Conflictul ce apare intre reclamant si CJP consta in aceea ca reclamantul solicita aplicarea art. 47 alin. 2 Legea nr.19/2000, respectiv impartirea punctajului total la 10, iar CJP sustine ca punctajul total se imparte la 15, acesta fiind stagiul complet de cotizare conform A.4.3. din Normele Tehnice 5377/16.11.2004 emise de CNPAS.
Potrivit dispozitiilor art. 47 alin. 1 din Legea nr. 19/2000 asiguratii nevazatori beneficiaza de pensie pentru limita de varsta, indiferent de varsta, daca au realizat ca nevazatori cel putin o treime din stagiul complet de cotizare prevazut de lege. Aceasta este dispozitia Legii nr. 19/2000 privind nevazatorii, dispozitie in legatura cu care C.P. sustine ca nu e aplicabila reclamantului. Aceasta inseamna ca pentru nevazatorii pensionati pe legea veche punctajul total se imparte la 15, iar pentru nevazatorii pensionati dupa Legea nr. 19/2000 punctajul total se imparte la 10. Aceasta in conditiile in care OUG nr. 4/2005 isi propune sa recalculeze pensiile tocmai pentru aplicarea aceluiasi regim si pentru a beneficia de conditii egale indiferent de data iesirii la pensie, iar pe de alta parte principiul OUG nr. 4/2005 este acela de a respecta Legea nr. 19/2000, adica punctajul si calculul se realizeaza conform Legii nr. 19/2000.
Daca ar fi acceptata teza propusa (si aplicata) de CJP ar insemna ca in fapt nu este desfasurata nicio recalculare conform OUG nr. 4/2005, respectiv lucrurile au ramas exact ca inainte de recalculare. Astfel, anterior OUG nr. 4/2005 punctajul total s-ar imparti la 15 si ulterior recalcularii tot la 15 si aceasta, dincolo de faptul ca, am ignora singura ratiunea pentru care a fost instituita OUG nr. 4/2005, egalizarea regimurilor de stabilire a pensiilor.
Art. 47 alin. 2 din Legea nr. 19/2000 ar insemna, in teoria CJP, sa fie valabil doar pentru nevazatorii carora li s-au deschis dreptul la pensie dupa 1 aprilie 2001, ceea ce nu poate fi acceptat, pentru ca OUG nr. 4/2005 este data tocmai pentru aplicarea regulilor din Legea nr. 19/2000 si pentru pensionarii iesiti la pensie pe legea veche.
De asemenea, nu pot fi retinute explicatiile intimatei conform carora este explicata de normele tehnice de aplicare a prevederilor HG nr. 1550/2004 in masura in care normele sunt date in alt sens decat dispozitiile OUG nr. 4/2005 nu pot fi avute in vedere.
Prin urmare, cum ce se face prin operatiunea de recalculare a pensiilor vechi (prin OUG nr. 4/2005) este trecerea la acelasi algoritm, la acelasi calcul, conform Legii nr. 19/2000.
In cauza de fata stagiul complet de cotizare este de 10 ani, conform art. 47 alin. 2, aceasta fiind formula de calcul pentru nevazatori a Legii nr. 19/2000, iar in fapt reclamantul a lucrat mai mult decat atat. Aceasta insa nu va duce la impartirea numarului de ani lucrati ci la stagiul complet de cotizare pentru ca astfel ar insemna ca fiecare an lucrat sa duca la impartirea punctajului total la un numar mai mare, adica la diminuarea pensiei. Impartirea se face la stagiul complet de cotizare, conform legii, si nu la stagiul total realizat de reclamant.
Art. 47 alin. 1 lit. b si art. 47 alin. 2 prevad stagiul complet de cotizare derogator de 1/3 din stagiul complet de 30 de ani. De asemenea, instanta nu poate sa retina nici motivarea ca art. 47 alin. 2 se refera doar la reducerea varstei de pensionare standard deoarece arata clar care este conditia ce trebuie indeplinita obligatoriu, adica 1/3 din stagiul complet de cotizare, iar primul alineat al acestui text spune clar ca se reduc stagiile de cotizare si varstele astfel se poate concluziona ca o persoana cu handicap grav are un stagiu complet de cotizare de 1/3 din stagiul complet de cotizare, la fel ca si persoanele prevazute de lege.
Ca atare, fata de aceste considerente, conformitate art. 89 din Legea nr. 19/2000, pentru indreptarea situatiei nelegale evidentiata in modul de calcul al punctajului pensiei reclamantului, urmeaza ca intimata sa fie obligata sa emita decizie revizuita. Conform art. 89 ``in situatia in care se constata erori in stabilirea si in plata drepturilor de pensie, se vor opera revizuirile si modificarile legale, atragand, dupa caz, raspunderea celor vinovati``.
Cu privire la celelalte capete de cerere acestea urmeaza insa a fi respinse, reclamantului cuvenindu-i-se drepturile recalculate doar de la data cererii sale si nu de la data la care acestea i se cuveneau, motiv pentru care nici dobanzile nu puteau curge conform art. 83 (4) din Legea nr. 19/2000.
Conflict negativ de competenta intre sectiile civile ale aceluiasi tribunal Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 48 din 30 mai 2018 a Curtii de Apel Galati
Conflict negativ de competenta generat de obiectul actiunii in materia fondului funciar Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 56 din 18 iunie 2018 a Curtii de Apel Galati
Predare temporara in cazul in care predarea unei persoane in baza unui mandat european de arestare a fost amanata. Inoportunitatea predarii atunci cand persoana solicitata este arestata preventiv in cauza in care este judecata in Romania Pronuntaţă de: Incheierea din 18 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Revizuire. Inscrisurile descoperite in Arhivele Statului nu reprezinta �inscrisuri noi� Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 19/A din 02.02.2018 a Curtii de Apel Galati
Decizia nr. 30/2020 privind examinarea recursului in interesul legii privind cauza reala si serioasa a concedierii. Selectarea salariatilor ce ar urma a fi concediati Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Cerere de acordare a unor masuri reparatorii prin echivalent aferente unui imobil preluat abuziv in perioada comunista. Obligatia dovedirii calitatii de proprietar la momentul confiscarii Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 708 din 10 februarie 2020
ICCJ: Situatia masurilor asiguratorii infiintate in cadrul unui proces penal asupra bunurilor unei persoane juridice, anterior deschiderii procedurii insolventei, in vederea confiscarii speciale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
ICCJ: Scutirea de la plata taxelor datorate Inspectoratului de Stat in Constructii vizeaza exclusiv lucrarile realizate in legatura cu o expropriere pentru cauza de utilitate publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Pentru admiterea revizuirii faptele trebuie sa fie noi, iar nu mijloacele de proba in dovedirea unei fapte sau imprejurari cunoscute de instanta la solutionarea cauzei Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 40/A/2019
Scutirea de la plata taxelor datorate Inspectoratului de Stat in Constructii vizeaza exclusiv lucrarile realizate in legatura cu o expropriere pentru cauza de utilitate publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Valorificarea veniturile nepermanente de la 1 septembrie 2024. Principiul contributivitatii conform noii legi a pensiilor Sursa: MCP avocati
Respectarea principiului contributivitatii in sistemul public de pensii si aplicarea in timp a legii Sursa: Irina Maria Diculescu
Consideratii asupra constitutionalitatii competentei Curtilor de Apel de a judeca infractiunile savarsite de magistratii ce functioneaza in cadrul acestora Sursa: Irina Maria Diculescu
Principiul controlului ierarhic al activitatii procurorului � masura benefica sau permisiva de abuz? Sursa: Irina Maria Diculescu
Aplicarea in timp a legii 165/2013 privind finalizarea procesului de restituire a imobilelor preluate in mod abuziv � aspecte de constitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Faptele salariatului care pot constitui abateri disciplinare. Spete si doctrina relevante Sursa: Irina Maria Diculescu
Clauza de neconcurenta in contractele de munca. Aplicabilitate practica. Solutii jurisprudentiale Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim