din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2102 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Spete Contraventii » Inlocuirea amenzii contraventionale cu munca in folosul comunitatii

Inlocuirea amenzii contraventionale cu munca in folosul comunitatii

  Publicat: 07 Aug 2012       9200 citiri        Secţiunea: Spete Contraventii  


Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Prin cererea adresata Judecatoriei Orsova si inregistrata sub nr.426/274/2009 la data de 5 mai 2009, S.N.T.C.F.�CFR Calatori� S.A. Regionala Timisoara a sesizat instanta de judecata cu transformarea amenzii contraventionale in cuantum de 140 lei aplicata contravenientei S.A.M. prin procesul-verbal de contraventie seria A nr.366555 din 23 aprilie 2003, in munca in folosul comunitatii.

Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Totalitatea regulilor obligatorii privind executarea hotararilor.
Unica autoritate de justitie din Romania, garantul suprematiei Constitutiei, care se supune numai Constitutiei si legii sale de organizare si functionare.
Constituţia Rom�niei - Intrare in vigoare: 31/10/2003
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.

In motivarea sesizarii a aratat ca din datele furnizate de primaria pe raza careia domiciliaza intimata rezulta ca aceasta nu dispune de bunuri mobile sau imobile si ca nu este posibila executarea sanctiunii contraventionale.
In dovedirea celor sustinute in sesizare, au fost depuse duplicatul procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei seria A nr.366555 din 23 aprilie 2003 intocmit de S.N.T.C.F.``CFR Calatori`` S.A. Regionala Timisoara , adresa nr.9115/30.03.2009 a Serviciului Public de Impozite si Taxe Locale a Consiliului Local Deva, adresa nr.170/RP/19.03.2009 a ITM Hunedoara, adresa nr.2/204 din 24.02.2009 a Consiliului Judetean Hunedoara-Directia Publica Comunitara de Evidenta a Persoanelor, adresa nr.8877/24.02.2009 a AFP Deva, adresa nr.5931/25.02.2009 a Casei Judetene de Pensii Hunedoara, adresa nr.5240/25.02.2009 a Serviciului Public de Impozite si Taxe Locale a Consiliului Local Deva.
In drept, si-a intemeiat sesizarea pe disp.art.9 alin.2 din O.G.2/2001.

Prin sentinta civila nr 500/29.09.2009 a fost inlocuita sanctiunea amenzii contraventionale aplicate prin procesul-verbal de contraventie seria A nr.366555 din 23 aprilie 2003 contravenientei S.A.M. in cuantum de 140 lei, cu sanctiunea obligarii contravenientei la prestarea unei activitati in folosul comunitatii pe o perioada de 10 de ore, sanctiunea urmand a fi executata pe langa Primaria municipiului Deva, in domeniile stabilite de catre Primarul municipiului Deva.

In motivare s-a retinut ca de la data aplicarii sanctiunii si pana la sesizarea instantei de judecata, contravenienta nu a achitat amenda contraventionala stabilita in sarcina sa, ca aceasta nu detine bunuri mobile si imobile si ca nu exista posibilitatea executarii silite.
Potrivit art.39 ind.1 din OG 2/2001 "In cazul in care contravenientul nu a achitat amenda in 30 de zile de la ramanerea definitiva a sanctiunii si nu exista posibilitatea executarii silite, acesta va sesiza instanta de judecata pe a carei raza teritoriala s-a savarsit contraventia, in vederea inlocuirii amenzii cu sanctiunea obligarii contravenientului la prestarea unei activitati in folosul comunitatii, tinandu-se seama, dupa caz, si de partea din amenda care a fost achitata."
Conform art.39 ind.1 alin.2 din acelasi act normativ in cazul in care contravenientul, citat de instanta, nu a achitat amenda in termenul prevazut la alin. (1), instanta procedeaza, daca exista acordul expres al acestuia, la inlocuirea amenzii cu sanctiunea prestarii unei activitati in folosul comunitatii pe o durata maxima de 50 de ore, iar pentru minori incepand cu varsta de 16 ani, de 25 de ore.
Interpretand gramatical si sistematic aceste texte de lege s-a apreciat de instanta ca pe langa conditiile speciale reglementate de disp.art.9 alin.3 din OG 2/2001, de admisibilitate a cererii de inlocuire si anume trecerea termenului de 30 de zile de la ramanerea definitiva a sanctiunii aplicate, imposibilitatea executarii silite si prezenta acordului contravenientului, ar fi aplicabile si conditiile generale privind prevederea expresa a sanctiunii prestarii unei activitati in folosul comunitatii, alternativ cu amenda, pe o durata ce nu poate depasi 50 de ore, de catre actul normativ de sanctionare.
Cu toate acestea, urmarind finalitatea elaborarii actului normativ, pe calea unei interpretari teleologice, instanta constata ca disp.art.9 si 39 ind.1 din OG 2/2001 sunt introduse prin Legea 352/2006.
Astfel, ca rezultat al interpretarii de ratiune a elaborarii actului normativ, instanta constata ca cererea de inlocuire constituie o procedura de executare a sanctiunii contraventionale a amenzii, "ramasa definitiva" in acceptiunea disp.art.9 alin.3 din OG 2/2001, iar normele de reglementare a acestei proceduri prezinta un caracter derogatoriu atat de la dispozitiile de executare cuprinse in Cap.5 din OG 2/2001 cat si de la disp.Titlului VIII-cap.8 din Codul de procedura fiscala adoptat prin OG 92/2003 cu modificarile ulterioare.
Constituind o modalitate alternativa de executare nu mai este necesara prevederea expresa a sanctiunii prestarii unei activitati in folosul comunitatii, alternativ cu sanctiunea amenzii contraventionale cu prestarea unei activitati in folosul comunitatii, in conditiile in care prin Decizia nr.1354/10 decembrie 2008, Curtea Constitutionala a constatat ca acordul contravenientului exprimat in procedura reglementata de art.9 din OG 2/2001 precum si cum este prev.in art.8 si 13 din OG 55/2002, incalca dispozitiile art.1 alin.5 din Constitutia Romaniei.
Fiind constatata neconstitutionalitatea acestei conditii prealabile de admisibilitate a cererii de inlocuire, efectele asupra aplicarii normei sunt cele prev.de art.31 alin.3 din Legea 47/1992 republicata, potrivit carora dispozitiile din legile si ordonantele in vigoare cionstatate ca fiind neconstitutionale isi inceteaza efectele la 45 de zile de la publicarea deciziei Curtii Constitutionale, daca in acest interval, Parlamentul sau Guvernul, dupa caz, nu pune de acord prevederile neconstitionale cu dispozitiile Constitutiei.
Sentinta a ramas definitiva si irevocabila prin nerecurare.




Pronuntata de: Judecatoria Orsova - Sentinta civila nr. 500 din data 29.09.2009


Citeşte mai multe despre:    Judecatoria Orsova    Curtea Constitutionala    Legea 47/1992    OG 55/2002    Amenda contraventionala    OG 2/2001    Legea 352/2006    OG 92/2003    Proces-verbal de contraventie    Executare silita    Munca in folosul comunitatii    Bunuri mobile    Bunuri imobile    Proces-verbal de constatare
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Instanta in fata careia se invoca exceptia de neconstitutionalitate nu are atributii de jurisdictie constitutionala
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia a II-a civila Decizia nr. 132/2019

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 439/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 197/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea 171/2010 si OG 2/2001
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia Curtii Constitutionale nr. 800/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 274 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 844/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 52 alin. (1) lit. b) teza a doua din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala, Decizia nr. 844/2018

Dezlegarea unei chestiuni de drept. Cazurile si efectele reducerii limitei de pedeapsa martorului denuntator in temeiul art. 19 din Legea nr. 682/2002
Pronuntaţă de: ICCJ

CCR. Neconstitutionalitatea art. 453 alin. (3) si (4) CPP ref. la posibilitatea revizuirii hotararii de achitare
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Efectele deciziilor Curtii Constitutionale. Aplicabilitate in raporturile de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati, Sectia Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 142/2016 din data de 10.03.2016

Revizuire intemeiata pe dispozitiile art. 322 pct. 10 din vechiul CPC. Admisibilitate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 86 din 21 ianuarie 2016



Articole Juridice

Deficientele practice ale noii a pensiilor. Este legal sa se primeasca o pensie mai mica dupa recalculare?
Sursa: MCP avocati

Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor?
Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Dialogurile MCP � Oportunitatea reorganizarii angajatorului vs. Legalitarea concedierii salariatilor
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Discriminarea, victimizarea si hartuirea la locul de munca. Modificarile si completarile aduse Codului muncii prin Legea 151/2020
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati