din anul 2007, atuul tau de DREPT!
5144 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: HG mr. 729/2018 privind organizarea si functionarea CNCAN

INTEGRAL: HG mr. 729/2018 privind organizarea si functionarea CNCAN


HOTARAREA nr. 729 din 13 septembrie 2018 privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 805 din data de 20 septembrie 2018



In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 4 alin. (2) din Legea nr. 111/1996 privind desfasurarea in siguranta, reglementarea, autorizarea si controlul activitatilor nucleare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 5 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Articolul 1
(1)Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, denumita in continuare CNCAN, este autoritatea competenta in domeniul nuclear, de interes public national, care exercita atributiile de reglementare, autorizare si control in domeniul nuclear, conform prevederilor Legii nr. 111/1996 privind desfasurarea in siguranta, reglementarea, autorizarea si controlul activitatilor nucleare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2)CNCAN este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului si coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului.
(3)Sediul principal al CNCAN se afla in municipiul Bucuresti, Bd. Libertatii nr. 14, sectorul 5, iar sediul secundar se afla in municipiul Bucuresti, str. Locotenent Zalic nr. 4, sectorul 6.

Articolul 2
(1)CNCAN exercita urmatoarele atributii de reglementare privind modul de desfasurare a activitatilor nucleare prevazute de Legea nr. 111/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:
a)emite reglementari, general obligatorii, si ghiduri pentru detalierea cerintelor generale de securitate nucleara, de securitate radiologica pentru protectia impotriva radiatiilor ionizante, privind sistemele de management in domeniul nuclear, de control al neproliferarii armelor nucleare, de protectie fizica, de transport al materialelor radioactive, de gestionare a deseurilor radioactive si a combustibilului nuclear uzat, de planificare, pregatire si raspuns in situatii de urgenta nucleara sau radiologica, de realizare a produselor si serviciilor destinate instalatiilor nucleare si radiologice;
b)emite reglementari generale privind procedurile de autorizare si control;
c)emite reglementari complementare necesare activitatii de autorizare si control in domeniul nuclear;
d)emite si alte reglementari, cu consultarea ministerelor si a altor factori interesati, potrivit responsabilitatilor specifice acestora;
e)elaboreaza partea din Strategia nationala de dezvoltare a domeniului nuclear privind strategia si politica de reglementare, autorizare si control in domeniul securitatii nucleare, al securitatii radiologice, al protectiei impotriva radiatiilor ionizante, al controlului neproliferarii armelor nucleare, al protectiei fizice a materialelor si instalatiilor nucleare, al transportului materialelor radioactive si al securitatii nucleare a gestionarii deseurilor radioactive si a combustibilului nuclear uzat, al planificarii, pregatirii si raspunsului in situatii de urgenta nucleara sau radiologica, care se aproba prin hotarare a Guvernului;
f)revizuieste reglementarile adoptate ori de cate ori este necesar, pentru corelarea lor cu legislatia Uniunii Europene, cu standardele internationale si cu conventiile internationale ratificate, din domeniu, la care Romania este parte, si dispune masurile necesare pentru aplicarea acestora, tinand seama de experienta in activitate, de informatiile obtinute in urma procesului decizional si de evolutiile tehnologice ale activitatilor de cercetare.
(2)Reglementarile elaborate de CNCAN si aprobate prin ordin al presedintelui sunt obligatorii pentru persoanele fizice si juridice care desfasoara orice activitati nucleare.

Articolul 3
(1)CNCAN indeplineste atributiile de autorizare pentru activitatile si sursele de radiatii, potrivit dispozitiilor Legii nr. 111/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la emiterea, completarea, modificarea sau revizuirea autorizatiilor necesare activitatilor prevazute in domeniul nuclear.
(2)CNCAN suspenda sau retrage autorizatiile emise, in parte ori in intregime, din proprie initiativa sau la sesizarea oricaror persoane fizice ori juridice, in cazul nerespectarii prevederilor Legii nr. 111/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la emiterea, completarea, modificarea sau revizuirea autorizatiilor necesare desfasurarii oricaror activitati in domeniul nuclear.
(3)CNCAN indeplineste si alte atributii prevazute de lege privind autorizarea activitatilor din domeniul nuclear.

Articolul 4
CNCAN exercita urmatoarele atributii de control in domeniu:
a)exercita control in urmatoarele situatii: in vederea eliberarii autorizatiei; in vederea respectarii limitelor si conditiilor din autorizatie, pe perioada de valabilitate a acesteia; in vederea verificarii respectarii prevederilor din Legea nr. 111/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a notificarii primite din partea titularului de autorizatie; atunci cand exista informatii ca se desfasoara activitati neautorizate; ca urmare a unor incidente;
b)efectueaza control in incinta in care se desfasoara activitati supuse regimului de autorizare, in orice alt loc care ar putea avea legatura cu aceste activitati sau la oricare persoana fizica ori juridica ce ar putea desfasura activitati, detine instalatii nucleare sau radiologice, materiale nucleare, materiale de interes nuclear, alte materiale, dispozitive ori echipamente pertinente pentru proliferarea armelor nucleare;
c)dispune, daca este cazul, suspendarea activitatii desfasurate si indisponibilizarea, prin punerea de sigiliu, a instalatiilor nucleare si radiologice, a materialelor radioactive, a materialelor nucleare, a materialelor de interes nuclear sau a altor materiale, dispozitive ori echipamente pertinente pentru proliferarea armelor nucleare, neautorizate sau care prezinta pericol in exploatare ori in intretinere;
d)indeplineste alte atributii prevazute de lege in domeniul controlului activitatilor nucleare.

Articolul 5
In afara de atributiile prevazute la art. 2-4, CNCAN indeplineste si urmatoarele atributii;
a)initiaza sau participa la elaborarea proiectelor de acte normative in domeniul sau de competenta si emite reglementari proprii sau comune cu alte autoritati competente, potrivit legii;
b)avizeaza toate proiectele de acte normative care au implicatii asupra domeniului nuclear;
c)avizeaza rapoartele privind implementarea directivelor Consiliului UE si a altor acte normative din domeniul nuclear transmise Comisiei Europene de catre alte organisme nationale;
d)avizeaza Strategia nationala de dezvoltare a domeniului nuclear;
e)avizeaza Strategia nationala pe termen mediu si lung privind gospodarirea in siguranta a combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive;
f)aproba, potrivit legii, planurile de interventie pentru cazurile de accident nuclear si participa la realizarea interventiei;
g)elaboreaza, ori de cate ori este necesar, proiectul regulamentului de tarife pentru autorizarea si controlul activitatilor nucleare, care se aproba prin hotarare a Guvernului;
h)colaboreaza cu autoritatea centrala pentru protectia mediului si controleaza desfasurarea activitatilor retelei de supraveghere a radioactivitatii mediului;
i)solicita organelor abilitate in domeniul sigurantei nationale verificarea persoanelor cu responsabilitati in domeniul desfasurarii activitatilor nucleare, in conformitate cu reglementarile specifice, emise conform art. 5 alin. (1) din Legea nr. 111/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
j)initiaza, in domeniul sau de competente, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, actiuni de cooperare cu Agentia Internationala pentru Energie Atomica (A.I.E.A.), cu Agentia pentru Energie Nucleara (A.E.N.) si cu alte organizatii internationale specializate;
k)efectueaza plata obligatiilor financiare, din domeniul sau de competenta, la organismele si organizatiile internationale, in conformitate cu prevederile legale;
l)coopereaza, in conditiile legii, cu institutii similare din alte state;
m)initiaza, in domeniul sau de competenta, in conditiile legii, demersurile necesare incheierii de tratate la nivel guvernamental;
n)incheie, in conditiile legii, tratate la nivel departamental, in domeniul sau de competenta;
o)verifica aplicarea prevederilor tratatelor internationale si a reglementarilor nationale in vigoare privind controlul garantiilor, protectia fizica, traficul ilicit, transportul materialelor nucleare si radioactive, protectia impotriva radiatiilor, asigurarea calitatii in domeniul nuclear, securitatea nucleara a instalatiilor nucleare si radiologice, gospodarirea combustibilului nuclear uzat si a deseurilor radioactive si interventia in caz de accident nuclear;
p)instituie si coordoneaza sistemul national de evidenta si control al materialelor nucleare, sistemul national de evidenta si control al surselor de radiatii si instalatiilor nucleare si radiologice si registrul dozelor de radiatii primite de personalul expus profesional;
q)asigura informarea publicului asupra aspectelor aflate in competenta CNCAN;
r)coopereaza cu alte organisme care au, potrivit legii, atributii in domeniul functionarii in conditii de siguranta a instalatiilor nucleare si radiologice, in corelatie cu cerintele de protectie a mediului si a populatiei;
s)organizeaza dezbateri si informari publice cu teme din domeniul sau de competenta;
s)se constituie in punct national de contact pentru garantii nucleare, pentru protectia fizica a materialelor, instalatiilor nucleare si radiologice, pentru prevenirea si combaterea traficului ilicit de materiale nucleare si radioactive si pentru urgentele radiologice;
t)dispune recuperarea surselor orfane si coordoneaza activitatile de recuperare;
t)autorizeaza executarea constructiilor cu specific nuclear si exercita controlul de stat asupra calitatii constructiilor din cadrul instalatiilor nucleare, ca exceptie de la prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, republicata, cu modificarile ulterioare, care nu se aplica in cazul instalatiilor nucleare;
u)transmite notificari si prezinta rapoarte Comisiei Europene cu privire la implementarea directivelor Consiliului UE si a altor acte normative comunitare In domeniul propriu de competenta, la termenele si cu frecventa prevazute de acestea;
v)organizeaza, periodic, cel putin o data la 10 ani, autoevaluari, precum si analize internationale interpares ale activitatii proprii, precum si ale cadrului national de reglementare, autorizare si control; rezultatele acestor analize se raporteaza Comisiei Europene si celorlalte state membre si pot fi puse la dispozitia publicului, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare privind informatiile clasificate si a cerintelor principiului confidentialitatii;
w)indeplineste orice alte atributii, prevazute de lege sau in reglementarile proprii, in domeniul reglementarilor si al controlului activitatilor nucleare.

Articolul 6
Prin ordin al presedintelui CNCAN se constituie Comitetul pentru situatii de urgenta, care indeplineste atributiile prevazute la art. 21 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, si isi desfasoara activitatea conform prevederilor Regulamentului - cadru privind structura organizatorica, atributiile, functionarea si dotarea comitetelor si centrelor operative pentru situatii de urgenta, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.491/2004, cu modificarile ulterioare.

Articolul 7

(1)Se constituie, in subordinea presedintelui CNCAN, Centrul operativ pentru situatii de urgenta si continuitatea guvernarii (COSUCG), prin reorganizarea actualului Centru operativ pentru situatii de urgenta COSU) si completarea cu atributiile necesare asigurarii continuitatii guvernarii pe perioada crizelor.
(2)Centrul operativ pentru situatii de urgenta si continuitatea guvernarii are atributii si functii de sprijin complexe in prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta si indeplineste functiile prevazute la art. 13 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din alte acte normative adoptate in materie.
(3)Centrul operativ pentru situatii de urgenta si continuitatea guvernarii (COSUCG) isi desfasoara activitatea In sediul secundar al CNCAN din str. Locotenent Zalic nr. 4, sectorul 6, Bucuresti.

Articolul 8
Activitatea operativa a CNCAN se desfasoara pe baza de strategii si programe de lucru, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare. In exercitarea atributiilor sale, CNCAN utilizeaza compartimente teritoriale, fara personalitate juridica, infiintate prin ordin al presedintelui, precum si institutii tehnice-suport, infiintate prin hotarare a Guvernului, in vederea efectuarii de studii de specialitate.

Articolul 9

(1)Conducerea CNCAN este asigurata de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului, denumit in continuare presedinte.
(2)Presedintele conduce intreaga activitate a CNCAN, avand calitatea de ordonator tertiar de credite.
(3)Presedintele aproba delegarile de competenta si imputernicirile de reprezentare pentru personalul CNCAN, inclusiv ale directorilor de structuri pentru personalul din subordinea lor.
(4)Presedintele reprezinta CNCAN in raporturile cu ministerele, cu alte autoritati si institutii ale administratiei publice centrale sau locale, precum si in raporturile cu persoane fizice si juridice romane ori straine.
(5)Presedintele reprezinta CNCAN in raporturile cu Agentia Internationala pentru Energie Atomica (AIEA), cu Agentia pentru Energie Nucleara a Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (AENOCDE), precum si cu alte organizatii de profil internationale, regionale sau nationale, din alte tari.
(6)Presedintele raporteaza prim-ministrului, anual sau ori de cate ori i se solicita, prin secretarul general al Guvernului, stadiul desfasurarii activitatilor de control si al celorlalte activitati nucleare.
(7)In exercitarea atributiilor sale presedintele emite ordine si decizii.

Articolul 10
Presedintele CNCAN indeplineste urmatoarele atributii principale:
a)raspunde de derularea corespunzatoare a procesului de reglementare, autorizare si control al activitatilor nucleare;
b)aproba strategiile de dezvoltare institutionala a CNCAN, programele de activitate si programele de operare;
c)coordoneaza procesul de emitere a reglementarilor CNCAN si dispune armonizarea acestora cu legislatia Uniunii Europene, aplicabile uniform in domeniul nuclear;
d)asigura derularea programelor de cooperare si asistenta tehnica internationala;
e)propune ordonatorului principal de credite planul de investitii al CNCAN;
f)transmite ordonatorului principal de credite propunerea de buget a CNCAN pentru a fi analizata si inclusa in proiectul de buget al ordonatorului principal de credite;
g)aproba angajarile, promovarile, retrogradarile, suspendarile, delegarile, detasarile, numirile si eliberarile din functie ale personalului de executie din cadrul CNCAN, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
k)aproba deplasarile in tara si in strainatate ale personalului CNCAN;
i)raspunde de rezolvarea in conditii corespunzatoare a sarcinilor stabilite de prim-ministru;
j)indeplineste atributiile ordonatorului tertiar de credite si asigura permanent conducerea curenta a institutiei.

Articolul 11

(1)Structura organizatorica a CNCAN este prevazuta in anexa nr. 1.
(2)In functie de necesitatile si conditiile concrete de desfasurare a activitatii CNCAN, statul de functii, cu avizul secretarului general al Guvernului, este aprobat de presedintele CNCAN. Statul de personal si structura organizatorica a directiilor se aproba prin ordin al presedintelui CNCAN.
(3)Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al CNCAN este de 170, exclusiv presedintele si membrii cabinetului demnitarului.
(4)Personalul necesar pentru fiecare componenta din structura organizatorica a CNCAN se stabileste prin ordin al presedintelui, in conformitate cu prevederile legale privind pregatirea in domeniu si specializarea pe functie, cu incadrarea in numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu.
(5)Competentele si atributiile structurilor CNCAN, precum si drepturile, obligatiile si responsabilitatile personalului incadrat pe functii se prevad detaliat in Regulamentul privind atributiile structurilor din cadrul CNCAN, aprobat prin ordin al presedintelui.

Articolul 12
(1)Presedintele numeste, prin ordin, responsabilii nationali pentru urmatoarele activitati:
a)raportarea evenimentelor nucleare;
b)raportarea de garantii pentru materiale nucleare, in probleme de protectie fizica din domeniul nuclear, in trafic ilicit de materiale nucleare si instalatii nucleare, in controlul importului si exportului de materiale strategice pentru domeniul nuclear;
c)coordonarea proiectelor de asistenta tehnica realizate cu Agentia Internationala pentru Energie Atomica;
d)coordonarea proiectelor de asistenta tehnica realizate cu Agentia pentru Energie Nucleara a Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica in domeniul de activitate al CNCAN;
e)alte activitati specifice CNCAN, care implica contacte cu organizatii si organisme internationale de profil.
(2)Atributiile responsabililor nationali se stabilesc prin ordin al presedintelui CNCAN.

Articolul 13

Presedintele infiinteaza, prin ordin, Consiliul director in materie de reglementari, autorizari si control, denumit in continuare Consiliul director.

Articolul 14
(1)Consiliul director este compus din:
a)presedinte;
b)directorii directiilor de specialitate;
c)alte persoane cu functii de conducere/coordonare din cadrul CNCAN (sefi de servicii, birouri/compartimente), la solicitarea membrilor Consiliului director, cu statut de invitati.
(2)Presedintele CNCAN este si presedintele Consiliului director.
(3)Consiliul director isi desfasoara activitatea conform regulamentului propriu aprobat de presedintele acestuia.

Articolul 15
Consiliul director are urmatoarele atributii:
a)analizeaza si propune presedintelui masurile care trebuie dispuse si respectate pentru desfasurarea in siguranta a activitatilor nucleare, in concordanta cu legislatia nationala si europeana in vigoare, precum si cu tratatele internationale la care Romania este parte;
b)avizeaza propunerile de autorizatii pentru desfasurarea activitatilor de importanta deosebita din domeniul nuclear, prevazute la art. 3 alin. (1);
c)avizeaza masuri interne pentru CNCAN, in limita competentelor stabilite prin ordin al presedintelui, cu respectarea normelor legale;
d)indeplineste alte atributii, proprii organelor consultative.

Articolul 16
Salarizarea presedintelui si a personalului CNCAN, inclusiv a personalului din cabinetul demnitarului, este reglementata de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 17
(1)Finantarea CNCAN se asigura integral de la bugetul de stat, iar veniturile obtinute, potrivit legii, se varsa integral la bugetul de stat.
(2)Veniturile incasate de CNCAN varsate integral la bugetul de stat provin din tarife percepute pentru autorizarea si controlul activitatilor nucleare, contributii ale organismelor internationale si ale operatorilor economici si incasari din alte surse, conform prevederilor legale.

Articolul 18
(1)Personalul CNCAN care este expus actiunii radiatiilor ionizante beneficiaza de acordarea unui spor al carui cuantum este stabilit conform prevederilor Legii-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2)Categoriile de personal si cuantumul diferentiat al sporului prevazut la alin. (1) se stabilesc prin ordin al presedintelui CNCAN, cu respectarea dispozitiilor legale.

Articolul 19
(1)CNCAN dispune de un parc auto propriu cu un numar de 43 de autovehicule, conform anexei nr. 2, necesare indeplinirii activitatii curente si a celei operative, de monitorizare, control, investigatii si de inspectie pe intreg teritoriul tarii, aprobat prin hotarare a Guvernului, potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2)Consumurile pentru autovehiculele utilizate pentru realizarea activitatilor si actiunilor prevazute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al presedintelui CNCAN.

Articolul 20
(1)Trecerea CNCAN la functionarea conform structurii organizatorice prevazute in anexa nr. 1 se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(2)Incadrarea personalului in structurile mentionate la alin. (1) se face cu respectarea prevederilor legale in vigoare.

Articolul 21
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Articolul 22
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.627/2003 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 69 din 27 ianuarie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


ANEXA nr. 1: STRUCTURA ORGANIZATORICA a Comisiei Nationale pentru Controlul Activitatilor Nucleare - CNCAN
Numar maxim de posturi=170
(exclusiv presedintele si membrii cabinetului demnitarului)





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...



Articole Juridice

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati

Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte
Sursa: MCP avocati

Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale
Sursa: MCP avocati

Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice