Pentru reducerea cheltuielilor de personal si incadrarea in numarul maxim de posturi prevazut, ordonatorii de credite ai bugetelor prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, pot reduce numarul de posturi finantate si, respectiv, pot disponibiliza, in conditiile legii, personalul aferent.Prin urmare, acest act normativ a stabilit ca pentru o comuna cu un numar de locuitori cuprins intre 1.501 si 3.000, cum este comuna Sarbi , numarul minim de posturi este de 17, iar cel maxim este de 22. Avand in vedere ca numarul de locuitori ai comunei este de 2.666 (spre limita maxima a intervalului stabilit), numarul maxim de posturi a fost calculat in mod corect de catre parat ca fiind 22.Din nota de fundamentare a hotararii contestate rezulta ca numarul total de posturi la data efectuarii reorganizarii era de 20 din care 2 posturi de demnitari, 7 functii publice si 8 personal contractual. Acest numar se incadra in numarul maxim prevazut de OUG nr. 63/2010.Cu toate acestea, prin Organigrama aprobata prin HCL nr. 58/2010 au fost reduse un numar de 3 posturi si s-au infiintat un numar de 8, rezultatul fiind : 2 posturi de demnitari, 10 functii publice si 10 personal contractual. Deci au fost reduse 3 posturi si infiintate altele 5.Motivarea unei astfel de reorganizari a fost incadrarea in dispozitiile OUG nr. 63/2010.Instanta constata ca OUG nr. 63/2010 , prin art. III, vizeaza numai stabilirea numarului de posturi din aparatul de specialitate al primarului , respectiv limite minime si maxime, fara a avea dispozitii privind structura organizatorica a acestui aparat, ce fel de functii sau posturi contractuale trebuie sa aiba .Fata de reglementarea mentionata, instanta apreciaza ca aceasta nu poate sta ca temei juridic pentru reorganizarea efectuata de catre paratul Consiliul Local al Comunei S., atat timp cat comuna S. nu depasea numarul maxim de posturi prevazut.Cererea reclamantei este intemeiata si sub aspectul reorganizarii aparatului de specialitate al primarului prin reducerea functiei publice de referent contabil si infiintarea in acelasi timp a functiei contractuale de inspector contabil , astfel cum rezulta din statul de functii si organigrama aprobata, actele care au stat la baza aprobarii HCL nr. 58/2010.Astfel , vazand dispozitiile art. 2 alin. 3 lit. e) si art. 6 lit. a) din Legea nr. 188/1999, instanta constata ca gestionarea resurselor umane si a resurselor financiare sunt activitati desfasurate de functionarii publici, deoarece implica exercitarea prerogativelor de putere publica, personalul contractual putand desfasura doar activitati de secretariat, administrative, protocol, gospodarire, intretinere-reparatii si de deservire, paza, sau alte activitati care nu implica prerogative de putere publica.In aceste conditii, functia publica de referent contabil nu putea fi desfiintata si infiintat in acelasi timp un post contractual, cu atributii in domeniul gestionarii resurselor financiare.Fata de aceste dispozitii legale, instanta apreciaza ca modificarea conditiilor de studii , din studii medii in studii superioare, pentru desfasurarea activitatii de gestiune a resurselor financiare, a fost facuta in mod cu totul arbitrar si nelegal.Referitor la incalcarea art. 100 alin. 5 din Legea nr. 188/1999 sustinuta de catre reclamanta, ``in cazul reorganizarii activitatii prin reducerea posturilor, autoritatea sau institutia publica nu poate infiinta posturi similare celor desfiintate pentru o perioada de un an de la data reorganizarii``, instanta apreciaza ca in cauza a avut loc o modificare a conditiilor de studii, ceea ce presupune o noua functie publica pe care sa o ocupe o alta persoana corespunzatoare detinatoare a studiilor solicitate. Insa pentru aceleasi argumente aratate mai sus, respectiv faptul ca gestionarea resurselor financiare implica exercitarea prerogativelor de putere publica , si implicit modificarea arbitrara a conditiilor de studii, instanta constata ca paratul a incalcat si prevederile art. 100 alin. 5, practic acesta infiintand un post contractual cu atributii similare.In ceea ce priveste indeplinirea conditiilor prealabile adoptarii hotararii, sustinerile reclamantei sunt neintemeiate, deoarece potrivit art. 44 alin. 2 din Legea nr. 215/2001, daca raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, precum si de raportul comisiei de specialitate a consiliului nu sunt intocmite in termen de 30 de zile de la inregistrarea proiectului, acestea se considera implicit favorabile. Prin urmare, lipsa lor nu poate duce la anularea hotararii adoptate de consiliul local.Pentru considerentele aratate, instanta va admite cererea reclamantei Institutia Prefectului , in temeiul art. 4 din Legea nr. 554/2004, si va dispune constata nelegalitatea Hotararii Consiliului Local al Comunei S. nr. 58/2010 privind aprobarea Organigramei si a Statului de functii pentru functiile publice si personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului Comunei S., raportat la prevederile OUG nr. 63/2010 si ale Legii nr. 188/1999.Pentru aceleasi motive, instanta va admite si cererea de interventie in interes propriu formulata de catre intervenienta Hava Floare.Analizand actele si lucrarile dosarului, cu privire la Dispozitia Primarului Comunei S. nr. 34/01.04.2011 privind eliberarea d-nei H. F. din functia publica de referent contabil, instanta retine urmatoarele:Dispozitia Primarului Comunei S. nr. 34/01.04.2011 privind eliberarea d-nei H. F. din functia publica de referent contabil a fost emisa in temeiul HCL nr. 58/2010, ca urmare a desfiintarii postului detinut de catre aceasta.Conform prevederilor actului contestat, art. 99 lit. b si alin. 3 din Legea nr. 188/1999, incepand cu data de 01.04.2011 d-na H. F. a fost eliberata din functie ca o consecinta a reducerii personalului ca urmare a reorganizarii activitatii, prin reducerea postului ocupat de functionarul public.Pentru aceleasi argumente expuse anterior, instanta apreciaza ca reducerea postului intervenientei a fost efectuata cu nerespectarea prevederilor legale, chiar in mod arbitrar.Din actele dosarului, rezulta ca nu s-a acordat intervenientei nici perioada de preaviz prevazuta de art. 99 alin. 3 din Legea nr. 188/1999, incalcandu-se si drepturile intervenientei de care ar fi trebuit sa beneficieze, respectiv reducerea timpului de lucru, punerea la dispozitia acesteia a posturilor vacante, comunicarea listei functiilor vacante emisa de Agentia Nationala a Functionarilor Publici.Pentru aceste motive, constatand multiplele incalcari ale legislatiei in domeniul functiei publice, instanta va admite cererea reclamantei , in temeiul art. 18 din Legea nr. 554/2004 , si pe cale de consecinta va dispune anularea Dispozitiei Primarului Comunei S. nr. 34/01.04.2011 privind eliberarea d-nei H. F. din functia publica de referent contabil .Pentru aceleasi motive, in temeiul art. 55 C.p.c. coroborat cu art. 18 din Legea nr. 554/2004, instanta va admite si cererea de interventie in interes propriu formulata de intervenienta .. De asemenea, in temeiul art. 104 din Legea nr. 188/1999, instanta va dispune reintegrarea intervenientei in functia detinuta anterior de referent contabil in cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei S. si va obliga paratul Primarul Comunei S. sa plateasca intervenientei drepturile salariale la care ar fi fost indreptatita, incepand cu data de 01.04.2011, data la care i-a fost comunicata dispozitia de eliberare din fucntie, si pana la reintegrarea sa efectiva in functie.In baza art. 274 C.p.c., instanta va respinge cererea intervenientei de obligare a paratilor la plata cheltuielilor de judecata, constatand ca aceasta nu a depus la dosar nici un inscris din care sa rezulte efectuarea unor astfel de cheltuieli, actiunea sa fiind scutita de plata taxei de timbru.
Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021
Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020
ICCJ: Excluderea asociatului din cauza neintelegerilor grave intre asociati Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Neprezentarea nemotivata la locul de munca constituie abatere disciplinara cu caracter de continuitate. Proportionalitatea sanctiunii disciplinare cu gravitatea abaterii savarsite Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea - Decizia civila nr. 354/2019- A
Contestare decizie de concediere. Solictare plata drepturi banesti si a indemnizatiei de concediu Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLUJ - DECIZIA CIVILa Nr. 993 din 9 septembrie 2019
Inducere in eroare cu ocazia depunerii demisiei. Nevalabilitatea demisiei pentru vicierea consimtamantului. Revocarea demisiei Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL ORADEA - DECIZIA CIVILa NR. 907 din 2 decembrie 2019
Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020
Hotararea CEDO din 3 martie 2020 in Cauza Convertito si altii impotriva Romaniei. Cererea priveste anularea diplomelor de licenta Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
ICCJ: Pot fi atacate in justitie, cu actiune in anulare, si hotararile adoptate de adunarea speciala a actionarilor Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Lipsa caracterului efectiv al desfiintarii postului ca urmare a infiintarii de catre angajator a altor posturi Sursa: MCP avocati
Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului Sursa: MCP avocati
Dialogurile MCP (XVI): Concedierea salariatului pentru inaptitudine fizica sau psihica Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dialogurile MCP (XIII) - Incetarea contractului de munca temporara Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Un salariat are dreptul, pentru perioada cuprinsa intre concedierea sa nelegala si reintegrarea sa in functia detinuta anterior, la concediu anual platit Sursa: EuroAvocatura.ro
Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (II � pe durata starii de urgenta) Sursa: avocat Irina Maria Diculescu