea 215/2001, si nici nu au fost reconfirmati de catre UNPR - Organizatia Judeteana Olt pe listele caruia au candidat.
Motivele invocate nu sunt intemeiate, intrucat renuntarea la mandat nu poate fi decat expresa si nici nu este necesara o reconfirmare din partea partidului pentru validarea mandatului, astfel incat hotararile de invalidare nr.6 si 7 din 2.07.2012 privind pe SI si NIN sunt nelegale si netemeinice, urmand a fi anulate.
In consecinta, se va admite in parte contestatia formulata de reclamantii BSA, SI si NIN, urmand a fi anulate HCL B nr.6 si 7 din 2.07.2012.
Totodata, instanta va constata ca ramasa fara obiect contestatia formulata impotriva HCL nr.5 si 8 din 2.07.2012, intrucat aceste hotarari au fost revocate prin HCL nr.24 si 25 din 12 septembrie 2012.
Se va respinge contestatia formulata de reclamantii BM, BSA si SI impotriva HCL B nr.1,2,3,4,5 din 19.06.2012.




Pronuntata de: Tribunalul Olt - Sectia a II-a Civila, Sentinta civila nr. 1843 din 27.09.2012


Citeşte mai multe despre:    Tribunalul Olt    Anulare    Hotarare    Consiliu local    Invalidare    Renuntare la mandat    Alegeri locale
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati

Revocare Hotarare ANRP dupa ce acesta a intrat in circuitul civil si si-a produs efectele prin efectuarea unei plati partiale a despagubirilor
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1667 din 17.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anulare hotarari de consiliu local prin care s-au aprobat rectificari bugetare si/sau virari de credite bugetare in competenta consiliului local fara a fi indicata sau prevazuta sursa de finantare
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1713 din 24.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea deciziilor medicale emisie de Cabinetul de expertiza medicala. Incadrarea in gradul III de invaliditate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.334/24.05.2018 a Curtii de Apel Galati

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Contestatie in anulare. Eroare materiala. Imposibilitatea cenzurarii modului in care instanta de apel a aplicat sau interpretat dispozitiile legale in cauza
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 102/4.03.2020

Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020

Anulare act administrativ. Calitate procesuala pasiva. Introducerea in cauza a altor subiecte de drept
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia contencios administrativ si fiscal, Sentinta nr. 19/14.04.2020



Articole Juridice

Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale
Sursa: MCP avocati

Nedepunerea intampinarii in termenul legal. Sanctiuni procedurale
Sursa: MCP avocati

Anularea fisei de evaluare profesionala. Regulile fundamentale de efectuare a evaluarii profesionale
Sursa: MCP avocati

Contestarea caracterului formal al deciziei de sanctionare disciplinara
Sursa: MCP avocati

Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice
Sursa: MCP avocati

Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive
Sursa: MCP avocati

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati