Articolul 1Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza:a) masuri privind reorganizarea Ministerului Economiei ca urmare a fuziunii prin absorbtie a Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului;b) masuri de modificare a unor acte normative.
Articolul 2Ministerul Economiei se reorganizeaza ca urmare a fuziunii prin absorbtie a Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, care isi inceteaza existenta.
Articolul 3(1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Economiei preia atributiile Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, si anume:a) atributiile de institutie publica implicata in domeniul privatizarii pentru societatile nationale, companiile nationale si celelalte societati aflate sub autoritatea sa;b) atributiile privind exercitarea calitatii de actionar al statului la entitatile prevazute la lit. a), precum si cele referitoare la monitorizarea postprivatizare a indeplinirii clauzelor din contractele de vanzare-cumparare de actiuni incheiate in cadrul proceselor de privatizare a acestor entitati;c) orice alte atributii indeplinite prin Departamentul pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, corespunzatoare activitatilor preluate, stabilite potrivit actelor normative in vigoare.(2) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor ce decurg din calitatea de actionar a statului roman la operatorii economici din domeniile economie, politici industriale, competitivitate, industria de aparare, resurse minerale neenergetice si dezvoltare durabila, transportul energiei electrice si gazelor naturale, aflati sub autoritatea Ministerului Economiei, se realizeaza de catre acesta.(3) Se autorizeaza Ministerul Economiei sa mandateze reprezentantii sai in adunarile generale ale actionarilor la societatile din domeniile de competenta prevazute la alin (2), pentru aprobarea modificarii actelor constitutive ale acestor societati, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta, si pentru efectuarea formalitatilor de publicitate prevazute de lege.(4) Incepand cu data exercitarii drepturilor si indeplinirii obligatiilor decurgand din calitatea de actionar a statului la societatile prevazute la alin. (1) si (2), procedurile privind selectia administratorilor, de privatizare, restructurare, lichidare ori alte proceduri, aflate in derulare, se preiau cu mentinerea valabilitatii actelor si procedurilor indeplinite pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si se continua de catre Ministerul Economiei, care se subroga in toate drepturile si obligatiile Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.(5) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, in litigiile aflate pe rolul instantelor judecatoresti sau arbitrale in care statul este chemat in judecata in calitate de actionar la operatorii economici prevazuti la alin. (2), interesele statului vor fi reprezentate, in conditiile legii, de catre Ministerul Economiei.
Articolul 4(1) Ministerul Economiei preia patrimoniul Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, evidentiat in situatia financiara intocmita potrivit art. 28 alin. (11) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si arhiva detinuta de Departamentul pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, pe baza unui protocol de predare- preluare, incheiat in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 7.(2) Ministerul Economiei preia prevederile bugetare si executia bugetara pe anul 2019 a Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului existenta la data incheierii protocolului de predare-preluare intocmit potrivit alin. (1).(3) Pana la semnarea protocolului de predare-preluare, finantarea cheltuielilor de personal si altor cheltuieli urgente se asigura din bugetul Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.(4) Pentru anul curent, bugetul aferent activitatii de privatizare se constituie prin preluarea bugetului de venituri si cheltuieli aferent activitatii de privatizare al Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului si altor sume constituite conform legii.(5) In bugetul de venituri si cheltuieli aferent activitatii de privatizare al Ministerului Economiei pentru anul in curs, cheltuielile de administrare si privatizare vor fi estimate cel putin la nivelul maxim aprobat in bugetul de venituri si cheltuieli pe anul precedent al Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului.(6) Disponibilitatile rezultate din gestionarea bugetului aferent activitatii de privatizare, precum si alte sume aflate in conturile Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, inclusiv garantii de participare, garantii de buna executie, garantii pentru plata pretului actiunilor aferente activitatii de privatizare, se transfera in conturile Ministerului Economiei in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 7, pe baza unui protocol de predare-preluare.(7) Ministerul Economiei preia toate drepturile si isi asuma toate obligatiile corespunzatoare patrimoniului preluat de la Departamentul pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului si se subroga in toate drepturile si obligatiile ce decurg din raporturile juridice ale institutiei cu tertii.(8) In termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Economiei preia 30 de posturi vacante si fondurile aferente finantarii acestora de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
Articolul 5(1) Posturile si personalul Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se preiau la Ministerul Economiei, cu pastrarea drepturilor salariale si respectarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.(2) Incadrarea personalului preluat de la Departamentul pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului se face in termenele si cu respectarea procedurii si regimului juridic aplicabil fiecarei categorii de personal, in termen de maximum 30 de zile de la data preluarii.
Articolul 6(1) Asigurarea finantarii cheltuielilor legate de activitatea de privatizare se realizeaza prin bugetul de venituri si cheltuieli aferent activitatii de privatizare al Ministerului Economiei, care se aproba prin hotarare a Guvernului, in conditiile legii.(2) Prevederile art. 51 din Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare, raman aplicabile.(3) Din bugetul aferent activitatii de privatizare al Ministerului Economiei se asigura finantarea cheltuielilor legate de:a) plata serviciilor consultantilor de specialitate in vederea elaborarii de strategii de dezvoltare pe termen mediu si lung, precum si solutii de reforma referitoare la evolutia domeniilor de activitate proprii;b) elaborarea de strategii, studii si sinteze referitoare la evolutia si la ajustarea structurala a industriei;c) aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 7In termen de maximum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Economiei propune spre adoptare Guvernului proiectul de hotarare privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei, conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
Articolul 8La data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 7, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2014 privind infiintarea Departamentului pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, stabilirea unor masuri de eficientizare a activitatii de privatizare pentru dezvoltarea in conditii de profitabilitate a activitatii operatorilor economici cu capital de stat, pentru exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor ce decurg din calitatea de actionar a statului la anumiti operatori economici, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 325 din 5 mai 2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 123/2015, se modifica dupa cum urmeaza:1. Titlul va avea urmatorul cuprins:"ORDONANTA DE URGENTA privind stabilirea unor masuri de eficientizare a activitatii de privatizare pentru dezvoltarea in conditii de profitabilitate a activitatii operatorilor economici cu capital de stat, pentru exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor ce decurg din calitatea de actionar a statului la anumiti operatori economici, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative"2. Articolele 1-8 si 10 se abroga.
Articolul 9La data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 7, in cuprinsul actelor normative in vigoare, denumirea "Departamentul pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului" se inlocuieste cu denumirea "Ministerul Economiei".
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti