din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2760 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Regulament de organizare si functionare a Regiei autonome "Monitorul Oficial"

INTEGRAL: Regulament de organizare si functionare a Regiei autonome "Monitorul Oficial"


Regulament de organizare si functionare a Regiei autonome "Monitorul Oficial".

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 137 din 01/07/1991



CAPITOLUL I
Dispozitii generale



Art. 1. - Denumirea regiei este Regia autonoma "Monitorul Oficial".


Regia autonoma "Monitorul Oficial" este persoana juridica, functioneaza pe baza de gestiune economica, are autonomie financiara si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile legale in vigoare si pe baza prezentului regulament.


Art. 2. - Sediul regiei este in municipiul Bucuresti, str. 13 Septembrie - Casa Republicii.



CAPITOLUL II
Obiectul de activitate



Art. 3. - Obiectul de activitate al regiei il constituie:


a) editarea publicatiei "Monitorul Oficial" al Romaniei;


b) editarea publicatiei "Parlamentul", organ de presa al Adunarii Deputatilor si Senatului;


c) tiparirea legislatiei Romaniei, in care se reproduc toate actele normative de interes general;


d) indexarea, sistematizarea si stocarea informatiei legislative a tarii;


e) editarea de culegeri de acte normative si alte publicatii legislative grupate pe domenii de activitate;


f) imprimarea materialelor destinate activitatii parlamentare;


g) publicarea de acte normative si alte documente legislative in limbi straine;


h) executarea altor lucrari poligrafice, in limita spatiului disponibil;


i) difuzarea publicatiilor editate.



CAPITOLUL III
Patrimoniul



Art. 4. - Regia autonoma "Monitorul Oficial" are un patrimoniu de 13.383 mii lei, conform bilantului intocmit la data de 31 martie 1991.


Art. 5. - Regia autonoma "Monitorul Oficial" este proprietara bunurilor din patrimoniul sau.


In exercitarea dreptului de proprietate, regia autonoma dispune, poseda si foloseste in mod autonom bunurile pe care le are in patrimoniu sau le culege fructele, dupa caz, in vederea realizarii scopului pentru care a fost constituita.



CAPITOLUL IV
Structura regiei autonome



Art. 6. - Structura organizatorica si functionala a Regiei autonome "Monitorul Oficial", precum si numarul de personal, se stabilesc de catre consiliul de administratie al regiei autonome.


Personalul regiei autonome este angajat de catre directorul general al acesteia.


Art. 7. - Salarizarea personalului din cadrul regiei autonome se stabileste, potrivit legii, de catre consiliul de administratie.



CAPITOLUL V
Organele de conducere



Art. 8. - Conducerea Regiei autonome "Monitorul Oficial" se asigura de consiliul de administratie.


Art. 9. - Consiliul de administratie se numeste prin ordin al secretarului general al aparatului Adunarii Deputatilor si este compus din 9 persoane, din care una este directorul general al regiei.


Din consiliul de administratie al Regiei autonome "Monitorul Oficial" face parte, in mod obligatoriu, un reprezentant al Secretariatului general al Adunarii Deputatilor.


Ceilalti membri vor fi numiti dintre juristi, filologi, economisti si alti specialisti din domeniul de activitate al regiei autonome.


Art. 10. - Consiliul de administratie al Regiei autonome "Monitorul Oficial" isi desfasoara activitatea in conformitate cu regulamentul sau de organizare si functionare si cu prevederile Legii nr. 15/1990.


Art. 11. - Consiliul de administratie al Regiei autonome "Monitorul Oficial" are urmatoarele atributii principale:


- aproba structura organizatorica si functionala a regiei;


- aproba indemnizatia membrilor consiliului de administratie;


- numeste directorii regiei, le stabileste atributiile si ii revoca;


- aproba programele de activitate si politica de dezvoltare si de introducere de noi tehnologii;


- aproba bugetul de venituri si cheltuieli;


- aproba utilizarea fondului valutar;


- aproba tarife si taxe pentru publicatiile regiei autonome;


- hotaraste in toate problemele privind activitatea regiei, cu exceptia celor date in competenta altor organe, potrivit legii.


Art. 12. - Activitatea curenta a Regiei autonome "Monitorul Oficial" este condusa de un director general, care este si presedintele consiliului de administratie


Art. 13. - Consiliul de administratie al Regiei autonome "Monitorul Oficial" se intruneste in sedinte ordinare o data pe luna si, la cererea presedintelui sau a cel putin 3 membri, ori de cite ori este necesar.


Art. 14. - Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare; activitatea acestora va fi compensata material, conform intelegerii, pe baza de contract.


Art. 15. - Consiliul de administratie, in prima luna a fiecarui an, prezinta Secretariatului general al Adunarii Deputatilor un raport asupra activitatii regiei in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.



CAPITOLUL VI
Bugetul de venituri si cheltuieli



Art. 16. - Regia autonoma "Monitorul Oficial" intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa modelele stabilite de Ministerul Economiei si Finantelor. Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se aproba de Ministerul Economiei si Finantelor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.


Art. 17. - Regia autonoma "Monitorul Oficial" isi acopera cheltuielile din venituri proprii, iar profitul net ramas dupa constituirea fondurilor prevazute de lege se varsa la bugetul Adunarii Deputatilor.


Art. 18. - Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an.



CAPITOLUL VII
Relatiile regiei



Art. 19. - Relatiile comerciale cu alte regii autonome sau societati comerciale se vor desfasura pe baze contractuale.


Art. 20. - Regia va practica in raporturile cu tertii preturi si tarife ce se vor stabili de consiliul de administratie prin contract, pe baza de negociere.


Art. 21. - Regia autonoma "Monitorul Oficial" poate incheia contracte de vinzare, executare de lucrari sau prestari de servicii cu intreprinzatori romani sau straini, in conditiile legii.


Art. 22. - Regia autonoma "Monitorul Oficial" se poate asocia cu societati comerciale pentru realizarea in comun de activitati specifice, precum si cu terte persoane juridice sau fizice, romane sau straine, in vederea crearii de noi persoane juridice in acelasi scop.


De asemenea, regia poate concesiona altor unitati, pe baza de contracte, drepturi de vinzare a publicatiilor sale.


Art. 23. - Prezentul regulament se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, precum si cu celelalte reglementari in vigoare.






Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...



Articole Juridice

Situatia Autozatiilor de construie emise in baza unor PUZ-uri ulterior anulate
Sursa: MCP avocati

Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta
Sursa: MCP avocati

ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta
Sursa: MCP avocati

CCR. Noul mod de calcul al despagubirilor pentru imobilele confiscate abuziv, pronuntand o decizie favorabila persoanelor care solicita compensatii
Sursa: MCP avocati

Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil
Sursa: MCP avocati

Neachitarea integrala a drepturilor salariale. Probleme practice si solutii juridice.
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice