Va prezentam in continuare principalele modificari aduse Codului de Procedura Fiscala :
- introducerea unei noi prevederi in ceea ce priveste sfera de aplicare a codului si anume ca acesta nu se aplica pentru administrarea creantelor datorate bugetului general consolidat rezultate din raporturi juridice contractuale, cu exceptia redeventelor miniere si a redeventelor petroliere
- modificarea prevederilor privind secretul fiscal prin completarea Art. 11 cu doua noi alineate care prevad ca este permisa transmiterea informatiilor de natura celor prevazute la alin. (1), inclusiv pentru perioada in care a avut calitatea de contribuabil contribuabilului insusi si succesorilor acestuia
- introducerea unui nou articol privind schimbarea competentei in cazul in care se schimba domiciliul fiscal. Potrivit OG nr. 29/2011, competenta teritoriala trece la noul organ fiscal de la data schimbarii domiciliului fiscal, prevederile aplicandu-se in mod corespunzator si contribuabililor mari si mijlocii, definiti potrivit legii, in cazul in care se modifica aceasta calitate
- introducerea unei noi prevederi privind comunicarea actului administrativ fiscal si anume ca daca acesta nu a fost comunicat potrivit art. 44 nu este opozabil contribuabilului si nu produce niciun efect juridic
- se modifica Art. 48 privind indreptarea erorilor materiale prin detalierea procedurilor urmate de organul fiscal
- introducerea precizarii ca organul fiscal poate solicita numai in scris prezenta contribuabilului la sediul sau pentru a da informatii despre situatia sa fiscala
- se modifica Art. 67 "Stabilirea prin estimare a bazei de impunere" in sensul clarificarii situatiilor in care organul fiscal poate stabili baza de impunere si obligatia fiscala de plata aferenta, prin estimarea rezonabila a bazei de impunere
- modificarea termenului de eliberare a certificatului de inregistrare fiscala de la 15 la 10 zile de la data depunerii declaratiei de inregistrare fiscala potrivit art. 72 alin. (3) sau, dupa caz, a cererii potrivit art. 72 alin. (9)
- se modifica Art. 102 "Comunicarea avizului de inspectie fiscala" prin precizarea mai clara a conditiilor in care se emite acest aviz
- se modifica prevederile privind inspectia fiscala in sensul ca data incheierii inspectiei fiscale este data programata pentru discutia finala cu contribuabilul sau data notificarii de catre contribuabil ca renunta la acest drept
- modificarea prevederilor privind certificatul de atestare fiscala in sensul ca organul fiscal emitent poate inscrie in certificatul de atestare fiscala sumele certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul solicitant le are de incasat de la autoritati contractante definite potrivit OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006
MFP supune dezbaterii publice proiectul Legii noului Cod fiscal si al noului Cod de procedura fiscala 02 Jul 2014 | 1263
Ordonanta pentru modificarea Codului de procedura fiscala a fost aprobata 26 Jan 2012 | 3763
ANAF: Proiect Ordin privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala 19 Sep 2011 | 3234
Noul Cod de procedura fiscala: Cand se anuleaza debitele fiscale ? 12 Sep 2011 | 3796
Decizia ICCJ nr. 16/2019 - O hotarare judecatoreasca in materie civila, referitoare la restituirea despagubirilor acordate in baza Legii nr. 10/2001 este asimilata, in vederea executarii, unui titlu executoriu referitor la creante bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia CCR nr. 72/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2331 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala si ale art. 350 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Nu se poate vorbi despre o suma nedatorata cata vreme plata acesteia s-a efectuat in baza unei decizii a angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 1467, in sedinta publica din 9 martie 2017
Nu se poate dispune obligarea salariatului la restituirea sumei incasate daca aceasta i-a fost remisa in baza unor acte valide si necontestate la acel moment Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 1467/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017