Art. I. -
Ordonanta de urgenta a Guvernuluinr. 57/2019privindCodul administrativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.La articolul 89,alineatele (81)si(82)se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(81)Consortiile administrative sunt asociatii de dezvoltare intercomunitara constituite din doua sau mai multe unitati administrativ-teritoriale invecinate in scopul integrarii furnizarii de politici si servicii la nivelul acestora, reducerii diferentelor de dezvoltare si cresterii functionalitatii la nivel local, precum si asigurarii posibilitatii persoanelor care locuiesc in zone rurale, inclusiv celor din comunitati marginale/periferice, sa aiba acces sporit la servicii de calitate, precum mobilitatea, locuintele si alte servicii publice furnizate la nivel local.
(82)Consortiile administrative au personalitate juridica si sunt de utilitate publica, prin efectul legii."
2.Laarticolul 89, dupaalineatul (82)se introduc trei noi alineate, alin. (83)-(85), cu urmatorul cuprins:
"(83)Consortiile administrative se constituie din unitati administrativ-teritoriale invecinate care acopera zone geografice rurale care prezinta potential de integrare din punct de vedere agricol, economic, social, cultural, traditional, de mediu, de infrastructura, de digitalizare sau de acces la servicii publice si/sau care se confrunta cu provocari si oportunitati similare pentru dezvoltarea lor.
(84)Consortiile administrative se pot constitui pentru urmatoarele obiective:
a)imbunatatirea eficientei serviciilor publice, in special a serviciilor publice sociale, educationale si de sanatate;
b)cresterea eficacitatii implementarii investitiilor la nivel local;
c)eficientizarea utilizarii resurselor umane specializate pentru atingerea intereselor colectivitatilor locale;
d)furnizarea in comun a unor servicii publice de interes local;
e)integrarea digitala a serviciilor publice furnizate de unitatile administrativ-teritoriale, membre ale consortiilor administrative;
f)dezvoltarea infrastructurilor si a obiectivelor de dezvoltare de interes comun;
g)dezvoltarea economica integrata si cresterea competitivitatii economice;
h)dezvoltarea integrata si durabila a teritoriului tuturor unitatilor administrativ-teritoriale, membre ale consortiului administrativ;
i)salvgardarea patrimoniului natural si cultural;
j)sprijinirea persoanelor care desfasoara activitati independente in agricultura prin facilitarea accesului la piete si cooperare sporita;
k)alte obiective care contribuie la reducerea diferentelor de dezvoltare.
(85)Fiecare unitate administrativ-teritoriala, membra a unui consortiu administrativ, are in componenta o localitate rurala."
3.La articolul 911,alineatul (1)se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 911. -
(1)Organizarea, functionarea si finantarea consortiilor administrative se realizeaza potrivit prevederilor art. 90, 91 si 913."
4.La articolul 911alineatul (2), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2)Consortiul administrativ, prin consiliul director ori una sau mai multe unitati administrativ-teritoriale membre, pe baza mandatului acordat de celelalte unitati administrativ-teritoriale membre, poate asigura pentru acestea, in exercitarea atributiilor mentionate la art. 129 alin. (2) lit. a)-d), urmatoarele:".
5.La articolul 911alineatul (2),litera n)se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"n)activitati care sa faciliteze integrarea digitala a serviciilor publice;".
6.La articolul 911alineatul (2), dupalitera n)se introduc doua noi litere, lit. n1) si n2), cu urmatorul cuprins:
"n1)activitati privind administrarea bunurilor proprietate publica si privata a unitatilor administrativ-teritoriale membre ale consortiului administrativ, cu respectarea prevederilor art. 914;
n2)activitati de cadastru;".
7.Laarticolul 911, dupaalineatul (2)se introduc doua noi alineate, alin. (21) si (22), cu urmatorul cuprins:
"(21)Prin hotarari ale autoritatilor deliberative, unitatile administrativ-teritoriale pot mandata consortiul administrativ sa angajeze si sa implementeze, pe seama si in numele lor, unele investitii care se circumscriu scopului si obiectivelor consortiului administrativ, in conditiile legii.
(22)Prin hotarari ale autoritatilor deliberative, unitatile administrativ-teritoriale pot mandata consortiul administrativ sa deruleze, pe seama si in numele lor, unele proceduri de achizitii publice, care se circumscriu scopului consortiului administrativ, in conditiile legii."
8.La articolul 911alineatul (3), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
" (3)In statutul consortiului administrativ, pe langa obiectivele consortiului administrativ, se precizeaza in mod expres:".
9.La articolul 911alineatul (3), dupalitera e)se introduc doua noi litere, lit. f) si g), cu urmatorul cuprins:
"f)cuantumul contributiilor din bugetele unitatilor administrativ-teritoriale membre in consortiul administrativ, in conditiile art. 90 alin. (1);
g)categoriile de atributii prevazute la alin. (2) care se asigura de catre consortiu pentru unele sau toate unitatile administrativ-teritoriale, membre ale consortiului administrativ."
10.La articolul 911alineatul (4), partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4)In aplicarea prevederilor alin. (3) lit. c), unitatile administrativ-teritoriale pot beneficia de sprijin din partea personalului din unitatile administrativ-teritoriale prestatoare, nominalizat in conditiile alin. (7), doar pentru functiile publice vacante sau temporar vacante pentru o perioada de cel putin 3 luni calendaristice, pentru care sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:".
11.La articolul 911,alineatul (5)se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5)Prin exceptie de la prevederile alin. (4), unitatile administrativ-teritoriale pot beneficia de sprijin din partea personalului din unitatile administrativ-teritoriale prestatoare, nominalizat in conditiile alin. (7), si in cazul in care volumul de activitate determina un grad de incarcare a personalului acestora de peste 100%, cu exceptia posturilor unice si cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate."
12.La articolul 911,alineatul (17)se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(17)Pentru a stimula cooperarea unitatilor administrativ-teritoriale in consortii administrative, incepand cu anul 2024 se infiinteaza Programul multianual pentru sprijinirea cooperarii unitatilor administrativ-teritoriale membre ale consortiilor administrative, a carui finantare este asigurata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei. Creditele de angajament si creditele bugetare se prevad prin legea bugetului de stat. Finantarea se asigura pe baza unor criterii de performanta transparente care se circumscriu obiectivelor prevazute la art. 89 alin. (84)."
13.Laarticolul 911, dupaalineatul (17)se introduc doua noi alineate, alin. (18) si (19), cu urmatorul cuprins:
"(18)Programul multianual pentru sprijinirea cooperarii unitatilor administrativ-teritoriale membre ale consortiilor administrative va avea urmatoarele obiective:
a)functionarea consortiilor administrative;
b)integrarea digitala a serviciilor publice furnizate de unitatile administrativ-teritoriale, membre ale consortiilor administrative, in vederea furnizarii de servicii publice intr-un timp mai scurt pentru cetateni si antreprenori.
(19)Descrierea Programului multianual pentru sprijinirea cooperarii unitatilor administrativ-teritoriale membre ale consortiilor administrative se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice."
14.La articolul 912,alineatul (2)se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2)In situatia in care instanta judecatoreasca constata vinovatia functionarului public sau personalului contractual de la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, membre ale consortiului administrativ, care a exercitat atributiile prevazute la art. 911alin. (3)-(5), prevederile art. 491 si 553 se aplica in mod corespunzator."
15.Dupaarticolul 912se introduc patru noi articole, art. 913-916, cu urmatorul cuprins:
(1)Unitatile administrativ-teritoriale sunt reprezentate in adunarea generala a consortiului administrativ de catre primari, in conditiile art. 132. Incetarea mandatului de primar atrage incetarea calitatii de reprezentare in adunarea generala a consortiului administrativ.
(2)Atributiile adunarii generale sunt stabilite prin statutul consortiului administrativ.
(3)Adunarea generala se intruneste cel putin o data pe an, la convocarea consiliului director sau ori de cate ori acest lucru este necesar, si adopta hotarari in conformitate cu statutul consortiului.
(4)In situatia in care membrii consiliului director nu sunt desemnati sau daca consiliul director nu este constituit, adunarea generala va fi convocata de catre oricare dintre primarii unitatilor administrativ-teritoriale membre ale consortiului administrativ.
(5)Pentru participarea la sedintele adunarii generale ale consortiului administrativ, membrii adunarii generale au dreptul la o indemnizatie de maximum 10% din indemnizatia presedintelui consiliului director, suportata din bugetul consortiului administrativ. Nivelul indemnizatiei se stabileste prin hotararea adunarii generale a consortiului.
(6)Adunarea generala adopta hotarari cu caracter obligatoriu, aplicabile tuturor unitatilor administrativ-teritoriale membre. In cazul in care doar unele dintre unitatile administrativ-teritoriale membre au mandatat consortiul administrativ in conditiile art. 911alin. (21), hotararile adunarii generale date in exercitarea mandatului se aplica in mod obligatoriu numai acestora.
(7)Modalitatea de adoptare a hotararilor, cvorumul necesar, modalitatea de intrunire, precum si eventualele majoritati diferentiate in functie de obiectul hotararilor se stabilesc prin statutul consortiului administrativ.
(8)Abtinerile se numara la voturile impotriva.
(9)Hotararile adunarii generale sunt comunicate consiliilor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale care formeaza consortiul in termen de 5 zile lucratoare de la adoptarea acestora.
(10)Consiliul local al unei unitati administrativ-teritoriale, membra a consortiului administrativ, mandateaza reprezentantul unitatii administrativ-teritoriale in adunarea generala a consortiului sa sustina pozitii sau sa exprime puncte de vedere, sa formuleze propuneri sau amendamente la ordinea de zi a sedintelor adunarii generale sau la proiectele de hotarare inscrise pe ordinea de zi.
(11)Prin exceptie de la dispozitiile art. 91 alin. (6), consiliul director este format din presedintele adunarii generale a consortiului administrativ si inca cel putin doi membri numiti de adunarea generala. Prin statut, asociatii pot sa prevada si un numar mai mare de membri, cu conditia ca numarul total de membri in consiliul director, inclusiv presedintele, sa fie impar.
(12)Componenta consiliului director va asigura cat mai bine reprezentativitatea in cadrul acestui organ a tuturor membrilor asociatiei, utilizand principiul reprezentarii prin rotatie.
(13)Consiliul director indeplineste urmatoarele atributii:
a)organizeaza, asigura si pune in executare hotararile adunarii generale cu privire la punerea in aplicare a obiectivelor consortiului;
b)raspunde de modul de gestionare a activitatilor si serviciilor publice prevazute la art. 911alin. (2), (21) si (22) furnizate de catre consortiul administrativ;
c)raspunde de gestiunea, patrimoniul si executia, in conditiile legii, a bugetului de venituri si cheltuieli al consortiului administrativ, situatiilor financiare anuale si proiectului programelor consortiului administrativ;
d)alte atributii prevazute de lege sau de statut.
(14)Membrii consiliului director au dreptul la o indemnizatie de maximum 30% din indemnizatia de ales local a presedintelui consiliului director, suportata din bugetul consortiului administrativ. Nivelul indemnizatiei se stabileste prin hotararea adunarii generale a consortiului.
(15)Membrilor consiliului director nu li se acorda indemnizatia prevazuta la alin. (14) pentru participarea la sedintele adunarii generale.
(16)Mandatul presedintelui adunarii generale este de un an. Presedintele adunarii generale poate indeplini maximum doua mandate consecutive.
(17)Consortiul administrativ are un cenzor ales si revocat de catre adunarea generala a consortiului administrativ, pe criterii de profesionalism, integritate si independenta fata de membrii consortiului administrativ, care poate fi retribuit conform hotararii adunarii generale a consortiului administrativ. Membrii consiliului director nu pot avea calitatea de cenzor.
(1)In situatia prevazuta la art. 911alin. (21), unitatile administrativ-teritoriale asigura resursele necesare pentru realizarea respectivelor investitii, in limita alocarii existente in bugetul local al fiecarei unitati administrativ-teritoriale membre a consortiului administrativ sau acordand drept de folosinta gratuita asupra unor bunuri aflate in domeniul public sau privat al unitatilor administrativ-teritoriale membre.
(2)Modul de calcul si cuantumul sumelor stabilite potrivit prevederilor alin. (1) se aproba prin hotararea adunarii generale a consortiului administrativ.(3)Unitatile administrativ-teritoriale care hotarasc sa mandateze consortiul administrativ sa realizeze investitii in conditiile art. 911alin. (21) se pot retrage din investitie inainte de data finalizarii proiectelor sau contractelor incheiate de aceasta in numele si pe seama lor, notificand adunarea generala cu privire la intentia de retragere din investitie, cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de adoptarea hotararilor consiliilor locale prin care aproba retragerea din consortiul administrativ si numai dupa plata despagubirilor prevazute in respectivele proiecte sau contracte sau, dupa caz, in conditiile stabilite in statutul consortiului.
(4)Bunurile rezultate in urma unor investitii realizate in cadrul consortiului administrativ apartin proprietatii publice sau private, dupa caz, a unitatilor administrativ-teritoriale membre ale consortiului si se inregistreaza in inventarul acestora, in conditiile art. 289, respectiv art. 357.
(5)Bunurile prevazute la alin. (4) care raspund unui interes public apartin proprietatii publice a unitatilor administrativ-teritoriale membre ale consortiului administrativ, dupa cum urmeaza:
a)bunurile situate exclusiv pe raza unei singure unitati administrativ-teritoriale, pe care o si deservesc, apartin domeniului public al acesteia;
b)pentru bunurile situate exclusiv pe raza unei singure unitati administrativ-teritoriale, care deservesc alte unitati administrativ-teritoriale membre ale consortiului administrativ, apartenenta acestora se stabileste de catre adunarea generala a asociatiei inainte de demararea investitiei;
c)pentru bunurile situate exclusiv pe raza unei singure unitati administrativ-teritoriale, care deservesc si alte unitati administrativ-teritoriale membre ale consortiului, apartenenta acestora se stabileste de catre adunarea generala a consortiului inainte de demararea investitiei;
d)pentru bunurile situate pe raza mai multor unitati administrativ-teritoriale si/sau care deservesc mai multe unitati administrativ-teritoriale, apartenenta acestora se stabileste de catre adunarea generala a consortiului inainte de demararea investitiei.
(6)Bunurile prevazute la alin. (4), care nu raspund unui interes public, apartin proprietatii private a unitatilor administrativ-teritoriale membre ale consortiului administrativ sau, dupa caz, proprietatii consortiului. Apartenenta acestor bunuri se decide prin statut sau prin hotararea adunarii generale, dupa caz.
(7)In statutele consortiilor administrative se reglementeaza in mod expres situatiile prevazute la alin. (5) lit. b)-d) si alin. (6).
(8)In vederea indeplinirii scopului si desfasurarii activitatii, consortiile administrative pot dobandi in proprietate bunuri, cu exceptia bunurilor care, prin natura sau destinatia lor, sunt bunuri proprietate publica, precum si a bunurilor care, potrivit statutului sau hotararii adunarii generale, apartin proprietatii private a unitatilor administrativ-teritoriale componente ale consortiilor administrative.
(9)Prin exceptie de la prevederile art. 312 alin. (1) si art. 333 alin. (1), bunurile proprietate publica sau privata a unitatilor administrativ-teritoriale membre ale consortiului administrativ pot fi concesionate sau inchiriate prin atribuire directa consortiilor administrative pentru realizarea activitatilor care se circumscriu scopului consortiului administrativ.
(10)Pentru implementarea corespunzatoare a investitiilor, consortiile administrative pot angaja personal contractual specializat propriu in cadrul aparatului tehnic prevazut la art. 91 alin. (7), in situatia in care unitatile administrativ-teritoriale, membre ale consortiului, nu dispun de personal specializat care sa fie alocat consortiului in conditiile art. 911alin. (3)-(5).
(11)Consortiile administrative pot fi eligibile in calitate de solicitant sau partener in cadrul programelor de finantare, indiferent de tipul sau sursa acestora, atunci cand oricare dintre unitatile administrativ-teritoriale membre ale consortiului administrativ se numara printre categoriile de solicitanti eligibili ai respectivelor programe de finantare.
(12)In cazul proiectelor cu finantare europeana se aplica prevederile legislatiei nationale si europene privind gestionarea fondurilor europene, precum si documentele procedurale specifice implementarii programelor operationale prin care se asigura finantarea tipurilor de interventii vizate.
(13)Pentru situatia prevazuta la alin. (11) este necesar mandatul unitatii administrativ-teritoriale membre a consortiului care se numara printre categoriile de solicitanti eligibili ai respectivelor programe de finantare, exprimat prin hotararea autoritatii deliberative.
(1)In aplicarea art. 911alin. (22), prin derogare de la prevederile art. 44alin. (1)din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prin hotarari ale autoritatilor deliberative, unitatile administrativ-teritoriale, membre in cadrul consortiului administrativ, pot mandata consortiul sa deruleze, in calitate de autoritate contractanta, proceduri de achizitii publice pentru realizarea unor obiective de interes local, inclusiv achizitii comune pentru furnizarea de bunuri si prestarea de servicii la nivelul consortiului administrativ.
(2)Prevederile art. 914alin. (4)-(8) si alin. (10) se aplica in mod corespunzator.
(1)Cuantumul contributiei prevazute la art. 90 alin. (1) se stabileste, pe baza unor criterii precum suprafata sau numarul utilizatorilor/beneficiarilor, de catre adunarea generala a asociatiei, prin hotarare.
(2)Autoritatile deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale membre in cadrul consortiului administrativ pot stabili, in conditiile legii, taxe locale speciale in vederea finantarii unor servicii publice locale furnizate de consortiul administrativ.
(3)Sumele incasate in bugetele locale, potrivit alin. (2), se aloca consortiilor administrative sub forma de contributii, in conditiile alin. (1).
(4)Consortiile administrative pot percepe, in conditiile legii, tarife in vederea finantarii serviciilor publice furnizate prin intermediul acestora."
16.La articolul 109,alineatul (31)se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
(31)Prin exceptie de la alin. (3), in situatia in care unitatea administrativ-teritoriala face parte dintr-un consortiu administrativ, atributia de reprezentare in justitie poate fi exercitata in numele primarului de catre consilierul juridic din aparatul de specialitate al altei unitati administrativ-teritoriale membra a consortiului administrativ, in baza statutului prevazut la art. 911."
(1)In aplicarea prevederilor art. 89 alin. (81) si ale art. 911din Ordonanta de urgenta a Guvernuluinr. 57/2019privindCodul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, consortiile administrative constituite pana la aceasta data prin acord de asociere au obligatia de a adopta actele constitutive.
(2)In termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei elaboreaza Registrul de evidenta a consortiilor administrative la nivel national.
(3)Statutul consortiilor administrative constituite se inainteaza Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei, in termen de 30 de zile de la infiintare sau actualizare, pentru a fi preluat in Registrul de evidenta a consortiilor administrative."
Dupaarticolul 321din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, art. 322, cu urmatorul cuprins:
Prevederi aplicabile unitatilor administrativ-teritoriale care fac parte din consortii administrative
(1)Prin exceptie de la prevederile art. 32 alin. (1) lit. b), cotele defalcate din impozitul pe venit se vireaza de catre Ministerul Finantelor, prin directiile generale regionale ale finantelor publice judetene, dupa cum urmeaza:
a)60% la bugetele locale ale comunelor, oraselor si municipiilor, membre ale consortiului administrativ, pe al caror teritoriu isi desfasoara activitatea platitorii de impozit pe venit;
b)5% la bugetul consortiului administrativ din care fac parte comunele, orasele si municipiile prevazute la lit. a).
(2)Ministerul Finantelor aproba, prin ordin, procedurile pentru aplicarea prevederilor alin. (1) privind operatiunile de virare a sumelor aferente impozitului pe venit catre consortiile administrative constituite."
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilorart. 75si ale art. 76alin. (1)din Constitutia Romaniei, republicata.
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti