Prin sentinta nr. 622 din 12. 12. 2007 pronuntata in dosarul nr. 708/102/2007 Tribunalul Mures a admis exceptia privind tardivitatea introducerii actiunii si a respins actiunea in contencios administrativ formulata de reclamantul Sindicatul UNIREA TG-Mures pentru membrul de sindicat N. Z. in contradictoriu cu paratul Penitenciarul cu Regim Inchis Tg-Mures. Pentru a pronunta aceasta sentinta prima instanta a retinut ca reclamantului N. Z. s-a comunicat decizia comisiei de solutionare a contestatiei in data de 31. 01. 2007 iar actiunea a fost inregistrata peste termenul de 15 zile prevazut de art. 6 alin. 2 din Legea nr. 554/2004. Impotriva acestei hotarari a formulat recurs Sindicatul UNIREA Tg-Mures, solicitand admiterea recursului si rejudecarea cauzei In cererea de recurs s-a mentionat ca prima instanta a retinut ca hotararea comisiei de solutionare a contestatiei are natura unui act administrativ jurisdictional ori, procedura de evaluare a activitatii profesionale a functionarilor publici nu este o procedura bazata pe contradictorialitate pentru a se retine ca decizia are caracterul mentionat. S-a arata ca dupa comunicarea deciziei Comisiei de solutionare a contestatiei prin adresa nr. U-69 din 08. 01. 2007, s-a adresat Ministerului Justitiei - organul ierarhic superior, solicitand reevaluarea activitatii sale profesionale, conform art. 7 alin. 1 din Legea nr. 554/2004. Acesta fiind nemultumit de raspunsul primit din partea Ministerului Justitiei, prin adresa nr. 6008/75/P/2007, prin intermediul Sindicatului UNIREA Tg-Mures, in data de 26. 02. 2007, a introdus actiunea in instanta, in termenul prevazut la art. 11 alin. 1 din Legea nr. 554/2004. Analizand recursul formulat in cauza, prin prisma motivelor de recurs si a dispozitiilor art. 3041 C. pr. civ. instanta a retinut urmatoarele: Potrivit art. 1 alin. 1 din Legea nr. 554/2004, ``orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atat privat, cat si public`` Este adevarat ca actiunea a fost formulata neclar si nu s-a indicat exact care este actul administrativ atacat. Potrivit disp. art. 129 C. pr. civ. , judecatorul avea obligatia de a clarifica obiectul cererii deduse judecatii. Dupa cum prevad disp. art. 1 alin. 1 din Legea nr. 554/2004 judecatorul trebuia sa identifice actul administrativ atacat. Cata vreme nu s-a clarificat care este actul administrativ atacat, nu intelegem cum putea prima instanta sa respinga actiunea ca tardiva. Astfel cum este formulata actiunea, in sensul de a se stabili un alt calificativ decat cel acordat, se poate intelege ca reclamantul invoca un drept . Prima instanta trebuie sa clarifice daca este vorba de un act administrativ atacat sau de un drept invocat de catre reclamant. In actiunea reclamantului cat si in recurs se face referire la mai multe acte emise de institutii diferite, respectiv de Comisia de solutionare a contestatiei formulata de reclamant impotriva actului prin care i s-a acordat calificativul reclamantului pentru anul 2006, precum si de catre Ministerul Justitiei (adresa nr. 6008/75/P/2007). Dupa identificarea actului administrativ atacat sau a dreptului invocat, prima instanta trebuie sa puna in discutie si calitatea procesual pasiva a paratilor in functie de actul emis. In consecinta, in baza art. 312 al. 1, 2, 5 C. pr. civ. instanta a admis recursul formulat in cauza, a casat sentinta atacata si a trimis cauza spre rejudecare la Tribunalul Mures, urmand ca prima instanta sa puna in discutia partilor si sa clarifice toate aspectele mentionate mai sus.
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Hotarare penala prin care s-a solutionat si actiunea civila. Efecte asupra actiunii in regres formulata ulterior de prepusul - debitor solidar Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 45 din 16 ianuarie 2020
Raspundere civila delictuala. Despagubiri solicitate de catre victima unui accident rutier Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 202 din 29 ianuarie 2020
Litigiile intemeiate pe Legea contenciosului administrativ sunt de compenteta tribunalului cand au ca finalitate analiza unui raport juridic de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. 192/2020 din 12.03.2020
Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020
Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019
ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia CCR nr. 335/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 3/2019 privind solutionarea sesizarilor formulate prin care se solicita pronuntarea unei hotarari prealabile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia C.C.R. nr. 5/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 32 din Legea nr. 7/1996 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Motivarea decizie de concediere versus Oportunitatea acesteia. Solutii jurisprudentiale Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Reglementarea administratiei publice, centrale si locale, in Noul Cod Administrativ (II) Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea contenciosului administrativ: atacarea ordonantelor declarate neconstitutionale � intre disciplinarea justitiabililor si incalcarea principiului neretroactivitatii legii Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T
Cum se poate contesta o sanctiune a ANSPDCP (Autoritatii de supraveghere)? Sursa: EuroAvocatura.ro
[Av. muncii] Anuntul privind concursul pentru ocuparea unei functii publice Sursa: MCP Cabinet avocati
Admisibilitatea actiunii in anulare a Certificatului de Urbanism Sursa: EuroAvocatura.ro