In motivarea actiunii reclamanta a invederat instantei ca a cumparat din Polonia de la furnizorul........., un autoturism second hand , devenind proprietara acestuia, fara insa a-l putea inmatricula intrucat i se impune plata unei taxe pe poluare, desi autoturismul a fost inmatriculat initial in tara de origine la data de 01.08.2005.Arata reclamanta ca aceasta taxa nu este datorata iar dispozitiile OUG nr. 50/2008 care reglementeaza plata taxei contravin legislatiei comunitare in materie, fiind si in contradictie cu prevederile constitutionale.Se sustine astfel ca art.90 paragraful 1 din Tratatul UE este incalcat atunci cand taxa aplicata produselor importate si cea aplicata produselor nationale sau din state membre sunt calculate diferit pe baza unor criterii care conduc la un nivel mai mare in cazul celor importate.In dovedirea actiunii s-au depus la dosar contractul de vanzare cumparare al autovehiculului, certificatul de inregistrare al acestuia in Uniunea Europeana, certificat de autenticitate, actele de proprietate ale autoturismului, certificatul de inmatriculare.Parata Institutia Prefectului Judetului Buzau - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor a formulat in cauza intampinare prin care a solicitat respingerea actiunii aratand ca nu poate proceda la inmatricularea autoturismului apartinand reclamantei in absenta achitarii taxei speciale pentru inmatriculare, fiind tinut sa respecte legislatia interna chiar si in situatia in care ulterior legiuitorul o va modifica pentru a asigura compatibilitatea legii interne cu dreptul comunitar.Se mai arata de asemenea ca autoturismul proprietatea reclamantei nu intra in categoriile exceptate de la plata taxei pe poluare si prevazute in mod expres de OUG nr. 50/2008, act normativ ce a fost promovat pentru a impiedica intrarea in Romania a unui numar foarte mare de autovehicule second - hand cu vechime de peste 10 ani.Analizand actele si lucrarile dosarului, instanta va retine in fapt urmatoarele:Reclamanta S.C. .......SRL a cumparat din Polonia un autoturism marca Renault, model Mascott, serie sasiu........, an fabricatie 2005 a carei inmatriculare nu este posibila fara plata taxei pe poluare, conform dispozitiilor art.4 din OUG nr. 50/2008.Tribunalul va retine insa ca in temeiul dispozitiilor art. 90 par.1 din Tratatul UE, nici un stat membru nu poate aplica, direct sau indirect, produselor altor state membre impozite interne de orice natura mai mari decat cele care se aplica direct sau indirect produselor nationale similare, dispozitii care isi gasesc aplicarea si in hotararea CJE in cauza Wiegel din anul 2004 care a stabilit ca obiectul reglementarii comunitare este asigurarea liberei circulatii a marfurilor intre statele comunitare in conditii normale de concurenta prin eliminarea oricarei forme de protectie care decurge din aplicarea de impozite interne discriminatorii fata de produsele provenind din statele membre.Astfel, sensul acestei reglementari este acela de a interzice discriminarea fiscala intre masinile second hand importate si cele similare autohtone, ori in Romania nu se percepe nici un fel de taxa pentru autoturismele inmatriculate aici cu ocazia reinmatricularii ca urmare a schimbarii proprietarului.Organele fiscale din Romania au invocat legalitatea incasarii taxei ca urmare a aplicarii dreptului intern, respectiv a Codului Fiscal, iar reclamantul a invocat nelegalitatea acestuia ca urmare a aplicarii directe a reglementarii comunitare.De la 1.01.2007 Romania este un stat membru al Uniunii Europene, iar potrivit art. 148 din Constitutia Romaniei, ca urmare a aderarii, prevederile Tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.Prin Legea 157/2005 de ratificare a Tratatului de aderare a Romaniei si Bulgariei la Uniunea Europeana, statul roman si-a asumat obligatia de a respecta dispozitiile din tratatele originare ale comunitatii dinainte de aderare.Asa fiind, instanta urmeaza sa constate ca in cauza sunt aplicabile in mod direct dispozitiile din dreptul comunitar care au prioritate fata de dreptul national.Intrucat in Romania, stat comunitar, nu se percepe nici un fel de taxa pentru autoturismele inmatriculate aici cu ocazia reinmatricularii prin schimbarea proprietarului, dar se percepe o astfel de taxa pentru autoturismele inmatriculate deja in celelalte state comunitare si reinmatriculate in Romania, dupa aducerea acestora aici, instanta constata o diferenta de tratament, ceea ce constituie o discriminare a regimului juridic fiscal si contravine dispozitiilor mentionate din Tratatul CEE.Aceste dispozitii se opun unei taxe speciale pentru achizitiile intracomunitare de autoturisme neinmatriculate pe teritoriul national, astfel incalcandu-se principiul libertatii circulatiei marfurilor, dezavantajandu-se direct, sau indirect masinile din celelalte tari ale Uniunii Europene in competitia cu produsele similare autohtone.In temeiul considerentelor de fapt si de drept expuse, tribunalul urmeaza sa admita actiunea si in consecinta va obliga parata sa inmatriculeze autovehiculul proprietatea reclamantei marca Renault, model Mascott, serie sasiu........., an fabricatie 2005, fara plata taxei de poluare.
Promisiune bilaterala de cesiune de parti sociale. Denuntarea unilaterala a contractului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 2144 din 4 noiembrie 2020
ICCJ: Cu privire la rezolvarea aspectelor accesorii divortului, instanta de judecata poate consfinti acordul de mediere avand acest obiect. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia C.C.R. nr. 251/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 375 si art. 377 din Codul de procedura penala Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 158/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 159 alin. (3) teza a doua din Codul penal Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 117/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 375 si art. 377 din Codul de procedura penala, cu referire la art. 38 din Codul penal Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Natura juridica a avizului tehnic de racordare. Retea de distributie a energiei electrice. Efecte Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1282 din 30 iunie 2016
Incidenta motivului prevazut de dispozitiile art. 304 pct. 8 din Codul de procedura civila din 1865. Recurs. Conditii si efecte Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1395 din 20 septembrie 2016
Profit nerealizat. Stabilirea cuantumului despagubirilor Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 98/2012
Obligatie de a face. Inmatricularea unui autoturism fara plata taxei pe poluare Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Sectia C.A.F., Sentinta civila nr. 99 din 18.01.2012
Ghid util contestare taxa auto Sursa: Cabinet de avocatura Leonte Oana Madalina
Articolul 110 TFUE trebuie interpretat in sensul ca se opune ca un stat membru sa instituie o taxa pe poluare aplicata autovehiculelor cu ocazia primei lor inmatriculari in Romania Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu
Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu
Taxa pe poluare instituita prin reglementarea romana si care se aplica vehiculelor cu ocazia primei lor inmatriculari in acest stat membru este contrara dreptului Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro