din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2191 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Reorganizare institutie publica. Eliberarea din functia publica de executie

Reorganizare institutie publica. Eliberarea din functia publica de executie

  Publicat: 20 Sep 2012       16818 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Prin sentinta nr. 1356/CA/2011 pronuntata de Tribunalul Bihor, s-a respins ca neintemeiata cererea formulata de catre reclamanta R. C. L. impotriva paratei INSTITUTIA PRIMARULUI M. O..

Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Drept, competenta sau imputernicire conferita unei unitati, unui organ, unei functii sau persoane determinate,
Drept, competenta sau imputernicire conferita unei unitati, unui organ, unei functii sau persoane determinate,
Drept, competenta sau imputernicire conferita unei unitati, unui organ, unei functii sau persoane determinate,
Drept, competenta sau imputernicire conferita unei unitati, unui organ, unei functii sau persoane determinate,
Drept, competenta sau imputernicire conferita unei unitati, unui organ, unei functii sau persoane determinate,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat sau al unitatii administrativ-teritoriale care actioneaza in regim de putere publica pentru satisfacerea unui interes public.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):

Pentru a hotari astfel , instanta a retinut ca :
Prin Dispozitia nr. 1/05.01.2010 emisa de Primarul M. O., s-a dispus ca incepand cu data de 04.01.2010, raportul de serviciu al reclamantei inceteaza prin eliberarea din functia publica de executie, conform art. 97 lit. c) in conditiile art. 99 alin. 1 lit. b) din Legea nr. 188/1999, prin reducerea postului ocupat ca urmare a reorganizarii activitatii institutiei.
Reclamanta detinea functia de consilier de executie cls. I , grad profesional superior, in cadrul Aparatului de specialitate al Primarului - Directia tehnica - Biroul Utilitati Publice si Energetic.

Prin Hotararea Consiliului Local nr. 769/31.08.2009 s-a aprobat organigrama , statul de functii si numarul de personal pentru aparatul de specialitate al primarului, conform anexelor.
Astfel, institutia publica s-a reorganizat in privinta structurii organizatorice si a redus un numar de posturi, motiv pentru care a fost elaborat si noul stat de functii si numarul de personal.
Potrivit art. 99 alin. 1 lit. b din Legea nr. 188/1999, ``persoana care are competenta legala de numire in functia publica va dispune eliberarea din functia publica prin act administrativ, care se comunica functionarului public in termen de 5 zile lucratoare de la emitere, in urmatoarele cazuri: aaa��A�AA� autoritatea sau institutia publica isi reduce personalul ca urmare a reorganizarii activitatii, prin reducerea postului ocupat de functionarul public``.
Analizand comparativ structurile organizatorice si statele de functii in cadrul Directiei tehnice, in cadrul careia functiona reclamanta, instanta constata urmatoarele:
1. Situatia anterioara:

Prin HCL nr. 173/26.02.2009 (fila 152) s-a aprobat organigrama , statul de functii si numarul de personal pentru aparatul de specialitate al Primarului prin infiintarea Compartimentului Management Spitale, incepand cu data de 01.03.2009.
Potrivit anexei nr. 1 (fila 153) cuprinzand organigrama aparatului de specialitate al Primarului, in cadrul Directiei tehnice existau un post de director si doua de director adjunct, si urmatoarele compartimente:
- Compartimentul Achizitii Publice - 4 functii de executie
- Compartimentul Gestiune Date - 2 functii de executie
- Serviciul Urmarire Executie Lucrari - un post sef serviciu si 11 posturi de executie
- Biroul Utilitati Publice si Energetic - un post sef birou si 6 posturi de executie
- Compartimentul Planificare Investitii - 2 posturi de executie
- Serviciul Inspectii - un post sef serviciu si 9 posturi de executie
- Compartimentul Transport Public Local - 5 posturi de executie
- Compartimentul Protectia Mediului, Spatii Verzi - 4 posturi de executie

2. Situatia ulterioara

Prin Hotararea Consiliului Local nr. 769/31.08.2009 s-a aprobat organigrama , statul de functii si numarul de personal pentru aparatul de specialitate al primarului, incepand cu data de 01.09.2009, noua organigrama prevede in cadrul Directiei tehnice un post de director si doua de director adjunct, si urmatoarele compartimente:
- Compartimentul Achizitii Publice - 4 functii de executie
- Compartimentul Gestiune Date - 2 functii de executie
- Biroul control amenajare drumuri publice si siguranta circulatiei - un post sef birou si 6 posturi de executie
- Compartimentul Eficienta Energetica - 3 posturi de executie
- Compartimentul Investitii si Avizare Lucrari - 4 posturi de executie
- Serviciul Control Servicii Publice, Spatii verzi - un post sef serviciu
- Compartimentul Control Servicii Publice - 11 posturi de executie
- Compartimentul Spatii Verzi - 3 posturi de executie

- Compartimentul Transport Public Local - 5 posturi de executie
- Compartimentul Protectia Mediului - 2 posturi de executie

Din analiza comparativa a celor doua organigrame rezulta in initial Directia Tehnica a avut 49 de posturi, respectiv un post de director si doua de director adjunct, doua posturi sef serviciu, un post sef birou si 43 de posturi de executie, iar ulterior in cadrul Directiei tehnice au ramas 45 de posturi , respectiv un post de director si doua de director adjunct, un post sef serviciu, un post sef birou si 40 de posturi de executie.
Tot comparand cele doua organigrame rezulta ca :
1. fostul Serviciu Urmarire Executie Lucrari s-a reorganizat prin divizare, o parte a atributiilor sale au fost preluate de catre Biroul control amenajare drumuri publice si siguranta circulatiei, iar cealalta parte a atributiilor au fost preluate de Compartimentul Investitii si Avizare Lucrari, compartiment in care a fost comasat si fostul Compartiment Planificare Investitii
2. fostul Birou Utilitati Publice si Energetic s-a desfiintat, atributiile sale fiind preluate de Compartimentul Control Servicii Publice in componenta Serviciului Control Servicii Publice, Spatii Verzi (ca urmare a existentei unei suprapuneri de atributii intre Biroul Utilitati Publice si Energetic si Serviciul Inspectii), in cadrul caruia s-a preluat o functie de executie din fostul Birou Utilitati Publice si Energetic, o functie a fost preluata de la Serviciul Urmarire Executie Lucrari si s-a infiintat o noua functie publica ocupata de seful fostului Birou Utilitati Publice, in conformitate cu prevederile art. 99 alin. 7 din Legea nr. 188/1999
3. Compartimentul Protectia Mediului, Spatii Verzi se divide in Compartimentul Protectia Mediului si Compartimentul Spatii Verzi
4. se infiinteaza Serviciul Control Servicii Publice, Spatii Verzi prin comasarea Serviciului Inspectii cu noul Compartiment Spatii Verzi si preluarea atributiilor Biroului Utilitati Publice si Energetic
5. se infiinteaza Compartimentul Eficienta Energetica
Fata de cele aratate, instanta constata ca s-a produs o reorganizare a activitatii institutiei publice, prin schimbarea structurii Directiei Tehnice.
In aceasta situatie, in conformitate cu prevederile art. 100 alin. 1 - 2 din legea nr. 188/1999, functionarii publici vor fi numiti in noile functii publice sau in noile compartimente cu respectarea criteriilor prevazute de lege.
Instanta constata ca functionarii publici au fost numiti in noile compartimente cu respectarea categoriei , clasei si a gradului profesional al fiecaruia, indeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru functia publica, pregatirea profesionala si activitatile similare desfasurate.
Reclamanta a fost vizata de reorganizarea Biroului Utilitati Publice si Energetic in Compartimentul Control Servicii Publice aflat in componenta Serviciului Control Servicii Publice, Spatii Verzi si prin infiintarea Compartimentului Eficienta Energetica.
Analizand cele doua noi compartimente instanta constata ca in cadrul Compartimentului Eficienta Energetica au fost numiti P. I. P., M. C., ale caror atributii nu s-au modificat cu mai mult de 50%, conform fiselor postului (filele 167 - 173; 180 - 186) , precum si St. A., toti functionand in fostul Birou Utilitati Publice si Energetic desfiintat.
In cadrul Compartimentului Control Servicii Publice au fost numiti cei opt functionari publici care au functionat in Serviciul Inspectii si ale caror atributii nu s-au modificat, s-a preluat o functie de executie din fostul Birou Utilitati Publice si Energetic, fiind numit B.D., ale carui atributii s-au pastrat, o functie a fost preluata de la Serviciul Urmarire Executie Lucrari si s-a infiintat o noua functie publica ocupata de seful fostului Birou Utilitati Publice - B. F. D., in conformitate cu prevederile art. 99 alin. 7 din Legea nr. 188/1999.
Din cadrul fostului Birou Utilitati Publice si Energetic s-au desfiintat posturile ocupate de reclamanta si A. I. F., ca urmare a reducerii atributiilor cu mai mult de 50%.
Analizand fisa postului reclamantei (fila 8 - 10), instanta constata ca atributiile postului au fost reduse cu mai mult de 50% in urma reorganizarii descrise mai sus.
Astfel, aceasta avea un numar de 10 atributii, respectiv:
1. verifica starea instalatiilor pasajelor subterane si situatiile de lucrari necesare pentru intretinerea si reparatiile acestora - atributie ce a fost preluata de Compartimentul Control Servicii Publice
2. urmareste, verifica si solutioneaza problemele legate de cainii comunitari si cainii cu stapan - atributie preluata de Compartimentul Control Servicii Publice
3. raspunde de starea podului de pontoane - atributie ce a fost preluata de Compartimentul Control Servicii Publice
4. solutioneaza sesizarile, reclamatiile, notele de audienta ale persoanelor fizice si juridice cu privire la primele trei atributii
5. urmareste si raspunde de activitatea de termoficare, apa calca menajera - atributie preluata de Compartimentul Control Servicii Publice
6. raspunde de implementarea si ducerea la indeplinire a sarcinilor prevazute in programul ``Termoficare 2006 - 2015 - caldura si confort``
7. urmareste si raspunde de desfasurarea in bune conditii a activitatii de afisaj stradal temporar - atributie preluata de Institutia Arhitectului sef
8. duce la indeplinire prevederile Hotararilor Consiliului Local privitoare la activitatile de care raspunde
9. tine evidenta tuturor adreselor repartizate de catre seful de serviciu si le indosariaza in bibliorafturi
10. indeplineste alte sarcini alocate de conducerea primariei
Instanta constata ca atributiile enumerate la pct. 1, 2, 3, 5 au fost preluate de Compartimentul Control Servicii Publice, atributiile de la pct. 4 si 8 sunt in directa legatura cu cele de la pct. 1 - 3 si 5 si au fost si ele preluate de catre acelasi compartiment, conform Regulamentului de organizare si functionare a aparatului de specialitate a primarului (filele 94 - 104) . Atributia de la pct. 7 a fost preluata de Institutia Arhitectului Sef.
Prin urmare , au mai ramas atributiile de la pct. 6, 9 si 10, cea de la pct. 9 fiind modificata si ea ca urmare a desfiintarii compartimentului, reclamanta mai pastrand doar doua atributii din cele 10 pe care le-a avut initial.
Astfel, reducerea postului reclamantei este justificata de reducerea atributiilor cu mai mult de 50%, conform art. 100 alin. 4 din Legea nr. 188/1999.

In ceea ce priveste apararea reclamantei cu privire la nerespectarea prevederilor art. 100 alin. 3 din legea nr. 188/1999, in legatura cu organizarea examenului de catre institutia publica, instanta constata ca dispozitia legala devine aplicabila atunci cand in urma reorganizarii si a numirii functionarilor publici in noile functii cu respectarea criteriilor stabilite de lege, exista mai multi functionari publici care nu pot fi departajati in urma aplicarii criteriilor prevazute de art. 100 alin. 2 din Legea nr. 188/1999, decat prin examen.
Instanta constata ca toti functionarii publici numiti in noile compartimente si-au pastrat atributiile in proportie mai mare de 50%, indeplinesc criteriile specifice stabilite pentru functia publica si au desfasurat activitati similare.
Singura exceptie ar fi in persoana numitului S. A. numit in cadrul Compartimentului Eficienta Energetica cu atributii in reabilitarea termica a blocurilor, dupa ce anterior a avut atributii privind organizarea si verificarea activitatilor de transport in comun. Acesta a fost numit in noua functie cu respectarea prevederilor art. 100 alin. 2 lit a din Legea nr. 188/1999, postul sau nu a fost desfiintat, ci preluat in cadrul Compartimentului Eficienta Energetica. Reducerea postului in cazul modificarii atributiilor cu mai mult de 50% nu este obligatorie pentru autoritatea publica, aceasta fiind libera sa modifice atributiile posturilor in functie de necesitatile sale pentru o cat mai buna organizare care sa deserveasca interesul public.
In cauza nu au existat mai multe posturi de aceeasi natura desfiintate, iar altele nu, astfel incat sa se puna problema alegerii prin examen a persoanei careia i se desfiinteaza postul.
Faptul ca postul ocupat de S. A. nu a fost redus de catre autoritatea publica nu face obiectul prezentei cauze si nu poate fi supus analizei instantei, intrucat HCL nr. 769/2009 care aproba organigrama, statele de functii si numarul de personal este in vigoare si produce efecte juridice, nefiind contestata.

Pentru aceste considerente, in temeiul art. 18 din legea nr. 554/2004 raportat la art. 100 din legea nr. 188/1999, instanta va respinge ca neintemeiata cererea, iar in temeiul art. 274 C.p.c., va respinge cererea reclamantei privind obligarea paratei la plata cheltuielilor de judecata .




Pronuntata de: Tribunalul Bihor - Decizie nr. 1356/CA/2011 (01.06.2011


Citeşte mai multe despre:    Tribunalul Bihor    Functie publica de executie    Legea 188/1999    Legea 554/2004    Reorganizarea activitatii institutiei    Functia de consilier de executie    Functionar public    Organigrama
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020

ICCJ: Excluderea asociatului din cauza neintelegerilor grave intre asociati
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Neprezentarea nemotivata la locul de munca constituie abatere disciplinara cu caracter de continuitate. Proportionalitatea sanctiunii disciplinare cu gravitatea abaterii savarsite
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea - Decizia civila nr. 354/2019- A

Inducere in eroare cu ocazia depunerii demisiei. Nevalabilitatea demisiei pentru vicierea consimtamantului. Revocarea demisiei
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL ORADEA - DECIZIA CIVILa NR. 907 din 2 decembrie 2019

Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020

Hotararea CEDO din 3 martie 2020 in Cauza Convertito si altii impotriva Romaniei. Cererea priveste anularea diplomelor de licenta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

ICCJ: Pot fi atacate in justitie, cu actiune in anulare, si hotararile adoptate de adunarea speciala a actionarilor
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

ICCJ - Decizia nr. 14/2019 dispozitiile art. 43 alin. (2) din Codul penal presupun ca toate infractiunile concurente sa fie savarsite dupa condamnarea definitiva neexecutata sau executata partial
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor
Sursa: Liliana Gologan