A� BACI CONSTANTIN CRISTIAN - chestor de politie, care la data savarsirii faptelor detinea functia de secretar general in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, sub aspectul savarsirii a doua infractiuni de abuz in serviciu contra intereselor publice.Inculpatul, in numele si pentru Ministrul Administratiei si Internelor, a aprobat ocuparea a trei posturi in cadrul Jandarmeriei Romane si a unui post in cadrul Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Galati, desi, conform Ordinelor Ministrului Administratiei si Internelor si a prevederilor O.U.G. nr. 34/2009, ocuparea prin examen sau concurs a posturilor vacante din unitatile Ministerului Administratiei si Internelor si recrutarea personalului din sursa externa erau suspendate. Prin derogari ilegale de la ordinele mentionate au fost deblocate posturi, pe care au fost incadrati in randul cadrelor militare active ale Jandarmeriei Romane, numitii F.C., M.L.P. si S.A., iar in cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, numitul D.G..Cei patru ``castigatori`` ai concursurilor nu au lucrat nicio zi in cadrul Jandarmeriei Romane sau Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, intrucat, la data la care acestia au fost numiti pe functii, au si fost transferati in unitati ale Inspectoratului General al Politiei Romane, cu aprobarea inculpatului Baci Constantin Cristian .A� PATRASCU ADRIAN- chestor de politie, care la data savarsirii faptelor detinea functia de director general al Directiei Generale Management Resurse Umane in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, sub aspectul savarsirii a doua infractiuni de abuz in serviciu contra intereselor publice.Inculpatul a avizat in mod ilegal ocuparea a trei posturi in cadrul Jandarmeriei Romane si a unui post in cadrul Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Galati, desi conform Ordinelor Ministrului Administratiei si Internelor si a prevederilor O.U.G. nr. 34/2009, ocuparea prin examen sau concurs a posturilor vacante din unitatile Ministerului Administratiei si Internelor si recrutarea personalului din sursa externa erau suspendate. Prin derogari ilegale de la ordinele mentionate au fost deblocate posturi, pe care au fost incadrati in randul cadrelor militare active ale Jandarmeriei Romane, numitii F.C., M.L.P. si S.A., iar in cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, numitul D.G..A� OPRITESCU ION VALENTIN- comisar sef de politie, care la data savarsirii faptelor detinea functia de director general al Directiei Generale Financiare in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, sub aspectul savarsirii a doua infractiuni de abuz in serviciu contra intereselor publice.Inculpatul a incalcat dispozitiile legale privind exercitarea controlului financiar preventiv si a avizat incadrarea si salarizarea celor patru candidati in favoarea carora s-a organizat concursul in mod ilegal.Desi, in temeiul atributiilor de serviciu, avea obligatia sa exercite asupra tuturor operatiunilor care afecteaza fondurile publice si/sau patrimoniului public, inclusiv operatiunile care vizeaza angajamentele legale si angajamentele bugetare, deschiderea si repartizarea de credite bugetare sau ordonantarea cheltuielilor, datorita faptului ca intregul demers urmarea sa creeze doar aparenta de legalitate, si-a dat acordul pentru scoaterea posturilor la concurs printr-o simpla semnatura formala, pe o nota-raport neinregistrata la compartimentul pe care il conducea si in absenta unui control financiar preventiv.A� STOLERIU CONSTANTIN- subcomisar de politie, care la data savarsirii faptelor detinea functia de ofiter in cadrul Directiei Generale Management Resurse Umane a Ministerului Administratiei si Internelor, sub aspectul savarsirii infractiunii de complicitate la abuz in serviciu contra intereselor publice.Inculpatul, prin sprijinul acordat deblocarii ilegale a posturilor, destinate ocuparii exclusive de catre cei 4 persoane, a contribuit la incadrarea acestora fara drept in randul cadrelor militare active .A� ANTONESCU OLIMPIODOR- general - locotenent, care la data savarsirii faptelor detinea functia de inspector general al Jandarmeriei Romane, sub aspectul savarsirii infractiunii de neglijenta in serviciu .Inculpatul a aprobat componenta nominala a comisiilor de examen si procedura de examen contrar dispozitiilor prevazute in Ordinul Ministrului Administratiei si Internelor, in scopul exclusiv al incadrarii in randul cadrelor militare active a celor patru participanti, de altfel singurii candidati la concurs. De asemenea, in favoarea numitului F.C., care a fost numit ca sef al Directiei Financiare din cadrul Jandarmeriei Romane, prin incalcarea atributiilor de serviciu, a avizat transferul si practic promovarea acestuia in cadrul Politiei Romane - la Directia Generala Financiara a Ministerului Administratiei si Internelor, deci pe o functie prevazuta pentru gradul de general.A� RUGINA GHEORGHE NICOLAIE- general de brigada, care la data savarsirii faptelor detinea functia de adjunct al inspectorului general al Jandarmeriei Romane, sub aspectul savarsirii infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor publice si fals intelectual.Inculpatul a incalcat, cu stiinta, atributiile de serviciu, deoarece a efectuat demersuri in scopul ocuparii in cadrul examenului organizat, in favoarea si numai pentru cei patru candidati, ale caror dosare de inscriere nu le-a verificat nici macar formal. In acest mod, cei patru au fost incadrati, desi de la dosarele acestora de inscriere lipseau documente esentiale, care, in cazul unei competitii reale ar fi atras excluderea de la posibilitatea de a participa la concurs.A� GRIGOROIU MARIAN VALENTIN- colonel, care la data savarsirii faptelor detinea functia de director al Directiei Resurse Umane din cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Romane, sub aspectul savarsirii infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice si complicitate la fals intelectual.Inculpatul si-a incalcat atributiile de serviciu care prevedeau obligatia ca posturile scoase la concurs sa fie publicate, cu cel putin 10 zile inainte de data concursului, la sediul unitatii, pe pagina de internet a institutiei organizatoare sau in presa scrisa. De asemenea, inculpatul nu a respectat prevederile legale, potrivit carora componenta comisiilor se stabileste cu cel putin 15 zile inainte de data desfasurarii concursului, iar, in calitate de membru al comisiei de concurs privind incadrarea postului de sef al Directiei financiare din cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Romane, nu a verificat corectitudinea intocmirii dosarului de recrutare a candidatului F.C. din care lipseau mai multe documente obligatorii care ar fi atras, in cazul unei competitii oneste, descalificarea candidatului.Probele administrate in cauza in cursul urmaririi penale au relevat urmatoarea situatie de fapt:In toamna anului 2010, in cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Romane si al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, au fost deblocate posturi in scopul exclusiv al angajarii ilegale , a patru persoane, respectiv a numitului F.C. direct intr-o functie de autoritate publica din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, iar a celorlalti trei pe functii de ofiteri.Datorita faptului ca realizarea acestui scop nu era posibila intr-o singura etapa si, in plus, era nevoie si de crearea unei aparente de legalitate a incadrarii acestora din sursa externa, in conditiile in care rigorile legale prevedeau pastrarea echilibrului bugetar menit sa reduca nivelul cheltuielilor bugetare la un nivel care sa permita respectarea angajamentelor interne si internationale asumate de Guvernul Romaniei, au fost demarate mai intai proceduri care sa creeze aparenta de nevoie pentru structuri ale Ministerului Administratiei si Internelor de personal din surse externe. Odata angajate in randul cadrelor active ale Ministerului Administratiei si Internelor, trei dintre acestia au fost transferati de la Inspectoratul General al Jandarmeriei Romane la Inspectoratul General al Politiei Romane, iar al patrulea a ramas in cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta. Aceste demersuri, respectiv identificarea unor posturi vacante, apte a fi deblocate, organizarea concursurilor, componenta comisiilor, aparenta examinarii candidatilor au fost desfasurate prin incalcarea atributiilor de serviciu de catre inculpati, in functie de nivelul de decizie la care se aflau.In acest context al organizarii concursurilor, inculpatii au intocmit, aprobat, avizat documente in baza carora a fost atins scopul final infractional al acestor activitati, respectiv incadrarea in functii.Dosarul a fost inaintat, spre competenta solutionare, Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Fostul sef al DGSP Tulcea trimis in judecata pentru abuz in serviciu 15 Aug 2017 | 1761
Sinteza a cauzelor finalizate de procurorii DNA in luna februarie 2017, altele decat cele deja mediatizate 12 Mar 2017 | 1587
CCR. Conflict juridic de natura constitutionala intre Ministerul Public � PICCJ � DNA si Guvernul Romaniei 27 Feb 2017 | 2869
Cauzele finalizate de procurorii DNA in luna decembrie 2016, avand ca obiect infractiuni de fraudare a fondurilor europene, altele decat cele deja mediatizate 11 Jan 2017 | 3016
Cauzele finalizate de procurorii DNA in luna decembrie 2016, altele decat cele deja mediatizate 10 Jan 2017 | 2457
Decrete de numire in functia de procuror sef in cadrul PICCJ 05 Jan 2017 | 1013
Suspendarea raportului de serviciu in cazul savarsirii de infractiuni de catre functionarii publici. Legalitatea desfasurarii unei activitati in domeniul privat Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Procedura de Camera preliminara in procesul penal Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Nevoia de schimbare in Politia Romana Sursa: EuroAvocatura.ro
Notar public trimis in judecata pentru abuz in serviciu Sursa: EuroAvocatura.ro
Suspendarea raportului de serviciu al functionarului public. Conditii Pronuntaţă de: Tribunalul ARGES - Sentinta civila nr. 292/17.07.2020
Raspunderea patrimoniala a salariatului. Conditiile de operare a retinerilor din salariu. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Decizia civila nr. 2314/2020 din 20.07.2020
Restituirea cauzei la parchet in ipoteza excluderii probelor administrate in cursul urmaririi penale Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, completul de 2 judecatori de camera preliminara, incheierea nr. 90 din 6 februarie 2020
Lipsa de aparare. Avocat din Baroul Constitutional "Bota Pompiliu" Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova - Sentinta penala Nr. 224 din 03.06.2011