din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2074 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OG nr. 32/1995 (Consolidata 2009) privind timbrul judiciar

INTEGRAL: OG nr. 32/1995 (Consolidata 2009) privind timbrul judiciar


OG nr. 32/1995 (Consolidata 2009) privind timbrul judiciar

Acte Modificatoare:
* Legea nr. 106/1995 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 32/1995 privind timbrul judiciar
* Legea nr. 123/1997 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.32/1995 privind timbrul judiciar
* OG nr. 10/1998 pentru modificarea articolului 8 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995 privind timbrul judiciar
* Legea nr. 120/1998 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.10/1998 pentru modificarea articolului 8 din Ordonanta Guvernului nr.32/1995 privind timbrul judiciar
* OG nr. 10/1999 pentru completarea Ordonantei Guvernului nr.32/1995 privind timbrul judiciar
* Legea nr. 781 din 29 decembrie 2001 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.10/1999 pentru completarea Ordonantei Guvernului nr.32/1995 privind timbrul judiciar
* OUG nr. 77/2008, Ordonanta de urgenta pentru completarea art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 32/1995 privind timbrul judiciar

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 201 / 30 august 1995



In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutie si al art. 1 lit. b) din Legea nr. 81/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, avind in vedere si prevederile art. 121 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

Art. 1
(1) Se instituie timbrul judiciar, care, in conditiile prezentei ordonante, se aplica actiunilor, cererilor, actelor si serviciilor de competenta tuturor instantelor judecatoresti, Ministerului Justitiei, Parchetului General de pe langa Curtea Suprema de Justitie, precum si actelor notariale ce se indeplinesc de catre notarii publici.
(2) Timbrul judiciar nu se aplica in cazurile in care nu se percepe taxa de timbru.

Art. 2
Timbrul judiciar se imprima la cererea si sub controlul Ministerului Justitiei.
Timbrul judiciar este mobil si are urmatoarele valori: 1.500 lei, 5.000 lei, 10.000 lei, 50.000 lei.
Timbrele de alte valori emise raman in circulatie pana la epuizarea stocului existent.

Art. 3
(1) Cererile de chemare in judecata, adresate instantelor judecatoresti, se timbreaza cu timbru judiciar in valoare de 3.000 lei, in cazul in care se solicita solutionarea in fond a cauzei, si in valoare de 1.500 lei, cand cererile au ca obiect exercitarea unei cai de atac.
(2) In cazul in care cererile prevazute la alin. (1), indiferent daca privesc fondul sau o cale de atac, au ca obiect o valoare mai mare de 1.000.000 lei, se aplica timbre judiciare de 15.000 lei, daca valoarea este de peste 10.000.000 lei, se aplica timbre judiciare de 30.000 lei, iar daca valoarea este de peste 100.000.000 lei, se aplica timbre judiciare de 50.000 lei
(3) Sint exceptate de la aplicarea prevederilor alin. 2 cererile introduse de persoanele care se considera vatamate in drepturile lor printr-un act administrativ sau prin refuzul nejustificat al unei autoritati administrative de a le rezolva cererea referitoare la un drept recunoscut de lege, prin care s-a solicitat si repararea pagubei suferite, pentru care timbrul judiciar se calculeaza potrivit prevederilor alin. 1.
(4) Cererile adresate Parchetului General de pe langa Curtea Suprema de Justitie se timbreaza cu timbre judiciare in valoare de 3.000 lei, daca, potrivit legii, sunt supuse taxei de timbru
(5) In cazul cererilor de inmatriculare/inregistrare a mentiunilor in Registrul Comertului, transmise in forma electronica, oficiile registrului comertului vor incasa contravaloarea timbrului judiciar aplicabil. Dispozitiile art. 6 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.

Art. 4
Cererilor adresate instantelor judecatoresti pentru eliberarea de copii, certificate, investirea cu formula executorie, transcrierea (intabularea) in registrele de publicitate a instrainarilor de imobile, inscrierea drepturilor de ipoteca, orice alte notari in registrele de publicitate, notificari si somatii comunicate prin executorii judecatoresti, precum si oricaror alte cereri care nu fac obiectul activitatii de judecata, dar sunt supuse taxei de timbru, potrivit legii, li se aplica timbre judiciare de 1.500 lei.
Cererile de acordare a cetateniei sau de renuntare la cetatenie se timbreaza cu timbre judiciare de 15.000 lei. Supralegalizarea semnaturii si a sigiliului notarului public de catre Ministerul Justitiei se timbreaza cu timbre judiciare de 1.500 lei pentru fiecare exemplar

Art. 5
Pentru actele notariale ce se indeplinesc de catre notarii publici, pentru care legea prevede taxe de timbru in suma fixa, se aplica timbru judiciar in valoare de 1.500 lei.
In cazul actelor notariale care au ca obiect o valoare mai mare de 1.000.000 lei se aplica timbre judiciare de 15.000 lei, pentru cele ce depasesc 10.000.000 lei se aplica timbre judiciare de 30.000 lei, iar daca valoarea este de peste 100.000.000 lei, se aplica timbre judiciare de 50.000 lei

Art. 6
Raspunderea pentru realizarea emisiunilor si circulatia timbrului judiciar, ca si pentru gestionarea fondurilor obtinute, revine Ministerului Justitiei.
Vinzarea timbrului judiciar se face de catre institutiile si notarii publici prevazuti la art. 1 sau prin unitati autorizate sa vinda timbre fiscale, pe baza de conventie, cu un comision de pina la 5% din valoarea acestuia.

Art. 7
(1) Sumele incasate din vanzarea timbrului judiciar se constituie si se utilizeaza ca venituri extrabugetare, la dispozitia Ministerului Justitiei, in completarea alocatiilor de la bugetul de stat.
(2) Disponibilitatile de la finele anului se vor raporta in anul urmator pentru a fi cheltuite cu aceeasi destinatie.
(3) Cheltuielile necesare realizarii primei emisiuni a timbrului judiciar de pina la 25 milioane lei se acopera din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului.

Art. 8
Veniturile incasate din vanzarea timbrului judiciar se vor folosi pentru buna functionare a judecatoriilor, tribunalelor, curtilor de apel, Curtii Supreme de Justitie, a parchetelor de pe langa aceste instante, laboratoarelor de expertiza criminalistica, pentru administrarea justitiei prin organul de specialitate al administratiei publice centrale, pentru realizarea de noi emisiuni ale timbrului judiciar, pentru achizitionarea de publicatii si lucrari de specialitate din tara si din strainatate, de sisteme moderne de informatizare si aparatura specifica, pentru acordarea de stimulente magistratilor, asimilatilor acestora si celorlalte categorii de personal din cadrul instantelor judecatoresti, parchetelor, laboratoarelor de expertiza criminalistica si Ministerului Justitiei, pentru organizarea unor actiuni cu caracter profesional sau social.
De asemenea, din veniturile provenind din vanzarea timbrului judiciar se vor asigura sumele necesare pentru construirea si cumpararea de locuinte de serviciu, precum si pentru plata specialistilor si a colaboratorilor externi, care participa la elaborarea unor proiecte de coduri.
Pentru stimulentele acordate din veniturile incasate din vanzarea timbrului judiciar nu se datoreaza contributia pentru asigurari sociale, contributia la Fondul pentru plata ajutorului de somaj si contributia pentru pensia suplimentara

Art. 9
Cererile pentru care se datoreaza timbru judiciar nu vor fi primite si inregistrate, daca nu sint timbrate corespunzator.
In cazul nerespectarii dispozitiilor prezentei ordonante, se va proceda conform prevederilor legale in vigoare referitoare la taxa de timbru.

Art. 10
In termen de 60 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei a prezentei ordonante, Ministerul Justitiei, cu avizul Ministerului Finantelor, va emite norme metodologice de aplicare.
Normele metodologice se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.

Art. 11
Prezenta ordonanta intra in vigoare in termen de 90 de zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei.






Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...



Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice