din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2615 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Proiectul de infiintare a institutiei Parchetului european a fost agreat de 17 state membre, printre care si Romania

Proiectul de infiintare a institutiei Parchetului european a fost agreat de 17 state membre, printre care si Romania

  Publicat: 12 Mar 2017       1716 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Proiectul de infiintare a institutiei Parchetului european a fost agreat de 17 state membre, printre care si Romania, la reuniunea Consiliului European de primavara, din 9 - 10 martie.

Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Denumire data monedei unice europene.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Oragn judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care executa atributiile ce revin acestui minister.
Eurojust este un nou organism al Uniunii Europene, infiintat in 2002 pentru a creste eficienta autoritatilor competente din statele membre in anchetarea si punerea sub urmarire penala a cazurilor de criminalitate transfrontaliera si crima organizata.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,

Noul organism european va fi abilitat sa deruleze urmariri penale referitoare la infractiunile de fraudare a bugetului UE.


Sarcina exclusiva a Parchetului European va consta in efectuarea de cercetari si urmariri penale, avand competenta, la nevoie, de a trimite in judecata (in instantele din statele membre) persoanele invinuite de savarsirea de infractiuni care afecteaza bugetul UE.


Parchetul European va avea o structura descentralizata, integrata in sistemele judiciare nationale. Procurori europeni delegati vor efectua cercetarile si urmaririle penale in statul lor membru, utilizand personal national si aplicand legislatia nationala. Actiunile lor vor fi coordonate de Parchetul european, pentru a se asigura o abordare uniforma pe intreg teritoriul UE, aspect de o importanta vitala, in special in cazurile transfrontaliere. Intreaga structura se va baza pe resursele existente si ar trebui, prin urmare, sa nu implice costuri suplimentare substantiale.


Instantelor nationale li se va atribui sarcina de a efectua controlul judiciar, ceea ce inseamna ca actiunile Parchetului european vor putea fi contestate in instantele nationale. In acelasi timp, initiativa legislativa consolideaza in mod considerabil drepturile procedurale ale persoanelor suspectate care vor face obiectul cercetarilor desfasurate de Parchetul European.


Statele membre raporteaza ca, in fiecare an, se pierd circa 500 de milioane de euro din bugetul UE, din cauza unor suspiciuni de frauda.


Tratatul de la Lisabona prevede instituirea unui Parchet european (articolul 86 din TFUE) si consolidarea Eurojust (articolul 85 din TFUE). In discursul privind starea Uniunii (SPEECH/12/296) din septembrie 2012, fostul presedinte Barroso a reiterat angajamentul Comisiei de a concretiza acest proiect.


In mai 2011, Comisia a adoptat Comunicarea privind protejarea intereselor financiare ale Uniunii Europene prin masuri de drept penal si investigatii administrative, in care sunt formulate propuneri privind imbunatatirea protectiei intereselor financiare ale UE (a se vedea IP/11/644).


In iulie 2012, Comisia a adoptat o propunere de directiva pentru combaterea fraudelor care afecteaza bugetul UE prin intermediul dreptului penal (IP/12/767, MEMO/12/544). Propunerea include definitii comune ale infractiunilor impotriva bugetului UE, pedepse minime armonizate (inclusiv pedeapsa cu inchisoarea in cazurile grave) si termene de prescriptie comune.



Citeşte mai multe despre:    Uniunea Europeana    Parchet european

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei
22 Feb 2022 | 1529

Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august
10 Aug 2021 | 1152

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1403

Legi promulgate in data de 12 iunie 2020
13 Jun 2020 | 1096

EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu
31 Mar 2020 | 1243

Pozitia Consiliului Barourilor si Societatilor de Drept din Europa privind eradicarea fenomenului avocaturii clandestine
29 Feb 2020 | 851



Articole Juridice

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Principiul egalitatii de remunerare intre lucratorii de sex masculin si cei de sex feminin se refera deopotriva pentru �aceeasi munca� si pentru o �munca de aceeasi valoare�
Sursa: EuroAvocatura.ro

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa)
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Imunitatea de jurisdictie a Uniunii Europene. Incheiere contract individual de munca
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 40/A din 07.03.2018 a Curtii de Apel Galati

Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021

Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020

Excluderea perioadei de disponibilitate din timpul lucrat. Conditiile restituirii platii nedatorate unor drepturi salariale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta - Decizia civila nr. 153 din data de 17.06.2020