din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1106 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Dreptul muncii. Contractul de Munca » Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?

  Publicat: 14 Nov 2024       434 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: Dreptul muncii. Contractul de Munca  


Care sunt masurile aplicate lucratorilor care sunt resortisanti ai tarilor terte si sunt
detasati dintr-un stat membru UE in altul?

Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Comitetul Economic si Social a fost creat prin Tratatul de constituire a Comunitatii Economice Europene din 1957 cu scopul de a reprezenta interesele diverselor grupuri economice si sociale.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
In sensul legislatiei comunitare antitrust, prin �intreprindere� se intelege orice entitate angajata intr-o activitate economica, adica o activitate constand in oferirea de bunuri sau de servicii pe o piata data, independent de statutul sau juridic si de modul de finantare.
Desemneaza ansamblul de masuri, prestatii in bani si in natura, acordate in vederea protejarii veniturilor in cazul aparitiei riscurilor sociale.

Informatiile primite de Comisia Europeana indica faptul ca un numar considerabil de state membre cer lucratorilor detasati care sunt resortisanti ai tarilor terte si care au rezidenta legala sau sunt angajati legal in alt stat membru, permis de lucru sau le impun cerintele legate de viza in ceea ce priveste accesul la piata fortei de munca . Alte conditii se aplica in continuare in ceea ce priveste permisele de sedere si/sau cerintele legate de viza care ar putea impiedica exercitarea efectiva a unei libertati fundamentale de catre prestatorul de servicii . Printre aceste conditii figureaza perioade minime de munca si de incadrare in munca, anumite tipuri de contracte in tara de origine, sau o durata minima a permisului de sedere in tara in care angajatorul se stabileste. Astfel de masuri nu sunt in conformitate cu regulile impuse de tratat in ceea ce priveste libertatea de a presta servicii, astfel cum sunt interpretate de Curtea Europeana de Justitie.


In comunicarea sa din luna aprilie 2006, Comisia a concluzionat ca, pe baza jurisprudentei actuale, un stat membru gazda nu poate impune formalitati administrative sau conditii suplimentare lucratorilor detasati care provin din tari terte in cazul in care acestia sunt angajati legal de un prestator de servicii stabilit intr-un stat membru diferit, fara a aduce atingere, totusi, dreptului statului membru gazda de a verifica faptul ca aceste conditii sunt respectate in cadrul statului membru in care prestatorul de servicii este stabilit. In consecinta, exista inca un numar considerabil de state membre care nu respecta in intregime sau in mod corect aceasta jurisprudenta, sau care nu o aplica deloc.


Sursa:Comunicare din 13.06.2007 a Comisiei Catre Consiliu, catre Parlamentul European, catre Comitetul Economic si Social European si catre Comitetul Regiunilor- Detasarea lucratorilor in cadrul prestarii de servicii - cresterea beneficiilor si a potentialului acesteia garantandu-se in acelasi timp protectia lucratorilor -https://eur-lex.europa .eu/


Poate un cetatean al unei tari terte sa fie detasat in un stat membru?


Da. Daca cetateanul tarii terte locuieste si munceste legal in un stat membru, angajatorul sau il poate detasa in alt stat membru in aceleasi conditii care se aplica unui cetatean al Uniunii. In ceea ce priveste conditiile de munca si de incadrare in munca, prevederile directivei privind prestarea de servicii transnationale se aplica in totalitate. Curtea Europeana de Justitie a stabilit clar in cazul Van der Elst (C-43/93) ca statele membre nu au dreptul sa solicite avizul de angajare al unui cetatean al unei tari terte daca este detasat de catre o intreprindere stabilita in alt stat membru.


In ceea ce priveste coordonarea securitatii sociale, cetatenii unei tari terte intra sub prevederile Regulamentului (UE) nr. 1231/2010, cu conditia sa detina rezidenta legala (sa locuiasca si sa munceasca legal) pe teritoriul unui stat membru si sa nu aiba interdictie de a parasi statul membru, poate fi considerat detasat din punctul de vedere al regulilor privind coordonarea sistemelor de Securitate sociala in aceleasi conditii ca un cetatean UE.


Sursa:Inspectia Muncii - Ghid practic privind detasarea lucratorilor -https://www.inspectiamuncii.ro/




Citeşte mai multe despre:    detasare transnationala    cetateni non-UE    detasarea cetatenilor straini    detasare    delegare    Regulamentul 1231/2010    Directiva 96/71    Codul muncii

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana