Implementarea sistemului de inspectie economico-financiara va conduce la intarirea disciplinei bugetare si economico-financiare la operatorii economici.Inspectia economico-financiara se efectueaza la: regii autonome, companii si societati nationale, societati comerciale la care statul sau o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic sau majoritar.Obiectivele inspectiei sunt cresterea responsabilitatii operatorilor economici in exercitarea activitatii economico-financiare, precum si intarirea disciplinei bugetare si economico-financiare la acestia.
De asemenea, actul normativ adoptat astazi aduce o mai buna protectie operatorilor economici prin:- Comunicarea avizului de inspectie cu 15-30 de zile inainte de inceperea inspectiei, cu precizarea obiectului, perioadei de verificare si de efectuare a inspectiei;- Dreptul de a beneficia de asistenta de specialitate sau juridica pe durata inspectiei;- Dreptul de a fi informat pe parcursul inspectiei asupra rezultatelor constatate;- Operatorul economic va primi raportul de inspectie economico-financiara si va avea posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere in scris;- Efectuarea controlului la sediul organului de inspectie, astfel incat activitatea operatorului economic sa fie cat mai putin perturbata.Prin inspectia economico-financiara se verifica:- Masurile de realizare a veniturilor, de reducere a cheltuielilor si de diminuare a arieratelor;- Respectarea reglementarilor economico-financiare si contabile;- Fundamentarea si justificarea sumelor acordate de la bugetul general consolidat pentru subventionarea unor produse sau sustinerea unor activitati;- Obligatiile catre bugetul general consolidat, cu exceptia celor fiscale, conform competentelor legale.Prin Ordonanta de Urgenta adoptata de Guvern au fost introduse o serie de prevederi, intre care mentionam:- Controlul financiar ex-post se desfasoara la solicitarea autoritatilor publice cu atributii de control asupra modului de formare, de administrare si de intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public;- In situatia in care operatorul economic a fost supus unei verificari de catre Curtea de Conturi, obiectivele avute in vedere de auditorul public extern nu mai pot fi supuse inspectiei economico-financiare;- Activitatea de inspectie economico-financiara se organizeaza si se desfasoara in baza unor programe anuale, trimestriale si lunare aprobate in conditiile stabilite prin ordin al Ministrului Finantelor Publice, care vor fi corelate in prealabil cu programul de activitate al Curtii de Conturi .Ordonanta de urgenta privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici reglementeaza cu claritate:- Atributiile, competentele si obiectivele inspectiei economico-financiare;- Exercitarea inspectiei economico-financiare (control ex-ante, control operativ si control ex-post, separat sau combinat);- Cadrul metodologic de efectuare a inspectiei economico-financiare;- Intocmirea actelor de inspectie economico-financiara si valorificarea constatarilor inscrise in acestea;- Obligatiile operatorilor economici verificati;- Contraventiile, sanctiunile si caile de atac.Adoptarea noilor reglementari va contribui la punerea in aplicare a unor prevederi din O.U.G. nr. 66/2011, respectiv la constatarea si recuperarea de la debitori a sumelor reprezentand corectii financiare, in conformitate cu prevederile reglementarilor comunitare, ca urmare a constatarii unor nereguli de sistem sau a identificarii unor nereguli in aplicarea de catre beneficiarii publici a prevederilor legale privind achizitiile publice, in scopul evitarii blocajului implementarii proiectelor de investitii, inclusiv a celor majore, finantate prin instrumente structurale.
RIL admis: recuperarea prejudiciului produs de salariat - momentul de inceput al termenului de prescriptie extinctiva 05 Jun 2019 | 1733
Monitorul Oficial din data de 29 martie 2017 29 Mar 2017 | 1627
Monitorul Oficial din data de 16 ianuarie 2017 16 Jan 2017 | 1853
Constitutionalitate. Art. 82 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 ref. la pensionarea personalului din sistemul de justitie 11 May 2016 | 4325
Invitatie la cea de-a doua editie a Conferintei Nationale de Contencios Administrativ 12 Feb 2016 | 2194
12 persoane au fost trimise in judecata in dosarul retrocedarilor frauduloase 10 Apr 2015 | 2273
Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
ICCJ. Dezlegare chestiune de drept � scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati Pronuntaţă de: Tribunalul Arges
Rambursarea retroactiva a somajului eronat de catre autoritatea publica Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati