Pentru a se pronunta astfel, instanta de fond a retinut ca prin autorizatia de construire contestata emisa de paratul Primarul Sectorului 6 si avand ca beneficiar societatea parata s-a autorizat in legatura cu imobilul situat in Bucuresti, str. V., sector 6, executarea lucrarilor de construire pentru intrare in legalitate conform procesului verbal nr.37/21.07.2008 intocmit de Primarul Sectorului 6, a constructiilor amplasate pe teren proprietate personala conform contractului de vanzare cumparare nr.1863/13.09.2007, dupa cum urmeaza: aliniamentul constructiilor la limita estica este variabil de la 3 m(nord) la 5 m(sud): regimul de inaltime se modifica de la S+P+2E+M la S+P+3E + mansardare partiala pe latura vestica .
S-a mai retinut ca, prin procesul verbal mentionat s-a constatat ca SC E. B 25 I. SRL nu a respectat Autorizatia de construire nr.162/30.03.2008 emisa pentru edificarea imobilului situat la adresa indicata in ceea ce priveste regimul de inaltime, prin construirea unui etaj si astfel rezultand un regim de inaltime S+P= 3E +M, iar aceasta situatie este confirmata si de continutul adresei nr. 679/13.08.2008 emisa de ISC Bucuresti Ilfov (f.14) in care s-a mentionat ca parata a realizat cladirea depasind regimul maxim de inaltime P+2E+M permis de regulamentul de urbanism aferent PUZ coordonator - Sector 6 pentru subzona L1 si cu lipsa numarului de locuri de parcare conform HCGMB nr.66/2006.
Instanta de fond a mai retinut ca,asa cum rezulta din HCL Sector 6 nr.43/12.03.2008 (fila 37) prin care s-a aprobat PUD-ul impus paratei beneficiare prin CU nr.2870/314v/23.10.2007 (fila 103) dar si din avizul tehnic emis sub nr.30308/1/3 din 21.01.2008 de catre Directia Tehnica de Urbanism si Amenajarea Teritoriului din cadrul Primariei Sector 6 privind PUD, Drumul Valea Doftanei nr. 47, nr.49-51 pentru construire locuinte S teren 4516 mp (fila 39), in vederea realizarii constructiei solicitate de parata beneficiara a fost aprobata o derogare de la prevederile PUZ coordonator Sector 6, prevazandu-se un POT max.= 50%; CUT max. = 2,0, regim de inaltime: S+P+ 2E+M si s-a avizat favorabil din punct de vedere urbanistic urmatorul regulament: spre N, la 5 m fata de viitoarea limita de proprietate; spre E la 5 m fata de limita de proprietate; spre S la 5 m fata de viitoarea limita de proprietate; la V la 5 m fata de viitoarea limita de proprietate .
Instanta a retinut ca in procesul verbal receptie la terminare lucrari nr.41/3.11.2008 (fila 45) s-a constatat ca a fost realizata o constructie cu un regim de inaltime de S+P+3E+M partiala si faptul ca proprietarul a fost sanctionat contraventional si s-a dispus intrarea in legalitate.
Prin Autorizatia de Construire nr.1029/3.11.2008 Primarul Sectorului 6 a autorizat lucrari deja executate cu nerespectarea prevederilor autorizatiei de construire nr.162/2008 si fara sa respecte procedura de autorizare prevazuta de Legea nr.50/1991.
De asemenea s-a retinut ca actul a fost dat cu incalcarea art.32 alin.4 lit.a din Legea nr.350/2001 si art.34 alin.4 lit.b conform carora modificarile, reglementarile noi fata de cele prevazute in PUG cu privire la regimul de construire, functiunea zonei, inaltimea maxima admisa, CUT, POT, retrageri fata de aliniamente si distante fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei se fac doar prin PUZ, iar prin PUD pot fi modificate doar distantele fata de limitele laterale si posterioare ale parcelei.
Prin certificatul de urbanism nu s-a cerut elaborarea si aprobarea PUZ special derogator de la PUZ coordonator al Sectorului 6 (HCGMB nr.213/2005) unde terenul paratei este in zona L1c locuinte individuale si colective mici cu maxim P+2 niveluri situate in noile extinderi sau enclave neconstruite cu POT max. zona =45%; CUT maxim zona P+1=0,9; P+2=1,3; Regim de inaltime P+2 maxim 10 m. De asemenea se admite nivel mansardat in volumul acoperisului pe suprafata de maxim 60 m in aria construita.
Instanta a retinut ca nelegalitatea autorizatiei de construire a fost confirmata si de raportul de expertiza efectuat in cauza. De asemenea s-a constat ca prin autorizatia de construire contestata, beneficiarul nu este tinut sa respecte prevederile HCGMB nr.66/2006 cu privire la extinderea locurilor de parcare pe proprietatea pe care urmeaza sa se construiasca desi prin avizul Directiei Transporturi, Drumuri, Sistematizarea Circulatiei nr.13201/6.11.2008 (f.34) s-a impus acesteia sa asigure 78 locuri de parcare in incinta imobilului, iar aceste locuri au fost realizate anterior.
S-a mai retinut ca aliniamentul constructiei deroga de la prevederile PUD aprobat prin HCL Sector 6 nr.43/2008 privind retragerile de la limitele de proprietate de cel putin 5 m.
Cu privire la umbrirea locuintei reclamantului si incalcarea servitutii de vedere s-a retinut ca probele administrate nu sunt concludente sub aceste aspecte.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs paratul Primarul Sectorului 6 Bucuresti si parata SC E. B 25 I. SRL criticand-o ca nelegala si netemeinica.
In dezvoltarea motivelor de recurs recurentul parat Primarul Sectorului 6 Bucuresti a aratat ca a invocat exceptia lipsei calitatii procesuale active a reclamantului prin intampinarea formulata la instanta de fond, iar instanta nu s-a pronuntat pe aceasta exceptie .
Cu privire la solutia pe fond sustine ca autorizatia de construire contestata este legala. Cea de a doua autorizatie de construire a fost data pentru a se intra in legalitate conform art.2 din Legea nr.50/1991 si O MLPAT nr.1430/2005.
Reclamanta critica sentinta atacata si pentru ca instanta de fond ar fi incalcat cadrul procesual stabilit de catre parati , pronuntandu-se pe ceva ce nu s-a cerut cu referire la actele care au stat la baza emiterii autorizatiei de construire nr.1029/2008.
Sustine de asemenea ca instanta a interpretat gresit prevederile art. 32 alin.1 si 48 din Legea nr.350/2005 care prevad ca este posibila, dar nu obligatorie modificarea PUG pentru alinierea reglementarilor cu noile modificari si faptul ca Legea nr.350/2001 se refera la amenajarea teritoriului si urbanismului si nu la eliberarea autorizatiei de construire.
S-a mai aratat ca, beneficiarul autorizatiei de construire a respectat HCGM Bucuresti nr.66/2006, a obtinut aviz din punct de tehnic al circulatiei rutiere permitand asigurarea unui nr. de 78 locuri de parcare in incinta.
Prin recursul nemotivat formulat de SC E. B 25 I. SRL s-a precizat ca motivele vor fi depuse ulterior, dar pana la judecarea recursului societatea recurenta nu a depus la dosar motivele pe care si-a intemeiat cererea de recurs.
Intimatul reclamant a depus intampinare prin care a solicitat respingerea recursului ca nefondat.
Examinand motivele de recurs in raport de art.304 si art.3041 Cod procedura civila, Curtea retine urmatoarele:
Critica recurentului parat Primarul Sectorului 6 Bucuresti cu privire la gresita solutionare sau nepronuntarea instantei de fond pe exceptia lipsei calitatii procesuale active a reclamantului se constata ca este neintemeiata.
Prin intampinarea depusa la Tribunalul Bucuresti (fila 31 si urm.) paratul Primarul Sectorului 6 Bucuresti a sustinut ca reclamantul nu a dovedit dreptul vatamat sau interesul legitim pentru a putea justifica calitatea procesuala activa, iar sustinerea a fost invocata ca o aparare de fond si nu ca o exceptie ce trebuia solutionata distinct de catre instanta.
Prin sentinta atacata, instanta de fond a motivat inlaturarea acestei aparari a paratului pe imprejurarea ca reclamantul justifica un interes legitim, care implicit ii confera si calitate procesuala activa, deoarece se invecineaza direct cu terenul pe care este construita casa cladirea autorizata, iar prin certificatul de urbanism emis reclamantului, Primarul Sectorului 6 a impus alt regim de construire decat cel aprobat pentru parata beneficiara a autorizatiei de construire contestata in cauza.
Sustinerile recurentului parat Primarul Sectorului 6 Bucuresti in sensul ca instanta trebuia sa analizeze imprejurarea ca reclamantul avea calitate procesuala daca se dovedea ca ar fi fost vatamat in dreptul la pretinsa servitute de vedere sunt evident neintemeiate.
Interesul intimatului reclamant in calitate de vecin, al beneficiarei autorizatiei de constructie este de a avea o constructie la limita cu proprietatea sa edificata conform prevederilor legale, in privinta regimului juridic stabilit pentru inaltimea constructiilor in zona, iar acest interes este si legitim din moment ce inaltimea constructiilor este prevazuta pentru aceea zona prin acte normative.
Orice alta interpretare in sensul dat de recurent incalca accesul liber la justitie garantat de Constitutia Romaniei .
Cea de-a doua critica adusa de recurentul parat Primarul Sectorului 6 Bucuresti in sensul ca instanta de fond a pronuntat o solutie cu incalcarea si aplicarea gresita a legii se constata ca este de asemenea nefondata.
Recurentul sustine ca a emis cea de a doua autorizatie de construire (autorizatia de construire contestata) in temeiul art.2 din Legea nr.50/1991 si art.56 din O MLPAT nr.1430/2005.
In sensul ca, in cazul in care o persoana a fost sanctionata contraventional pentru executarea unei lucrari fara autorizatie de construire sau cu incalcarea prevederilor autorizatiei, aceasta este obligata sa ia masurile necesare pentru incadrarea lucrarilor in prevederile legale.
Sustine ca, etajul 3 din autorizatia de construire contestata, este de fapt mansarda retrasa prevazuta in autorizatia de construire anterioara nr.162/2008 si aceasta se incadreaza in POT si CUT prevazute de PUZ si deci se afla in parametrii urbanistici aprobati pentru imobil, iar la baza noii autorizatii a fost avizul proiectantului initial, conform art.56 (3) din OMLPAT nr.1430/2005.
Recurentul sustine ca la baza noii autorizatii de construire au stat actele avute in vedere la emiterea autorizatiei de construire nr.162/2008 si faptul ca nu a fost necesara emiterea unui nou certificat de urbanism sau a unui nou PUD cum in mod eronat a retinut instanta de fond .
Criticile recurentului parat sunt infirmate de actele aflate la dosar si de prevederile legale incidente in cauza .
Prin raportul de expertiza (fila 161) s-a retinut ca pentru autorizatia de construire nr.1029/2008 era necesar un nou certificat de urbanism si de asemenea o hotarare a consiliului local Sector 6 de aprobare PUD pentru imobilul in discutie pentru a se aprecia ca au fost respectate reglementarile de urbanism aplicabile zonei.
Art.7 (1) din Legea nr.50/1991,rep., privind autorizarea executarii lucrarilor de constructie prevede ca autorizatia de construire se emite pe baza documentatiei depusa la autoritatea competenta si va cuprinde: certificatul de urbanism, dovada titlului asupra terenului; proiectul pentru autorizarea executari lucrarilor de constructii, avizele si acordurile legale necesare stabilite prin certificatul de urbanism, dovada achitarii taxelor legale.
In recurs, recurentul a depus planul de circulatie din Proiectul pentru executarea lucrarilor de constructii (fila 10) in care este mentionat RH maxim S+P+2E+M.
Ca atare certificatul de urbanism, proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructii, avizele si acordurile obtinute in baza certificatului de urbanism emis pentru prima autorizatie de construire nr.162/2008 nu constituie documentatia ceruta de Legea nr.50/1991,rep., pentru noua autorizatie de construire nr.1029/2008.
Ordinul MLPAT nr.1430/2005 nu reglementeaza o procedura derogatorie de la procedura de autorizare a constructiilor.
Acest ordin a prevazut posibilitatea autorizarii constructiilor edificate fara autorizatie de construire, dar in nici un caz nu a prevazut incalcarea prevederilor Legii nr.50/1991. Constructiile edificate fara autorizatie de construire, ori cu incalcarea prevederilor autorizatiei de construire pot sa fie autorizate doar in masura in care pentru autorizare se reface intreaga documentatie ceruta imperativ de art.7 din Legea nr. 50/1991; respectiv prin obtinerea avizelor necesare, modificarea proiectului si emiterea certificatului de urbanism in care sa se reflecte situatia reala a edificiului.
In speta, instanta de fond a retinut corect ca regimul maxim de inaltime de P+2E a fost prevazut in PUZ-ul coordonator pentru Sectorul 6 aprobat prin HCGM Bucuresti nr.213/2005 .
Acest aspect rezulta atat din certificatul de urbanism nr.2249/235v/28.11.2008 (f.169) in care s-a prevazut nivel maxim P+2E (certificatul a fost emis ulterior autorizatiei de construire nr.1029/3.11.2008) cat si din certificatul de urbanism nr.1985/231v/24.07.2008 (f.182) emise pe numele societatii beneficiare SC E. B 25 I. SRL.
Or, construirea unui imobil P+3E intr-o zona in care era permis maxim P+2E se poate face doar cu obtinerea unui PUZ derogator ceea ce in speta nu s-a intamplat.
Cu privire la motivul de recurs in sensul ca instanta de fond s-a pronuntat pe ceva ce nu s-a cerut si ar fi incalcat cadrul procesual doar pentru ca a analizat actele care au stat la baza emiterii autorizatiei de construire contestata, se constata ca este nefondat.
Conform art.18 (2) din Legea nr.554/2004 instanta este competenta sa se pronunte, in afara situatiilor prevazute la art.1 alin.6 si asupra legalitatii operatiunilor administrative care au stat la baza emiterii actului supus judecatii.
In speta actele despre care face vorbire recurentul sunt operatiuni administrative care au stat la baza emiterii actului contestat si care se analizeaza intotdeauna odata cu actul administrativ producator de efecte juridice. Analizarea operatiunilor administrative este obligatorie si nu facultativa pentru instanta in analizarea legalitatii unui act administrativ si de aceea nu este necesara solicitarea expresa de verificare a legalitatii documentatiei care sta la baza actului contestat.
Controlul de legalitate asupra documentatiei care a stat la baza actului contestat face parte din controlul de legalitate al actului administrativ si de aceea nu se poate aprecia ca instanta s-a pronuntat pe ceva ce nu s-a cerut.
Sustinerea recurentului ca societatea a obtinut aviz din punct de vedere tehnic al circulatiei rutiere nu este de natura a schimba solutia instantei pe fond de anulare a autorizatiei de construire pentru nelegalitate.
Lipsa documentatiei ceruta de lege (art.7 din Legea nr.50/1991,rep.) pentru autorizatia de construire contestata si mentinerea neschimbata a regimului maxim de inaltime a constructiilor P+2E in zona in care s-a construit imobilul autorizat prin autorizatia de construire nr.1029/3.11.2008, prin PUZ coordonator Sector 6 Bucuresti emis de Consiliul General al Municipiului Bucuresti prin Hotararea nr.213/2005 demonstreaza nelegalitatea autorizatiei, astfel emise, iar instanta de fond in mod corect a dispus anularea acestui act administrativ.
Pentru aceste considerente, Curtea constatand ca nu exista motive de casare ori modificare a sentintei atacate, in baza art.312 Cod procedura civila va respinge recursul ca nefondat .
Cu privire la recursul S.C. E. B 25 I. SRL se constata ca recurenta parata nu si-a indeplinit obligatia legala de a timbra cererea de recurs, desi societatea a fost citata pentru termenul de judecata din 5.05.2011 cu mentiunea de a timbra cererea de recurs.
Vazand prevederile art.11 si art.20 alin.1 si alin.3 din Legea nr.146/1997 conform carora taxele judiciare de timbru se platesc anticipat, iar neindeplinirea obligatiei pana la termenul stabilit de instanta se sanctioneaza cu anularea cererii, Curtea va anula recursul recurentei parate ca netimbrat.
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Temeinicia concedierii care in aparenta nu are la baza motive care tin de persoana salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati
Comunicarea publica a fonogramelor. Obligatia utilizatorului de a achita organismelor de gestiune colectiva remuneratiile cuvenite atat artistilor interpreti sau executanti cat si producatorilor de fonograme Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 2516 din 24 noiembrie 2020
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca? Sursa: MCP avocati
Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Perimarea executarii silite. Termenul de invocare Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Hotarare definitiva pronuntata intr-un litigiu privind nerespectarea dreptului de interventie asupra datelor si a dreptului de opozitie Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati