Articolul IOrdonanta Guvernului nr. 52/1997 privind regimul juridic al francizei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 180 din 14 mai 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 1(1) Franciza reprezinta un sistem de comercializare a produselor si/sau al serviciilor si/sau al tehnologiilor, bazat pe o colaborare continua intre persoanele fizice sau juridice independente din punct de vedere juridic si financiar, prin care o persoana, denumita francizor, acorda altei persoane, denumita francizat, dreptul si impune obligatia de a exploata o afacere, in conformitate cu conceptul francizorului. Acest drept autorizeaza si obliga pe francizat, in schimbul unei contributii financiare directe sau indirecte, sa utilizeze marcile de produse si/sau de servicii, alte drepturi de proprietate intelectuala sau industriala protejate, know-how-ul, drepturile de autor, precum si insemne ale comerciantilor, beneficiind de un aport continuu de asistenta comerciala si/sau tehnica din partea francizorului, in cadrul si pe durata contractului de franciza incheiat intre parti in acest scop.(2) Francizorul este un profesionist care:a) este titularul drepturilor asupra unei marci inregistrate sau a oricarui alt drept de proprietate intelectuala sau industriala; drepturile trebuie sa fie exercitate pe o durata cel putin egala cu durata contractului de franciza;b) confera dreptul de a exploata ori de a dezvolta o afacere, un produs, o tehnologie sau un serviciu;c) asigura francizatului o pregatire initiala pentru exploatarea marcii inregistrate;d) utilizeaza personal si mijloace financiare pentru promovarea marcii sale, cercetarii si inovatiei, asigurand dezvoltarea si viabilitatea produsului;e) demonstreaza aplicarea concreta a cunostintelor pe care le detine, in cadrul unei unitati-pilot; obiectivele principale ale unitatii-pilot sunt testarea si definitivarea formulei de afaceri.(3) Francizatul este un profesionist, persoana fizica sau juridica, selectionat de francizor, care adera la principiul omogenitatii retelei de franciza, asa cum este ea definita de catre francizori.(4) Reteaua de franciza cuprinde un ansamblu de raporturi contractuale intre un francizor si mai multi francizati, in scopul promovarii unei tehnologii, unui produs sau serviciu, precum si pentru dezvoltarea productiei si distributiei unui produs sau serviciu. Francizatul este sustinut de catre francizor, prin aportul continuu de asistenta comerciala si/sau tehnica, in cadrul si pe durata contractului de franciza incheiat intre parti.(5) Unitatea-pilot este echivalentul unui prototip, avand scopul de a asigura cea mai facila cale de aplicare in practica a retetei de succes a francizorului, de a testa sistemul de franciza si infrastructura acestuia, servind proiectarii programului de franciza si elaborarii manualelor de instruire si a operatiunilor zilnice."2. La articolul 2, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"(2) Francizorul furnizeaza viitorului francizat informatii care ii permit acestuia sa participe, in deplina cunostinta de cauza, la derularea contractului de franciza.(3) Francizorul furnizeaza potentialului francizat un document de dezvaluire de informatii, care trebuie sa contina date specifice referitoare la:a) istoricul si experienta francizorului;b) amanunte privind identitatea managementului francizei;c) istoricul de litigii al francizorului si al conducerii acestuia;d) suma initiala pe care trebuie sa o investeasca francizatul;e) obligatiile reciproce ale partilor;f) copii ale rezultatului financiar al francizorului din ultimul an;g) detinerea informatiilor cu privire la unitatea-pilot."3. La articolul 2, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:"(4) Pana la debutul retelei sale de franciza, francizorul va opera eficient un concept de afaceri, pentru o perioada de cel putin un an, in minimum o unitate-pilot."4. In tot cuprinsul ordonantei, termenul "beneficiar" se inlocuieste cu termenul "francizat".
Articolul IILa articolul 7 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, punctul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"15. franciza - un sistem de comercializare a produselor si/sau al serviciilor si/sau al tehnologiilor, bazat pe o colaborare continua intre persoanele fizice sau juridice independente din punct de vedere juridic si financiar, prin care o persoana, denumita francizor, acorda altei persoane, denumita francizat, dreptul si impune obligatia de a exploata o afacere in conformitate cu conceptul francizorului; acest drept autorizeaza si obliga pe francizat, in schimbul unei contributii financiare directe sau indirecte, sa utilizeze marcile de produse si/sau de servicii, alte drepturi de proprietate intelectuala sau industriala protejate, know-how-ul, drepturile de autor, precum si insemne ale comerciantilor, beneficiind de un aport continuu de asistenta comerciala si/sau tehnica din partea francizorului, in cadrul si pe durata contractului de franciza incheiat intre parti in acest scop;".
Articolul III(1) In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, Asociatia Romana de Franciza, asociatie de utilitate publica, infiinteaza Registrul National de Franciza in care se inregistreaza, la cerere, informatiile furnizate de catre francizori prin documentul de dezvaluire de informatii. Francizorii au posibilitatea de a inregistra in mod gratuit documentul de dezvaluire de informatii in Registrul National de Franciza.(2) Continutul si modalitatea de administrare a Registrului National de Franciza se stabilesc prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale cu atributii in domeniul mediului de afaceri, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti