Masura raspunde cerintelor pietei, precum si celor ale Comisiei Europene, prin transpunerea noilor norme in domeniu .
Astfel, agentiile de turism care isi desfasoara activitatile pe teritoriul national, care comercializeaza catre consumatori persoane fizice pachete de servicii turistice sau componente ale acestora, au obligatia sa asigure furnizarea serviciilor turistice sau rambursarea tuturor platilor efectuate de catre sau pe seama turistilor, in masura in care respectivele servicii contractate nu sunt furnizate ca urmare a faptului ca agentia de turism se afla in dificultate financiara, definita potrivit legii. In cazul in care, in contractul privind comercializarea pachetului de servicii turistice este inclus transportul de pasageri, agentia de turism asigura si garantii pentru repatrierea turistilor.
Sistemele de garantare a raspunderii agentiilor de turism pentru furnizarea serviciilor turistice catre consumator sunt reprezentate de scrisori de garantie bancara, polite de asigurare sau alte instrumente de garantare legal constituite, care pot functiona distinct sau asociat. Garantia este efectiva si acopera costurile, inclusiv costurile estimate ale repatrierii. Suma asigurata si modalitatea de organizare si functionare a sistemelor de garantare se stabilesc prin ordin comun emis de Ministerul Turismului si Autoritatea de Supraveghere Financiara.
In prezent, legislatia obliga agentiile de turism touroperatoare sa incheie asigurari in caz de insolventa pentru o suma asigurata de cel mult 50.000 de dolari, respectiv pentru 10.000 de dolari pentru agentiile de turism de tip detailiste.
Prin Ordonanta adoptata de Guvernul Romaniei se actualizeaza masurile contraventionale aplicate in cazul incalcarii legii de catre agentiile de turism. Astfel, se majoreaza cuantumul amenzii de la 5 pana la 10 puncte-amenda (un punct amenda reprezinta contravaloarea unui salariu brut pe tara garantat in plata), fata de nivelul actual cuprins intre 400 si 1.000 de lei.
In acelasi timp, actul normativ creeaza cadrul legal pentru a da posibilitatea oricarei agentii de turism sa comercializeze pachete de servicii turistice sau componente ale acestora catre consumatorul final, fie in calitate de organizator, fie in calitate de intermediar al unei agentii de turism organizatoare. Astfel, se elimina incertitudinea turistului ca serviciile oferite de catre agentia de turism parte contractanta exced cadrului legal de reglementare. Totodata, se ofera posibilitatea oricarui operator economic care detine o agentie de turism (actualmente de tip detailista) sa ofere servicii de calitate si competitive clientilor sai, fara a apela la serviciile oferite de catre o alta agentie de turism care, in prezent, este touroperatoare.
Prin actul normativ adoptat se urmareste cresterea disciplinei financiare in raporturile contractuale dintre agentiile de turism partenere, cat si in raporturile dintre agentiile de truism si consumatorii finali/turisti. Totodata, se preconizeaza o crestere a relatiilor tranzactionale dintre agentiile de turism si prestatorii de servicii turistice.
Legi promulgate in data de 11 iunie 2021 13 Jun 2021 | 1227
Biletele de calatorie gratuita acordate persoanelor cu handicap aferente anului 2020 pot fi utilizate si in luna ianuarie a anului 2021 27 Dec 2020 | 2019
Ministerul Economiei incurajeaza angajatorii sa ofere vouchere de vacanta 23 Jun 2020 | 1311
Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) a fost recunocuta ca fiind de utilitate publica 25 May 2020 | 1289
Firmele care platesc anticipat impozitul pe profit vor primi bonificatie. Bonificatie si pentru microintreprinderi. 28 Mar 2020 | 933
Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020 26 Mar 2020 | 1125
Utilizarea senzorilor GPS pe masinile de serviciu ale salariatilor Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Accesul neautorizat si divulgarea neautorizata a datelor cu caracter personal prin postarea codului sursa al website-lui Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Legalitatea prelucrarii datelor in contextul inregistrarii si publicarii pe internet a imaginilor cu numerele de inmatriculare ale autovehiculelor ai caror soferi savarsesc posibile contraventii sau infractiuni in contextul circulatiei pe drumurile publice Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Dialogurile MCP (V) � Legea Kurzarbeit (a somajului tehnic). Avantaje si lipsuri Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Masuri educative. Supraveghere. Neaplicare obligatii Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 791/07.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati