Potrivit Ordinului ANPC, in vederea inregistrarii de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, entitatile de recuperare creante au obligatia de a depune urmatoarele documente:
a) certificatul de inregistrare, in copie certificata conform cu originalul;
b) certificat constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului cu datele societatii, in copie certificata conform cu originalul;
c) actul constitutiv, in copie certificata conform cu originalul;
d) dovada ca societatea comerciala este operator de date cu caracter personal, in conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) cazierul judiciar pentru persoanele responsabile cu administrarea si conducerea societatii;
f) declaratie pe propria raspundere, sub forma unui inscris sub semnatura privata, a administratorului/administratorilor societatii comerciale potrivit careia remunerarea si motivarea personalului nu depind exclusiv de realizarea unor obiective privind recuperarea creantelor si nici nu sunt raportate exclusiv la sumele recuperate, precum si o copie certificata conform cu originalul a documentului intern prin care se stabilesc criteriile de remunerare si motivare a personalului, semnat de administratorul/administratorii si de persoanele din conducerea societatii comerciale responsabile cu gestionarea resurselor umane;
g) succinta descriere cu privire la activitatea/activitatile desfasurata/desfasurate - de exemplu: activitati de recuperare creante si/sau obtinerea drepturilor asupra unor debite scadente.a��
Entitatile de recuperare creante care, la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori sau, dupa caz, la data inaintarii cererii de inregistrare, desfasurau/desfasoara activitatile prevazute la art. 3 pct. 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/2016 transmit Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, odata cu cererea de inregistrare, urmatoarele informati:
a) numarul total de cazuri aflate in curs de derulare ca urmare a desfasurarii activitatii de recuperare creante si/sau, dupa caz, ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente;
b) suma totala ce ar trebui recuperata ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente - cazuri in curs de derulare;
c) numarul de cazuri aflate in curs de derulare ca urmare a desfasurarii activitati de recuperare creante rezultate din contractele de credit incheiate cu consumatorii, persoane fizice, precum si numele creditorilor in numele carora desfasoara aceste activitat;
d) numarul de cazuri aflate in curs de derulare si suma ce ar trebui recuperata ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente ce rezulta din contractele de credit incheiate cu consumatorii, persoane fizice, precum si numele creditorilor de la care s-au obtinut drepturile scadente.
Dupa inregistrare, toate entitatile de recuperare creante vor transmite Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, in perioada 1 ianuarie - 1 martie, raportari anuale care vor cuprinde:
a) numarul total de cazuri derulate in anul anterior ca urmare a desfasurarii activitatii de recuperare creante si/sau, dupa caz, ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente;
b) suma totala recuperata ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente;
c) numarul de cazuri derulate in anul anterior ca urmare a desfasurarii activitatii de recuperare creante rezultate din contractele de credit incheiate cu consumatorii, persoane fizice, precum si numele creditorilor in numele carora desfasoara aceste activitati;
d) numarul de cazuri derulate in anul anterior si suma recuperata ca urmare a obtinerii drepturilor asupra unor debite scadente ce rezulta din contractele de credit incheiate cu consumatorii, persoane fizice, precum si numele creditorilor de la care s-au obtinut drepturile scadente.
Consiliul Concurentei a lansat "Monitorul Preturilor Produselor Alimentare" 15 Oct 2019 | 1192
Consiliul Concurentei lanseaza "Monitorul Preturilor Carburantilor" 01 Jul 2019 | 852
A fost initiat un proiect de lege privind eliminarea standardelor duble la produsele de import 22 May 2019 | 825
ANPC a aplicat amenzi de peste 1,2 milioane de lei vanzatorilor de incaltaminte. Sfaturi pentru consumatori! 12 May 2019 | 969
ANPC a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobila, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte fata de consumatori 26 Apr 2019 | 809
Procedura inregistrarii la ANPC a dezvoltatorilor imobiliari 26 Jan 2017 | 2885
Un stat membru poate limita comisioanele bancare percepute de creditor Sursa: EuroAvocatura.ro
Statele membre ale UE nu pot interzice comercializarea lentilelor de contact prin internet Sursa: EuroAvocatura.ro
Alinierea contractelor de credit la prevederile OUG 50/2010 - intrebari si raspunsuri Sursa: EuroAvocatura.ro
Modificarile aduse de OUG 50/2010 in raporturile client-banca Sursa: EuroAvocatura.ro
RIL admis. Competenta de solutionare a litigiilor promovate de ANCP sau/si alte institutii publice impotriva bancilor comerciale/profesionistilor apartine sectiilor sau completelor specializate civile ale Tribunalului Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Obligarea bancii la aplicarea dobanzii initiale. Recalcularea planului de rambursare a creditului Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorului 2