din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4904 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Norma tehnica privind aplicarea procedurii destinatiei finale.

INTEGRAL: Norma tehnica privind aplicarea procedurii destinatiei finale.


Norma tehnica privind aplicarea procedurii destinatiei finale.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 302 din 07/05/2007


Agentia Nationala de Administrare Fiscala

Art. 1. - (1) Prezentele norme reglementeaza aplicarea procedurii tratamentului tarifar favorabil in conditiile art. 292 alin. 2 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar, cu modificarile ulterioare, denumit in continuare Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993.
(2) Cererea scrisa pentru acordarea tratamentului tarifar favorabil in cazul marfurilor utilizate conform unei destinatii finale admise se intocmeste potrivit modelului prevazut in anexa nr. 67 la Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 si se depune de declarant la directia regionala vamala in a carei raza teritoriala de competenta are loc prima operatiune de atribuire a destinatiei finale.
(3) Atunci cand exista mai multe locuri de atribuire a destinatiei finale, cererea se depune la directia regionala vamala in a carei raza de competenta teritoriala titularul detine contabilitatea principala si unde are loc o parte a operatiunilor de atribuire a destinatiei finale.
(4) Importatorul care urmeaza sa revanda marfurile in aceeasi stare in cadrul unei operatiuni de transfer depune cererea la directia regionala vamala in a carei raza teritoriala de competenta isi tine evidentele contabile.

Art. 2. - (1) Directia regionala vamala elibereaza autorizatia de utilizare a procedurii destinatiei finale, in conditiile art. 293 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 67 la acelasi act normativ, si pastreaza o copie a acesteia.
(2) Autorizatia poate fi eliberata pentru mai multe operatiuni.
(3) Autorizatia intra in vigoare la data emiterii sau la alta data stabilita in autorizatie.
(4) Atunci cand exista mai multe locuri de atribuire a destinatiei finale, directia regionala vamala care a emis autorizatia transmite o copie birourilor vamale inscrise in aceasta.
(5) Prin autorizatie se stabilesc:
a) biroul sau, dupa caz, birourile vamale la care sunt depuse declaratiile vamale sau declaratiile recapitulative;
b) biroul de control care exercita supravegherea vamala si verifica daca marfurile sunt utilizate integral in conformitate cu destinatia finala.
(6) Biroul de control este cel in a carei raza teritoriala de competenta este tinuta evidenta regimului si unde marfurile primesc destinatia finala. In cazul in care exista mai multe locuri de atribuire succesiva a destinatiei finale, biroul de control este cel in a carui raza teritoriala de competenta este tinuta evidenta regimului si unde marfurile primesc partial destinatia finala.

Art. 3. - (1) Atunci cand cererea de autorizare se depune conform art. 292 alin. (3) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93, aplicarea procedurii destinatiei finale direct pe declaratia vamala se efectueaza in urmatoarele cazuri:
a) pentru operatorii economici ocazionali, care realizeaza un numar redus de operatiuni si solicita tratamentul tarifar conditionat de destinatia finala sau care beneficiaza de acest tratament pentru cantitati si/sau valori limitate;
b) pentru operatorii economici care nu au depus cererea in timp util, dar se obliga sa regularizeze situatia in cel mai scurt timp prin depunerea unei cereri de autorizare.
(2) Utilizarea procedurii simplificate prevazute la alin. (1) se permite numai atunci cand biroul de plasare sub regim este acelasi cu biroul in a carui raza teritoriala de competenta marfurile primesc destinatia finala.
(3) Procedura simplificata se permite numai operatorilor economici care folosesc ei insisi marfurile conform destinatiei finale.

Art. 4. - (1) Titularul de autorizatie este obligat ca, in momentul indeplinirii formalitatilor vamale, sa inscrie in rubrica 44 a declaratiei vamale referintele cu privire la autorizatie. Atunci cand titularul depune o declaratie complementara globala, se utilizeaza rubrica libera de pe cea de-a doua fila.
(2) Titularul depune o copie a autorizatiei in cazul in care efectueaza pentru prima oara o astfel de operatiune sau/si operatiunea se efectueaza printr-un birou vamal care nu se afla in raza de competenta teritoriala a directiei regionale vamale la care s-a depus cererea de autorizare.

Art. 5. - (1) Inainte de emiterea primei autorizatii, biroul de control trebuie sa aprobe modul in care sunt organizate evidentele titularului, care este obligat sa le puna la dispozitie in orice moment.
(2) Evidentele primare care se inscriu de titulari in evidente sunt prevazute in anexa la prezentele norme tehnice. Emitentul autorizatiei decide, in functie de tipul operatiunii derulate, care elemente suplimentare se inscriu in evidente.
(3) Autoritatea vamala emitenta a autorizatiei poate aproba ca evidentele contabile ale operatorului sa tina locul evidentelor prevazute la alin. (2).
(4) Titularul autorizatiei este obligat sa dovedeasca, in toate cazurile, ca marfurile au primit destinatia finala declarata sau ca acestea au fost transferate altui operator care a preluat obligatiile care decurg din atribuirea destinatiei finale.

Art. 6. - (1) Marfurile trebuie sa primeasca destinatia finala prevazuta de reglementarile care instituie tratamentul tarifar favorabil pana la expirarea termenului inscris in autorizatie la rubrica 13.
(2) Termenul prevazut la alin. (1) se stabileste in functie de circumstantele procesului de montaj, transformare sau utilizare, incepand cu data primirii marfurilor de operator, si poate fi prelungit la cererea titularului.
(3) Prelungirea termenului de atribuire a destinatiei finale nu constituie o extensie a termenului de valabilitate a autorizatiei, care trebuie sa fie in vigoare la data prelungirii.

Art. 7. - (1) Autorizatia se revoca atunci cand titularul nu respecta obligatia de utilizare a marfurilor conform destinatiei finale, in termenul si conditiile prevazute de reglementarile vamale.
(2) Revocarea se face in scris, motivat, indicandu-se obligatiile care nu au fost respectate de titularul autorizatiei.
(3) Revocarea autorizatiei nu are efect retroactiv si, in consecinta, pentru marfurile care in momentul revocarii nu au fost deja utilizate conform destinatiei finale se datoreaza drepturile de import corespunzatoare.

Art. 8. - (1) Autorizatia se anuleaza atunci cand in mod cumulativ:
a) a fost emisa pe baza unor informatii incomplete sau incorecte;
b) informatiile, daca ar fi fost prezentate autoritatii vamale in momentul depunerii cererii de autorizare, ar fi condus la refuzul autorizarii;
c) solicitantul stia ca informatiile sunt incomplete sau incorecte.
(2) Anularea se face in scris indicandu-se motivele care au determinat aceasta decizie.
(3) Anularea autorizatiei are ca efect datorarea drepturilor de import corespunzatoare care ar fi fost achitate daca taxa vamala redusa sau zero nu ar fi fost solicitata.

Art. 9. - (1) Procedura destinatiei finale se incheie atunci cand marfurile au fost utilizate in totalitate conform destinatiei finale declarate.
(2) Dupa incheierea procedurii, marfurile ies de sub supravegherea vamala, iar titularul de autorizatie poate sa dispuna liber de acestea potrivit art. 300 alin. 1 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93.
(3) Titularul este obligat sa inscrie in contabilitate data exacta la care marfurile au primit destinatia finala, fara alte formalitati, astfel incat sa permita autoritatii vamale sa constate ca marfurile au primit destinatia finala declarata.

Art. 10. - (1) Deseurile si resturile rezultate din procesul de prelucrare sau transformare se considera, potrivit art. 300 alin. 2 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993, ca marfuri care au primit destinatia finala si nu se datoreaza drepturi de import pentru acestea.
(2) Atunci cand din fabricarea produsului finit rezulta produse intermediare, distincte de produsele principale si de deseuri, titularul este obligat ca in cererea de autorizare sa inscrie rata de randament.
(3) In cazul in care exista suspiciuni cu privire la informatiile privind rata de randament, Autoritatea Nationala a Vamilor are dreptul sa verifice corectitudinea acestora.
(4) In cazul operatiunilor de montaj nu este necesara inscrierea ratei de randament.

Art. 11. - (1) Atunci cand nu poate utiliza marfurile conform destinatiei finale declarate, operatorul este obligat sa informeze biroul de control care verifica temeinicia si legalitatea motivelor invocate.
(2) In cazul prevazut la alin. (1) se datoreaza drepturile de import pe care ar fi trebuit sa le achite operatorul daca nu ar fi solicitat acordarea tratamentului favorabil.
(3) Datoria vamala se naste in momentul in care autoritatea vamala a permis operatorului sa utilizeze marfurile in alt scop decat cel initial declarat si nu la data eliberarii autorizatiei privind destinatia finala potrivit art. 299 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/1993.

Art. 12. - (1) Marfurile aflate initial in libera circulatie cu exonerare de drepturi de import, conditionate de destinatia finala, care nu au fost utilizate potrivit destinatiei declarate, nu pot fi plasate sub regim de perfectionare pasiva, potrivit art. 146 alin. (1) a doua liniuta din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2.913/92 de instituire a Codului vamal comunitar.
(2) Restrictia prevazuta la alin. (1) nu se aplica marfurilor care au beneficiat de preferinte sub forma unei reduceri de drepturi de import.
Art. 13. - Anexa face parte integranta din prezentele norme tehnice.

ANEXA
la normele tehnice

DATELE care se inscriu de titular in evidentele sale

I. Elemente primare
1. Data primirii marfurilor in magazie
2. Descriere tehnica
3. Codul tarifar sub care au fost declarate marfurile
4. Originea, greutatea, valoarea
5. Numele, adresa furnizorului si referinte la factura emisa de acesta
6. Numarul si data inregistrarii declaratiei vamale cu care marfurile au fost puse in libera circulatie si numele biroului vamal.
II. Elemente suplimentare
1. Locul stocarii marfurilor care nu au fost inca utilizate
2. Data transferului, numele, adresa cesionarului si referinte la factura si, cand este vorba de transferuri cu destinatia in alt stat membru, referinte la exemplarul de control T5 eliberat cu aceasta ocazie
3. Datele necesare pentru a se constata modul in care au fost utilizate si data utilizarii
4. In cazul transferului efectuat pe teritoriul national toate facturile si documentele referitoare la marfurile in cauza, care nu au primit inca destinatia declarata, trebuie sa contina urmatoarea mentiune: "Marfuri importate, declarate sub codul tarifar .........., declaratia vamala nr. .........., depusa la Biroul vamal ................., si nu pot fi utilizate decat in conditiile prevazute de Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2.454/93 (art. 291-300)".





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...



Articole Juridice

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati

Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte
Sursa: MCP avocati

Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale
Sursa: MCP avocati

Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice