Aceste masuri vor spori transparenta si echitabilitatea procedurilor in materie de concurenta, oferind partilor o imagine clara a aspectelor pe care se pot astepta sa le intalneasca in diferite etape ale unei investigatii antitrust si sporind capacitatea acestora de a interactiona cu serviciile Comisiei. In cazul unui diferend legat de drepturile lor procedurale, partile pot sesiza in aceasta privinta consilierul-auditor in domeniul concurentei, care va avea un rol mai proeminent pe tot parcursul procedurii antitrust.Joaquin Almunia, vicepresedinte al Comisiei si comisar responsabil de politica in materie de concurenta, a afirmat: ``Pachetul procedural demonstreaza faptul ca dorim sa ascultam punctul de vedere al partilor interesate, dorim sa invatam din experienta si sa facem imbunatatiri, mentinand insa eficienta procedurilor. Cred ca toate partile la procedurile in domeniul concurentei vor beneficia de imbunatatiri reale in practica``.Comunicarea privind cele mai bune practici introduce o serie de elemente noi fata de proiectul anterior, prezentat in 2010, elaborat in urma unei consultari publice si bazat pe experienta concreta, printre care:- informarea partilor, in cadrul comunicarii privind obiectiunile, cu privire la principalii parametri relevanti care sunt avuti in vedere pentru impunerea eventuala a unor amenzi; extinderea sferei reuniunilor de analiza a situatiei curente la cazurile de cartel si includerea reclamantilor aflati in situatii specifice;- un acces imbunatatit la ``contributiile esentiale`` ale reclamantilor sau ale partilor terte, de exemplu studii economice, inainte de emiterea comunicarii privind obiectiunile; - publicarea deciziei de respingere a plangerilor, fie integral, fie in rezumat. Pachetul cuprinde, de asemenea, un mandat revizuit al consilierului-auditor, care consolideaza si extinde rolul consilierului-auditor. Consilierul-auditor este independent de serviciile de gestionare a cazurilor si joaca un rol crucial in calitate de aparator al drepturilor procedurale in cadrul procedurilor in domeniul concurentei. In special, noul mandat ii permite consilierului-auditor sa intervina in timpul etapei de investigare a procedurilor antitrust si a anumitor proceduri in materie de concentrari economice.Pachetul include, de asemenea, noi evolutii legate de cele mai bune practici privind comunicarea de date economice.Comunicarea privind cele mai bune practici privind procedurile antitrustComunicarea contine orientari privind cele mai bune practici, menite sa asigure o mai buna informare a partilor cu privire la situatia curenta, pe tot parcursul procedurilor. Comunicarea prevede, de asemenea, o interactiune extinsa intre serviciile Comisiei si partile relevante, dintr-un stadiu incipient al procedurii, dupa cum urmeaza. Urmatoarele practici au fost aplicate incepand cu 2010: - initierea mai rapida a procedurilor oficiale; - organizarea de reuniuni de analiza a situatiei curente in momente-cheie ale procedurilor; divulgarea contributiilor esentiale inca din etapa de investigare; - anuntarea publica a initierii si a inchiderii unei proceduri, precum si a trimiterii unei comunicari privind obiectiunile; - orientari cu privire la modul in care sunt utilizate in practica procedurile privind angajamentele.In urma unei consultari publice lansate in ianuarie 2010 si avand in vedere experienta dobandita cu ocazia proiectelor de bune practici, au fost introduse noi imbunatatiri esentiale: informarea partilor, prin comunicarea privind obiectiunile, cu privire la principalii parametri relevanti care sunt avuti in vedere pentru impunerea eventuala a unor amenzi; - extinderea sferei reuniunilor de analiza a situatiei curente la cazurile de cartel si includerea reclamantilor aflati in situatii specifice; - un acces imbunatatit la ``contributiile esentiale`` ale reclamantilor sau ale partilor terte, de exemplu studii economice, inainte de emiterea comunicarii privind obiectiunile; - publicarea deciziei de respingere a plangerilor, fie integral, fie in rezumat. Revizuirea mandatului consilierului-auditorMandatul revizuit consolideaza rolul consilierului-auditor ca aparator al drepturilor procedurale.Un element extrem de important este acela ca consilierul-auditor are noi atributii in etapa de investigare: - sa solutioneze problemele legate de confidentialitatea comunicarilor dintre intreprinderi si avocatii lor externi (secretul profesional); - sa intervina atunci cand o intreprindere considera ca nu a fost informata cu privire la statutul sau in cadrul procedurii; - Partile vor avea, de asemenea, posibilitatea sa sesizeze consilierul-auditor in cazul in care considera ca nu ar trebui sa fie constranse sa raspunda la acele intrebari care le-ar putea obliga sa recunoasca o incalcare; - sa intervina in diferendele legate de prelungirea termenelor de raspuns la solicitarile de informatii, in conformitate cu articolul 18 alineatul (3) din Regulamentul nr. 1/2003 in materie de practici anticoncurentiale. Alte evolutii esentiale includ: - un rol consolidat in pregatirea si desfasurarea audierii orale; - prezentarea de rapoarte privind exercitarea efectiva a drepturilor procedurale pe parcursul procedurilor, inclusiv in etapa de investigare; - noul mandat autorizeaza in mod expres partile sa sesizeze consilierul-auditor in cadrul procedurilor privind angajamentele in cazurile de antitrust.Cele mai bune practici privind comunicarea de date economiceAvand in vedere importanta tot mai mare a aspectelor economice in cazurile complexe, Comisia solicita adesea date economice substantiale si, de multe ori, partile prezinta argumente bazate pe teorii economice complexe sau furnizeaza analize empirice.Pentru a rationaliza modul de comunicare si de evaluare a acestor elemente de proba, cele mai bune practici prezinta criteriile pe care ar trebui sa le indeplineasca analizele economice si econometrice si explica modul in care vor fi gestionate acestea.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 707
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1486
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1181
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1085
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1631
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1588
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro