Articolul 1(1) Prezenta metodologie stabileste procedura de nominalizare a ocolului silvic in scopul asigurarii serviciilor silvice pentru fondul forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice.(2) Pentru asigurarea serviciilor silvice ale fondului forestier de maximum 30 ha de pe raza administrativ-teritoriala a unei comune, a unui oras sau municipiu se nominalizeaza unul sau mai multe ocoale silvice, astfel cum sunt prevazute la art. 10 alin. (2) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 2(1) Nominalizarea ocolului silvic care asigura serviciile silvice pentru fondul forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice se face cu respectarea principiului teritorialitatii.(2) Ocoalele silvice nominalizate potrivit alin. (1) pot efectua prestatii silvice in vegetatia forestiera din afara fondului forestier, la cererea proprietarului, in conformitate cu prevederile art. 68 alin. (3) din Legea nr. 46/2008, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.(3) Pentru suprafetele de vegetatie forestiera din afara fondului forestier aflate in proprietatea persoanelor fizice si juridice care au constituit un ocol silvic de regim, ocolul silvic respectiv se considera nominalizat.
Articolul 3(1) In vederea nominalizarii, garzile forestiere convoaca ocoalele silvice care administreaza sau au incheiate contracte de servicii silvice sau care detin suprafetele de fond forestier pe raza unei unitati administrativ-teritoriale.(2) Pentru suprafetele de fond forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice, pentru care exista incheiate contracte de administrare/servicii silvice valabile la data intrarii in vigoare a prezentei metodologii sau care au fost luate in calcul la constituirea unui ocol silvic, ocolul silvic care asigura administrarea/prestarile de servicii silvice respective se considera ocol silvic nominalizat.(3) Pentru suprafetele de fond forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice, pentru care nu exista contracte de administrare/servicii silvice, nominalizarea ocolului/ocoalelor silvice se face in baza urmatoarelor criterii:a) existenta unui acord intre ocoalele silvice cu privire la asigurarea administrarii sau a serviciilor silvice pentru intreg fondul forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice, aflat pe raza administrativa a unei comune, a unui oras sau municipiu;b) numarul cel mai mare de contracte de administrare/servicii silvice incheiate cu detinatorii de suprafete de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice dintr-un/dintr-o bazin/bazinet/trup de padure/sat/unitate administrativ-teritoriala, la nivelul unui ocol silvic;c) suprafata cea mai mare de fond forestier rezultata din insumarea suprafetelor de fond forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice dintr-un/dintr-o bazin/bazinet/sat/unitate administrativ-teritoriala, pentru care se asigura administrarea/serviciile silvice de catre un ocol silvic; la nivelul unui trup de padure se nominalizeaza un singur ocol silvic;d) distanta dintre limita suprafetei de fond forestier careia trebuie sa i se asigure administrarea sau serviciile silvice si limita suprafetei fondului forestier pentru care ocolul silvic asigura in prezent administrarea/serviciile silvice.(4) In situatia in care dupa aplicarea criteriilor prevazute la alin. (3) nu a fost nominalizat niciun ocol silvic, garda forestiera va nominaliza pentru suprafata respectiva ocolul silvic care a predat terenul forestier cu ocazia punerii in posesie.(5) La nominalizarea ocolului silvic/ocoalelor silvice se iau in considerare criteriile in ordinea prevazuta la alin. (3).(6) Nominalizarea ocoalelor silvice se face prin decizie a conducatorului garzii forestiere, la nivel de bazin/bazinet/trup de padure/sat/unitate administrativ-teritoriala, la solicitarea detinatorului sau ca urmare a analizei facute la nivelul garzii forestiere.(7) In situatia in care dupa parcurgerea etapelor prevazute la alin. (3) si (4) niciun ocol silvic nu a putut sa fie nominalizat, garda forestiera stabileste ocolul silvic nominalizat.(8) Suprafetele predate prin protocol de predare-primire catre comisiile locale, pentru care a fost operata scoaterea lor din amenajamentele silvice, iar predarea efectiva nu a fost facuta catre proprietari, vor fi preluate in fondul forestier national de catre ocolul silvic de stat care a predat aceste suprafete sau de catre ocolul silvic de stat desemnat de administratorii fondului forestier proprietate publica a statului ori de unitatile din structura acestuia.(9) Proprietarii de fond forestier pot solicita contra cost asigurarea serviciilor silvice unui ocol silvic, altul decat cel nominalizat, cu respectarea principiului teritorialitatii, prevazut de art. 16 alin. (1) - (3) din Legea nr. 46/2008, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In aceasta situatie realizarea lucrarilor tehnice silvice se face contra cost, pe baza de contract.
Articolul 4Modelul deciziei de nominalizare a ocolului silvic/ocoalelor silvice care asigura serviciile silvice pentru fondul forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice de pe raza unitatii administrativ-teritoriale este prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta metodologie.
Articolul 5(1) Deciziile de nominalizare prevazute de prezenta metodologie se emit in termen de maximum 45 de zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a acesteia.(2) Deciziile de nominalizare a ocoalelor silvice in vederea preluarii in paza a suprafetelor de fond forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice, emise anterior intrarii in vigoare a prezentei metodologii, raman valabile pana la data emiterii deciziilor de nominalizare in conditiile prezentei metodologii.(3) Prin decizia de nominalizare se acorda si dreptul ocolului silvic nominalizat sa utilizeze dispozitivele speciale de marcat cu amprenta pentagonala pentru executarea controlului de fond/evaluare a pagubelor si marcarea cioatelor provenite de la taierile ilegale de arbori.(4) Notificarile de preluare in paza comunicate pana la data intrarii in vigoare a noilor decizii de nominalizare se vor aplica daca respecta nominalizarea facuta in baza prezentei metodologii.
ANEXA la metodologie- model -Autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura. . . . . . . . . .Structura teritoriala de specialitate a autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura . . . . . . . . . .DECIZIE de nominalizare a ocolului/ocoalelor silvic/silvice care asigura serviciile silvice pentru fondul forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice de pe raza unitatii administrativ-teritoriale . . . . . . . . . .Nr. . . . . . . . . . . din . . . . . . . . . .Avand in vedere:- Adresa . . . . . . . . . ., inregistrata la Garda Forestiera . . . . . . . . . . cu nr. . . . . . . . . . .;- Protocolul nr. . . . . . . . . . ., incheiat intre . . . . . . . . . . si . . . . . . . . . .;- Protocolul nr. . . . . . . . . . ., incheiat intre . . . . . . . . . . si . . . . . . . . . .;- Protocolul nr. . . . . . . . . . ., incheiat intre . . . . . . . . . . si . . . . . . . . . .,in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 32/2015 privind infiintarea Garzilor forestiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2018, si ale Ordinului ministrului apelor si padurilor nr. 530/2019 pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a ocolului silvic nominalizat si a Procedurii de preluare in paza a suprafetelor de fond forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice,in temeiul art. 16 alin. (4), (5) si (10), art. 68 alin. (3) si art. 97 alin. (1) lit. a1) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 7 alin. (3) si (5) din Hotararea Guvernului nr. 743/2015 privind organizarea si functionarea Garzilor forestiere, cu modificarile ulterioare,inspectorul-sef al Garzii forestiere . . . . . . . . . . emite urmatoarea decizie:Articolul 1(1) Se nominalizeaza Ocolul Silvic . . . . . . . . . . pentru asigurarea serviciilor silvice ale suprafetelor de fond forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice de pe raza unitatii administrativ-teritoriale . . . . . . . . . ., amplasate in:a) bazinul . . . . . . . . . .;b) bazinetul . . . . . . . . . .;c) trupul de padure . . . . . . . . . .;d) localitatea . . . . . . . . . .;e) unitatea administrativ-teritoriala . . . . . . . . . .(...)(n*) Se nominalizeaza Ocolul Silvic . . . . . . . . . . pentru asigurarea serviciilor silvice ale suprafetelor de fond forestier de maximum 30 ha inclusiv apartinand persoanelor fizice si juridice de pe raza unitatii administrativ-teritoriale . . . . . . . . . ., amplasate in:* Se nominalizeaza, dupa caz, ocolul silvic/ocoalele silvice care asigura serviciile silvice pe raza unei unitati administrativ-teritoriale.a) bazinul . . . . . . . . . .;b) bazinetul . . . . . . . . . .;c) trupul de padure . . . . . . . . . .;d) localitatea . . . . . . . . . .;e) unitatea administrativ-teritoriala . . . . . . . . . .Articolul 2Ocolul silvic/Ocoalele silvice nominalizat/nominalizate potrivit art. 1 efectueaza prestatiile silvice in vegetatia forestiera din afara fondului forestier existenta la nivelul unitatii administrativ-teritoriale, cu respectarea prevederilor art. 68 alin. (3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.Articolul 3Ocolul silvic/Ocoalele silvice nominalizat/nominalizate are/au dreptul sa utilizeze dispozitivele speciale de marcat cu amprenta pentagonala pentru executarea controlului de fond in fondul forestier mentionat la art. 1.Articolul 4Prezenta decizie se poate contesta in conditiile si cu respectarea termenelor prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.Articolul 5Prezenta decizie va fi comunicata prin grija Serviciului financiar-contabil, juridic si administrativ din cadrul Garzii Forestiere . . . . . . . . . . .
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti