Acest act normativ reconfigureaza cadrul general privind executarea pedepselor privative de libertate in situatia in care sistemul penal roman a suferit schimbari de substanta prin adoptarea noului Cod penal si a noului Cod de procedura penala. Dintre schimbarile preconizate mentionam:
- Institutia judecatorului de supraveghere a privarii de libertate, care are ca principala atributie supravegherea si controlul legalitatii in executarea pedepselor sau masurilor privative de libertate in penitenciare sau in alte locuri de retinere sau de arestare preventiva. Incheierile judecatorului de supraveghere devenite executorii, precum si dispozitiile scrise date administratiei sunt obligatorii.- Controlul antiterorist si de specialitate se aplica tuturor persoanelor si bagajelor, precum si mijloacelor de transport care au acces in penitenciar.- Perchezitia detinutilor si recoltarea probelor biologice- Aplicarea cu titlu provizoriu a unui tip de regim de executare a pedepselor (de maxima siguranta, inchis, semideschis si deschis) pentru o scurta perioada de timp, dupa perioada de carantina- Proiectul de lege introduce un nou drept care poate fi exercitat de persoanele condamnate, dreptul la convorbiri online- Tratamentul necesar detinutilor cu tulburari psihice grave- Introducerea posibilitatii pentru detinuti de a se oferi voluntari si de a presta o activitate in interesul comunitatii- Se instituie obligativitatea eliberarii conditionate numai din regimurile deschis sau semideschis
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1599
Impactul starii de urgenta asupra Justitiei 16 Mar 2020 | 1320
Codul Fiscal stabileste scutiri de impozit pentru copiii persoanelor persecutate din motive etnice in perioada 1940-1945 23 Oct 2019 | 2711
CCR: Excluderea barbatului condamnat care are copil mai mic de un an de la posibilitatea amanarii pedepsei inchisorii/detentiunii pe viata este neconstitutionala 25 Sep 2019 | 874
DNA: Sinteza condamnarilor din luna iunie 2019 16 Jul 2019 | 841
Persoane condamnate definitiv in luna mai 2019, in dosarele instrumentate de DNA 28 Jun 2019 | 1277
Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Protectia corespondentei electronice a salariatului in era digitala Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
O masura privativa de libertate luata impotriva unei persoane vizate de un prim mandat european de arestare (MEA) nu este contrara dreptului Uniunii daca aceasta persoana a parasit voluntar teritoriul statului membru emitent al primului MEA Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ordinul de protectie. Masuri care pot fi dispuse. Garantii pentru respectarea masurilor dispuse Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021
Masuri de siguranta. Obligarea la tratament medical Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 864/19.09.2018 a Curtii de Apel Galati