Elicopterul avea la bord un echipaj compus din sapte membri, din care sase cadre militare din randul Fortelor Aeriene Israeliene (un pilot comandant, un copilot si un mecanic de bord, aflati in cabina de pilotaj, doi piloti de rezerva, un mecanic de bord, si un ofiter al Fortelor Aeriene Romane (observator).Catastrofa aeriana s-a soldat cu moartea violenta a celor sapte cadre militare precum si cu distrugerea totala a elicopterului.Cadrele militare israeliene se aflau pe teritoriul Romaniei pentru a participa la exercitiul de antrenament in comun al Fortelor Aeriene Romane si Fortelor Aeriene Israeliene in scopul cresterii eficientei bilaterale, a nivelului de standardizare si interoperabilitate in spatiul aerian operational.Traiectul de zbor aprobat pentru misiune a fost: Boboc, zona Buzau - Vernesti, zona Maneciu - Fundata (cu zbor de antrenament in zona), zona Campulung Muscel - Curtea de Arges (cu zbor de antrenament in zona), Varfu Negoiu - Piatra Craiului - Poiana Tapului (cu zbor de antrenament in aceste zone), Boboc .Obiectivul misiunii era de instruire a pilotilor pentru efectuarea zborului si navigatiei aeriene la munte, la altitudine mare si inaltime mica fata de formele de relief si de efectuare a aterizarilor la cote inalte.Cercetarile efectuate au relevat faptul ca la originea catastrofei aeriene in care a fost implicat elicopterul militar de tipul SIKORSKI CH-53D, s-a aflat un factor obiectiv concretizat in conditiile meteo nefavorabile intalnite pe timp de zbor, a caror evolutie concreta nu a putut fi prevazuta (caz fortuit). Echipajul s-a confruntat cu schimbari bruste si de mare amplitudine ale conditiilor meteo, constand in coborarea plafonului de nori si scaderea vizibilitatii sub limitele de zbor VFR (zbor la vedere), fenomene atmosferice greu previzibile in apropierea acestor forme de relief.In zona si in perioada de referinta s-a constatat ca situatia meteorologica a fost caracterizata de instabilitate atmosferica si de o mare variabilitate a elementelor de mediu caracterizate prin nebulozitate.Evolutia conditiilor meteo la altitudine si mai ales in zone muntoase este greu de stabilit cu certitudine deoarece aparitia curentilor ascendenti si descendenti specifici acestor forme de relief genereaza fenomene atmosferice care se modifica local intr-o succesiune imprevizibila, asa cum rezulta din hartile de sol Romania - Sectiunea Curbura Carpatilor din zona de referinta si din harta zonei de impact.Catastrofa aeriana nu s-a datorat unor motive tehnice sau erori umane, ci la originea acesteia s-a aflat un factor obiectiv, respectiv conditiile meteo nefavorabile intalnite pe traiectul de zbor, a caror evolutie concreta nu a putut fi prevazuta.