Masurile vizeaza:
1. Eliminarea inechitatilor rezultate din aplicarea prevederilor legale in urma carora persoanele fizice sunt obligate la plata unei contributii de asigurari sociale de sanatate calculata la nivelul salariului de baza minim brut pe tara, cu toate ca veniturile realizate se situeaza sub acest nivel.Astfel, se propune reglementarea expresa a anularii contributiei de asigurari sociale de sanatate, precum si a obligatiilor fiscale accesorii aferente, neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, stabilite prin decizie de impunere emisa si comunicata contribuabilului, datorata de persoanele fizice pentru care baza lunara sau, dupa caz, baza anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate este mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara, respectiv decat valoarea a douasprezece salarii de baza minime brute pe tara, aferenta perioadelor fiscale cuprinse intre 1 iulie 2015 si 31 decembrie 2017.De asemenea, se propune ca pentru aceeasi perioada, organul fiscal sa nu mai emita astfel de decizii de impunere, in conditiile in care acestea nu au fost emise inca.
2. Modificarea termenului de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate si a termenului de plata anticipata a acestei contributii, avand in vedere volumul semnificativ de decizii de impunere pentru stabilirea contributiei aferente perioadei 2014 - 2017, care nu au fost comunicate contribuabililor pana la data de 15 martie 2019, cu consecinta punerii contribuabililor in imposibilitatea de a beneficia de acordarea bonificatiei, independent de vointa acestora, in conditiile in care OUG nr.89/2018 conditioneaza acordarea bonificatiei de plata contributiei pana la 31 martie 2019.Astfel, se propune ca pentru sumele de plata stabilite prin deciziile de impunere anuale, emise si comunicate de organul fiscal competent intre data de 15 martie 2019, inclusiv, si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, inclusiv, pentru definitivarea contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice, pentru perioada 2014 - 2017, termenul de plata sa fie de 120 de zile de la intrarea in vigoare a ordonantei de urgenta. Pentru plata cu anticipatie a acestor sume, proiectul prevede acordarea unei bonificatii de 10%, daca sunt platite integral in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta. De asemenea, se propune ca pentru sumele de plata stabilite prin deciziile de impunere anuale, emise si comunicate de organul fiscal competent dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pentru definitivarea contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice, pentru perioada 2014 - 2017, termenul de plata sa fie de 120 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere. Pentru plata cu anticipatie a acestor sume, se prevede acordarea unei bonificatii de 10%, in conditiile in care sunt achitate integral in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere.
3. In ceea ce priveste TVA, se propune reducerea cotei de TVA de la 9% la 5% pentru livrarea alimentelor de inalta valoare calitativa, respectiv produse montane, bio, traditionale, autorizate de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.In prezent, potrivit prevederilor Codului fiscal, se aplica cota redusa de TVA de 9% pentru livrarea alimentelor, inclusiv bauturi, cu exceptia bauturilor alcoolice, destinate consumului uman si animal, animale si pasari vii din specii domestice, seminte, plante si ingrediente utilizate in prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau inlocui alimentele.Avand in vedere statisticile ingrijoratoare referitoare la starea de sanatate de populatiei, directiile de actiune in domeniul sanatatii stabilite la nivel mondial, prin care se incurajeaza alegerea de alimente mai sanatoase, precum si faptul ca cetatenii si consumatorii din Romania solicita din ce in ce mai frecvent produse alimentare de inalta calitate, s-a considerat necesar sa fie luate in regim de urgenta masuri la nivel national pentru incurajarea consumului de alimente de inalta valoare calitativa. Una dintre masurile care pot fi luate pentru atingerea acestor obiective este reducerea cotei de TVA pentru aceste alimente de la 9% la 5%, astfel incat sa fie facilitat accesul populatiei la produse sanatoase, de inalta valoare calitativa.
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 845
Ministerul Finantelor Publice si institutiile din subordine au demarat o verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic 12 Jul 2020 | 1597
Ministerul Economiei incurajeaza angajatorii sa ofere vouchere de vacanta 23 Jun 2020 | 1311
MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc 17 Jun 2020 | 1516
Senatul a adoptat proiectul de lege de anulare a amenzilor date in perioada starii de urgenta 17 Jun 2020 | 2091
MEEMA, mediator in dialogul retailerilor cu proprietarii de mall-uri 17 Jun 2020 | 1341
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
Uzucapiune. Somatia facuta catre o persoana pentru reabilitarea imobilului nu poate reprezenta, in sine, o dovada a dreptului de proprietate pentru destinatarul respectivei notificari Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 701/2020 Sedinta publica din data de 11 martie 2020
Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020
Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea
Decontarea serviciilor medicale pentru personalul din Justitie. Acte normative, conditii, distinctii Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 159/2017, in sedinta publica din 22 martie 2017