din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2908 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 94/2009 privind auditul de securitate in domeniul aviatiei civile

INTEGRAL: Legea nr. 94/2009 privind auditul de securitate in domeniul aviatiei civile


Legea nr. 94/2009 privind auditul de securitate in domeniul aviatiei civile

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 250 din 15 aprilie 2009



Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. 1
Prezenta lege asigura cadrul privind adaptarea si aplicarea eficienta a Programului national de securitate a aviatiei civile, in vederea prevenirii actelor de interventie ilicita si a asigurarii securitatii in aviatia civila.

Art. 2
(1) Autoritatea competenta care raspunde de coordonarea si monitorizarea punerii in aplicare a Programului national de securitate a aviatiei civile este Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
(2) Principalele atributii ale autoritatii competente in conformitate cu prevederile prezentei legi si ale Programului national de securitate a aviatiei civile sunt:
a) elaboreaza si monitorizeaza punerea in aplicare a Programului de control al calitatii in domeniul securitatii aviatiei civile;
b) elaboreaza si aplica Programul national de formare si instruire periodica in domeniul securitatii aviatiei civile;
c) solicita, aproba si urmareste aplicarea programelor de securitate elaborate de agentii aeronautici civili;
d) elaboreaza Programul anual de realizare a auditurilor de securitate in domeniul aviatiei civile;
e) elaboreaza metodologia privind executarea auditului de securitate in domeniul aviatiei civile, in functie de standardele de aplicare in comunitatea europeana;
f) constata si aplica sanctiunile legale privind nerespectarea prevederilor prezentei legi.

Art. 3
(1) Evaluarea si monitorizarea aplicarii Programului national de securitate a aviatiei civile se realizeaza in cadrul Programului de control al calitatii in domeniul securitatii aviatiei civile prin audit de securitate in domeniul aviatiei civile.
(2) Controlul calitatii in domeniul securitatii aviatiei civile include urmatoarele proceduri:


- auditul de securitate;


- inspectii;


- expertize;


- teste.
(3) Auditul de securitate in domeniul aviatiei civile se executa de auditori autorizati in acest scop de autoritatea competenta, denumiti in continuare auditori de securitate.
(4) Procedurile prevazute la alin. (2) lit. b)-d) se realizeaza de catre personalul cu atributii specifice al autoritatii competente, pe baza unui mandat.
(5) Pot fi autorizate ca auditori de securitate si beneficiaza de drepturile prevazute in prezenta lege persoanele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt persoane care au sau au avut calitatea de angajat in serviciile specifice de securitate privind aviatia civil a ale operatorilor de transport aerian, ale aeroporturilor, ale Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, precum si ale unor institutii publice de autoritate;


- au absolvit cu diploma un institut de invatamant superior;


- au vechime in domeniul aeronautic de minimum 5 ani.
(6) Auditorii de securitate autorizati sunt evidentiati in Tabelul auditorilor de securitate a aviatiei civile, care este facut public si actualizat de autoritatea competenta.
(7) Auditorul de securitate nu poate participa la efectuarea unui audit de securitate la entitatea la care este angajat sau cu care are relatii economice contractuale.

Art. 4
(1) Procedurile prevazute la art. 3 alin. (2) se realizeaza in conformitate cu metodologia aprobata prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii, care se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la data de 1 iulie 2009.
(2) Auditul de securitate in domeniul aviatiei civile se realizeaza obligatoriu, la intervale de 2 ani, la aeroporturile civile din Romania si la transportatorii aerieni romani.

Art. 5
(1) Auditul de securitate in domeniul aviatiei civile se realizeaza pe baza programelor anuale, aprobate de ministrul transporturilor si infrastructurii.
(2) Auditul de securitate in domeniul aviatiei civile se realizeaza de o echipa de auditori de securitate desemnata prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii pentru fiecare audit, care se compune din 3 sau 5 auditori de securitate, in raport cu complexitatea procedurii.
(3) Auditul de securitate in domeniul aviatiei civile se finalizeaza cu un raport de audit, semnat de toti membrii echipei, care trebuie sa contina constatari si deficientele existente, precum si recomandari pentru remediere, dupa caz. Daca semnatarii raportului de audit au puncte divergente, acestea se consemneaza obligatoriu in raport.
(4) Auditul de securitate in domeniul aviatiei civile se considera finalizat odata cu predarea raportului de audit catre autoritatea competenta si catre entitatea supusa auditului.
(5) Entitatea supusa auditului de securitate in domeniul aviatiei civile este obligata ca, in termen de maximum 30 de zile de la primirea raportului de audit, sa inainteze autoritatii competente un plan de actiuni corective care sa contina masuri de remediere a deficientelor si/sau de aplicare a recomandarilor, dupa caz.
(6) Autoritatea competenta decide asupra planului de actiuni corective prevazut la alin. (5), decizii care devin obligatorii pentru emitentii acestuia.
(7) Autoritatea competenta dispune monitorizarea realizarii planului de actiuni corective prevazut la alin. (5).

Art. 6
(1) Rapoartele intocmite de echipele de audit de securitate in domeniul aviatiei civile sunt secrete si se afla in proprietatea autoritatii competente, accesul la continutul acestora facandu-se cu respectarea prevederilor legale referitoare la pastrarea secretului profesional.
(2) Accesul la rapoartele prevazute la alin. (1) este permis numai entitatilor care au facut obiectul auditului, persoanelor cu atributii si responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul autoritatii competente, precum si structurilor comunitare fata de care Romania are obligatii specifice conform regulamentelor comunitare.
(3) Planul de aetiuni corective prevazut la art. 5 alin. (5) este proprietatea emitentului, accesul la continutul acestuia facandu-se in conformitate cu prevederile prezentei legi si cu respectarea prevederilor legale referitoare la pastrarea secretului profesional.
(4) Accesul la planul de actiuni corective prevazut la art. 5 alin. (5) este permis numai persoanelor cu atributii si responsabilitati in domeniul securitatii aviatiei civile din cadrul structurilor entitatii emitente si din cadrul autoritatii competente, precum si structurilor comunitare fata de care Romania are obligatii specifice conform regulamentelor comunitare.

Art. 7
(1) Pentru intocmirea unui raport de audit de securitate in domeniul aviatiei civile, auditorii de securitate beneficiaza de o indemnizatie in cuantum de 4000 lei/auditor.
(2) Indemnizatia prevazuta la alin. (1) se suporta de la bugetul de stat, prin bugetul autoritatii competente, si va fi platita auditorilor dupa maximum 30 de zile de la predarea raportului de audit catre autoritatea competenta si entitatea supusa auditarii.

Art. 8
Nerespectarea prevederilor legale referitoare la pastrarea secretului profesional prevazut la art. 6 alin. (1) si (3) atrage raspunderea penala, civila, administrativa sau disciplinara, dupa caz.

Art. 9
Autoritatea competenta transmite anual Comisiei Europene, potrivit prevederilor art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1486/2003 al Comisiei de stabilire a procedurilor de efectuare a inspectiilor Comisiei in domeniul securitatii aviatiei civile, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOCE) nr. L 213 din 23 august 2003, Tabelul auditorilor de securitate a aviatiei civile prevazut la art. 3 alin. (6), din care Comisia poate solicita autoritatii competente auditori de securitate care sa participe la o inspectie efectuata de aceasta.

Art. 10
La anexa nr. 2 litera A din Legea nr. 200/2004 privind recunoasterea diplomelor si calificarilor profesionale pentru profesiile reglementate din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 500 din 3 iunie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"h) profesii in domeniul transporturilor aeriene, maritime, f1uviale si rutiere: comandant, ofiter punte secund, ofiter punte, sef mecanic, ofiter mecanic secund, ofiter mecanic, sef electrician maritim, ofiter electrician maritim, pilot de mare larga, pilot maritim, pilot maritim aspirant, meteorolog, meteorolog aeronautic, prognozist, personal aeronautic pentru protectia navigatiei aeriene si telecomunicatiei (PNA-TC), inginer de receptie si control aeronave, inginer de receptie si mijloace PNA-TC, profesor de legislatie rutiera, inspector ITP, lector pentru pregatirea si perfectionarea profesionala a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, auditor de siguranta rutiera, auditor de securitate a aviatiei civile;".

Art. 11
Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 iulie 2009.


Aceasta lege a fost adaptata de Parlamentul Ramaniei, cu respectarea prevederilar art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Canstitutia Romaniei, republicata.






Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...



Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice