Noile modificari la Codul de procedura fiscala, aprobate recent de Guvern, au fost publicate in Monitorul Oficial. Prin aceste modificari, au fost introduse reglementari noi in ceea ce priveste fisele de platitor, poprirea creantelor fiscale, certificatul de atestare fiscala, declararea si plata impozitului pe profit aferent anului 2011.Modificarea cea mai importanta adusa de aceasta Ordonanta priveste termenul de declarare si de plata a impozitului pe profit.Impozitul pe profit datorat pentru anul 2011 se declara si se plateste potrivit prevederilor titlului II ``Impozit pe profit`` din Codul fiscal aplicabile pana la data de 31 decembrie 2011, cu exceptia datei depunerii declaratiei anuale de impozit pe profit pentru anul 2011 care va fi cel tarziu data de 25 martie 2012 pentru toti contribuabilii, cu exceptia contribuabililor prevazuti la art. 34 alin. (5) lit. a) si b) din Codul fiscal (organizatii non profit, contribuabilii care obtin venituri majoritar din agricutura) care depun declaratia anuala de impozit pe profit pentru anul 2011 pana la data de 25 februarie 2012.
Ca o concluzie, atat cei care nu au declarat si nu au platit nimic pentru trimestrul IV 2011, cat si cei care au declarat si au platit pentru trimestrul IV la nivelul trimestrului III, VOR DEPUNE DECLARATIA ANUALA PRIVIND IMPOZITUL PE PROFIT (FORMULAR 101) PANA CEL TARZIU IN DATA DE 25 MARTIE 2012. PLATA IMPOZITULUI ANUAL DATORAT SE VA EFECTUA PANA LA ACEASTA DATA .Celelalte modificari aduse de aceasta Ordonanta sunt prezentate in continuare:
- Prin modificarile aduse Codului de procedura fiscala s-a reglementat accesul contribuabililor la fisele de evidenta analitica pe platitor, asigurandu-se in acest fel transparenta in ceea ce priveste informatiile existente in acestea. Procedura urmeaza sa fie stabilita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
- S-a introdus posibilitatea ca persoanele care detin parti sociale la o societate comerciala sa poata solicita certificatul de atestare fiscala, in scopul cunoasterii de catre acestea a situatiei fiscale a societatii.
- S-a stabilit ca un contribuabil rezident in Romania ale carui venituri cad sub incidenta unei conventii de evitare a dublei impuneri si care considera ca impozitarea nu este conforma cu prevederile acesteia, poate declansa procedura amiabila prevazuta de conventie prin depunerea unei cereri la ANAF.
- Prin aceasta ordonanta, Guvernul a reglementat obligatia organului fiscal de a restitui din oficiu, in termen de 5 zile lucratoare, a sumelor incasate prin poprire in plus fata de creantele fiscale inscrise in adresa de infiintare a popririi. Aceasta situatie apare, de regula, ca urmare a infiintarii popririi la mai multe banci la care debitorul are deschise conturi . S-a prevazut expres ca nerespectarea termenului de doua zile pentru ridicarea masurilor de executare silita atrage raspunderea statului pentru prejudiciile cauzate contribuabilului de functionarii publici, urmand ca atragerea raspunderii acestora din urma sa se faca in conditiile Statutului functionarilor publici si al Legii nr. 324/2009.
- O alta modificare a Codului de procedura fiscala vizeaza si procedura de comunicare a actului administrativ fiscal. Astfel, in vederea eliminarii dificultatilor aparute in practica in legatura cu aplicarea actualulelor prevederi si pentru a oferi textului o mai mare claritate, la art. 44 se stabileste ca actele administrative fiscale vor fi comunicate direct prin remitere sub semnatura, fax, e-mail, numai daca prin aceasta modalitate se realizeaza comunicarea . Va rugam sa nu ezitati sa ne contactati pentru informatii sau clarificari suplimentare.
Andreea MIHAIESCUPreciziei Business CenterBd. Preciziei nr.1 Tronson 1 et.2sector 6, Bucuresti, cod 062202 Tel./Fax: 021.313.0606 021.313.1060, 021.313.0484Mobil: 0726.366.393[email protected]
Solicitarile pentru facilitati fiscale pot fi depuse pana la 16 decembrie 2019 20 Sep 2019 | 999
Camera Consultantilor Fiscali a publicat data si tematica pentru sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2019 10 Sep 2019 | 1226
Ministerul Finantelor a prezentat proppuneri pentru o restructurare financiara 25 Jun 2019 | 807
RIL admis: competenta functionala a tribunalelor in apelurile impotriva hotararilor pronuntate de judecatorii in contestatiile la executare 04 Jun 2019 | 828
S-a injumatatit termenul de solutionare a cererilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult 18 Apr 2019 | 763
ICCJ. Dezlegarea unei chestiuni de drept privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa � planul de reorganizare a debitorului nu poate sa prevada esalonarea la plata a creantelor curente 28 Mar 2019 | 2568
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Constitutionalitatea Legii darii in plata Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T
RIL admis - sectiile civile ale tribunalelor sunt competente functional sa solutioneze apelurile declarate impotriva hotararilor pronuntate de judecatorii asupra contestatiilor formulate impotriva executarilor silite pornite in temeiul dispozitiilor art. 260 din Legea nr. 207/2015 Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia C.C.R. nr. 832/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor unor dispozitii din Codul de procedura fiscala Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 833/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) din OUG nr. 44/2015 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia ICCJ nr. 16/2019 - O hotarare judecatoreasca in materie civila, referitoare la restituirea despagubirilor acordate in baza Legii nr. 10/2001 este asimilata, in vederea executarii, unui titlu executoriu referitor la creante bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie