Partile la prezentul statut,
dorind sa promoveze adoptarea si utilizarea energiei regenerabile pe scara larga si intr-o masura mai mare, in vederea dezvoltarii durabile,
inspirate de increderea lor ferma in vastele oportunitati oferite de energia regenerabila pentru abordarea si atenuarea treptata a problemelor legate de securitatea energetica si de preturile fluctuante ale energiei,
convinse de rolul major pe care energia regenerabila il poate juca in reducerea concentratiei gazelor cu efect de sera din atmosfera, contribuind astfel la stabilizarea sistemului climatic si permitand o trecere durabila, sigura si graduala la o economie cu nivel scazut de carbon,
dorind sa promoveze impactul pozitiv pe care tehnologiile din domeniul energiei regenerabile il pot avea asupra stimularii cresterii economice durabile si crearii de locuri de munca,
motivate de potentialul urias al energiei regenerabile pentru asigurarea accesului descentralizat la energie in special pentru tarile in curs de dezvoltare si a accesului la energie al regiunilor si insulelor izolate si indepartate,
preocupate de gravele implicatii negative pe care utilizarea combustibililor fosili si folosirea ineficienta a biomasei traditionale le pot avea asupra sanatatii,
convinse de faptul ca energia regenerabila, combinata cu eficienta energetica sporita, poate acoperi din ce in ce mai mult cresterea prevazuta, accelerata, a nevoii de energie la nivel global in urmatoarele decenii,
afirmand dorinta lor de a infiinta o organizatie internationala pentru energie regenerabila, care sa faciliteze cooperarea dintre membrii sai si, totodata, sa stabileasca o colaborare stransa cu organizatiile existente care promoveaza utilizarea energiei regenerabile,
au convenit cele ce urmeaza:
ARTICOLUL I Infiintarea Agentiei Internationale pentru Energie Regenerabila
A. Partile la prezentul statut infiinteaza Agentia Internationala pentru Energie Regenerabila (denumita in continuare Agentia), in conformitate cu termenii si conditiile de mai jos.
B. Agentia se bazeaza pe principiul egalitatii tuturor membrilor sai si va respecta drepturile si competentele suverane ale membrilor sai in desfasurarea activitatilor sale.
ARTICOLUL II Obiective
Agentia va promova adoptarea pe scara larga si intr-o masura mai mare si utilizarea durabila a tuturor formelor de energie regenerabila, luand in considerare:
a) prioritatile nationale si interne si beneficiile ce rezulta dintr-o abordare combinata a energiei regenerabile si a masurilor ce vizeaza eficienta energetica; si
b) contributia energiei regenerabile la conservarea mediului, prin limitarea presiunii asupra resurselor naturale si reducerea defrisarii, in special a defrisarii tropicale, a desertificarii si a pierderii biodiversitatii, la protectia climei, la cresterea economica si coeziunea sociala, inclusiv reducerea saraciei si dezvoltarea durabila, la accesul la si siguranta in alimentarea cu energie, la dezvoltarea regionala si responsabilitatea intergeneratii.
ARTICOLUL III Definitie
In prezentul statut, termenul energie regenerabila se refera la toate formele de energie produsa din surse regenerabile intr-o maniera durabila, care includ, printre altele:
1. bioenergia;
2. energia geotermala;
3. hidroenergia;
4. energia oceanelor, incluzand, intre altele, energia mareelor, a valurilor si energia termala a oceanelor;
5. energia solara; si
6. energia eoliana.
ARTICOLUL IV Activitati
A. Ca un centru de excelenta pentru tehnologia in domeniul energiei regenerabile si actionand ca facilitator si catalizator, furnizand experienta pentru aplicatii practice si politici, oferind sprijin pentru toate problemele legate de energia regenerabila si ajutand tarile sa beneficieze de dezvoltare si transfer de cunostinte si tehnologie eficiente, Agentia desfasoara urmatoarele activitati:
1. In special, in beneficiul membrilor sai, Agentia:
a) va analiza, va monitoriza si, fara a crea obligatii asupra politicilor membrilor sai, va sistematiza practicile actuale in materie de energie regenerabila, inclusiv instrumentele de politici, stimulentele, mecanismele de investitii, bunele practici, tehnologiile disponibile, sistemele integrate si echipamentele, precum si factorii de reusita-esec;
b) va initia discutia si va asigura interactiunea cu alte retele si organizatii guvernamentale si neguvernamentale din acest domeniu si din alte domenii relevante;
c) va oferi membrilor sai, la cerere, asistenta si consultanta adecvata, luand in considerare nevoile acestora, si va stimula dezbaterile la nivel international pe tema politicilor din domeniul energiei regenerabile si a conditiilor-cadru;
d) va imbunatati transferul pertinent de tehnologie si cunostinte si va promova dezvoltarea competentei si capacitatii locale in statele membre, incluzand interconexiunile necesare;
e) va oferi membrilor sai cunostinte privind formarea institutionala, inclusiv pregatire si instruire;
f) va asigura membrilor sai, la cerere, consultanta privind finantarea in domeniul energiei regenerabile si va sprijini aplicarea mecanismelor asociate;
g) va stimula si va incuraja cercetarea, inclusiv privind probleme socioeconomice, si va incuraja retelele de cercetare, cercetarea comuna, dezvoltarea si implementarea tehnologiilor; si
h) va furniza informatii cu privire la dezvoltarea si implementarea standardelor tehnice nationale si internationale referitoare la energia regenerabila, pe baza unei perceptii corecte provenind din participarea activa in forurile relevante.
2. In plus, Agentia va disemina informatii si va creste nivelul de constientizare a publicului asupra beneficiilor si potentialului oferit de energia regenerabila.
B. In indeplinirea activitatilor sale, Agentia:
1. va actiona in conformitate cu scopurile si principiile Organizatiei Natiunilor Unite pentru promovarea pacii si cooperarii internationale si in conformitate cu politicile Organizatiei Natiunilor Unite promovand dezvoltarea durabila;
2. isi va aloca resursele asa incat sa asigure utilizarea lor eficienta in vederea gestionarii adecvate a tuturor obiectivelor sale si desfasurarii activitatilor pentru obtinerea beneficiului maxim posibil pentru membrii sai si in toate zonele lumii, tinand cont de nevoile speciale ale tarilor in curs de dezvoltare, ale insulelor si regiunilor izolate si indepartate;
3. va coopera indeaproape si se va stradui sa stabileasca relatii reciproc avantajoase cu institutiile si organizatiile existente, pentru a evita suprapunerea inutila a activitatii, si se va baza pe si va utiliza eficient si efectiv resursele si activitatile curente ale guvernelor, ale altor organizatii si agentii care urmaresc promovarea energiei regenerabile.
C. Agentia:
1. va inainta membrilor sai un raport anual asupra activitatilor sale;
2. va informa ulterior membrii in legatura cu consultanta oferita; si
3. va informa membrii cu privire la consultarile si cooperarea cu organizatiile internationale din domeniu si la activitatea acestora.
ARTICOLUL V Program de activitate si proiecte
A. Agentia isi va desfasura activitatile pe baza unui program anual de activitate, pregatit de Secretariat, analizat de Consiliu si adoptat de Adunare.
B. Pe langa programul anual de activitate, dupa consultarea membrilor sai si, in caz de dezacord, dupa aprobarea de Adunare, Agentia poate dezvolta proiecte initiate si finantate de membri, sub rezerva disponibilitatii resurselor nefinanciare ale Agentiei.
ARTICOLUL VI Calitatea de membru
A. Calitatea de membru poate fi dobandita de statele membre ale Organizatiei Natiunilor Unite si de organizatiile interguvernamentale regionale de integrare economica ce sunt dispuse si capabile sa actioneze in conformitate cu obiectivele si activitatile prevazute in prezentul statut. Pentru a fi eligibila ca membru al Agentiei, o organizatie interguvernamentala regionala de integrare economica trebuie sa fie constituita din state suverane, dintre care cel putin unul sa fie membru al Agentiei, si statele sale membre sa fi transferat competente catre ea in cel putin una dintre chestiunile aflate in sfera de activitate a Agentiei.
B. Astfel de state si organizatii interguvernamentale regionale de integrare economica vor deveni:
1. membri initiali ai Agentiei, prin semnarea prezentului statut si depunerea unui instrument de ratificare;
2. alti membri ai Agentiei, prin depunerea unui instrument de aderare dupa ce solicitarea de dobandire a calitatii de membru a fost aprobata. Dobandirea calitatii de membru va fi considerata ca aprobata daca, in termen de 3 luni de la transmiterea cererii catre membri nu a fost exprimata nicio opozitie. In cazul vreunei opozitii, asupra cererii va decide Adunarea, in conformitate cu art. IX lit. H pct. 1.
C. In cazul oricarei organizatii interguvernamentale regionale de integrare economica, organizatia si statele sale membre vor decide asupra responsabilitatilor fiecaruia pentru indeplinirea obligatiilor care decurg din prezentul statut. Organizatia si statele sale membre nu vor putea sa exercite drepturile conferite de prezentul statut, inclusiv dreptul de vot, in mod simultan. In instrumentele de ratificare sau aderare, organizatiile mai sus mentionate isi vor declara gradul de competenta in chestiunile guvernate de prezentul statut. Aceste organizatii vor informa, de asemenea, guvernul depozitar asupra oricaror modificari relevante ale gradului de competenta. In cazul votului asupra unor chestiuni ce fac obiectul competentei lor, organizatiile interguvernamentale regionale de integrare economica vor vota cu un numar de voturi egal cu totalul numarului de voturi ale statelor membre, care sunt, de asemenea, membri ai Agentiei.
ARTICOLUL VII Observatori
A. Statutul de observator poate fi acordat de Adunare:
1. organizatiilor interguvernamentale si neguvernamentale care activeaza in domeniul energiei regenerabile;
2. semnatarilor care nu au ratificat statutul; si
3. celor ce au solicitat dobandirea calitatii de membru si a caror cerere a fost aprobata in conformitate cu art. VI lit. B pct. 2;
B. Observatorii pot participa fara drept de vot la sesiunile publice ale Adunarii si ale organelor sale subsidiare.
ARTICOLUL VIII Organe
A. Se infiinteaza ca principale organe ale Agentiei:
1. Adunarea;
2. Consiliul; si
3. Secretariatul.
B. Adunarea si Consiliul, cu aprobarea Adunarii, pot infiinta acele organe subsidiare pe care le considera necesare pentru indeplinirea functiilor lor, in conformitate cu prezentul statut.
ARTICOLUL IX Adunarea
A. 1. Adunarea este organul suprem al Agentiei.
2. Adunarea poate dezbate orice chestiune din domeniul de aplicare a prezentului statut sau legata de puterile si functiile oricarui organ prevazut in prezentul statut.
3. In oricare dintre aceste chestiuni Adunarea poate:
a) lua decizii sau face recomandari oricarui astfel de organ; si
b) face recomandari membrilor Agentiei, la cererea acestora.
4. In plus, Adunarea va avea autoritatea de a propune chestiuni spre analiza Consiliului si de a cere Consiliului si Secretariatului rapoarte asupra oricarei chestiuni legate de functionarea Agentiei.
B. Adunarea va fi compusa din toti membrii Agentiei. Adunarea se va intalni in sesiuni ordinare ce vor avea loc anual, daca nu decide altfel.
C. Adunarea include un reprezentant al fiecarui membru. Reprezentantii pot fi insotiti de supleanti si consilieri. Costurile participarii unei delegatii vor fi suportate de membrul in cauza.
D. Sesiunile Adunarii vor avea loc la sediul Agentiei, in afara cazului in care Adunarea decide altfel.
E. La inceputul fiecarei sesiuni ordinare Adunarea va alege un presedinte si alti reprezentanti, dupa necesitati, luand in considerare reprezentarea geografica echitabila. Acestia vor detine functia pana la alegerea unui nou presedinte si a altor reprezentanti la urmatoarea sesiune ordinara. Adunarea isi va adopta regulile de procedura in conformitate cu prezentul statut.
F. Sub rezerva prevederilor art. VI lit. C, fiecare membru al Agentiei va avea un vot in Adunare. Adunarea va lua decizii in chestiuni de procedura cu o majoritate simpla a membrilor prezenti si votanti. Deciziile asupra chestiunilor de fond vor fi luate prin consensul membrilor prezenti. Daca nu se poate ajunge la consens, se va considera ca acesta a fost obtinut daca nu se opun mai mult de 2 membri, cu exceptia cazului in care prezentul statut prevede altfel. In cazul in care se pune problema daca o chestiune este de fond sau nu, acea chestiune va fi tratata ca una de fond, cu exceptia cazului in care Adunarea decide altfel prin consensul membrilor prezenti, iar daca acesta nu poate fi atins, va fi considerat ca obtinut daca nu se opun mai mult de 2 membri. Majoritatea membrilor Agentiei va constitui cvorum pentru Adunare.
G. Prin consensul membrilor prezenti, Adunarea:
1. va alege membrii Consiliului;
2. va adopta in sesiunile ordinare bugetul si programul de activitate al Agentiei, propus de Consiliu, si va avea autoritatea de a decide asupra modificarilor la bugetul si programul de activitate ale Agentiei;
3. va lua decizii privind controlul politicilor financiare ale Agentiei, regulile financiare si alte chestiuni de ordin financiar si va alege auditorul;
4. va aproba amendamentele la prezentul statut;
5. va decide asupra infiintarii organelor subsidiare si va aproba termenii de referinta ai acestora; si
6. va decide asupra permisiunii de a vota, in conformitate cu art. XVII lit. A.
H. Adunarea, prin consensul membrilor prezenti, care, in cazul in care nu va fi atins, va fi considerat obtinut daca nu se opun mai mult de 2 membri:
1. va decide, daca este necesar, asupra cererilor pentru dobandirea calitatii de membru;
2. va aproba regulile de procedura ale Adunarii si ale Consiliului, care vor fi propuse de acesta din urma;
3. va adopta raportul anual, precum si alte rapoarte;
4. va aproba incheierea de acorduri privind orice chestiuni, probleme sau aspecte care fac obiectul prezentului statut; si
5. va decide, in caz de neintelegere intre membrii sai, asupra proiectelor suplimentare, in conformitate cu art. V lit. B.
I. Adunarea va desemna sediul Agentiei si directorul general al Secretariatului (denumit in continuare director general) prin consensul membrilor prezenti sau, daca acesta nu poate fi atins, cu o majoritate de doua treimi din numarul membrilor prezenti si votanti.
J. Adunarea va analiza si va aproba, dupa cum considera adecvat, in prima sa sesiune, orice decizii, proiecte de acorduri, prevederi si linii directoare elaborate de Comisia pregatitoare, in conformitate cu procedurile de vot aplicabile chestiunilor in cauza prevazute in art. IX lit. F-I.
ARTICOLUL X Consiliul
A. Consiliul va fi format din cel putin 11, dar nu mai mult de 21 de reprezentanti ai membrilor Agentiei, alesi de Adunare. Numarul exact al reprezentantilor intre 11 si 21 va corespunde echivalentului rotunjit al unei treimi din numarul membrilor Agentiei, care va fi calculat pe baza numarului membrilor Agentiei la inceputul acelor alegeri pentru componenta Consiliului. Membrii Consiliului vor fi alesi prin rotatie, conform celor prevazute in regulile de procedura ale Adunarii, cu scopul de a asigura participarea efectiva a tarilor dezvoltate si in curs de dezvoltare si de a obtine o distributie geografica echitabila si corecta si eficacitate in activitatea Consiliului. Membrii Consiliului vor fi alesi pentru un mandat de 2 ani.
B. Consiliul se va reuni de doua ori pe an, iar intalnirile sale vor avea lor la sediul Agentiei, in afara cazului in care Consiliul decide altfel.
C. Consiliul va alege dintre membrii sai, la inceputul fiecarei intalniri, pentru perioada pana la urmatoarea intalnire, un presedinte, precum si alti reprezentanti, dupa cum va fi necesar. Consiliul va avea dreptul sa isi elaboreze propriile reguli de procedura. Aceste reguli trebuie inaintate Adunarii spre aprobare.
D. Fiecare membru al Consiliului va avea un vot. Consiliul va decide asupra chestiunilor de procedura cu majoritatea simpla a membrilor sai. Deciziile asupra chestiunilor de fond vor fi luate cu o majoritate de doua treimi din numarul membrilor sai. In cazul in care se pune problema daca o chestiune este de fond sau nu, acea chestiune va fi tratata ca una de fond, cu exceptia cazului in care Consiliul, cu o majoritate de doua treimi din numarul membrilor, decide altfel.
E. Consiliul va fi responsabil in fata Adunarii. Consiliul va exercita atributiile si functiile conferite prin prezentul statut, precum si acele functii delegate de Adunare. In exercitarea acestora, va actiona in conformitate cu deciziile si va lua in considerare recomandarile Adunarii si va asigura implementarea lor continua si adecvata.
F. Consiliul:
1. va facilita consultarile si cooperarea dintre membri;
2. va analiza si va inainta Adunarii proiectul programului de activitate si al bugetului Agentiei;
3. va aproba pregatirile legate de sesiunile Adunarii, inclusiv pregatirea proiectului de ordine de zi;
4. va analiza si va inainta Adunarii proiectul raportului anual referitor la activitatile Agentiei, precum si alte rapoarte, asa cum au fost elaborate de catre Secretariat, in conformitate cu art. XI lit. E pct. 3;
5. va pregati orice alte rapoarte pe care Adunarea le-ar putea cere;
6. va incheia acorduri sau intelegeri cu state, organizatii internationale si agentii internationale in numele Agentiei, cu aprobarea prealabila a Adunarii;
7. va materializa programul de activitate asa cum a fost adoptat de Adunare, in vederea implementarii acestuia de catre Secretariat, si in limitele bugetului adoptat;
8. va avea autoritatea de a supune Adunarii chestiuni spre analiza; si
9. va infiinta organe subsidiare in cazul in care va fi necesar, in conformitate cu art. VIII lit. B, si le va stabili termenii de referinta si perioada de functionare.
ARTICOLUL XI Secretariatul
A. Secretariatul va sprijini Adunarea, Consiliul si organele lor subsidiare in indeplinirea functiilor lor. Va indeplini celelalte functii incredintate de prezentul statut, precum si acele functii delegate de Adunare sau Consiliu.
B. Secretariatul va fi compus dintr-un director general, care va fi conducatorul sau si functionarul cu cel mai inalt rang, si personalul necesar. Directorul general va fi numit de Adunare la recomandarea Consiliului pentru un mandat de 4 ani, cu posibilitatea de reinnoire pentru un al doilea mandat, dar nu mai mult.
C. Directorul general va fi responsabil in fata Adunarii si a Consiliului, intre altele, pentru numirea personalului, precum si pentru organizarea si functionarea Secretariatului. Cea mai mare importanta la angajarea personalului si la determinarea conditiilor exercitarii functiei va fi acordata necesitatii asigurarii celor mai inalte standarde de eficienta, competenta si integritate. Se va acorda atentie importantei recrutarii de personal in primul rand din statele membre si pe o baza geografica cat de larg posibila, luandu-se in special in considerare reprezentarea adecvata a tarilor in curs de dezvoltare si cu accent pe proportionalitate in reprezentarea pe sexe. In pregatirea bugetului, propunerea de angajare a personalului va fi ghidata de principiul mentinerii numarului acestuia la minimul necesar pentru realizarea in bune conditii a sarcinilor Secretariatului.
D. Directorul general sau un reprezentant desemnat de acesta va participa, fara drept de vot, la toate intalnirile Adunarii si Consiliului.
E. Secretariatul:
1. va pregati si va inainta Consiliului proiectul programului de activitate si al bugetului Agentiei;
2. va implementa programul de activitate al Agentiei si deciziile sale;
3. va pregati si va inainta Consiliului proiectul raportului anual asupra activitatilor Agentiei, precum si alte rapoarte pe care Adunarea si Consiliul le-ar putea cere;
4. va oferi sprijin administrativ si tehnic Adunarii, Consiliului si organelor lor subsidiare;
5. va facilita comunicarea dintre Agentie si membrii sai; si
6. va face cunoscuta consultanta acordata deja membrilor Agentiei in conformitate cu art. IV lit. C pct. 2 si va pregati si va inainta Adunarii si Consiliului, la fiecare sesiune, un raport privind consultanta acordata. Raportul catre Consiliu va include si consultanta planificata pentru implementarea programului anual de activitati.
F. In realizarea sarcinilor lor, directorul general si ceilalti membri ai personalului nu vor cauta si nu vor primi instructiuni din partea niciunui guvern sau din partea niciunei alte surse externe Agentiei. Se vor abtine de la orice actiune care s-ar putea reflecta asupra pozitiei lor ca functionari internationali responsabili doar in fata Adunarii si a Consiliului. Fiecare membru va respecta caracterul exclusiv international al responsabilitatilor directorului general si ale celorlalti membri ai personalului si nu va incerca sa ii influenteze in exercitarea responsabilitatilor fiecaruia dintre acestia.
ARTICOLUL XII Bugetul
A. Bugetul Agentiei va fi finantat prin:
1. contributii obligatorii ale membrilor, avand la baza algoritmul de calcul al Organizatiei Natiunilor Unite, asa cum au fost stabilite de Adunare;
2. contributii voluntare; si
3. alte posibile surse, in conformitate cu regulile financiare ce urmeaza a fi adoptate de Adunare prin consens, potrivit art. IX lit. G. Regulile financiare si bugetul vor asigura o baza financiara solida Agentiei si implementarea efectiva si eficienta a activitatilor acesteia, asa cum sunt definite in programul de activitate. Contributiile obligatorii vor finanta costurile activitatilor principale si pe cele administrative.
B. Proiectul de buget al Agentiei va fi elaborat de catre Secretariat si inaintat Consiliului spre examinare. Consiliul fie il va inainta Adunarii cu recomandarea de aprobare, fie il va inapoia Secretariatului pentru revizuire si retransmitere.
C. Adunarea va numi un auditor extern, care va fi in functie pentru o perioada de 4 ani si va fi eligibil pentru realegere. Primul auditor va fi ales pentru o perioada de 2 ani. Auditorul va verifica inregistrarile contabile ale Agentiei si va face acele observatii si recomandari considerate necesare in legatura cu eficienta managementului si controalele financiare interne.
ARTICOLUL XIII Personalitate juridica, privilegii si imunitati
A. Agentia va avea personalitate juridica internationala. Pe teritoriul fiecarui membru si in conformitate cu legislatia nationala a acestuia, va beneficia de capacitatea juridica de drept intern necesara exercitarii functiilor si indeplinirii obiectivelor sale.
B. Membrii vor decide asupra unui acord separat privind privilegiile si imunitatile.
ARTICOLUL XIV Relatii cu alte organizatii
Cu aprobarea Adunarii, Consiliul va fi autorizat sa incheie acorduri in numele Agentiei, stabilind relatii adecvate cu Organizatia Natiunilor Unite si cu oricare alte organizatii a caror activitate este legata de cea a Agentiei. Dispozitiile prezentului statut nu afecteaza drepturile si obligatiile oricarui membru care deriva din orice alt tratat international existent.
ARTICOLUL XV Amendamente si retragere, revizuire
A. Amendamentele la prezentul statut pot fi propuse de catre oricare membru. Copii certificate ale textului oricarui amendament propus vor fi pregatite de directorul general si comunicate de acesta tuturor membrilor cu cel putin 90 de zile inainte de analizarea lor de catre Adunare.
B. Amendamentele vor intra in vigoare pentru toti membrii:
1. dupa aprobarea de Adunare, dupa analizarea observatiilor inaintate de Consiliu privind fiecare amendament propus; si
2. dupa ce toti membrii si-au exprimat consimtamantul de a fi parte la amendament, in conformitate cu procedurile lor constitutionale. Membrii isi vor exprima consimtamantul prin depunerea unui instrument corespunzator la depozitarul mentionat in art. XX lit. A.
C. In orice moment dupa 5 ani de la data intrarii in vigoare a prezentului statut conform art. XIX lit. D, un membru se poate retrage din Agentie prin notificare scrisa in acest sens, transmisa depozitarului mentionat in art. XX lit. A, care va informa cu promptitudine Consiliul si toti membrii.
D. Aceasta retragere va produce efecte la finalul anului in care a fost exprimata. Retragerea unui membru din Agentie nu va afecta obligatiile contractuale asumate de acesta in conformitate cu art. V lit. B sau obligatiile financiare pentru anul in care se retrage.
ARTICOLUL XVI Solutionarea diferendelor
A. Membrii vor solutiona orice diferend asupra interpretarii sau implementarii prezentului statut prin metode pasnice, in conformitate cu art. 2 paragraful 3 din Carta Natiunilor Unite, si, in acest scop, vor cauta o solutie prin mijloacele indicate in art. 33 paragraful 1 din Carta Natiunilor Unite.
B. Consiliul poate contribui la solutionarea unui diferend prin orice mijloace pe care le considera adecvate, inclusiv oferind bunele sale oficii, solicitand membrilor angajati in diferend sa inceapa procesul de solutionare a acestuia prin metoda preferata si recomandand un termen-limita pentru aplicarea procedurii alese.
ARTICOLUL XVII Suspendarea temporara a drepturilor
A. Niciun membru al Agentiei cu restante la plata contributiilor financiare catre Agentie nu va avea drept de vot, daca datoriile sale insumeaza sau depasesc suma contributiilor sale din ultimii 2 ani. Totusi, Adunarea poate permite acestui membru sa voteze, daca este convinsa ca neplata se datoreaza unor circumstante in afara controlului membrului in cauza.
B. Unui membru care a incalcat in mod repetat prevederile prezentului statut sau ale oricarui alt acord decurgand din acesta i se poate suspenda exercitarea privilegiilor si a drepturilor asociate calitatii de membru de catre Adunare, cu o majoritate de doua treimi din numarul membrilor prezenti si votanti, la recomandarea Consiliului.
ARTICOLUL XVIII Sediul Agentiei
Sediul Agentiei va fi decis de Adunare in cadrul primei sale sesiuni.
ARTICOLUL XIX Semnare, ratificare, intrare in vigoare si aderare
A. Prezentul statut va fi deschis spre semnare la conferinta de infiintare de catre toate statele membre ale Organizatiei Natiunilor Unite si de organizatiile interguvernamentale regionale de integrare economica, asa cum au fost definite in art. VI lit. A. Acesta va ramane deschis spre semnare pana la data intrarii sale in vigoare.
B. Pentru statele si organizatiile interguvernamentale regionale de integrare economica, asa cum au fost definite la art. VI lit. A, care nu au semnat prezentul statut, acesta va fi deschis spre aderare dupa ce dobandirea calitatii de membru de catre acestea a fost aprobata de Adunare in conformitate cu prevederile art. VI lit. B pct. 2.
C. Consimtamantul de a deveni parte la prezentul statut se exprima prin depunerea unui instrument de ratificare sau de aderare la depozitar. Ratificarea sau aderarea la prezentul statut se efectueaza de catre state in conformitate cu procedurile constitutionale ale fiecaruia dintre ele.
D. Prezentul statut va intra in vigoare in a 30-a zi dupa data depunerii celui de-al 25-lea instrument de ratificare.
E. Pentru statele sau organizatiile interguvernamentale regionale de integrare economica care au depus un instrument de ratificare sau de aderare dupa intrarea in vigoare a prezentului statut, acesta va intra in vigoare in a 30-a zi dupa data depunerii instrumentului in cauza.
F. Nu pot fi formulate rezerve la niciuna dintre prevederile prezentului statut.
ARTICOLUL XX Depozitar, inregistrare, text autentic
A. Guvernul Republicii Federale Germania este desemnat ca depozitar al prezentului statut, precum si al oricarui instrument de ratificare sau de aderare.
B. Prezentul statut va fi inregistrat de catre guvernul depozitar, in conformitate cu art. 102 din Carta Natiunilor Unite.
C. Prezentul statut, redactat in limba engleza, se va depune in arhivele guvernului depozitar.
D. Copii certificate ale prezentului statut vor fi transmise de catre guvernul depozitar guvernelor statelor si organelor executive ale organizatiilor interguvernamentale regionale de integrare economica care au semnat prezentul statut sau pentru care a fost aprobata dobandirea calitatii de membru in conformitate cu art. VI lit. B pct. 2.
E. Guvernul depozitar va informa cu promptitudine toate statele semnatare ale prezentului statut asupra datei de depunere a fiecarui instrument de ratificare si asupra datei intrarii in vigoare a statutului.
F. Guvernul depozitar va informa cu promptitudine semnatarii si membrii cu privire la data la care statele si organizatiile interguvernamentale regionale de integrare economica devin ulterior membri.
G. Guvernul depozitar va transmite cu promptitudine noile cereri de dobandire a calitatii de membru tuturor statelor membre, pentru a fi examinate conform prevederilor art. VI lit. B pct. 2.
Drept care subsemnatii, fiind deplin autorizati, au semnat prezentul statut.
Adoptat la Bonn la 26 ianuarie 2009, intr-un singur exemplar original, in limba engleza.
Declaratia Conferintei privind versiunile autentice ale statutului
"Reuniti la Bonn la 26 ianuarie 2009, reprezentantii statelor invitate la Conferinta de infiintare a Agentiei Internationale pentru Energie Regenerabila au adoptat urmatoarea declaratie, care va fi parte integranta a statutului:
Statutul Agentiei Internationale pentru Energie Regenerabila, semnat la 26 ianuarie 2009 la Bonn, inclusiv prezenta declaratie, va fi de asemenea autentificat in limbile oficiale ale Organizatiei Natiunilor Unite, altele decat limba engleza, precum si in limba depozitarului, la cererea semnatarilor1),2)."
___________
1) Conferinta ia nota de faptul ca Franta a transmis deja guvernului depozitar o versiune in limba franceza a statutului, dorind autentificarea statutului in limba franceza.
2) Prezenta declaratie nu va fi in contradictie cu intelegerea privind limba de lucru de la Conferinta pregatitoare finala de la Madrid.
<
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti