De asemenea, Consiliul National de Integritate solicita aplicarea deciziei Curtii Constitutionale nr. 460 din 13.11.2013, potrivit careia ``Senatul in plenul sau are obligatia de a hotari, prin vot, cu privire la incetarea sau nu a calitatii de senator a domnului Mora Akos Daniel, ca urmare a constatarii starii de incompatibilitate a acestuia de catre Agentia Nationala de Integritate``. Consiliul apreciaza faptul ca respectarea ordinii juridice in statul de drept este o obligatie care incumba Parlamentului Romaniei, in calitatea sa de autoritate legiuioare.In considerarea celor de mai sus, C.N.I. face urmatoarele precizari:1. Prin amendamentele adoptate recent de catre Camera Deputatilor cu privire la art. art.253^1 din Codul Penal al Romaniei, conflictul de interese de natura penala este, practic, dezincriminat pentru urmatoarele categorii de functii publice: parlamentari, ministri, secretari de stat, functionari publici (functii de executie, de conducere, inaltii functionari publici), alesii locali (consilierii judeteni, consilieri locali locali, primari, viceprimari).Mai mult, amendamentele adoptate lipsesc Agentia de instrumentul sesizarii organelor de cercetare penala in cazurile in care s-au constatat indicii referitoare la savarsirea conflictul de interese, prevazut de art. 253^1 din Codul Penal.Conform informatiilor transmise de Agentia Nationala de Integritate, pana in prezent, A.N.I. a sesizat parchetele competente in 137 de cazuri privind posibila savarsire a conflictului de interese penal, dintre care 27 de parlamentari (in 8 cauze parchetul a trimis dosarul la instanta) si 79 de alesi locali (6 presedinti si vicepresedinti de consilii judetene, 22 consilieri judeteni, 24 consilieri locali, 27 primari si viceprimari). Acest istoric de cazuri, apreciat in rapoartele Comisiei Europene in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare, poate fi anulat in conditiile adoptarii amendamentelor la Codul Penal.2. Potrivit proiectului de lege de modificare si completare a Legii nr. 96/2006 privind statutul deputatilor si senatorilor, se exclud de la aplicare dispozitiile Legii nr. 176/2010 in ceea ce priveste procedura de evaluare si sanctionare a parlamentarilor in cazul incalcarii regimului conflictelor de interese.De asemenea, se institutie pentru parlamentari un regim juridic preferential, in sensul in care in proiect este redefinita notiunea de conflict de interese, exceptand de la aplicare dispozitiile art. 70 din Legea 161/2003.Avand in vedere jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie si conceptul de demnitate publica, reprezentat de ``complexul de atributii si responsabilitati stabilite prin Constitutie, legi si alte acte normative, pe care si le asuma o persoana fizica prin investirea sa ca urmare a rezultatului procesului electoral direct, prin alegere sau indirect, prin numire, potrivit legii``, rezulta ca, prin natura functiei cu care a fost investit, parlamentarul slujeste interesele comunitatii din care face parte, astfel incat ii revine obligatia sa respecte normele imperative, in conformitate cu prevederile legii nr. 161/2003.Mai mult, modificarile propuse contravin spiritului Constitutiei Romaniei care prevede la art. 71, alin. (2) si (3) regimul incompatibilitatilor pentru deputati si senatori, in conditiile in care finalitatea regimului juridic al incompatibilatilor o reprezinta tocmai prevenirea conflictelor de interese.Consiliul National de Integritate solicita celor doua camere ale Parlamentului aplicarea deciziei Curtii Constitutionale nr. 460 din 13.11.2013, potrivit careia "Senatul in plenul sau are obligatia de a hotari, prin vot, cu privire la incetarea sau nu a calitatii de senator a domnului Mora Akos Daniel, ca urmare a constatarii starii de incompatibilitate a acestuia de catre Agentia Nationala de Integritate" si continuarea procedurii parlamentare de aplicare a sanctiunilor, in conformitate cu deciziile Inaltei Curti de Casatie si Justitie.3. Prin deciziile nr. 6289/2013 si 6734/2013, Inalta Curte de Casatie si Justitie a mentinut definitiv si irevocabil starea de incompatibilitate in cazul senatorului Mora Akos Daniel si a deputatului Stoica Stefan Bucur .Consiliul National de Integritate este un organism reprezentativ, cu activitate nepermanenta, format in prezent dintr-un numar de membri desemnati de catre fiecare grup parlamentar din Senat, plus grupul minoritatilor nationale din Camera Deputatilor, reprezentanti ai Ministerului Justitiei, Ministerului Finantelor Publice, Asociatiei Municipiilor din Romania, Asociatiei Oraselor din Romania, Asociatiei Comunelor din Romania, precum si reprezentanti ai functionarilor publici.
Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat 15 Jun 2024 | 985
ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024 15 Jun 2024 | 544
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 844
Inregistrarea in evidentele agentiilor pentru ocuparea fortei de munca a absolventilor de invatamant, promotia 2024 12 Jun 2024 | 798
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 1023
ICCJ (RIL): Termenul de preaviz incepe sa curga din ziua urmatoare comunicarii notificarii de preaviz si se implineste in ultima zi a termenului 20 May 2024 | 594
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti