din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3521 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Regulament de organizare si functionare a Administratiei nationale a drumurilor

INTEGRAL: Regulament de organizare si functionare a Administratiei nationale a drumurilor


Regulament de organizare si functionare a Administratiei nationale a drumurilor.

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 26 din 31/01/1991



CAPITOLUL I
Denumire, forma juridica, obiect de activitate si sediu






Art. 1. - Administratia nationala a drumurilor infiintata prin reorganizarea actualei Directii a drumurilor din Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului si a directiilor regionale de drumuri si poduri, va functiona cu statut de regie autonoma.



Art. 2. - Administratia nationala a drumurilor are personalitate juridica, desfasoara o activitate cu caracter lucrativ finantata de la bugetul statului pe baza prezentului Regulament.



Art. 3. - Sediul Administratiei nationale a drumurilor este in Bucuresti, bulevardul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1.






CAPITOLUL II
Obiectul de activitate al Administratiei nationale a drumurilor






Administratia nationala a drumurilor are ca obiect de activitate administrarea, intretinerea si exploatarea drumurilor nationale in scopul desfasurarii traficului rutier in conditii de siguranta a circulatiei si coordoneaza dezvoltarea unitara a intregii retele de drumuri din Romania in concordanta cu cerintele economiei nationale si a nevoilor de aparare.



In scopul realizarii obiectului sau de activitate, desfasoara si activitati cu caracter industrial, de proiectare, constructii, intretinere si reparatii a parcului de masini si utilaje.



Pentru utilizarea capacitatilor din dotare poate acorda asistenta tehnica, executa lucrari sau produce materiale pentru terte persoane juridice sau fizice.



Art. 4. - Administratia nationala a drumurilor are urmatoarele atributii:


4.1. elaboreaza studii si prognoze pentru dezvoltarea si sistematizarea retelei de drumuri publice, le supune spre aprobare organelor competente si urmareste, realizarea acestora pentru a satisface cerintele economiei nationale si a celor de aparare;


4.2. analizeaza si face propuneri cu privire la construirea de noi drumuri, desfiintarea de drumuri, precum si clasarea si declasarea acestora;


4.3. colaboreaza cu organele din ministere, organe centrale si locale ale administratiei de stat, in scopul dezvoltarii unitare a intregii retele de drumuri potrivit nevoilor economiei nationale si a celor de aparare;


4.4. elaboreaza studii si programe privind proportiile, nivelurile si ritmurile de dezvoltare a activitatii proprii;


4.5. intocmeste programe anuale si de perspectiva si asigura urmarirea lucrarilor de intretinere, reparare, modernizare si constructie a drumurilor nationale, podurilor si autostrazilor;


4.6. pregateste elementele necesare negocierii cu reprezentantul statului pe baza programelor de lucrari, a volumului de activitati posibil de realizat si executarea acestuia in conditiile asigurarii bazei materiale, fie direct de pe piata libera, fie prin repartitii pentru materiale dirijate sau din import;


4.7. pregateste elementele necesare negocierii cu reprezentantii statului a cheltuielilor necesare pentru intretinerea, repararea, modernizarea si constructia drumurilor publice si a podurilor;


4.8. programeaza si coordoneaza activitatea organizatorica in vederea asigurarii reparatiilor si intretinerii drumurilor, podurilor, utilajelor si mijloacelor, precum si distribuirea acestora si a fortei de munca intre unitati in functie de necesitati;


4.9. fundamenteaza politica surselor de finantare a unitatilor din structura;


4.10. elaboreaza prognoze anuale si de lunga durata asupra asigurarii necesarului la principalele materiale specifice, stabilind ponderea din resurse interne si din import si coordoneaza activitatea de producere a unor astfel de materiale;


4.11. elaboreaza programul de aprovizionare tehnico-materiala, trateaza obtine si desfasoara cotele si repartitiile pentru materialele deficitare;


4.12. coordoneaza si indruma metodologic intreaga activitate de aprovizionare tehnico-materiala si de transport a unitatilor din structura;


4.13. elaboreaza studii, analize si propuneri pentru corelarea sarcinilor de productie cu planul de aprovizionare, norme de consum, norme de stoc, probleme tehnice si de investitii;


4.14. urmareste, avizarea si aprobarea documentatiilor tehnice, a exproprierilor, contractarea si finantarea lucrarilor de investitii si reparatii capitale precum si executarea si receptionarea pe teren a lucrarilor respective;


4.15. elaboreaza norme tehnice privind constructia, modernizarea, intretinerea, exploatarea si administrarea drumurilor;


4.16. emite acorduri si autorizatii pentru instalatiile si constructiile ce se executa in zona drumurilor nationale;


4.17. realizeaza programarea si executarea activitatii financiare, intocmirea proiectului bugetului de venituri si cheltuielii analiza executiei acestora;


4.18. contracteaza cu Banca credite financiare rambursabile potrivit reglementarilor in vigoare;


4.19. studiaza piata interna si externa pentru asigurarea aprovizionarii si executarea de lucrari de specialitate;


4.20. realizeaza importul de tehnologii si de utilaje pentru modernizarea dotarii existente, intocmeste documentatii pentru importul diferitelor materiale si materii prime, urmareste tratarea importurilor prin unitatile de comert exterior, derularea contractelor de livrare catre unitatile subordonate;


4.21. initiaza actiuni de cooperare tehnico-stiintifica, cu firme straine;


4.22. efectueaza direct operatii de comert exterior, organizindu-si compartiment specializat de import, export, marketing si conjunctura cu consultarea Ministerului Comertului si Turismului;


4.23. reprezinta tara la consfatuiri si actiuni pe plan international in organismele la care Administratia nationala a drumurilor este afiliata, cit si la alte manifestari internationale organizate pe teme de drumuri si poduri;


4.24. avizeaza producerea si importul de rasini, utilaje, echipamente si instalatii specifice intretinerii si repararii drumurilor;


4.25. organizeaza tinerea de licitatii pentru contractarea lucrarilor de investitii si reparatii capitale si intocmeste documentatiile necesare desfasurarii acestora;


4.26. elaboreaza documentatii pentru concesionarea de lucrari si exploatare autostrazi;


4.27. desfasoara activitatea de colaborare si control asupra concesionarului;


4.28. desfasoara activitatea de colaborare si participare la societatile mixte la care Administratia nationala a drumurilor este parte si are interese;


4.29. trateaza probleme de colaborare tehnico-stiintifica in domeniul drumurilor pe linie internationala si coordoneaza realizarea sarcinilor ce revin administratiei drumurilor din intelegerile, conventiile si acordurile internationale;


4.30. coordoneaza si urmareste realizarea planului de proiectare si informatica;


4.31. coordoneaza si indruma din punct de vedere metodologic reteaua de laboratoare din unitatile Administratiei nationale a drumurilor pentru realizarea controlului tehnic de calitate a produselor si lucrarilor de intretinere a drumurilor;


4.32. elaboreaza proiectele programelor anuale si de perspectiva pentru cercetarea stiintifica;


4.33. urmareste activitatea de inventii, inovatii si se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari, face propuneri cu privire la problemele de standardizare;


4.34. elaboreaza norme de protectie a muncii, prevenirea incendiilor si protectie a mediului inconjurator, pentru activitatile specifice unitatilor de drumuri;


4.35. avizeaza proiectarea, contractarea sau executia unor echipamente sau vehicule din tara sau din import, pentru terti, in concordanta cu posibilitatile de transport pe reteaua rutiera;


4.36. indruma, coordoneaza si urmareste indeplinirea sarcinilor de metrologie si Inspectoratul de Stat pentru Controlul Instalatiilor de Ridicat in unitatile din structura;


4.37. elaboreaza avize pentru omologarea si producerea de noi materiale specifice sectorului de drumuri si poduri;


4.38. elaboreaza norme de consum pentru combustibili, lubrifianti, energie electrica si termica pentru tehnologiile specifice sectorului de drumuri;


4.39. asigura organizarea interventiilor necesare in scopul eliminarii operative a avariilor, restrictiilor sau altor situatii provocate de calamitati pe drumurile nationale;


4.40. organizeaza, indruma si controleaza aplicarea semnalizarii rutiere in conformitate cu normele in vigoare si conventiile internationale;


4.41. colaboreaza si ia masuri de comun acord cu organele de specialitate ale Ministerului de Interne pentru ridicarea gradului de siguranta a circulatiei pe drumurile publice;


4.42. asigura indrumarea tehnica si metodologica a unitatilor de drumuri subordonate prefecturilor din judete si Primariei municipiului Bucuresti;


4.43. emite autorizatii speciale pentru transporturile ce se deruleaza pe drumurile nationale si care au greutati si gabarite ce depasesc prevederile legale si asigura controlul pe teren a respectarii prevederilor din aceste autorizatii;


4.44. asigura aplicarea masurilor privind activitatea de protectie a muncii in unitatile subordonate in scopul prevenirii accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale si controleaza modul de realizare a acestora;


4.45. organizeaza intr-o conceptie unitara reteaua de contoare pentru inregistrarea traficului rutier si asigura prelucrarea datelor;


4.46. indruma si coordoneaza activitatea de organizare a conducerii, a productiei si a muncii din unitatile subordonate;


4.47. elaboreaza metodologiile specifice de norme de munca, precum si normativele si normele unificate pe ramura, subramura si activitati si controleaza modul de aplicare;


4.48. organizeaza elaborarea de normative si norme de munca unificate pe economie la lucrarile pentru care se stabileste ca este initiatoare sau colaboratoare;


4.49. elaboreaza proiectul programelor de finantare a investitiilor si reparatiilor capitale potrivit listelor de titluri aprobate;


4.50. elaboreaza indicatoare tarifare specifice pentru toate activitatile si meseriile din sectorul de drumuri;


4.51. elaboreaza studii cu privire la necesarul de forta de munca pe structuri de personal, organizeaza recrutarea cadrelor, pregatirea si perfectionarea intregului personal si controleaza aplicarea in unitatile subordonate a reglementarilor privind selectionarea si promovarea personalului;


4.52. stabileste masuri pentru imbunatatirea continua a conditiilor de munca si de trai ale salariatilor din unitatile subordonate;


4.53. asigura indrumarea, controlul unitatilor din structura, controlul financiar de fond, analize economice si tehnice asupra organizarii si desfasurarii unor procese de productie;


4.54. exercita control financiar preventiv asupra, documentelor ce privesc drepturile de personal sau obligatii patrimoniale in centralul administratiei;


4.55. organizeaza controale si analize in unitatile din structura si ia masuri pentru punerea lor in ordine;


4.56. facind parte din comitetul director al unitatilor din structura, participa la luarea deciziilor privind principalele masuri de organizare si dezvoltare a acestora;


Modificat de Hotarare nr. 250 din 02/06/1997






Art. 5. - Administratia nationala a drumurilor urmareste gospodarirea judicioasa a fondurilor alocate de la buget, nu are ca scop realizarea de profit, nu calculeaza si nu vireaza amortisment.






CAPITOLUL III
Patrimoniul






Art. 6. - Administratia nationala a drumurilor are in exploatare o retea de 14.683 km drumuri nationale si mijloace fixe cu o valoare de 2.887.531 mii lei conform bilantului contabil la 30 iunie 1990, anexat.


Valoarea patrimoniului inclusiv a retelei de drumuri in exploatare urmeaza a fi stabilita dupa finalizarea actiunii de reevaluare conform Hotaririi guvernului nr. 945/1990.


Art. 7. - Administratia nationala a drumurilor este proprietara bunurilor din patrimoniul sau. In exercitarea dreptului de proprietate, foloseste si dispune in mod autonom, potrivit legii, bunurile pe care le are in patrimoniu in vederea realizarii scopului pentru care a fost constituita.


In cadrul administrarii patrimoniului din dotare, Administratia nationala a drumurilor are obligatia de a efectua reparatiile ce se impun retelei de drumuri, constructiilor civile si industriale, parcului de masini si utilaje si celorlalte mijloace din dotare.


In functie de evolutia economica, Administratia nationala a drumurilor are obligatia de a dezvolta, moderniza prin investitii parcul de autovehicule si utilaje, instalatiile de intretinere si reparatii, cladirile si celelalte mijloace din dotare. Consiliul de administratie al Administratiei nationale a drumurilor aproba scoaterea din functiune, in conditiile legii, a unor fonduri fixe si circulante, dezmembrarea si valorificarea acestora.






CAPITOLUL IV
Structura regiei






Art. 8. - In cadrul Administratiei nationale a drumurilor se pot constitui directii, servicii si birouri, in functie de necesitatea si volumul activitatii, atributiile acestora fiind stabilite prin regulament propriu de organizare si functionare aprobat de Consiliul de administratie.


Art. 9. - In scopul realizarii obiectului sau de activitate, Administratia nationala a drumurilor are in structura sa directii regionale de drumuri si poduri, organizate in teritoriu pe raza mai multor judete, cu sectii, santiere, loturi, ateliere, districte, formatii si un centru de studii tehnice rutiere si informatica.


Consiliul de administratie al Administratiei nationale a drumurilor stabileste prin regulamentul de organizare si functionare constituirea acestora, relatiile lor in cadrul administratiei cu tertii si le acorda imputernicire de reprezentare in domeniul tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic si altele.


Organizarea si conducerea unitatilor se stabileste de consiliul de administratie al Administratiei nationale a drumurilor.






CAPITOLUL V
Organele de conducere ale Administratiei nationale a drumurilor






Art. 10. - Conducerea Administratiei nationale a drumurilor se asigura prin:


- consiliul de administratie;


- directorul general al Administratiei nationale a drumurilor.


Art. 11. - Consiliul de administratie se numeste prin ordin al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si amenajarii teritoriului si este compus din 15 persoane, din care una este directorul general al Administratiei nationale a drumurilor.


Din consiliul de administratie fac parte cite un reprezentant al Ministerului: Finantelor, al Ministerului Comertului si Turismului si un reprezentant al Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului.


Ceilalti membri vor fi numiti dintre inginerii, economistii, juristii si tehnicienii specializati in domeniul de activitate al Administratiei Nationale a Drumurilor.


Art. 12. - Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul sau regulament de organizare si functionare.


Art. 13. - Atributiile consiliului de administratie sint urmatoarele:


- aproba structura organizatorica si functionala a Administratiei nationale a drumurilor si a celorlalte unitati din structura;


- intocmeste nomenclatoarele de functii, salarii tarifare, pregatire si vechime, ale indicatoarelor tarifare de calificare si ale reglementarilor privind drepturile de personal pentru unitatile existente si cele direct subordonate;


- stabileste nivelul de salarizare al personalului angajat la Administratia nationala a drumurilor si la unitatile din structura in functie de studii si munca efectiv prestata cu respectarea limitei minime de salarizare prevazuta de lege;


- aproba domeniile orientative ale productiei;


- aproba politica de dezvoltare a retelei de drumuri si tehnologiile specifice;


- aproba lucrarile de investitii potrivit competentelor;


- aproba propunerile de repartizare a creditelor pe unitati subordonate;


- examineaza si aproba bugetul de venituri, cheltuieli si bilantul;


- aproba utilizarea fondului valutar;


- asigura respectarea dispozitiilor legale privind protectia mediului inconjurator;


- aproba incheierea contractelor economice ale regiei;


- examineaza si aproba competenta privind angajarea si efectuarea de cheltuieli de orice natura, tranzactii comerciale si financiare, vinzari sau inchirieri de bunuri care nu mai sint necesare;


- examineaza si inainteaza Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului, pentru a fi supuse aprobarii, tarifele pentru diferite servicii (publicitate, taxa de trecere pe poduri etc.);


- in scopul prezentarii cit mai estetice a drumurilor si a lucrarilor anexe acestora, a cresterii operativitatii si calitatii in executie, actiuni care implica prezenta permanenta pe drum a majoritatii lucratorilor si uneori in afara programului de lucru sau in zilele de repaus legal, Administratia nationala a drumurilor poate acorda cu prioritate facilitati acestui personal si anume:


a–ª transportul gratuit de la domiciliu, la si de la locul de munca;


a–ª folosirea zonei drumului pentru recoltarea ierbii si fructelor cu tarif redus:


a–ª vinzarea la cerere a materialului lemnos rezultat din defrisarile de arbori de pe zona drumurilor;


a–ª realizarea cu plata a unor reparatii sau amenajari gospodaresti;


a–ª plata regiei la cantine in situatia servirii mesei pe durata desfasurarii activitatii;


- examineaza si dupa insusire inainteaza Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului proiectele de acte normative si modificarea celor existente pentru a fi supuse aprobarii, potrivit legii;


- aproba orice alte probleme privind activitatea Administratiei, cu exceptia celor date in competenta altor organe, potrivit legii.


Art. 14. - Activitatea curenta a regiei autonome este condusa de directorul general numit de consiliul de administratie, cu avizul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si amenajarii teritoriului.


Art. 15. - Consiliul de administratie se intruneste in sedinte ordinare o data pe luna si la cererea presedintelui care este si directorul general al Administratiei nationale a drumurilor sau a 1/3 din membri, ori de cite ori este nevoie.


Art. 16. - Pentru luarea unor decizii complexe, poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din institutele de proiectari de specialitate, din Institutul de Cercetari Transporturi si Telecomunicatii, facultatile de specialitate din centrele universitare sau din alte organisme tehnico-economice de profil.


Activitatea acestora va fi compensata material, conform intelegerii, pe baza de contract.


Art. 17. - Consiliul de administratie, in prima luna a anului urmator, prezinta Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului un raport asupra activitatii Administratiei nationale a drumurilor in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.


Art. 18. - Directorul general al Administratiei nationale a drumurilor conduce activitatea curenta a acesteia. De asemenea, angajeaza si concediaza personalul Administratiei nationale a drumurilor.






CAPITOLUL VI
Bugetul de venituri si cheltuieli






Art. 19. - Administratia nationala a drumurilor intocmeste anual buget de venituri si cheltuieli si bilant contabil pe modelele stabilite de Ministerul Finantelor. Bilantul contabil se supune spre aprobare Ministerului Finantelor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.


Art. 20. - Administratia nationala a drumurilor constituie un fond de participare de 5% din valoarea economiilor realizate la devizele de lucrari de intretinere si reparatii pentru premierea personajului in cursul anului, pentru realizari deosebite. Sumele neconsumate din acest fond, pot fi reportate in lunile urmatoare pina la sfirsitul anului.


Art. 21. - Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se sfirseste la 31 decembrie ale fiecarui an.


Art. 22. - Constituirea unitatilor subordonate Administratiei nationale a drumurilor, respectiv directiile regionale de drumuri si poduri si Centrul de studii tehnice rutiere si informatica se face de catre consiliul de administratie al Administratiei nationale a drumurilor. O data cu ordinul de infiintare al unitatilor se aproba si regulamentul de functionare al acestora.


a) Directiile regionale de drumuri si poduri sint conduse de:


- director


- comitet director format din 7-11 persoane.


Din comitetul director fac parte cadre cu functii de conducere si specialisti.


b) directorul si comitetul director indeplinesc sarcinile stabilite de Consiliul de administratie al Administratiei nationale a drumurilor.


Infiintarea si desfiintarea subunitatilor directiilor regionale de drumuri si poduri (sectii, santiere si loturi) este in competenta acestor unitati cu avizul Administratiei nationale a drumurilor.


Obiectul de activitate, relatiile cu Administratia nationala a drumurilor si cu tertii, competentele, atributiile si alte elemente necesare desfasurarii activitatii, se stabilesc prin regulamentele de organizare si functionare specifice acestor subunitati.


Art. 23. - Relatiile comerciale ale Administratiei nationale a drumurilor cu alte regii si societati comerciale, precum si cu statul, se vor desfasura pe baza de contracte guvernate de principiul libertatii contractuale


Art. 24. - Administratia nationala a drumurilor, in raporturile cu tertii, practica preturi decurgind din actiunea conjugata a cererii si ofertei. Pina la liberalizarea totala a schimburilor si eliminarea sistemului de repartitii materiale, Administratia nationala a drumurilor, efectueaza operatiunile de aprovizionare pe baza de contracte ferme cu furnizorii din tara sau din strainatate.


Art. 25. - Administratia nationala a drumurilor poate incheia contracte de vinzare, prestari servicii cu intreprinzatorii straini.


Art. 26. - Administratia nationala a drumurilor se poate adresa instantelor judecatoresti de drept comun, pentru orice litigii.


Art. 27. - Unitati de productie ale Administratiei nationale a drumurilor pot face obiectul unor concesiuni in conditiile legii.


Art. 28. - Administratia nationala a drumurilor se poate asocia cu societati comerciale din tara sau din strainatate, cit si cu persoane juridice si fizice romane sau straine pentru realizarea in comun de lucrari sau de producere de materiale specifice.


Art. 29. - Administratia nationala a drumurilor este obligata sa-si desfasoare activitatea cu respectarea dispozitiilor legale privind protectia mediului inconjurator si sa-si realizeze din surse proprii mijloacele adecvate acestui scop.


Art. 30. - Statul finanteaza activitatea Administratiei nationale a drumurilor prin acordarea de alocatii bugetare conform programului de lucrari.


Art. 31. - Prezentul regulament se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 15/1990 si celelalte reglementari in vigoare.







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...



Articole Juridice

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati

Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte
Sursa: MCP avocati

Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale
Sursa: MCP avocati

Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice