Aceasta a fost propunerea Comisiei2 a CSM - Consolidarea si eficientizarea institutionala a CSM si a institutiilor coordonate, transmisa plenului CSM in urma sedintei din 9 noiembrie.``Sunt extrem de satisfacut de decizia de astazi a plenului CSM. Astazi s-a realizat una dintre revendicarile importante ale protestului generalizat al instantelor din 2009``, a declarat, dupa centralizarea voturilor, judecatorul Adrian Toni Neacsu, coordonatului Comisiei 2, pentru infocsm.ro.Astfel, plenul a votat, cu majoritate de voturi, ca ``desemnarea unui judecator ca membru intr-un birou electoral este conditionata de exprimarea prealabila a acordului acestuia``.In plus, membrii CSM au decis, tot cu majoritate de voturi, ca ``detasarea judecatorilor desemnati sa faca parte din birourile electorale nu poate avea loc prin efectul legii, ca urmare a tragerii la sorti efectuate de presedintele instantei, ci trebuie sa se realizeze in forma prevazuta de lege pentru detasare, de catre CSM``.
``Degrevarea judecatorilor de activitatea de la birourile electorale este un deziderat vechi al judecatorilor. Inca din 2008, CSM a constatat, prin mai multe hotarari, faptul ca astfel se incalca principiului inamovibilitatii judecatorului, dar tot ce s-a facut a fost sa se initieze demersuri de modificare a legii, la care, din pacate, nu s-a primit nici un raspuns din partea legiuitorului``, a explicat in timpul dezbaterii judecatorul Adrian Toni Neacsu, coordonatului Comisiei 2.
Persoana fizica, in calitate de operator, sanctionata contraventional pentru dezvaluire de date cu caracter personal 15 Mar 2021 | 1715
Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 4 noiembrie 2019 04 Nov 2019 | 2121
Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 28 octombrie 2019 29 Oct 2019 | 1705
Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 11 octombrie 2019 11 Oct 2019 | 999
BEC: Sediile sectiilor de votare din strainatate utilizate la al doilea tur al alegerilor prezidentiale pot fi diferite fata de cele din primul tur 08 Oct 2019 | 742
Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 12 septembrie 2019 12 Sep 2019 | 1023
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
GDPR: Prelucrarea datelor in contextul marketingului direct Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
GDPR: Valabilitatea consimtamantului on-line al parintilor pentru prelucrarea datelor lor si ale copiilor Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Conditiile in care o perioada de garda in regim de permanenta constituie in integralitatea sa timp de lucru Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
CEDO: Cegolea impotriva Romaniei. Discriminare Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Decizia CCR nr. 143/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru aprobarea OUG 86/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 3/2000 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 146/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea privind alegerea Presedintelui Romaniei, Legea privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European si din din Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative in materie electorala. Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala
Actiune in constatarea nulitatii absolute a actului constitutiv al unei societati nou infiintate Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1063 din 7 iunie 2016