CAPITOLUL I Dispozitii generale si definitii Articolul 1. Se infiinteaza Registrul national al riscurilor pentru sanatate in relatie cu factorii de mediu, denumit in continuare ReSanMed, ce reprezinta un registru de suport al activitatilor prevazute la pct. 1.2 lit. a) din anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc. Articolul 2. (1) In ReSanMed sunt notificate riscurile asociate pentru care Ministerul Sanatatii este desemnat autoritate responsabila, prevazute in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 557/2016, si se inregistreaza date privind cazurile de boala care pot fi determinate de riscuri asociate si temperaturi extreme. (2) ReSanMed este structurat pe inregistrari individuale, cu asigurarea confidentialitatii datelor cu caracter personal. Articolul 3. In intelesul prezentei hotarari, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii: a) poluant - potrivit definitiei prevazute la art. 2 pct. 50 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare; b) schimbari climatice - potrivit definitiei prevazute la art. 1 pct. 2 din Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice, semnata la Rio de Janeiro la 5 iunie 1992, ratificata prin Legea nr. 24/1994, cu modificarile ulterioare; c) risc asociat - potrivit definitiei prevazute la art. 3 alin. (1) lit. e) din Hotararea Guvernului nr. 557/2016; d) risc pentru sanatate in relatie cu factorii de mediu - probabilitatea unui impact negativ asupra sanatatii publice, generat prin factori de mediu; e) poluare accidentala - potrivit definitiei prevazute la art. 3 pct. 15 din Normele tehnice privind organizarea si desfasurarea activitatilor de control si inspectie in domeniul protectiei mediului, aprobate prin Ordinul ministrului mediului nr. 464/2009, cu modificarile ulterioare; f) avarie/incident - potrivit definitiei prevazute la art. 3 pct. 5 din Normele tehnice privind organizarea si desfasurarea activitatilor de control si inspectie in domeniul protectiei mediului, aprobate prin Ordinul ministrului mediului nr. 464/2009, cu modificarile ulterioare; g) accident ecologic - potrivit definitiei prevazute la art. 2 pct. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare; h) temperatura extrema - variatie de temperatura datorata schimbarilor climatice care poate creste incidenta de mortalitate sau morbiditate in populatiile afectate; i) caz de boala - modificarea organica sau functionala a starii normale de sanatate a unei persoane, diagnosticata ca atare de un medic de specialitate, generata de poluanti, poluari accidentale, schimbari climatice, riscuri asociate, avarii/incidente, accidente ecologice sau temperaturi extreme; j) surse de date - autoritatile publice desemnate la art. 6 alin. (2) de la Legea nr. 59/2016 privind controlul asupra pericolelor de accident major in care sunt implicate substante periculoase, cu completarile ulterioare; k) furnizori de date - unitati furnizoare de servicii medicale, indiferent de forma de organizare si subordonare, din sistemul public si privat, avand in evidenta un caz de boala, pentru diagnostic si tratament, care pun date la dispozitia directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, exclusiv pentru scopuri statistice, potrivit prevederilor art. 21 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; l) notificare - instiintare in vederea unei posibile alerte, despre un risc asociat, avarie/incident, accident ecologic sau temperaturi extreme, prin introducerea de catre directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti in ReSanMed a setului de date, ca urmare a informatiilor primite de la sursele de date; m) raportare - introducerea de catre directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti in ReSanMed a setului de date, ca urmare a informatiilor primite de la furnizorii de date, despre un caz de boala, cu scopul de a informa asupra unui pericol pentru sanatatea publica; n) set de date - cumul de informatii introduse in ReSanMed, referitoare la un risc asociat, avarie/incident, accident ecologic sau temperaturi extreme sau cazuri de boala; o) date cu caracter personal - informatiile prevazute la art. 4 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), utilizate pentru a identifica o persoana sau un caz de boala; p) registru - baza de date gestionata electronic si accesata prin intermediul unei pagini web (cu acces restrictionat), utilizata in scopuri statistice, in care informatiile introduse sunt ordonate nominal sau simbolizate prin coduri, dupa criterii si caracteristici prestabilite; q) inregistrare individuala - date cu caracter personal despre un caz de boala la o persoana fizica, organizate in identificare prin codul numeric personal.
CAPITOLUL II Organizare si functionare Articolul 4. Institutul National de Sanatate Publica, denumit in continuare INSP, prin Centrul National de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar, denumit in continuare CNMRMC, organizeaza, asigura functionarea si administreaza ReSanMed. Articolul 5. Ministerul Sanatatii colaboreaza cu INSP pentru coordonarea implementarii ReSanMed si asigura resursele financiare necesare pentru primirea informatiilor, organizarea si functionarea ReSanMed. Articolul 6. (1) CNMRMC asigura accesul directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti la ReSanMed pentru inregistrarea notificarilor de la sursele de date si a raportarilor primite de la furnizorii de date. (2) CNMRMC elaboreaza modelul pentru setul de date necesar notificarii unui risc asociat, avarie/incident, accident ecologic sau temperaturilor extreme si modelul de raportare a unui caz de boala, pe care le transmite Ministerului Sanatatii, spre informare. (3) In scopul instiintarii, avertizarii si alarmarii populatiei, CNMRMC transmite autoritatilor responsabile cu rol principal, prevazute in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 557/2016, date din ReSanMed, la solicitarea acestora sau din proprie initiativa. Articolul 7. (1) Notificarea se realizeaza imediat ce exista o informatie legata de un risc asociat, avarie/incident, accident ecologic sau temperaturi extreme. (2) Raportarea cazurilor de boala se efectueaza trimestrial, pana la data de 15 a lunii ulterioare trimestrului pentru care se face raportarea.
CAPITOLUL III Atributii si responsabilitati Articolul 8. Potrivit atributiilor prevazute la art. 3 lit. a), b), h), i), k) si l) din Hotararea Guvernului nr. 1.414/2009 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Institutului National de Sanatate Publica, cu modificarile si completarile ulterioare, INSP, prin CNMRMC, are urmatoarele responsabilitati specifice: a) elaboreaza un raport anual al activitatii desfasurate in cadrul ReSanMed, in urma analizei datelor primite, pe care il afiseaza pe site-ul INSP-CNMRMC si il inainteaza Ministerului Sanatatii; b) coordoneaza la nivel national: (i) colectarea datelor de monitorizare a factorilor determinanti din mediul de viata si munca; (ii) modul in care se realizeaza raportarea si calitatea datelor raportate de catre directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, conform metodologiei; c) analizeaza trimestrial stadiul raportarii datelor si transmite aceasta analiza Ministerului Sanatatii; d) instiinteaza Ministerul Sanatatii ori de cate ori in urma analizei datelor rezulta modificari ale starii de sanatate a populatiei care pot fi influentate de conditiile de mediu si propune masuri; e) elaboreaza anual planul de formare profesionala a personalului implicat in activitatea de notificare si raportare; f) prin structurile sale de specialitate ofera consultanta directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, cu privire la completarea corecta a setului de date din cadrul ReSanMed. Articolul 9. (1) Directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti au urmatoarele atributii si responsabilitati: a) introduc si actualizeaza date in ReSanMed pentru notificare si raportare; b) participa la instruirile organizate de INSP in vederea functionarii optime a ReSanMed; c) semnaleaza catre CNMRMC dificultatile intampinate in folosirea registrului si propun sugestii de imbunatatire a acestuia. (2) Notificarile se efectueaza numai cu avizul directorului executiv al directiei de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti. Articolul 10. Furnizorii de date au urmatoarele atributii si responsabilitati: a) pun la dispozitia directilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti fisa pacientului pentru completarea informatiilor despre un caz de boala; b) raspund pentru acuratetea datelor furnizate directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti; c) sprijina evaluarea periodica a calitatii datelor efectuata de catre INSP.
CAPITOLUL IV Dispozitii finale Articolul 11. Colectarea, transmiterea informatiilor si inregistrarile individuale se realizeaza cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016, precum si a prevederilor Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, cu modificarile si completarile ulterioare. Articolul 12. Sursele de date definite la art. 3 lit. j) din prezenta hotarare indeplinesc activitatile de instiintare, avertizare si alarmare in cadrul functiilor de sprijin prevazute la pct. 1.1 lit. a) si pct. 1.2 din anexa nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc pentru a sprijini activitatea de notificare a directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti.
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti