Reclamantul a aratat ca actul atacat este nelegal motivat de faptul ca acesta a fost emis de un organ necompetent. Astfel, potrivit dispozitiilor art. 91 al. 4 din Legea nr. 161/2003 in situatia in care alesul local aflat in stare de incompatibilitate nu renunta la cele doua functii incompatibile, prefectul va emite un ordin prin care constata incetarea de drept a mandatului la propunerea secretarului unitatii administrativ teritoriale. A apreciat ca masura luata este netemeinica intrucat a respectat termenul prevazut la art. 91 al. 3 al. Legii nr. 161/2003 renuntand la functia de administrator in favoarea sotiei sale, Axinia Iustina. In drept a invocat disp. art. 91 al. 5 din Legea nr. 161/2003 si art. 1 din Legea nr. 554/2004. In dovedire au fost anexate in copie, inscrisuri . Prim-paratul a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea actiunii reclamantului ca nefondata. Secund-paratul a formulat intampinare prin care a invocat exceptia lipsei calitatii procesuale pasive, motivat, in esenta, de faptul ca, raportat la dispozitiile art. 1 al. 1 din Legea nr. 554/2004 calitatea procesuala pasiva in cauza are Consiliul Local al orasului Brosteni. Pe fondul cauzei a solicitat respingerea actiunii motivat de faptul ca hotararea contestata este legala si temeinica. In sedinta publica din data de 15. 10. 2009, in virtutea rolului activ, reglementat de art. 129 al. 5 Cod procedura civila, instanta a pus in vedere reclamantului sa faca dovada indeplinirii procedurii prealabile, insa reclamantul nu s-a conformat dispozitiilor instantei. Prin sentinta nr. 2039/20. 11. 2009, Tribunalul Suceava - Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal a respins actiunea ca inadmisibila. S-a retinut ca : Legea nr. 554/2004 mentioneaza in art. 7 ca, inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ competenta, persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, printr-un act unilateral, trebuie sa solicite autoritatii publice emitente revocarea, in tot sau in parte a acestuia, fara a distinge in raport cu caracterul sau individual sau normativ. Aceasta reglementare este pe deplin justificata, intrucat instituie o cale mai rapida de restabilire a legalitatii, avand ca scop atat protectia autoritatii publice emitente care, prin repararea eventualelor erori savarsite cu ocazia emiterii actului poate evita chemarea sa in judecata in calitate de parat. In acord cu principiile cristalizate in jurisprudenta Curtii europene a Drepturilor Omului, Curtea Constitutionala a statuat, in mod constant ca, stabilirea unor conditionari pentru introducerea actiunilor in justitie nu constituie o incalcare a dreptului la liberul acces la justitie si la un proces echitabil in insasi substanta sa, statul dispunand de o anumita marja de apreciere in acest sens. Avand in vedere ca reclamantul nu a facut dovada indeplinirii procedurii prealabile, desi i s-a acordat termen in acest sens, procedura care reprezinta o conditie de exercitare a dreptului la actiune, in baza art. 109 al. 2 cod procedura civila, s-a respins actiunea ca inadmisibila. Impotriva acestei sentinte a declarat recurs reclamantul, aratand, in esenta, ca din adresa nr. 473/P/114/2009 din 5. 05. 2009, rezulta ca procedura prealabila a fost indeplinita. Mai arata ca schimbarea sa din functie putea fi dispusa doar printr-un ordin al Institutiei Prefectului si nu prin hotararea Consiliului Local. Curtea de Apel Suceava - Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal a constatat ca recursul care, in drept, se incadreaza conform art. 304 pct. 5 Cod procedura civila, este intemeiat. Problema pe care instanta trebuie sa o dezlege in recurs consta in a decela daca, din continutul adresei nr. 473/P/114/2009 din 15. 05. 2009 (f. 22 dosar fond) rezulta ca reclamantul a formulat recurs administrativ fata de masura schimbarii sale din functie dispusa prin Hotararea Consiliului Local B. nr. 12/30. 04. 2009. Instanta a constatat ca, potrivit terminologiei folosite de art. 7 din Legea nr. 554/2004, procedura prealabila administrativa se exercita pe calea unei plangeri, prin care persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim printr-un act administrativ individual trebuie sa solicite autoritatii publice emitente sau autoritatii ierarhic superioare, revocarea, in tot sau in parte, a acesteia. Art. 2 alin. (1) lit. j) din aceeasi lege defineste plangerea prealabila ca fiind ``cererea prin care se solicita autoritatii publice emitente sau celei ierarhic superioare, dupa caz, reexaminarea unui act administrativ cu caracter individual sau normativ, in sensul revocarii sau modificarii acestuia``. Plangerea prealabila se circumscrie notiunii mai largi de petitie, definita de art. 2 din O. G. nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, aprobata, cu modificari si completari, prin Legea nr. 233/2002, drept ``cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulata in scris ori prin posta electronica, pe care un cetatean sau o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe centrale, companiilor si societatilor nationale, societatilor comerciale, de interes judetean sau local, precum si regiilor autonome, denumite in continuare autoritati si institutii publice``. Desi art. 7 alin. (1) din Legea nr. 554/2004 prevede ca prin plangerea prealabila petitionarul trebuie sa solicite autoritatii publice emitente sau autoritatii ierarhic superioare, in speta prefectului, competent a efectua controlul de legalitate al hotararii consiliului local, revocarea, in tot sau in parte, a actului vatamator, consideram ca interpretarea literala a acestui text ar impune un formalism excesiv in exercitarea recursului administrativ. In aceste conditii, Curtea de Apel Suceava - Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal a constatat ca solicitarea reclamantului adresata Institutiei prefectului, de a i se reanaliza situatia ``dupa actul aditional de numire a unui nou administrator``, solicitare formulata la 30. 04. 2009, intruneste conditiile plangerii prealabile in sensul art. 7 din Legea nr. 554/2004, astfel incat, in baza art. 312 alin. 5 Cod procedura civila, a casat sentinta atacata cu trimitere pentru rejudecare la prima instanta, ocazie cu care vor fi analizate si celelalte motive din cererea de recurs.
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
Contract de vanzare. Incheierea unei conventii de punere in aplicare a contractului. Invocarea incalcarii principiului simetriei Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 2012 din 20 octombrie 2020
Revendicare imobiliara a unui bun proprietate comuna pe cote-parti (coproprietate). Exceptie de la opozabilitatea hotararii judecatoresti Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
ICCJ: Situatia masurilor asiguratorii infiintate in cadrul unui proces penal asupra bunurilor unei persoane juridice, anterior deschiderii procedurii insolventei, in vederea confiscarii speciale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
ICCJ: Pot fi atacate in justitie, cu actiune in anulare, si hotararile adoptate de adunarea speciala a actionarilor Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Procedura prealabila este obligatorie ori de cate ori legea speciala prevede dreptul partii de a se adresa instantei de contencios administrativ Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2271/2016
ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
ICCJ - Decizia nr. 14/2019 dispozitiile art. 43 alin. (2) din Codul penal presupun ca toate infractiunile concurente sa fie savarsite dupa condamnarea definitiva neexecutata sau executata partial Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia nr. 3/2019 privind solutionarea sesizarilor formulate prin care se solicita pronuntarea unei hotarari prealabile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia C.C.R. nr. 250/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 386 alin. (1) din Codul de procedura penala Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Suspendarea raportului de serviciu in cazul savarsirii de infractiuni de catre functionarii publici. Legalitatea desfasurarii unei activitati in domeniul privat Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
ICCJ. Decizia de concediere nu mai poate fi revocata dupa comunicarea acesteia catre salariat Sursa: EuroAvocatura.ro
Investirea cu formula executorie a somatiei de plata Sursa: CSM
Posibilitatea cumularii dobanzii legale cu actualizarea creantei potrivit inflatiei Sursa: CSM
Criminalitatea fara violenta � fraudele informatice Sursa: Inspectoratul General al Politiei si DIICOT
Infractiunile informatice prevazute de legea 161/2003 Sursa: PNA.ro | Autor: Ionel Georgescu